Kje ležita kolesni dvojici?

Splošna debata okoli železnice oziroma kar ne paše pod ostale kategorije.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Kje ležita kolesni dvojici?

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Kdo ve, od katerih lokomotiv sta kolesni dvojici s fotografije?

Slika

Za pomoč še ena fotografija "en face"

Slika

Še namig: dvojici ležita ob gorenjski progi (v vidnem polju strojevodje)

Pozdrav
Uporabniški avatar
Regan 664
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3626
Pridružen: 24.01.2006, 16:23

Odgovor Napisal/-a Regan 664 »

Kaj ne spada ta tema bolj v temo ugani objekt, kje leži? Ko ste nekoč že ugibali kje je kaj?

Sicer pa, Gorenjci, z odgovori na plan....
vlakoljubec

Odgovor Napisal/-a vlakoljubec »

Ma kaj ga svirate?
Ko bojo cigani zvedli za lokacijo uzet če ih magla...... :twisted:
mislim kolesni dvojici.....
Uporabniški avatar
hulk
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 599
Pridružen: 23.09.2005, 9:30
Kraj: Gorenjska

Odgovor Napisal/-a hulk »

Pravilen odgovor je.............. Medvode. :idea:
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Res je. Prvi del odgovora je pravilen.
Sedaj še drugi del. Od katere lokomotive sta kolesni dvojici ?

Da sta res v vidnem polju strojevodje še dokaz

Slika

Shojena potka v prvem planu dokazuje, da naslenje opozorilo ne velja nič

Slika

Pozdrav
milchy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 5700
Pridružen: 11.09.2005, 17:48
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a milchy »

železocestnik napisal/-a:Res je. Prvi del odgovora je pravilen.
Sedaj še drugi del. Od katere lokomotive sta kolesni dvojici ?



Pozdrav
si izmeril premer koles ?
Marko
Začetnik
Začetnik
Prispevkov: 3
Pridružen: 16.03.2008, 9:48

Dvojici ob progi v Svetju

Odgovor Napisal/-a Marko »

Ne vem, od katere lokomotive sta kolesni dvojici, vem pa, kako sta prišli v Svetje pri Medvodah.

Sojita namreč med nekdanjo čuvajnico in železniško progo. Čuvajnico je odkupil moj stric Joža Štolcar, ki je nato za čuvajnico zgradil hišo. Sedaj že pokojnega strica, ki je bil železničar in ki mi je v mladih letih večkrat omogočil vožnjo na lokomotivah, je pred mnogimi leti (jaz sem se pred dvojicama slikal leta 1981), ljubitelj železnic poprosil, ali lahko na njegovem dvorišču shrani kolesni dvojici, ki sta očitno ostali tam dalj kot je bilo načrtovano.

LP, Marko
Uporabniški avatar
Dare
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 316
Pridružen: 14.03.2007, 14:47
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a Dare »

Škoda da dvojici ne pripadata seriji 17 :( , muzejska 17-006 namreč potrebuje druga kolesa, da bi lahko spet vozila :train1 .


.
Lep pozdrav - DARE
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

milchy napisal/-a:
si izmeril premer koles ?
Sem.
Pogonsko kolo: okoli 1080 mm
Sprednje kolo: okoli 850 mm

Zakaj okoli? Nisem vedel, ali imajo pri hiši psa, pa sem pohitel... :wink: (šalim se)

Še dodaten namig. Marko vam je sporočil, da sta ti kolesni dvojici tam že kar nekaj časa...
Še en namig: drugi del vprašanja je bolj za muzealce. V roke je potrebno vzeti knjige o parni vleki (fotografijo je potrebno pogledati bolj podrobno)

Kako pa je zgledal ta del proge takrat, ko je Markov stric kupil čuvajnico ("vahtnico") pa lahko vidimo iz naslednje fotke, objavljene v časopisu Naše delo, 25. decembra 1964

Slika


Pozdrav
milchy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 5700
Pridružen: 11.09.2005, 17:48
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a milchy »

železocestnik napisal/-a:
milchy napisal/-a:
si izmeril premer koles ?
Sem.
Pogonsko kolo: okoli 1080 mm
Sprednje kolo: okoli 850 mm

Zakaj okoli? Nisem vedel, ali imajo pri hiši psa, pa sem pohitel... :wink: (šalim se)



Pozdrav
če premer drži, potem sta pogonski kolesi lahko od lokomotive JŽ/JDŽ 60 ob predpostavki, da je za tir normalne širine in ne gre za ozkotirno

M.
Uporabniški avatar
Planet 1830
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 972
Pridružen: 08.10.2007, 21:25

Odgovor Napisal/-a Planet 1830 »

Serija 153.
Barbarpapa1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1639
Pridružen: 09.11.2005, 22:40
Kraj: Maribor

Odgovor Napisal/-a Barbarpapa1 »

Pozdrav


Serija J(D)Ž 60 verjetno ni, ker le-ta ni imela tekalnih koles (predvidevam, da sta kolesni dvojici od iste lokomotive). Še moje ugibanje:
JŽ50 ali JŽ51 (ali pa celo JŽ53...) :?

LP

Jože
Florjan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 659
Pridružen: 16.11.2005, 18:56
Kraj: Šmartno pri Litiji

Odgovor Napisal/-a Florjan »

Barbarpapa1 napisal/-a:Pozdrav


Serija J(D)Ž 60 verjetno ni, ker le-ta ni imela tekalnih koles (predvidevam, da sta kolesni dvojici od iste lokomotive). Še moje ugibanje:
JŽ50 ali JŽ51 (ali pa celo JŽ53...) :?

LP

Jože
Verjetno imaš prav, da so dvojice od 53 serije, saj so imele nove dvojice premera 1100 in 870 mm (gnane in dve proste). Nove niso tam obtičale, obrabljene pa so lahko teh premerov.

Lp Florjan
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Dvojici sta za normalen tir (1435 mm).
Bandaža je že bolj tanka (če bi imel predpisano mero od serije 53, bi lahko primerjali). Tudi zunanji premer vodilnega venca se lahko primerja s serijo 53, če se ve, kakšne mere ima.
Edino, kar nam še ostane, je izmeriti mero ekscentra ročičnega čepa pogonskega kolesa, če se ve za serijo 53, koliko znaša. Potem pa lahko primerjamo.

Izvedel sem, da pri hiši nimajo psa... :wink: (šalim se, to je povezano s ponovno meritvijo)

Dvojica je "pri hiši" že okoli 30 let, ljubitelja, ki je pustil tukaj dvojici, bomo pa težko našli. Čeprav je bil g. Brate že takrat zagnan ljubitelj železnic (vsaj leta 1971 se spomnim, ko je izdal prvo knjigo na Dunaju). Morda bi kaj več o tej dvojici vedel on.

Pozdrav
Uporabniški avatar
Planet 1830
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 972
Pridružen: 08.10.2007, 21:25

Odgovor Napisal/-a Planet 1830 »

lep pozdrav

Seriji 53 in 153 imata enake mere (novih) koles: pogonska 1140 mm, prosta 870 mm. Tudi hod bata (torej ekscentričnost ročičnega čepa) imata obe 570 mm.

Serija 153 je imela kolesa z zvezdo (s špicami). Serija 53 je imela kolesa z ovalnimi luknjami.

Vendar: S časom so se pri seriji 53 zaradi vzdrževalnih posegov pojavile izjeme. Nekatere lokomotive so bile izjemoma opremljene s kolesom pogonske (to je tretje vezane) osi z zvezdo, nekatere samo z (zadnjo) prosto osjo z zvezdo. Vsaj ena pa je imela pogonsko in zadnjo prosto os z zvezdo, ostale osi pa z ovalno luknjo.
Odgovori