Kje ležita kolesni dvojici?

Splošna debata okoli železnice oziroma kar ne paše pod ostale kategorije.
Uporabniški avatar
Planet 1830
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 972
Pridružen: 08.10.2007, 21:25

Odgovor Napisal/-a Planet 1830 »

Čestitam Florjan in Barbarpapa1!

Pregovor pravi, da izjema potrjuje pravilo. Kolesni dvojici zagotovo pripadata seriji 53, čeprav je bila ta serija s takšnimi kolesi opremljena izjemoma. Izvedel sem tudi, kdo je tisti ljubitelj železnic, ki je prosil za začasno spravilo kolesnih dvojic. Prosim za razumevanje, da imena brez njegovega privoljenja ne zapišem na javnem mestu.

Res pa je tudi, da je bilo s takšnimi kolesi opremljenih vseh 12 lokomotiv serije 153, od tega 11 ex kkStB 99 in ena ex kkStB 199.

Florjan, si vedel zagotovo, ali le sklepal?
Uporabniški avatar
Planet 1830
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 972
Pridružen: 08.10.2007, 21:25

Odgovor Napisal/-a Planet 1830 »

Pa še to:

Na sliki iz časopisa "Naše delo" v prvem planu vidimo lepo, belo, očitno novo stavbo med dvema tiroma. Kot vem, je ni več.

Kakšen je bil njen namen in kakšna je bila njena usoda?
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Planet 1830 napisal/-a:Pa še to:

Na sliki iz časopisa "Naše delo" v prvem planu vidimo lepo, belo, očitno novo stavbo med dvema tiroma. Kot vem, je ni več.

Kakšen je bil njen namen in kakšna je bila njena usoda?
Lepa, bela, očitno nova izgleda zato, ker sem jo obdelal s Photoshopom !

To je čuvajnica, ki jo je kupil Markov stric in ki so jo podrli, v neposredni bližini pa zgradili hišo.

Prva čuvajnica je bila postavljena že leta 1870 ob gradnji gorenjske proge. Podrobno bi bilo potrebno pogledati v reambulančni kataster iz leta 1869, pogledal sem samo v katasterski načrt, pa še ta je v slabi resoluciji.

Prav v bližini te "vahtnice" (wachhaufe) so naleteli aprila 1897 delavci pri kopanju proda za železnico na obsežno rimsko nekropolo z desetimi žganimi in skeletnimi grobovi. Simon Rutar, ki je poročal o tem najdišču v Izvestijah Muzejskega društva za Kranjsko leta 1897, omenja med najdenimi predmeti novec cesarja Vespazijana ter žare

http://sl.wikipedia.org/wiki/Slika:020_Vespasian.jpg

O tem najdišču v Ladenski gmajni poroča Andrej Gaspari v članku Med gradišči in gradovi. Medvode in širša okolica v arheoloških obdobjih in sicer v zborniku Od Jakoba do Jakoba, Medvode 2006.

Pozdrav
Florjan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 659
Pridružen: 16.11.2005, 18:56
Kraj: Šmartno pri Litiji

Odgovor Napisal/-a Florjan »

Planet 1830 napisal/-a:Čestitam Florjan in Barbarpapa1!

Pregovor pravi, da izjema potrjuje pravilo. Kolesni dvojici zagotovo pripadata seriji 53, čeprav je bila ta serija s takšnimi kolesi opremljena izjemoma. Izvedel sem tudi, kdo je tisti ljubitelj železnic, ki je prosil za začasno spravilo kolesnih dvojic. Prosim za razumevanje, da imena brez njegovega privoljenja ne zapišem na javnem mestu.

Res pa je tudi, da je bilo s takšnimi kolesi opremljenih vseh 12 lokomotiv serije 153, od tega 11 ex kkStB 99 in ena ex kkStB 199.

Florjan, si vedel zagotovo, ali le sklepal?
Hvala za čestitko!
Imam nekaj literature in si tako pomagam, da pridobim podatke. Tako mi je včeraj prišla v roke knjiga tovarne Janko Gredelj iz Zagreba, kjer so podatki in slika za serijo 153 od katere bi bile tudi lahko te kolesne dvojice. Prosta os in pogonske osi so zvezda oblike. V knjigi je tudi navedeno, da so bile dve lokomotivi iz Kurilnice Banja Luka pri njih na popravilu in to leta 1951. Pri nas v Sloveniji pa naj bi bilo 13 lokomotiv po 1. svetovni vojni in za tovarniški premik v Tovarni dušika Ruše in v Tovarni aluminija Kidričevo. Pri nas pa je gostovala iz Avstrije od privatne družbe B&B 91.1o7 (JDŽ 153) leta 1996 v Celju na proslavi ob 150 letnici. Ta lokomotiva je bila takrat posojena društvu NBiK v Svetni vasi na Koroškem.
Barbarpapa1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1639
Pridružen: 09.11.2005, 22:40
Kraj: Maribor

Odgovor Napisal/-a Barbarpapa1 »

Pozdrav...

Jaz pa sem bolj po sistemu "slepa kura tudi zrno najde" uganil. Ker literature z merami nimam, sem ugibanje bolj omejil na osnovi razmerij premerov koles obeh dvojic in pa fotografij, ki jih imam na voljo...So se mi serije 50, 51 in 53 zdele nekako najbližje videnemu.


LP

Jože
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Torej železocestnik, spodmaknil si kamenček in reč se je malce premaknila. :lol:

Kakšna pa bo sedaj usoda teh kolesnih dvojic? :?:

Srčno upam, da znani želézarji nimajo neta in ne berejo našega foruma. [-o<
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Florjan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 659
Pridružen: 16.11.2005, 18:56
Kraj: Šmartno pri Litiji

Odgovor Napisal/-a Florjan »

Dolfe napisal/-a:Torej železocestnik, spodmaknil si kamenček in reč se je malce premaknila. :lol:

Kakšna pa bo sedaj usoda teh kolesnih dvojic? :?:

Srčno upam, da znani želézarji nimajo neta in ne berejo našega foruma. [-o<
V Zalogu je muzejska lokomotiva 153 006, katera mogoče potrebuje nove osi. Ne me jemati resno, malo "heca" upam da ne škodi!

Lp Florjan
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

železocestnik napisal/-a:
Kako pa je zgledal ta del proge takrat, ko je Markov stric kupil čuvajnico ("vahtnico") pa lahko vidimo iz naslednje fotke, objavljene v časopisu Naše delo, 25. decembra 1964

Slika


Pozdrav

To fotko "ponavljam", da bo jasno, odkod je bila posneta naslednja fotka:

Slika


Tudi ta fotka prikazuje čuvajnico. Vendar iz drugega zornega kota...:wink:

Že včeraj sem začel pisati sporočilo, dodal fotko, potem pa mi je začela hoditi "preveč" cerkvica sredi fotke...kam bi jo del... :?:

Potem pa še zatemnjen NLP nad cerkvico... 8)
Takoj bi me obsodili, da je fotomontaža... :oops:

Zbral sem vse poznavalce kraja (bilo jih je za vse prste ene roke...)...
in... :idea: posvetilo se je.

Fotografija je bila posneta po letu 1964. Zakaj?

Ker je bila posneta z višine.
Zraven čuvajnice je že zgrajena hiša Markovega strica, mimo pa je pripeljala parna lokomotiva z vagoni.

Iz višine pa je lahko posneta le z "objekta nepremične dediščine" z evidenčno številko 16297, ki spada v "profano stavbno dediščino". Ta objekt je "Betonski stolp" na Ladji, v papirnici Goričane. Zgrajen je bil po podatkih ZVKD Ljubljana leta 1964. To bi bilo potrebno preveriti, glede na to, da tudi drugi podatki za "objekt" niso točni...
Kljub vsemu pa vidimo na prejšnji fotki, da so 25. 12.1964 kislinski stolpi že "stali"...(objekt na levi strani fotke)

No, če nimamo Eiflovega stolpa, pa imamo vsaj kislinske stolpe...

Tudi takšen stolp, kot ga imajo v Pisi nam bi prav prišel...

Morda pa se bo ta nagnil :?: pa bi lahko biznisirali z ogledi :idea:

Šalo na stran, naša fotka je bila lahko posneta le iz tega stolpa (višina vsaj 40 metrov - to nam da ptičjo perspektivo). Če je fotograf maksimalno izzumiral, potem lahko rečemo, da je tako nastala ta fotka.

Če potegnemo črto na zemljevidu od tega stolpa preko čuvajnice, potem je cerkvica na sredi fotografije cerkev Sv. Tomaž v Zgornjih Pirničah... :shock:
Desno od cerkvice so že prvi obronki Šmarne Gore....
Edino ta hrib (danes je v njem zažrt kamnolom) mi je nekam velik..okoli 600 metrov nadmorske...tale ptičja perspektiva je nekam problematična...nekako je nismo vajeni...bo treba najet helikopter in slikati iz njega, da bom 100%-ten.

Dodajam pa še fotko okoliša, kako izgleda danes, ne ne bo vse črno-belo

...pa malo stika mesta...s podeželjem...:wink:

Slika

Pogled na Svetje, Medvode in Zg. Pirniče iz hribčka pri gradu Goričane...


Pozdrav
Uporabniški avatar
Mojster_Strojevodja
Direktor
Direktor
Prispevkov: 1960
Pridružen: 09.08.2005, 19:43
Kraj: Bled
Kontakt:

Kje ležita kolesni dvojici?

Odgovor Napisal/-a Mojster_Strojevodja »

No zgleda se je naš član odloču in si malo finančno opomore. :wink:

Kajti ti dve kolesni odvojici so v preteklem tednu naložili in odpeljali.

Pa vsaj mene ne spraševat kam.
Če ne gre uporabi večje kladivo.
"Half the job is in the discovery; the other half is having the courage to present the findings."
"Everyone is a genius at least once a year. The real geniuses simply have their bright ideas closer together."
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Kje ležita kolesni dvojici?

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Ja, res je...

"uzela jih magla"... :saluti


Da ju ni Tono odpeljal na remont na Ptuj... :-k
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Kje ležita kolesni dvojici?

Odgovor Napisal/-a Tono »

Ja, ja, muzejski vlak po delih vozimo na Ptuj, če že v enem kosu ne pride :)

Ampak pri teh dveh dvojicah nisem bil zraven!
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Uporabniški avatar
Mojster_Strojevodja
Direktor
Direktor
Prispevkov: 1960
Pridružen: 09.08.2005, 19:43
Kraj: Bled
Kontakt:

Re: Kje ležita kolesni dvojici?

Odgovor Napisal/-a Mojster_Strojevodja »

@Tono: ne se zdej nevednega delat, sem za vsak slučaj napisu registracijsko :twisted:
Če ne gre uporabi večje kladivo.
"Half the job is in the discovery; the other half is having the courage to present the findings."
"Everyone is a genius at least once a year. The real geniuses simply have their bright ideas closer together."
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Kje ležita kolesni dvojici?

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Očividci so izjavili, da ju je odpeljal nekdo v črnem ledermontlu :saluti
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Odgovori