Vlaki prihodnosti

Splošna debata okoli železnice oziroma kar ne paše pod ostale kategorije.
suha
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 387
Pridružen: 01.02.2011, 10:16

Vlaki prihodnosti

OdgovorNapisal/-a suha » 21.04.2019, 9:39

Temo sem se odločil odpreti, ker se nam glede na trende, že v bližnji prihodnosti obeta precej sprememb pri regionalnih potniških vlakih, predvsem pri pogonskih sklopih, ki bodo že kaj kmalu napajani iz baterij, ali pa tudi iz vodika. V vsakem primeru bo kolesa poganjal električni motor, le medij dostave električne energije bo drugačen.

Več proizvajalcev aktivno razvija potniške gariture z baterijskim načinom napajanja, ali pa vsaj ponuja opcijo kasnejše nadgradnje. V tej temi bomo skozi mesece in leta z zanimajem spremljali njihov napredek.

Eden izmed bolj aktivnih poleg Stadlerja in Bombardierja je tudi Siemens, ki je dober teden dni nazaj v Avstriji v sodelovanjem z Avstrijskimi železnicami začel testirati svoj Cityjet Eco na 20 kilometrski demonstracijski vožnji. Testiranja v komercialni rabi naj bi se začela v drugi polovici tega leta za namene pridobitve certifikatov. Komercialna prodaja modela pa naj bi se po napovedih začela v naslednjem letu:

https://www.railjournal.com/fleet/siemens-battery-emu-demonstrated-in-austria/

Prednosti te tehnologije so predvsem v tem, da ni potrebe po gradnji in kasnejšemu vzdrževanju infrastrukture za električno napajanje vlakov. V Avstriji tako ocenjujejo, da bi taki batrijsko napajani potniški vlaki lahko pokrili 80 % neelektrificiranih prog na katerih sedaj vozijo dizelski vlaki.

75 metrska potniška garnitura Siemens Cityjet Eco z 244 sedeži ima doseg v baterijskem načinu napajanja 80 kilometrov, napolnila pa naj bi se v vsega 10 minutah. Polnjenje je možno preko kabla ali preko klasičnih električnih vodnikov na elektrificiranih progah. Končna hitrost v baterijskem načinu napajanja je 120 km/h v primeru napajanja iz električnih vodnikov pa 160 km/h. Kapaciteta Litij Titanatovih baterij je 500 kW/h, po 15 letih uporabe pa naj bi bila njihova kapaciteta še vedno na 80 %.

https://futurezone.at/b2b/14-tonnen-akku-statt-diesel-oebb-testen-oeko-zug-ab-2019/400114013
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4179
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Vlaki prihodnosti

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 21.04.2019, 10:51

Eden izmed bolj aktivnih poleg Stadlerja in Bombardierja je tudi Siemens, ki je dober teden dni nazaj v Avstriji v sodelovanjem z Avstrijskimi železnicami začel testirati svoj Cityjet Eco na 20 kilometrski demonstracijski vožnji. Testiranja v komercialni rabi naj bi se začela v drugi polovici tega leta za namene pridobitve certifikatov. Komercialna prodaja modela pa naj bi se po napovedih začela v naslednjem letu:

https://www.railjournal.com/fleet/sieme ... n-austria/


No v članku jaz tega nisem zasledil. v članku eksplicitno piše:

1. o kratki demonstracijski vožnji ob priliki kongresa o regionalnem potniškem proimetu, (Op. v eno smer okoli 5 km).
2. vlak se bo res začel testirati v potniškem prometu konec tega leta. O pridobivanju certifikatov si si zmislil, o tem ni govora nikjer.
3. prav tako niso v članku nikjer omenenjene komercialne aktivnosti v zvezi s prodajo modela v naslednjem letu.
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1330
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Vlaki prihodnosti

OdgovorNapisal/-a preglednik » 21.04.2019, 11:22

Baterije mi gredo na živce!
preglednik
andre85
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 190
Pridružen: 11.04.2014, 19:36
Kraj: Freilassing

Re: Vlaki prihodnosti

OdgovorNapisal/-a andre85 » 21.04.2019, 14:13

Do tega še je zelo zelo daleč
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1502
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Vlaki prihodnosti

OdgovorNapisal/-a TGV Lyria » 21.04.2019, 16:24

Mislim, da je od vseh najbolj aktiven Alstom, ki ima svojega iLint-a že praktično v prometu.
suha
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 387
Pridružen: 01.02.2011, 10:16

Re: Vlaki prihodnosti

OdgovorNapisal/-a suha » 02.07.2019, 16:53

V podjetju Nahverkehrsverbund Schleswig-Holstein, ki ravna z regionalnim železniškim prometom v severni Nemški zvezni deželi Schleswig-Holstein (ob meji z Dansko) so uradno podpisali pogodbo s Stadlerjem za dobavo baterijsko gnanih Flirtov za vožnjo po regionalnih neelektrificiranih progah od leta 2022 naprej.

600 milijonski dogovor vključuje naročilo 55 baterijsko gnanih potniških vlakov in njihovo 30 letno vzdrževanje. Torej toliko, kot naj bi bila življenska doba vsake potniške garniture, ne glede na pogon, v razvitih državah. V dogovor so vključili tudi možnost naročila dodatnih 50 baterijsko gnanih potniških vlakov.

Poleg znižanja emisij CO2, kot glavno in najpomembnejšo prednost novega naročila v podjetju Nahverkehrsverbund Schleswig-Holstein GmbH, navajajo njihovo cenejše delovanje nasproti dizelsko gnanim potniškim Flirt garnituram, katere smo prav nedavno naročili v Sloveniji.

V optimalnih pogojih bodo tako imele Stadlerjeve baterijsko gnane Flirt potniške garniture 150 km dosega (dolžina neelektrificirane proge Ljubljana - Metlika je npr. 124 km). Sicer pa bodo v vsakdanjem prometu uporabljene na najdaljši razdalji 80 kilometrov neelektrificirane železniške proge. Baterijsko gnani flirti bodo svoje baterije polnili iz že obstoječega 15 kV 16,7 Hz železniškega električnega omrežja na postajah v Kielu, Neumünstru, Flensburgu, Lübecku in Lüneburgu in na železniški progi Osterrönfeld – Jübek. Električne napajalne postaje bodo na novo urejene tudi na drugih mestih, prav tako pa bodo dogradili nekaj podaljšane elektrifikacije 15 kV 16,7 Hz železniškega električnega omrežja.

Generalni direktor podjetja NAH.SH (Nahverkehrsverbund Schleswig-Holstein), Bernhard Wewers, je tako ob podpisu pogodbe 2. Julija dejal, da je: "Elektrifikacija železniškega prometa brez električnega voda nadvse razburljiv projekt, ki bo zanimiv tudi za druge pokrajine in verjetno tudi države".

Dvočlen baterijsko gnan potniški Flirt bo imel 124 sedežev in zmogljivost prevoza 198 potnikov. Poleg tega sta na vlaku še dva večnamesnka prostora za gibalno ovirane osebe ali za prevoz koles ter stranišča. Vlak bo imel normalno vgrajeno hlajenje prostorov za potnike, signal z brezžično internetno povezavo, električne vtičnice, video nadzorni sistem ter informacijski sistem za obveščanje potnikov.

Vzdrževanje bodo opravljali v Rendsburgu in v Neumünsterju.

Vir: https://www.railwaygazette.com/news/traction-rolling-stock/single-view/view/battery-answer-to-schleswig-holsteins-diesel-replacement-question.html

Kot moje mnenje naj samo dodam, da je dolžina neelektrificirane proge od Ljubljane do Kočevja cca. 70 km. To pomeni, da bi tak baterijsko polnjeni Flirt z lahkoto opravil enosmerno pot s polnjenjem na končni postaji, pa naj si bo to polnjenje preko pantografa ali pa kabla. Teoretično pa bi pot brez polnjenja premagal celo v obe smeri. Kar se tiče Kamniške proge (in ostalih primestnih prog), ki ima dolžino 23,6 km pa mislim da tu sedaj sploh ni več prav nobene debate ali naj se uporablja dizelsko gnane ali baterijsko gnane potniške vlake ali naj se progo celo elektrificira. Izkušnje že kažejo, da je edina logična izbira baterijsko gnan vlak, ki za povratno vožnjo ne potrebuje polnjenja in je cenovno zaradi stroškov vzdrževanja (tu mislim predvsem na nepotrebno vzdrževanje in gradnjo železniških električnih vodov) in stroškov energenta najučinkovitejši. V razmišljenaje pa je treba vzeti tudi dejstvo, da se bodo v prihodnosti dosegi takih vlakov samo še povečevali in to precej hitro. Kot primer naj navedem, da je Stadler lansko leto jeseni navajal podatek dosega samo 80 km. Sedaj je to številko že dvignil na teoretičnih 150 km (lansko leto se je govorilo da je doseg 80 km, teoretični doseg). Konkurent Bombarider s Talent 3 vlakom pa naj bi letos dvignil doseg na 100 km (prej 40 km).
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3080
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Vlaki prihodnosti

OdgovorNapisal/-a Re 4/4 » 02.07.2019, 17:50

Lej vse lepo in prav.... Ampak Avstrijci razmišljajo, da bi uvedli tudi 25 kV sistem na določenih postajah, da bi polnili svojega akku Desirota ML. Ja hudič je to hitro polnenje. Tak da svoje mnenje še enkrat pretehtaj. Pa ne pozabi gor na severu je vse kot flat as a pancake. :D

Aja pa ne pozabi pri množični uporabi na e-odpadke, pa četudi samo 20 % od vseh teh ton. Bi raje počakal na kakšen nov razvoj, kot pa se iti na pol eko projekt, kjer nikjer ni omenjena življenska doba baterij in cena menjave! Samo promocijskih teoretičnih 150 km dometa. Elektroenergetski sistem po Evropi pa držijo pokonci premog, plin in uran...
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1502
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Vlaki prihodnosti

OdgovorNapisal/-a TGV Lyria » 02.07.2019, 18:08

Predvsem pa, dragi @suha, si poglej topografijo Schleswig-Holsteina in Slovenije.
Lahko njim, ki imajo samo ravnino. Če postaviš tega baterijca npr. na Bohinjko, bo težko prišel iz NG do Sežane. Že do Štanjela bi utrpel hude izgube. Potem pa ga še polni na 3 kV, kar je že izpostavil @Re 4/4. Ne gre tako zlahka.
Matevz96
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 125
Pridružen: 17.01.2016, 19:33

Re: Vlaki prihodnosti

OdgovorNapisal/-a Matevz96 » 03.07.2019, 6:53

suha napisal/-a:V podjetju Nahverkehrsverbund Schleswig-Holstein, ki ravna z regionalnim železniškim prometom v severni Nemški zvezni deželi Schleswig-Holstein (ob meji z Dansko) so uradno podpisali pogodbo s Stadlerjem za dobavo baterijsko gnanih Flirtov za vožnjo po regionalnih neelektrificiranih progah od leta 2022 naprej.

600 milijonski dogovor vključuje naročilo 55 baterijsko gnanih potniških vlakov in njihovo 30 letno vzdrževanje. Torej toliko, kot naj bi bila življenska doba vsake potniške garniture, ne glede na pogon, v razvitih državah. V dogovor so vključili tudi možnost naročila dodatnih 50 baterijsko gnanih potniških vlakov.

Poleg znižanja emisij CO2, kot glavno in najpomembnejšo prednost novega naročila v podjetju Nahverkehrsverbund Schleswig-Holstein GmbH, navajajo njihovo cenejše delovanje nasproti dizelsko gnanim potniškim Flirt garnituram, katere smo prav nedavno naročili v Sloveniji.

V optimalnih pogojih bodo tako imele Stadlerjeve baterijsko gnane Flirt potniške garniture 150 km dosega (dolžina neelektrificirane proge Ljubljana - Metlika je npr. 124 km). Sicer pa bodo v vsakdanjem prometu uporabljene na najdaljši razdalji 80 kilometrov neelektrificirane železniške proge. Baterijsko gnani flirti bodo svoje baterije polnili iz že obstoječega 15 kV 16,7 Hz železniškega električnega omrežja na postajah v Kielu, Neumünstru, Flensburgu, Lübecku in Lüneburgu in na železniški progi Osterrönfeld – Jübek. Električne napajalne postaje bodo na novo urejene tudi na drugih mestih, prav tako pa bodo dogradili nekaj podaljšane elektrifikacije 15 kV 16,7 Hz železniškega električnega omrežja.

Generalni direktor podjetja NAH.SH (Nahverkehrsverbund Schleswig-Holstein), Bernhard Wewers, je tako ob podpisu pogodbe 2. Julija dejal, da je: "Elektrifikacija železniškega prometa brez električnega voda nadvse razburljiv projekt, ki bo zanimiv tudi za druge pokrajine in verjetno tudi države".

Dvočlen baterijsko gnan potniški Flirt bo imel 124 sedežev in zmogljivost prevoza 198 potnikov. Poleg tega sta na vlaku še dva večnamesnka prostora za gibalno ovirane osebe ali za prevoz koles ter stranišča. Vlak bo imel normalno vgrajeno hlajenje prostorov za potnike, signal z brezžično internetno povezavo, električne vtičnice, video nadzorni sistem ter informacijski sistem za obveščanje potnikov.

Vzdrževanje bodo opravljali v Rendsburgu in v Neumünsterju.

Vir: https://www.railwaygazette.com/news/traction-rolling-stock/single-view/view/battery-answer-to-schleswig-holsteins-diesel-replacement-question.html

Kot moje mnenje naj samo dodam, da je dolžina neelektrificirane proge od Ljubljane do Kočevja cca. 70 km. To pomeni, da bi tak baterijsko polnjeni Flirt z lahkoto opravil enosmerno pot s polnjenjem na končni postaji, pa naj si bo to polnjenje preko pantografa ali pa kabla. Teoretično pa bi pot brez polnjenja premagal celo v obe smeri. Kar se tiče Kamniške proge (in ostalih primestnih prog), ki ima dolžino 23,6 km pa mislim da tu sedaj sploh ni več prav nobene debate ali naj se uporablja dizelsko gnane ali baterijsko gnane potniške vlake ali naj se progo celo elektrificira. Izkušnje že kažejo, da je edina logična izbira baterijsko gnan vlak, ki za povratno vožnjo ne potrebuje polnjenja in je cenovno zaradi stroškov vzdrževanja (tu mislim predvsem na nepotrebno vzdrževanje in gradnjo železniških električnih vodov) in stroškov energenta najučinkovitejši. V razmišljenaje pa je treba vzeti tudi dejstvo, da se bodo v prihodnosti dosegi takih vlakov samo še povečevali in to precej hitro. Kot primer naj navedem, da je Stadler lansko leto jeseni navajal podatek dosega samo 80 km. Sedaj je to številko že dvignil na teoretičnih 150 km (lansko leto se je govorilo da je doseg 80 km, teoretični doseg). Konkurent Bombarider s Talent 3 vlakom pa naj bi letos dvignil doseg na 100 km (prej 40 km).


Optimalni pogoji ne obstajajo! Pozimi ves čas potrebujemo gretje, poleti pa klimo. Da o vzponih sploh ne govorimo.

Izkušnje po koliko milijonih prevoženih kilometrov?
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1502
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Vlaki prihodnosti

OdgovorNapisal/-a TGV Lyria » 03.07.2019, 6:57

Pa še mala pripomba. Poglejte ceno. Za 55 garnitur bo SH plačal okrog 600 milijonov (!!!) evrov. Koliko je tedaj vredna ena garnitura, naj si izračuna vsak sam.
Mi bomo za 52 garnitur plačali "zgolj" 320 milijonov. Pri čemer so naši dizli najcenejši del nakupa. Baterijci bi bili najdražji...
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3392
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Vlaki prihodnosti

OdgovorNapisal/-a mkx » 03.07.2019, 9:13

TGV Lyria napisal/-a:Pa še mala pripomba. Poglejte ceno. Za 55 garnitur bo SH plačal okrog 600 milijonov (!!!) evrov. Koliko je tedaj vredna ena garnitura, naj si izračuna vsak sam.
Mi bomo za 52 garnitur plačali "zgolj" 320 milijonov. Pri čemer so naši dizli najcenejši del nakupa. Baterijci bi bili najdražji...


Par takih nakupov, pa dobimo 2TDK brezplačno :wink:
LP, Metod

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gostov