Parenzana, železnica za vse čase!

Splošna debata okoli železnice oziroma kar ne paše pod ostale kategorije.
milchy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 5700
Pridružen: 11.09.2005, 17:48
Kontakt:

Parenzana, železnica za vse čase!

OdgovorNapisal/-a milchy » 03.02.2008, 16:42

Izšla je nova knjiga o železnici katere avtor je g. Tadej Brate, knjiga ima naslov: Parenzana, železnica za vse čase! oz. zgodovina železnice Trst - Poreč; v treh razlilčnih izdajah: v slovenščini, italijanščini in angleščini. Velikost in obseg dela je enak knjigi istega avtorja "Zadnje parne lokomotive na Slovenskem".
Cena 20 Evrov (brez poštnine).
Dobite jo zaenkrat le pri avtorju.

M.
N-jevec
Poznavalec
Poznavalec
Prispevkov: 14
Pridružen: 16.03.2008, 13:53

OdgovorNapisal/-a N-jevec » 08.04.2008, 19:17

No, jaz imam to knjigo in moram reč da je super!
Brižitka 363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2127
Pridružen: 17.08.2006, 8:57
Kraj: Brežice

OdgovorNapisal/-a Brižitka 363 » 14.04.2008, 9:49

Če bi kje dobil manjšo kamero, ki jo je možno namontirat na kolo, bi lahko traso proge posnel.
sebastiant
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 943
Pridružen: 24.03.2008, 17:12
Kraj: Ljubljana

Draga Parenzana

OdgovorNapisal/-a sebastiant » 24.04.2008, 21:11

Še ena zelo dobra knjiga o progi Trst - Poreč, avtor Giulio Roseli.
Prva izdaja v italijanščini leta 1987, leta 2002 prevedena v slovenščino in hrvaščino. Knjiga ima 320 strani.
Tudi za to knjigo lahko rečem, da je super!

Slika
Sebastian
sebastiant
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 943
Pridružen: 24.03.2008, 17:12
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a sebastiant » 19.05.2008, 20:12

Še starejša knjiga:
Slika
Sebastian
sebastiant
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 943
Pridružen: 24.03.2008, 17:12
Kraj: Ljubljana

Parenzana

OdgovorNapisal/-a sebastiant » 19.05.2008, 20:24

Slika
Slika
Sebastian
Uporabniški avatar
gapi_1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 475
Pridružen: 25.09.2005, 12:17

OdgovorNapisal/-a gapi_1 » 10.01.2009, 12:56

v omenjeni knjigi sem naletel na podatek ko g. Brate v začetku knjige, ko govori o g. Komarju, navaja "več let je preživel v odstavljanih tovornih vagonih na nekdanji opuščeni ruski železnici za Bežigradom v Ljubljani"

Kaj je avtor s tem mislil, o kakšni ruski železnici je tu govora, v kakšnem konteksu...?Hvala za odg.
Uporabniški avatar
Anzee
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 546
Pridružen: 08.04.2008, 12:55

OdgovorNapisal/-a Anzee » 10.01.2009, 13:27

gapi_1 napisal/-a:Kaj je avtor s tem mislil, o kakšni ruski železnici je tu govora, v kakšnem konteksu...?


Verjetno misli na obvozno progo med Dravljami in Vodmatom, ki je potekala cez ozemlje Bezigrada, gradili pa so jo tudi ruski ujetniki -> http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.php?t=3425
Florjan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 629
Pridružen: 16.11.2005, 18:56
Kraj: Šmartno pri Litiji

OdgovorNapisal/-a Florjan » 13.01.2009, 11:00

Nekaj o Parenzani tudi v tem linku.
http://www.rex-mk.si/parencana/naslovna.html
Uporabniški avatar
gapi_1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 475
Pridružen: 25.09.2005, 12:17

OdgovorNapisal/-a gapi_1 » 16.01.2009, 14:24

...mmg, v knjigi sem zasledil da je govora tudi o potniškem vagonu na parni pogon (vagon ima vgrajen parni stroj), za katerega je bilo predvideno da naj bi po progi vozil brez lokomotive :shock: . Kot je razbrati iz teksta, je bil njegov pogon sicer prešibak za razgibano traso in je bil kmalu odstavljen. Ali se je kaj podobnega dejansko uporabljalo na kaki drugi, bolj ravninski progi ali je razvoj v to smer nato zamrl...?
Uporabniški avatar
igor72
Mojster
Mojster
Prispevkov: 4524
Pridružen: 28.09.2005, 17:07
Kraj: Primorje

OdgovorNapisal/-a igor72 » 16.01.2009, 21:57

gapi_1 napisal/-a:...mmg, v knjigi sem zasledil da je govora tudi o potniškem vagonu na parni pogon (vagon ima vgrajen parni stroj), za katerega je bilo predvideno da naj bi po progi vozil brez lokomotive :shock: . Kot je razbrati iz teksta, je bil njegov pogon sicer prešibak za razgibano traso in je bil kmalu odstavljen. Ali se je kaj podobnega dejansko uporabljalo na kaki drugi, bolj ravninski progi ali je razvoj v to smer nato zamrl...?


Takole piše v knjigi avtorja Giulia Roselli-a (1967)"La ferrovia Trieste-Parenzo":
"Leta 1903 je firma Komarek predala avstrijskim železnicam v uporabo vagon na parni pogon (automotrice). Bil je dvoosni vagon s 16. sedeži in je vozil na liniji Trst - Poreč do leta 1906, ko je bil prerazporejen v "Pinzgauer Lokalbahn", kjer je bil v obratovanju do leta 1929."

In še slikca iz zgoraj navedene knjige:
Slika
LEP DAN
Igor
Uporabniški avatar
gapi_1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 475
Pridružen: 25.09.2005, 12:17

OdgovorNapisal/-a gapi_1 » 17.01.2009, 13:46

...zanimivo, kolikor je razbrati iz voznega reda Parenzane iz leta 1905, je omenjeni voz to leto še vozil na relaciji Buje - Poreč, čeprav je ta del trase precej bolj razgiban. G. Brate v knjigi tudi navaja, da je voz bil sposoben doseči hitrost 35 km/h. Zanimivi so tudi nekateri drugi podatki - moč stroja okoli 100 KM, grelna površina kotla 7 m2, tlak v kotlu 14 barov...
Je pa vozni red iz leta 1905 zanimiv tudi zato, ker prikazuje, da so čas šteli le od 1:00 do 12:59. Mmg, nikjer v VR pa nisem opazil razlage oz. opombe ali veljajo vozni časi za AM ali PM. (primer tudi VR iz 1904, iz hrvaškega foruma)
sebastiant
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 943
Pridružen: 24.03.2008, 17:12
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a sebastiant » 19.01.2009, 20:01

gapi_1 napisal/-a:...mmg, v knjigi sem zasledil da je govora tudi o potniškem vagonu na parni pogon (vagon ima vgrajen parni stroj), za katerega je bilo predvideno da naj bi po progi vozil brez lokomotive :shock: . Kot je razbrati iz teksta, je bil njegov pogon sicer prešibak za razgibano traso in je bil kmalu odstavljen. Ali se je kaj podobnega dejansko uporabljalo na kaki drugi, bolj ravninski progi ali je razvoj v to smer nato zamrl...?


Dampftriebwagen- vagon z parnim pogonom se je uporabljal tudi na drugih progah. Zanimiv je Kittel:
http://www.stenvalls.com/shop/?artnr=EK+106

Trix model:
Slika

Sandi imaš prav, sem dodal še eno sliko:
Slika
Zadnjič spremenil sebastiant, dne 19.01.2009, 22:06, skupaj popravljeno 1 krat.
Sebastian
Uporabniški avatar
SandiP
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1572
Pridružen: 11.11.2007, 9:39
Kraj: Ljubljana Moste
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a SandiP » 19.01.2009, 20:42

Mogoče bi raje pokazal drugo slikico, na tej zgleda, kot da ga konji vlečejo...

:berr
hlapon
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 142
Pridružen: 06.08.2008, 22:03

OdgovorNapisal/-a hlapon » 19.01.2009, 21:31

Poglejmo še en zanimiv model parnega vagona "Kittel", ki ga je izdelala firma "Regner". Izdelan je v merilu 1:32 (Spur 1) za tirno širino 45mm.
Deluje pa na "pravo paro" in je RC voden.

Slika


Pa še "zgoraj brez"

Slika

Cena pa :roll:

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost