Kje ležita kolesni dvojici?
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Kje ležita kolesni dvojici?
Kdo ve, od katerih lokomotiv sta kolesni dvojici s fotografije?
Za pomoč še ena fotografija "en face"
Še namig: dvojici ležita ob gorenjski progi (v vidnem polju strojevodje)
Pozdrav
Za pomoč še ena fotografija "en face"
Še namig: dvojici ležita ob gorenjski progi (v vidnem polju strojevodje)
Pozdrav
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Dvojici ob progi v Svetju
Ne vem, od katere lokomotive sta kolesni dvojici, vem pa, kako sta prišli v Svetje pri Medvodah.
Sojita namreč med nekdanjo čuvajnico in železniško progo. Čuvajnico je odkupil moj stric Joža Štolcar, ki je nato za čuvajnico zgradil hišo. Sedaj že pokojnega strica, ki je bil železničar in ki mi je v mladih letih večkrat omogočil vožnjo na lokomotivah, je pred mnogimi leti (jaz sem se pred dvojicama slikal leta 1981), ljubitelj železnic poprosil, ali lahko na njegovem dvorišču shrani kolesni dvojici, ki sta očitno ostali tam dalj kot je bilo načrtovano.
LP, Marko
Sojita namreč med nekdanjo čuvajnico in železniško progo. Čuvajnico je odkupil moj stric Joža Štolcar, ki je nato za čuvajnico zgradil hišo. Sedaj že pokojnega strica, ki je bil železničar in ki mi je v mladih letih večkrat omogočil vožnjo na lokomotivah, je pred mnogimi leti (jaz sem se pred dvojicama slikal leta 1981), ljubitelj železnic poprosil, ali lahko na njegovem dvorišču shrani kolesni dvojici, ki sta očitno ostali tam dalj kot je bilo načrtovano.
LP, Marko
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Sem.milchy napisal/-a:
si izmeril premer koles ?
Pogonsko kolo: okoli 1080 mm
Sprednje kolo: okoli 850 mm
Zakaj okoli? Nisem vedel, ali imajo pri hiši psa, pa sem pohitel... (šalim se)
Še dodaten namig. Marko vam je sporočil, da sta ti kolesni dvojici tam že kar nekaj časa...
Še en namig: drugi del vprašanja je bolj za muzealce. V roke je potrebno vzeti knjige o parni vleki (fotografijo je potrebno pogledati bolj podrobno)
Kako pa je zgledal ta del proge takrat, ko je Markov stric kupil čuvajnico ("vahtnico") pa lahko vidimo iz naslednje fotke, objavljene v časopisu Naše delo, 25. decembra 1964
Pozdrav
če premer drži, potem sta pogonski kolesi lahko od lokomotive JŽ/JDŽ 60 ob predpostavki, da je za tir normalne širine in ne gre za ozkotirnoželezocestnik napisal/-a:Sem.milchy napisal/-a:
si izmeril premer koles ?
Pogonsko kolo: okoli 1080 mm
Sprednje kolo: okoli 850 mm
Zakaj okoli? Nisem vedel, ali imajo pri hiši psa, pa sem pohitel... (šalim se)
Pozdrav
M.
- Planet 1830
- Strojevodja I
- Prispevkov: 972
- Pridružen: 08.10.2007, 21:25
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1639
- Pridružen: 09.11.2005, 22:40
- Kraj: Maribor
Verjetno imaš prav, da so dvojice od 53 serije, saj so imele nove dvojice premera 1100 in 870 mm (gnane in dve proste). Nove niso tam obtičale, obrabljene pa so lahko teh premerov.Barbarpapa1 napisal/-a:Pozdrav
Serija J(D)Ž 60 verjetno ni, ker le-ta ni imela tekalnih koles (predvidevam, da sta kolesni dvojici od iste lokomotive). Še moje ugibanje:
JŽ50 ali JŽ51 (ali pa celo JŽ53...)
LP
Jože
Lp Florjan
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Dvojici sta za normalen tir (1435 mm).
Bandaža je že bolj tanka (če bi imel predpisano mero od serije 53, bi lahko primerjali). Tudi zunanji premer vodilnega venca se lahko primerja s serijo 53, če se ve, kakšne mere ima.
Edino, kar nam še ostane, je izmeriti mero ekscentra ročičnega čepa pogonskega kolesa, če se ve za serijo 53, koliko znaša. Potem pa lahko primerjamo.
Izvedel sem, da pri hiši nimajo psa... (šalim se, to je povezano s ponovno meritvijo)
Dvojica je "pri hiši" že okoli 30 let, ljubitelja, ki je pustil tukaj dvojici, bomo pa težko našli. Čeprav je bil g. Brate že takrat zagnan ljubitelj železnic (vsaj leta 1971 se spomnim, ko je izdal prvo knjigo na Dunaju). Morda bi kaj več o tej dvojici vedel on.
Pozdrav
Bandaža je že bolj tanka (če bi imel predpisano mero od serije 53, bi lahko primerjali). Tudi zunanji premer vodilnega venca se lahko primerja s serijo 53, če se ve, kakšne mere ima.
Edino, kar nam še ostane, je izmeriti mero ekscentra ročičnega čepa pogonskega kolesa, če se ve za serijo 53, koliko znaša. Potem pa lahko primerjamo.
Izvedel sem, da pri hiši nimajo psa... (šalim se, to je povezano s ponovno meritvijo)
Dvojica je "pri hiši" že okoli 30 let, ljubitelja, ki je pustil tukaj dvojici, bomo pa težko našli. Čeprav je bil g. Brate že takrat zagnan ljubitelj železnic (vsaj leta 1971 se spomnim, ko je izdal prvo knjigo na Dunaju). Morda bi kaj več o tej dvojici vedel on.
Pozdrav
- Planet 1830
- Strojevodja I
- Prispevkov: 972
- Pridružen: 08.10.2007, 21:25
lep pozdrav
Seriji 53 in 153 imata enake mere (novih) koles: pogonska 1140 mm, prosta 870 mm. Tudi hod bata (torej ekscentričnost ročičnega čepa) imata obe 570 mm.
Serija 153 je imela kolesa z zvezdo (s špicami). Serija 53 je imela kolesa z ovalnimi luknjami.
Vendar: S časom so se pri seriji 53 zaradi vzdrževalnih posegov pojavile izjeme. Nekatere lokomotive so bile izjemoma opremljene s kolesom pogonske (to je tretje vezane) osi z zvezdo, nekatere samo z (zadnjo) prosto osjo z zvezdo. Vsaj ena pa je imela pogonsko in zadnjo prosto os z zvezdo, ostale osi pa z ovalno luknjo.
Seriji 53 in 153 imata enake mere (novih) koles: pogonska 1140 mm, prosta 870 mm. Tudi hod bata (torej ekscentričnost ročičnega čepa) imata obe 570 mm.
Serija 153 je imela kolesa z zvezdo (s špicami). Serija 53 je imela kolesa z ovalnimi luknjami.
Vendar: S časom so se pri seriji 53 zaradi vzdrževalnih posegov pojavile izjeme. Nekatere lokomotive so bile izjemoma opremljene s kolesom pogonske (to je tretje vezane) osi z zvezdo, nekatere samo z (zadnjo) prosto osjo z zvezdo. Vsaj ena pa je imela pogonsko in zadnjo prosto os z zvezdo, ostale osi pa z ovalno luknjo.