Krmelj
Krmelj
Danes sem naredil en takšen izletek in slučajno sem se ustavil v Krmelju. Imajo eno krasno parno lokomotivo, ki je lep okras temu kraju. Pa me zanima, kdaj so ukinili to progo, ali je bila namenjna le tovornemu prometu za potrebe Rudnika rjavega premoga Krmelj in kje je pravzaprav potekala trasa proge! Morda kdo ve vse to?
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1639
- Pridružen: 09.11.2005, 22:40
- Kraj: Maribor
Dober večer.
Nekaj o tej progi se da najti na naslednji strani:
http://www.miniaturna-zeleznica.com/dolenjka.htm
Kaj več nisem uspel najti....
LP
Jože
Nekaj o tej progi se da najti na naslednji strani:
http://www.miniaturna-zeleznica.com/dolenjka.htm
Kaj več nisem uspel najti....
LP
Jože
Obstaja pa še en link o transportu omenjene lokomotive v Krmelj:
http://www.vlaki.com/Slovenia/000_rs/vg ... tationID=9
http://www.vlaki.com/Slovenia/000_rs/vg ... tationID=9
Hvala za povezavo. Zanimiva zadeva. Škoda da ne morem izbrskati podatka, kdaj so odstranili tire. Namreč, ostaja parna lokomotiva in delček tirnic ( kolikor sem uspel pogledati ), katere predstavljajo "potni prehod" in preko katerih se pride do stavbe, kjer je sedaj gasilski dom. Bi bilo pa zanimivo izvedeti kako velika postaja je bila to. Vidna je še nakladalna tlančina in ko pogledaš na hitro, dobiš občutek, da je imela sama postaja morda 3 ali 4 tire...
kondukter napisal/-a:Hvala za povezavo. Zanimiva zadeva. Škoda da ne morem izbrskati podatka, kdaj so odstranili tire. Namreč, ostaja parna lokomotiva in delček tirnic ( kolikor sem uspel pogledati ), katere predstavljajo "potni prehod" in preko katerih se pride do stavbe, kjer je sedaj gasilski dom. Bi bilo pa zanimivo izvedeti kako velika postaja je bila to. Vidna je še nakladalna tlančina in ko pogledaš na hitro, dobiš občutek, da je imela sama postaja morda 3 ali 4 tire...
Tire so odmontirali pred kratkim, kdaj ne vem točno, ampak bilo je največ pred dvemi leti.
- gomulka014
- Strojevodja I
- Prispevkov: 454
- Pridružen: 18.11.2005, 13:24
- Kraj: Ljubljana
- gomulka014
- Strojevodja I
- Prispevkov: 454
- Pridružen: 18.11.2005, 13:24
- Kraj: Ljubljana
Vse o tej progi je zelo dobro opisano v zbirki Tiri in čas in sicer v knjižici z naslovom "Dolenjske proge". Prepričan sem, da se dobi v Muzeju. Samo za informacijo - proga je bila v prometu od leta 1908...
Sicer pa so bile tirnice od Tržišča proti Krmelju na delu proge še nedavno postavljene, na enem delu (od cestnega prehoda približno na pol poti do Krmelja) pa odstranjene. Dokler je delala Metalna so tir še uporabljali kot industrijski tir, kar pa navsezadnje tudi ni tako daleč nazaj.
LPB
Sicer pa so bile tirnice od Tržišča proti Krmelju na delu proge še nedavno postavljene, na enem delu (od cestnega prehoda približno na pol poti do Krmelja) pa odstranjene. Dokler je delala Metalna so tir še uporabljali kot industrijski tir, kar pa navsezadnje tudi ni tako daleč nazaj.
LPB
LPB
Ne, po tej progi tovornih vlakov na žalost ni več.
Obstajajo menda trije (??) pari potniških vlakov. kar je tudi logično, saj gre nabiralnik po dolenjski na RP Zalog, direktnih tovornih vlakov po tej progi tudi ni, saj je gospodarstvo na dolenjskem prešibko. Tovornega prometa s Hrvaško pa čez Metliko tako ni, ker je v bljižini Dobova (Savski marof)
Proga ni zasedena, tako križanja niso mogoča. Se pravi, da če gre potniški vlak iz Trebnjega proti Sevnici, vlak. odpravnik v Sevnici ne more poslati vlaka proti Trebnjemu, dokler ne pride vlak iz trebnjega. madona sem zakompliciral, upam, da me razumeš.
Obstajajo menda trije (??) pari potniških vlakov. kar je tudi logično, saj gre nabiralnik po dolenjski na RP Zalog, direktnih tovornih vlakov po tej progi tudi ni, saj je gospodarstvo na dolenjskem prešibko. Tovornega prometa s Hrvaško pa čez Metliko tako ni, ker je v bljižini Dobova (Savski marof)
Proga ni zasedena, tako križanja niso mogoča. Se pravi, da če gre potniški vlak iz Trebnjega proti Sevnici, vlak. odpravnik v Sevnici ne more poslati vlaka proti Trebnjemu, dokler ne pride vlak iz trebnjega. madona sem zakompliciral, upam, da me razumeš.
Če je govora o progi Trebnje - Sevnica - v voznem redu je v smeri Trebnjega 7 potniških vlakov, ob sobotah prometa ni, ob nedeljah in praznikih je eden potniški vlak. V obratni smeri je med tednom 6 vlakov, ob sobotah ni prometa ob nedeljah in praznikih je eden vlak. Na progi je le ena postaja - to je Tržišče, ki pa je nezasedena, po potrebi (npr. zapori proge skozi Zasavje) se pa zasede s prometnikom, saj služi kot obvozna proga za Ljubljano. Tržišče je zavarovano z elektrorelejno SVN in ko je postaja nezasedena, je na postaji vklopljen avtomatski prevozni režim.