Krmelj

Splošna debata okoli železnice oziroma kar ne paše pod ostale kategorije.
Odgovori
kondukter
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 931
Pridružen: 15.11.2005, 0:04
Kraj: Celje

Krmelj

Odgovor Napisal/-a kondukter »

Danes sem naredil en takšen izletek in slučajno sem se ustavil v Krmelju. Imajo eno krasno parno lokomotivo, ki je lep okras temu kraju. Pa me zanima, kdaj so ukinili to progo, ali je bila namenjna le tovornemu prometu za potrebe Rudnika rjavega premoga Krmelj in kje je pravzaprav potekala trasa proge! Morda kdo ve vse to?
Barbarpapa1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1639
Pridružen: 09.11.2005, 22:40
Kraj: Maribor

Odgovor Napisal/-a Barbarpapa1 »

Dober večer.

Nekaj o tej progi se da najti na naslednji strani:

http://www.miniaturna-zeleznica.com/dolenjka.htm

Kaj več nisem uspel najti....

LP

Jože
jaffa
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 53
Pridružen: 03.01.2006, 16:32

Odgovor Napisal/-a jaffa »

Obstaja pa še en link o transportu omenjene lokomotive v Krmelj:
http://www.vlaki.com/Slovenia/000_rs/vg ... tationID=9
kondukter
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 931
Pridružen: 15.11.2005, 0:04
Kraj: Celje

Odgovor Napisal/-a kondukter »

Hvala za povezavo. Zanimiva zadeva. Škoda da ne morem izbrskati podatka, kdaj so odstranili tire. Namreč, ostaja parna lokomotiva in delček tirnic ( kolikor sem uspel pogledati ), katere predstavljajo "potni prehod" in preko katerih se pride do stavbe, kjer je sedaj gasilski dom. Bi bilo pa zanimivo izvedeti kako velika postaja je bila to. Vidna je še nakladalna tlančina in ko pogledaš na hitro, dobiš občutek, da je imela sama postaja morda 3 ali 4 tire...
jaffa
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 53
Pridružen: 03.01.2006, 16:32

Odgovor Napisal/-a jaffa »

kondukter napisal/-a:Hvala za povezavo. Zanimiva zadeva. Škoda da ne morem izbrskati podatka, kdaj so odstranili tire. Namreč, ostaja parna lokomotiva in delček tirnic ( kolikor sem uspel pogledati ), katere predstavljajo "potni prehod" in preko katerih se pride do stavbe, kjer je sedaj gasilski dom. Bi bilo pa zanimivo izvedeti kako velika postaja je bila to. Vidna je še nakladalna tlančina in ko pogledaš na hitro, dobiš občutek, da je imela sama postaja morda 3 ali 4 tire...

Tire so odmontirali pred kratkim, kdaj ne vem točno, ampak bilo je največ pred dvemi leti.
Uporabniški avatar
gomulka014
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 454
Pridružen: 18.11.2005, 13:24
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a gomulka014 »

Če prav razumem, od Tržišča do Krmelja sploh ni več tirnic :shock: :o :shock: ???

Nazadnje sem bil v Tržišču poleti leta 2004; takrat se je proga še povsem normalno cepila proti Krmelju ...
jaffa
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 53
Pridružen: 03.01.2006, 16:32

Odgovor Napisal/-a jaffa »

gomulka014 napisal/-a:Če prav razumem, od Tržišča do Krmelja sploh ni več tirnic :shock: :o :shock: ???

Nazadnje sem bil v Tržišču poleti leta 2004; takrat se je proga še povsem normalno cepila proti Krmelju ...
No potem je bilo to lansko leto
Uporabniški avatar
gomulka014
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 454
Pridružen: 18.11.2005, 13:24
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a gomulka014 »

Morda kdo ve, kdaj je med Krmeljem in Tržiščem zadnjič peljal vlak?
bojan
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 731
Pridružen: 15.01.2006, 19:54

Odgovor Napisal/-a bojan »

Vse o tej progi je zelo dobro opisano v zbirki Tiri in čas in sicer v knjižici z naslovom "Dolenjske proge". Prepričan sem, da se dobi v Muzeju. Samo za informacijo - proga je bila v prometu od leta 1908...
Sicer pa so bile tirnice od Tržišča proti Krmelju na delu proge še nedavno postavljene, na enem delu (od cestnega prehoda približno na pol poti do Krmelja) pa odstranjene. Dokler je delala Metalna so tir še uporabljali kot industrijski tir, kar pa navsezadnje tudi ni tako daleč nazaj.

LPB
LPB
Progar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 96
Pridružen: 26.09.2005, 14:24

Odgovor Napisal/-a Progar »

K podatkom s spletne strani, ki jo je priporočil Barbarpapa1, dodajam še sken iz knjige K. Rustje Dolenjske proge.

Slika
Uporabniški avatar
E.L.
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 598
Pridružen: 20.08.2006, 11:47
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a E.L. »

Če jaz kaj pravilno vem, so hoteli zo progo še podaljšati, samo so se odločili za varianto Mokronog-Sevnica. Takrat je ta povezava postala stranski tir za potrebe rudnika, danes pa je le ša industrijski tir.
Have a nice day!
fan
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 51
Pridružen: 11.12.2005, 15:32
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a fan »

Kolikor jaz vem, te proge sploh ni več. Bolj grozljivo pa se mi zdi, da med Sevnico in Trebnjem ni zasedena nobena ž. p. več.

Vem, da ne sodi v to temo, ampak ali po tej progi sploh še vozi kakšen tovorni vlak?
Vedno v iskanju novih železniških dogodivščin
Uporabniški avatar
Regan 664
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3625
Pridružen: 24.01.2006, 16:23

Odgovor Napisal/-a Regan 664 »

Ne, po tej progi tovornih vlakov na žalost ni več.
Obstajajo menda trije (??) pari potniških vlakov. kar je tudi logično, saj gre nabiralnik po dolenjski na RP Zalog, direktnih tovornih vlakov po tej progi tudi ni, saj je gospodarstvo na dolenjskem prešibko. Tovornega prometa s Hrvaško pa čez Metliko tako ni, ker je v bljižini Dobova (Savski marof)

Proga ni zasedena, tako križanja niso mogoča. Se pravi, da če gre potniški vlak iz Trebnjega proti Sevnici, vlak. odpravnik v Sevnici ne more poslati vlaka proti Trebnjemu, dokler ne pride vlak iz trebnjega. madona sem zakompliciral, upam, da me razumeš.
541
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3417
Pridružen: 16.11.2005, 22:01

Odgovor Napisal/-a 541 »

Če je govora o progi Trebnje - Sevnica - v voznem redu je v smeri Trebnjega 7 potniških vlakov, ob sobotah prometa ni, ob nedeljah in praznikih je eden potniški vlak. V obratni smeri je med tednom 6 vlakov, ob sobotah ni prometa ob nedeljah in praznikih je eden vlak. Na progi je le ena postaja - to je Tržišče, ki pa je nezasedena, po potrebi (npr. zapori proge skozi Zasavje) se pa zasede s prometnikom, saj služi kot obvozna proga za Ljubljano. Tržišče je zavarovano z elektrorelejno SVN in ko je postaja nezasedena, je na postaji vklopljen avtomatski prevozni režim.
Odgovori