Najprej temperaturno delovno območje teh novih baterij:
Na-NiCl2 (Zebra)
270 to 350 °C
Kot vidim bo za to, da bo zadeva sploh delovala, potrebno s sabo vozit pečico.
Kaj pravzaprav to pomeni? Po mojem mnenju je rezervoar v katerem ohranjaš takšno temperaturo sam po sebi potraten. Kaj je pri hladnem zagonu stroja? Očitno energije iz baterij ne moreš takoj uporabiti. Kdaj jo pa potrebuješ, če ne pri pospeševanju?
Gostota energije (vzel sem dva po mojem mnenju najobetavnejša akumulatorja):
Ni-MH
45/75 Wh/kg
80/200 Wh/dm3
Na-NiCl2 (Zebra)
90/120 Wh/kg
85/150 Wh/dm3
Ni-MH ima potencialno večjo gostoto energije na volumen, Na-NiCl2 pa na maso. Kaj je za lokomotivo pomembneje, da so akumulatorji čim manjši (volumsko) ali čim lažji?
Zagonska moč:
Ni-MH
170/1000 W/kg
Na-NiCl2 (Zebra)
90-169 W/kg
Glede na to bi po mojem mnenju lahko delili baterije na tiste za velike lokomotive in na tiste za premikalke. Za premikalke bi torej bile primernejše dobre stare Ni-MH, saj verjetno tam potrebujemo dobre pospeške.
Izkoristek je pri Na-NiCl2 res boljši!
Ne vem koliko je pomembno samopraznjenje. Verjetno ni, ker so takšni stroji stalno v pogonu. Me pa malo muči ohranjanje energije v Na-NiCl2, če temperatura pade pod delovno. Kaj mislite?
Življenska doba: 7 let. Nekje sem zasledil, da je pričakovana življenska doba diesel lokomotive (z revizijami) okoli 80 let. Kolikokrat bi morali menjati baterije?
Mislim, da nam je v tem materialu GE marsikaj zamolčal. Npr. slabosti Na-NiCl2 Če ni temperaturno delovno območje teh baterij slabost, potem pa res ne vem kaj je.
lp MG