Opuščena proga Jesenice-Planica

Splošna debata okoli železnice oziroma kar ne paše pod ostale kategorije.
Uporabniški avatar
rock_rail
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 54
Pridružen: 18.05.2006, 18:31

Opuščena proga Jesenice-Planica

OdgovorNapisal/-a rock_rail » 23.05.2006, 23:19

Najprej lep pozdrav vsem skupaj, sem nov na forumu.

Zanima me, kje bi se dalo dobit kako literaturo, fotografije ali kakršnekoli druge podatke o železniški progi, ki je potekala od Jesenic do Planice (še prej do Trbiža, kot del "Rudolfove" proge), ki je bila ukinjena leta 1966? Preiskal sem že skoraj cel internet pa kaj dosti podatkov, razen tistih najbolj osnovnih nisem dobil. Obstaja mogoče o tej železnici kaka knjiga ali kake druge publikacije?

Pred kratkim sem bil tudi na izletu po Zgornjesavski dolini, uspelo pa mi je poslikati samo tisti rjavi most, ki je poleg ceste, kjer je tabla za kolesarsko pot. Za kaj več pa bo mogoče prilika že ta vikend, ko nameravamo prekolesarit celo traso do Rateč.

Kaj pa drugi menite o tej progi? Za moje pojme je velika škoda, da so jo ukinili, še vedno bi se lahko uporabljala za lokalni promet in pa turizem (muzejski vlaki, Kranjska Gora - smučanje, Planica - skoki,...).

Za kakršnekoli informacije bi bil zelo hvaležen! :wink:
IC-Pohorje503

OdgovorNapisal/-a IC-Pohorje503 » 23.05.2006, 23:42

Bo spet nazaj,kdaj nevem pozneje leta 2015 že vozi prvi prometi,upam! :) hehe
BREMZA

OdgovorNapisal/-a BREMZA » 24.05.2006, 7:46

Velika škoda, da proge ni več. Takratna oblast ni videla za ped pred nosom, dandanašnji lokalno oblastniki so pa še slabši. Pred nekaj leti-kmalu po osamosvojitvi SLO je bila ideja o revitalizaciji omenjene proge, a so jo predvsem Kranjskogorčani odločno zavrnili. Arguumenti so bili hrup, pa trasa, pa stroški. Dejansko je bil edini objekt na nekdanji trasi do pred tremi, štirimi leti KOmpas hotel, danes pa so vrli domačini na traso nekdanje železnice postavili že lepo število hiš.
BREMZA

OdgovorNapisal/-a BREMZA » 24.05.2006, 15:31

Nekaj se da prebrati o omenjeni progi tudi v knjigi Zgodovina železnic na Slovenskem, avtorja Ivana Mohoriča(mislim da strani tam okoli 106-116). Knjigo se da sposoditi v večini splošnih knjižnic.
Uporabniški avatar
tunelolog
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 142
Pridružen: 28.09.2005, 12:16
Kraj: Radovljica

OdgovorNapisal/-a tunelolog » 25.05.2006, 7:26

Pozdravljen!

Nekaj je napisano tudi v knjigi Ein Verkehrsweg erschliesst die Alpen, Band 2; Die Nebenbahnen der k.k. priv. Kronprinz Rudolf-Bahn od strani 245 do 287. V tej knjigi sta opisani tudi progi Kranj-Tržič (ki je tudi ni več) ter proga Ljubljana-Kamnik.
Spomnim se pa tudi da je bila napisana diplomska naloga o tej trasi, če se ne motim jo je napisala Slovnik Marjana.
Res velika škoda, da te proge ni več. Ne vem kaj jim je bilo, da so jo šli podirat. :evil: Sicer se je nekaj govorilo, da jo bodo zopet usposobili (ko je bil direktor železnic Marjan Rekar), vendar dvomim da bo kaj iz tega.

Lep pozdrav!

Štefan
Progar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 96
Pridružen: 26.09.2005, 14:24

OdgovorNapisal/-a Progar » 25.05.2006, 13:25

tunelolog napisal/-a:Spomnim se pa tudi da je bila napisana diplomska naloga o tej trasi, če se ne motim jo je napisala Slovnik Marjana.


Če se prav spomnim, je bila diplomska naloga posvečena bolj različnim vrstam arhitekturnih zasnov postaj in postajališč na gorenjski progi, ker je tudi njena avtorica študirala arhitekturo.
Uporabniški avatar
tunelolog
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 142
Pridružen: 28.09.2005, 12:16
Kraj: Radovljica

OdgovorNapisal/-a tunelolog » 25.05.2006, 13:51

Pozdravljen!

Imaš prav. Sem šel na COBBIS pogledat naslov diplomske naloge, ki se glasi:
Arhitektura Gorenjske železnice in potencial opuščene Planiške proge.

Lep pozdrav!

Štefan
Uporabniški avatar
gomulka014
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 454
Pridružen: 18.11.2005, 13:24
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a gomulka014 » 25.05.2006, 13:53

Progar napisal/-a:
tunelolog napisal/-a:Spomnim se pa tudi da je bila napisana diplomska naloga o tej trasi, če se ne motim jo je napisala Slovnik Marjana.


Če se prav spomnim, je bila diplomska naloga posvečena bolj različnim vrstam arhitekturnih zasnov postaj in postajališč na gorenjski progi, ker je tudi njena avtorica študirala arhitekturo.


Bo verjetno kar držalo. Gospa Marjana Lesar-Slovnik je danes zaposlena na Slovenskih železnicah, na oddelku za nepremičnine, in mislim, da se ukvarja ravno z izgledom in ureditvijo postaj in postajališč.
Uporabniški avatar
rock_rail
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 54
Pridružen: 18.05.2006, 18:31

OdgovorNapisal/-a rock_rail » 25.05.2006, 21:17

Hvala za odgovore, bom poiskal za omenjenimi knjigami. Tisto diplomsko sem pa tudi sam zasledil, ko sem brskal po net-u. :wink:

Še eno vprašanje imam, če bo kdo vedel:
Če se pelješ po stari cesti iz K. Gore proti Jesenicam, vidiš v Hrušici (pri Jesenicah) na desni strani neke stare tire zaraščene s travo, še do pred nekaj let nazaj so bili tam tudi neki stari potniški vagoni. Potem malo naprej je neko gospodarsko poslopje se mi zdi in še malo naprej v smeri proti Jesenicam gredo ti tiri v podvoz pod progo, ki pelje v Avstrijo in se nazadnje malo pred postajo spojijo z obstoječo progo. Zdaj me zanima, če ti omenjeni tiri pripadajo trasi te stare planiške proge ali so to samo industrijski tiri? Ker po nekem starem zemljevidu, ki ga imam, bi morala ta proga peljati ravno tu nekje čez Hrušico, kjer so ti tiri, ki se potem na koncu "izgubijo" v travi, kar bi pomenilo, da progo niso povsem do konca demontirali?

Lp
Uporabniški avatar
tunelolog
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 142
Pridružen: 28.09.2005, 12:16
Kraj: Radovljica

OdgovorNapisal/-a tunelolog » 26.05.2006, 6:46

Živjo!

Ti tiri dejansko pripadajo opuščeni trasi planiške proge.

Lep pozdrav!

Štefan
Uporabniški avatar
igor72
Mojster
Mojster
Prispevkov: 4525
Pridružen: 28.09.2005, 17:07
Kraj: Primorje

OdgovorNapisal/-a igor72 » 26.05.2006, 20:54

Kot zanimivost:železni most v Podpeči (Črnotiče - Hrastovlje), je tudi prenešen iz Planiške proge.
Zadnjič spremenil igor72, dne 27.05.2006, 14:55, skupaj popravljeno 1 krat.
LEP DAN
Igor
Uporabniški avatar
tunelolog
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 142
Pridružen: 28.09.2005, 12:16
Kraj: Radovljica

OdgovorNapisal/-a tunelolog » 26.05.2006, 21:35

Železni most, ki je sedaj v Podpeči, je prej služil svojemu namenu v Gozd Martuljku. S cestnega mostu se še vidijo temelji tega mostu.

Lep pozdrav!

Štefan
milchy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 5700
Pridružen: 11.09.2005, 17:48
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a milchy » 26.05.2006, 22:21

in to je edini most, ki so ga odstranili s trase, vsi ostali mostovi so ostali na svojih mestih
BREMZA

OdgovorNapisal/-a BREMZA » 28.05.2006, 19:07

Tudi železniško postajo Rateče-Planica so pred nekaj leti nadzidavali in prezidavali. Malo naprej od nje pa še stoji manjše leseno skladiščno poslopje z nakladalno rampo. Resda vsako leto v slabšem stanju.
Uporabniški avatar
rock_rail
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 54
Pridružen: 18.05.2006, 18:31

OdgovorNapisal/-a rock_rail » 29.05.2006, 21:35

V galerijo sem dodal fotografije iz sobotnega izleta - kolesarjenja po nekdanji trasi te proge. Žal muhasto vreme ni omogočalo, da bi prekolesarili vso traso, je pa vseeno nastalo veliko zanimivih slik. Upam, da sem jih pravilno poimenoval (predvsem mostove). :oops:

Je pa veliko zanimivega za videti na tej trasi. Od starih mostov, do nemških bunkerjev iz 2. sv. vojne ob njih, do raznih ostankov te proge (tračnice, pragovi,...), ponekod (predvsem v Kranjski Gori) pa se niti ne vidi več dobro, kje je trasa potekala. Ob naslednjem izletu pa upam, da nam uspe prekolesarit celo traso in še kaj več poslikat. :wink:

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 5 gostov