Opuščena proga Jesenice-Planica
Re: Opuščena proga Jesenice-Planica
Čišo,
vse se giblje okoli števila potencialnih potnikov. Prebivalstva stalno naseljenega v Gornjesavski dolini ni dovolj, da bi se gradnaj ekonomsko izplačala, ne glede na vse ekološke vidike. Če bi se jo osmislilo s prekomejno povezavo (tako je bila tudi zgrajena), bi se mogoče po tvoje našlo neke ekonomske smile. Toda, če se ne motim tudi povezava Trbiž-Furlanija, kljub sodobni progi nima nekega večjega pomena za lokalni in mednarodni potniški promet, samo nekaj vlakov na dan. Je že tako, da je področje GS doline in preko meje v Italiji nekako bogu za hrbtom v rovtih. Na Italijanski strani še turizem kaj preveč ne cveti. No, za zimskega ne vem, poleti pa ni opaziti kakega velikega števila turistov, vsaj v primerjavi s KG ne. S povezavo za Videm je pa spet tako, koliko potencialnih potnikov bi potovalo potuje dnevno v smeri Lj-Videm. Se bojam, da jih ni prav dosti. Druga stvar je tovor. Toda, če se hoče narediti konkurenčna povezava za tovorni promet, bi bilo potrebno nadaljevati med 1. SV prekinjeno gradnjo železnice v Vipavsko dolino. Ta bi imela dovolj tovornega prometa in še mnogo krajša od vseh obstoječi in potencialni povezav bi bila.
Torej lahko zaključimo, da se storija o izgradnji proge v GS dolino ne izzide, ne glede na ekologijo in dobro voljo posameznikov.
LPL
vse se giblje okoli števila potencialnih potnikov. Prebivalstva stalno naseljenega v Gornjesavski dolini ni dovolj, da bi se gradnaj ekonomsko izplačala, ne glede na vse ekološke vidike. Če bi se jo osmislilo s prekomejno povezavo (tako je bila tudi zgrajena), bi se mogoče po tvoje našlo neke ekonomske smile. Toda, če se ne motim tudi povezava Trbiž-Furlanija, kljub sodobni progi nima nekega večjega pomena za lokalni in mednarodni potniški promet, samo nekaj vlakov na dan. Je že tako, da je področje GS doline in preko meje v Italiji nekako bogu za hrbtom v rovtih. Na Italijanski strani še turizem kaj preveč ne cveti. No, za zimskega ne vem, poleti pa ni opaziti kakega velikega števila turistov, vsaj v primerjavi s KG ne. S povezavo za Videm je pa spet tako, koliko potencialnih potnikov bi potovalo potuje dnevno v smeri Lj-Videm. Se bojam, da jih ni prav dosti. Druga stvar je tovor. Toda, če se hoče narediti konkurenčna povezava za tovorni promet, bi bilo potrebno nadaljevati med 1. SV prekinjeno gradnjo železnice v Vipavsko dolino. Ta bi imela dovolj tovornega prometa in še mnogo krajša od vseh obstoječi in potencialni povezav bi bila.
Torej lahko zaključimo, da se storija o izgradnji proge v GS dolino ne izzide, ne glede na ekologijo in dobro voljo posameznikov.
LPL
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1951
- Pridružen: 20.09.2006, 15:24
- Kraj: Primorska
Re: Opuščena proga Jesenice-Planica
Žal smo na področju mobilnosti in potovalne kulture mentalno precej za našimi zahodnimi sosedi. Ostali smo nekje v 70-ih letih prejšnega stoletja, ko je bil avto edina logična izbira, vlak zgolj rešitev v skrajni sili. Danes je v razvitem svetu železnica spet na pohodu. Velja ravno obratno, zmeraj več se potuje z vlakom enostavno zato ker je udobnejši, hitrejši in bolj varen. Seveda odvisno od ponudbe, pri nas jo zaenkrat ni.
preglednik
Re: Opuščena proga Jesenice-Planica
No, v mojem postu sem zapisal, da bi za ekonomsko upravičenost nove planiške proge morale biti izpolnjene določene okoliščine. Te okoliščine lahko z ustreznim načrtovanjem tudi ustvarimo. Vendar kot žal pravilno ugotavlja @preglednik, trenutno za to nismo niti mentalno zreli.
Za stanje na novi tabeljski progi Trbiž - Videm pa je v glavnem kriva italijanska država in njena firma Trenitalia. Lokalci in deželna oblast s tem niso zadovoljni in se za izboljšanje zadeve borijo s projektom Micotra in nabavo novih EMG Civity. Več o tem v temi: http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.php?f=4&t=7660
Za stanje na novi tabeljski progi Trbiž - Videm pa je v glavnem kriva italijanska država in njena firma Trenitalia. Lokalci in deželna oblast s tem niso zadovoljni in se za izboljšanje zadeve borijo s projektom Micotra in nabavo novih EMG Civity. Več o tem v temi: http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.php?f=4&t=7660
Tako počasi se prebujamo ...
Re: Opuščena proga Jesenice-Planica
še kolesarsko stezo so komaj postavili kaj šele da bi progo obnovili
Re: Opuščena proga Jesenice-Planica
Je še niso povsem postavili. Dolga leta je bil problem most v Martuljku. Sedaj most v Martuljku sicer stoji že kakšno leto, toda kaj ko so vrli gorenjski Butalci pozabili na kolesarsko stezo do mosta!še kolesarsko stezo so komaj postavili kaj šele da bi progo obnovili
LPL
Re: Opuščena proga Jesenice-Planica
Jaz sem slišal da je težava v nekaj metrih trase na desnem bregu Save ... menda je tam en posestnik (vikendaš ali kaj), ki si lasti / ima v lasti nekaj deset metrov trase in ne pusti, da bi naredili kolesarsko stezo. Sedaj pa gruntajo kaj bi. Butalci ...Ljubitelj napisal/-a:Je še niso povsem postavili. Dolga leta je bil problem most v Martuljku. Sedaj most v Martuljku sicer stoji že kakšno leto, toda kaj ko so vrli gorenjski Butalci pozabili na kolesarsko stezo do mosta!še kolesarsko stezo so komaj postavili kaj šele da bi progo obnovili
LP, Metod
Re: Opuščena proga Jesenice-Planica
To je samo še en dokaz o tem, koliko smo (ne)sposobni.kvak napisal/-a:še kolesarsko stezo so komaj postavili kaj šele da bi progo obnovili
Tako počasi se prebujamo ...
Re: Opuščena proga Jesenice-Planica
Že nekaj mesecev nazaj je nekdo na Drescheibe spraševal katera postaja je na sliki.
Lahko bi bila Kranjska Gora.
Lp
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/r ... sg-6259281Liebe Nutzer dieses Forums,
nachdem vor wenigen Tagen an derselben Stelle der Aufnahmeort eines alten Fotos aus Württemberg innerhalb weniger Stunden identifiziert wurde, möchte ich nochmals um Mithilfe bei der Bestimmung eines Bahnhofs bitten, dessen Namen ich bislang nicht ermitteln konnte.
Das Foto, das aufgrund der fehlenden „patriotischen Symbole“ trotz Festschmucks vmtl. vor 1938 entstanden sein dürfte, zeigt das Empfangsgebäude eines kleineren Bahnhofs, der sich aufgrund des Baustils des Gebäudes mit großer Wahrscheinlichkeit im Gebiet der ehemaligen K.u.K.-Monarchie befinden dürfte. Die alpin wirkenden Berge im Hintergrund lassen einen Aufnahmeort im heutigen Österreich nicht unwahrscheinlich erscheinen, aber auch Südtirol oder das heutige Slowenien dürften nicht gänzlich auszuschließen sein. Nach Angaben des Vorbesitzers, der aus der Steiermark stammt, könnte das Foto in der dortigen Region aufgenommen worden sein, allerdings handelt es sich bei dieser Angabe nur um eine Vermutung.
Ungefähr in der Mitte des Gebäudes über der Tür ist eine Anschrift zu erkennen. Die Buchstaben waren wegen der leichten Unschärfe des Fotos allerdings selbst mit einer Lupe nicht wirklich lesbar und sind überdies durch das angebrachte Schmuckwerk zum Teil verdeckt. Eindeutig zu erkennen ist, daß der Name des Bahnhofs außerordentlich lang sein muß. Ein Doppelname oder eine zweisprachige Anschrift sind nicht auszuschließen.
Für sachdienliche Hinweise, die zur Feststellung des Bahnhofsnamens führen, wäre der Einsteller dieses Beitrags sehr dankbar. Es wird darum gebeten, diese an den Beitrag anzuhängen – ein Aufnahmestudio in Wien wurde nicht eingerichtet.
Lahko bi bila Kranjska Gora.
Lp
Re: Opuščena proga Jesenice-Planica
Isti posnetki iz 1960 kot v Pogledih Slovenije samo jih je malo več:363 napisal/-a: Na RTV so spet samo za nekaj sekund pokazali planiško progo.
Pogledi Slovenije, 21.3.2013 (med 11.10 in 11.30)
http://tvslo.si/#ava2.161792379;;
Lp
http://euscreen.eu/play.jsp?id=EUS_C44B ... A3B6686093
(med 1:28 in 2:13)
Lp
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Opuščena proga Jesenice-Planica
Železniška postaja Kranjska gora zgrajena 1870 in 1905 povečana...po podatkih ZVKD Kranj
link: http://giskd2s.situla.org/rkd/Opis.asp?Esd=28123
fotka: http://giskd2s.situla.org/rkd/OpisSlika.asp?Esd=28123
link: http://giskd2s.situla.org/rkd/Opis.asp?Esd=28123
fotka: http://giskd2s.situla.org/rkd/OpisSlika.asp?Esd=28123
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Opuščena proga Jesenice-Planica
Rateče-Planica....med vojnama...(I. in II.)...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Opuščena proga Jesenice-Planica
Če sem prav seznanjen, je do leta XX vozil vlak do Rateč.
Kje (kako) so lokomotivo obrnili za povratek proti Jesenicam?
Kje (kako) so lokomotivo obrnili za povratek proti Jesenicam?
Re: Opuščena proga Jesenice-Planica
vlak je vozil do leta 1966,
lokomotiv niso obračali
lokomotiv niso obračali
Re: Opuščena proga Jesenice-Planica
ali je bila proga povezana s Trbižem