Ogrevanje kretnic

Splošna debata okoli železnice oziroma kar ne paše pod ostale kategorije.
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12686
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Ogrevanje kretnic

OdgovorNapisal/-a Dolfe » 06.05.2007, 6:53

Mario, mogoče tema zate?

Za ogrevanje kretnic je v uporabi več sistemov. Lahko kaj poveš o tem, kateri so v uporabi in njihove prednosti, oziroma slabosti?

lp
Dolfe
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
mario
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 932
Pridružen: 03.04.2007, 13:13
Kraj: Na pravi strani Alp

OdgovorNapisal/-a mario » 06.05.2007, 10:13

Saj ni kaj veliko za povedati, s stališča vzdrževanja je veliko boljše električno ogrevanje, plinsko se tako ali tako izgrajuje povsod kjer se zamenjuje kretnice in povsod se gre na električno gretje - varnost je seveda večja, ni menjave plinskih jeklenk, piš vetra ne more ugasniti elektrike, dočim je pri eleketričnem gretju potrebno urediti povečan odjem na Elektro in slične zadeve, ni pa nobenega večjega servisiranja.
+
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12686
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

OdgovorNapisal/-a Dolfe » 06.05.2007, 12:00

V čem je problem, da se skoraj nikjer, izjema je postaja Zidani Most, odločijo za ogrevanje šele takrat, ko je že prepozno. Tako sneg zamete ostrice in pravljice je konec.
Po eni informaciji nekega bivšega nadzornika, ki je imel partizansko ime podobno kot dva naša člana, naj bi se pregrevale ostrice. Je to res?

lp
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
mario
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 932
Pridružen: 03.04.2007, 13:13
Kraj: Na pravi strani Alp

OdgovorNapisal/-a mario » 06.05.2007, 12:14

Dolfe napisal/-a:V čem je problem, da se skoraj nikjer, izjema je postaja Zidani Most, odločijo za ogrevanje šele takrat, ko je že prepozno. Tako sneg zamete ostrice in pravljice je konec.
Po eni informaciji nekega bivšega nadzornika, ki je imel partizansko ime podobno kot dva naša člana, naj bi se pregrevale ostrice. Je to res?

lp


To ni res, problem je v tem, da se včasih te zadeve niso dajale v predračune, ker naj bi se kao vgradili nazaj stari, sedaj pa je to del predračunov in se kompletno montira nove grelne naprave, seveda pa mora biti možnost dodatnega povečanega odjema električnega toka.
Drugi problem pa je v tem, da se ponavadi začnejo dela na koncu leta ( ko strokovnjaki ugotovijo, da ostaja denar ) in predno gradbeniki naredijo končno regulacijo, ponavadi zapade sneg.
Vendar tudi temu ni več tako, saj pri elketričnem gretju namestijo grelne naprave kmalu in ne čakajo do končne regulacije.

zadeve se popravljajo na boljše, vsi se učimo in iz vsega vlečemo pametne zaključke ( več ali manj :oops: ).
+
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12686
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

OdgovorNapisal/-a Dolfe » 06.05.2007, 12:23

Mario, ne gre za na novo vgrajevanje teh grelcev. V mislih imam obstoječe kretnice, z že dolgo vgrajenimi grelci. Predvsem gre tu za režim ogrevanja na postajah kot sta Ljubljana in Zalog.

lp
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
mario
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 932
Pridružen: 03.04.2007, 13:13
Kraj: Na pravi strani Alp

OdgovorNapisal/-a mario » 06.05.2007, 12:36

Dolfe napisal/-a:Mario, ne gre za na novo vgrajevanje teh grelcev. V mislih imam obstoječe kretnice, z že dolgo vgrajenimi grelci. Predvsem gre tu za režim ogrevanja na postajah kot sta Ljubljana in Zalog.

lp


Ja Ljubljana in Zalog imajo še stare sisteme ogrevanja, tam lahko pride do takih težav, kot jih je opisal ZM nadzornik, zakaj pravzaprav pa res ne bi vedel, se bom pa pozanimal pri fantih, ki se ukvarjajo s tem.

Če je zraven elektrika, jaz ne šlatam :wink:
+
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12686
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

OdgovorNapisal/-a Dolfe » 06.05.2007, 16:53

Hm, se mi zdi, da nisem dovolj jasno povedal. :-k

Gre za to, da se v primeru sneženja uporabljajo različni režimi glede ogrevanja kretnic.
V Zidanem Mostu naprimer, vsaj tako se mi dozdeva, prižgejo kompletno ogrevanje takoj ko se pojavijo prve snežinke. Snežinke padajo na ogreto kretnico in se sproti topijo. Tako nimajo prometniki nobenih opaznih težav s postavljanjem premikalne in vlakovne poti.

V postaji Ljubljana grelce zakurijo šele ko je najmanj 10 cm in več snega. In še to le nekatere. Zato se vse skupaj še bolj zapaca z ledom itd. In redno so potem velike težave s prometom.

V Zalogu, je bivši nadzornik izrecno prepovedal kakršno koli ogrevanje, češ da se ostrice zvijajo. Raje je v zimo nagnal eno ekipo svojih ljudi, ki se je potem do onemoglosti trudila s čiščenjem kretnic. Njihov rezultat je bil podoben, kakor če bi s kahlo hotel izpraznit Savo. Novi nadzornik je sicer nekoliko boljši, vendar je vseeno bil predolgo v "šoli" pri staremu tiču.

Morda veš, koliko Wattni so ti električni grelci?

lp
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
mario
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 932
Pridružen: 03.04.2007, 13:13
Kraj: Na pravi strani Alp

OdgovorNapisal/-a mario » 06.05.2007, 17:10

Ja, stara šola ni vedno najboljša šola.
Osebno menim, da je potrebno ob prvem sneženju takoj prižgati grelce, ker drugače pride do napak in s tem do zamud vlakov.
Je po to prepuščeno vsakemu posebaj, včasih je pol ure že preveč...

Grelci so od 1200 - 1600 W po kretnici.
+
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12686
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

OdgovorNapisal/-a Dolfe » 06.05.2007, 17:25

Hvala za pojasnilo.

LP
Dolfe
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
TERMINATOR
Mojster
Mojster
Prispevkov: 621
Pridružen: 11.02.2007, 11:45

OdgovorNapisal/-a TERMINATOR » 06.05.2007, 17:45

8) Samo, glede električnih grelcev, vedno so največje težave ko pade moker sneg ali pa ga je veliko in takrat tudi dalnjovodi smrknejo! :D
Kaj če bi samo zamenjali dotrajane vžigalnike in termostate :idea:
541
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3417
Pridružen: 16.11.2005, 22:01

OdgovorNapisal/-a 541 » 06.05.2007, 17:49

Pri električnem ogrevanju imajo manjše postaje pogosto težave, ker zaradi prevelike porabe ne sme biti istočasno vključeno gretje vseh kretnic. Ponekod imajo varianto samo A ali pa samo B del, nekatere postaje pa imajo nekaj vmes.

Da se kretnica ne da prestaviti, je pa pogost krivec tudi mraz - material se skrči in potem ne gre kretnica nikamor več - ob poskusu prestavitve včasih več ne gre niti v prvotno lego. :?
Hitri
Začetnik
Začetnik
Prispevkov: 2
Pridružen: 16.06.2010, 14:39

Re: Ogrevanje kretnic

OdgovorNapisal/-a Hitri » 16.06.2010, 15:51

Pozdravljeni

Prosim če mi lahko poveste, kje najedem več informacij in literature o sistemih ogrevanja kretnic in sistemih, kateri so trenutno v uporabi v SŽ.

Lep pozdrav
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12686
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Ogrevanje kretnic

OdgovorNapisal/-a Dolfe » 16.06.2010, 16:34

Morda ti bodo priskočili na pomoč @grikos, @marlo in @mario. Najzanesljivejše informacije pa boš dobil, če se boš oglasil v kakšni od sekcij za vzdrževanje prog UVP, ki so locirane na večjih žel. postajah.
Sicer pa to niti ni ne vem kakšen sistem. Obstajata dva načina: Plin propan butan, gorilnik in cev za dovod ogretega zraka vzdolž ostric. Drugi način je nekaj metrov dolg električni grelec, ki je pritrjen vzdolž ostrice.



lp
Dolfe
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
Regan 664
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3300
Pridružen: 24.01.2006, 16:23

Re: Ogrevanje kretnic

OdgovorNapisal/-a Regan 664 » 16.06.2010, 19:03

Dolfe napisal/-a:Morda ti bodo priskočili na pomoč @grikos, @marlo in @mario. Najzanesljivejše informacije pa boš dobil, če se boš oglasil v kakšni od sekcij za vzdrževanje prog UVP, ki so locirane na večjih žel. postajah.
Sicer pa to niti ni ne vem kakšen sistem. Obstajata dva načina: Plin propan butan, gorilnik in cev za dovod ogretega zraka vzdolž ostric. Drugi način je nekaj metrov dolg električni grelec, ki je pritrjen vzdolž ostrice.

Dolfe, pa še metlo in lopato, kot najbolj zanesljivi orodji si pozabil :wink:
holding
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1599
Pridružen: 30.12.2006, 13:03

Re: Ogrevanje kretnic

OdgovorNapisal/-a holding » 16.06.2010, 20:47

...za časa bivše Juge je bila elektrika dobrina, ki jo je stalno primanjkovalo...(starejši člani se še spominjate redukcij)....in je bilo boga-pardon-partijsko kletno uporabljati elektriko za ogrevanje kretnic..... :evil: ...pa tudi nekaj sto KW moči za večjo postajo ni bilo kje vzeti.....pa še ogromen dodatek za priključno moč, ki si jo potreboval le v času sneženja je bilo treba plačevati celo leto.... :^o ...

....prve električne krteniške grelce na SŽ so namontirali leta 1987 na Jesenicah (nova ERSVN) in sicer na vse "angleže", enojne kretnice pa so plinske.... :D...

....praksa je pokazala, da je z električnimi bistveno manj težav, kot s plinskim ogrevanjem....pa še nekaj je: električni grelci so montirani na matično tirnico in jo težko pregreješ (naj bi imeli tudi termostat), plinski pa v glavnem na ostrico, ki jo laže pregreješ in skriviš.... :idea: ...

...sosedje imajo zadevo enostavno rešeno:....15 KV izmenično že od nekdaj lahko transformiraš, zato imajo odvzem toka kar iz mreže... =D> ...

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 7 gostov