Opuščena proga Jesenice-Planica
Re: Opuščena proga Jesenice-Planica
Železar 1965/52:
Vir:
http://www.jlib.si/pdfs/1965-052.pdf
Železar 1966/7:
Vir:
http://www.jlib.si/pdfs/1966-007.pdf
Lp
Vir:
http://www.jlib.si/pdfs/1965-052.pdf
Železar 1966/7:
Vir:
http://www.jlib.si/pdfs/1966-007.pdf
Lp
Re: Opuščena proga Jesenice-Planica
Pozdravljeni pozitivno misleči.
V časopisju so poročali o odprtju nove železniške postaje Gozd-Martuljek dne 23.5.1937. Pa si oglejmo tri članke .
"Bogati sadovi železničarske sloge in marljivosti" (stran 5)
Slovenski narod. Narodna tiskarna, 15.05.1937.
http://www.dlib.si/?URN=URN:NBN:SI:DOC-JUXUQDAO
"Nova železniška postaja Gozd-Martuljek" (stran 3)
Slovenski narod. Narodna tiskarna, 22.05.1937.
http://www.dlib.si/?URN=URN:NBN:SI:DOC-TY588XSY
"Lep praznik pod Martuljkom" (stran 2)
Slovenski narod. Narodna tiskarna, 24.05.1937.
http://www.dlib.si/?URN=URN:NBN:SI:DOC-AWIW3WUB
Vir : dLib - NUK
LP Igor
V časopisju so poročali o odprtju nove železniške postaje Gozd-Martuljek dne 23.5.1937. Pa si oglejmo tri članke .
"Bogati sadovi železničarske sloge in marljivosti" (stran 5)
Slovenski narod. Narodna tiskarna, 15.05.1937.
http://www.dlib.si/?URN=URN:NBN:SI:DOC-JUXUQDAO
"Nova železniška postaja Gozd-Martuljek" (stran 3)
Slovenski narod. Narodna tiskarna, 22.05.1937.
http://www.dlib.si/?URN=URN:NBN:SI:DOC-TY588XSY
"Lep praznik pod Martuljkom" (stran 2)
Slovenski narod. Narodna tiskarna, 24.05.1937.
http://www.dlib.si/?URN=URN:NBN:SI:DOC-AWIW3WUB
Vir : dLib - NUK
LP Igor
Re: Opuščena proga Jesenice-Planica
Uporabnik @slavc je na hrvaškem forumu zeljeznice.net objavil več zanimovih fotografij o planiški progi v tej temi:
Nekadašnja pruga Jesenice - Planica - Tarvisio
Nekadašnja pruga Jesenice - Planica - Tarvisio
slavc napisal/-a:Tokrat nekaj fotografij železniške nesreče na mostu preko potoka Belca(levi pritok Save Dolinke) iz obdobja 1945-1955. Originalne fotografije hrani Muzej novejše zgodovine Slovenije v Ljubljani.
Re: Opuščena proga Jesenice-Planica
slavc napisal/-a:Originalne fotografije in razglednice hrani Zgodovinski arhiv Ljubljana, enota za Gorenjsko v Kranju.
Železniški most čez reko Pišnico pred Kranjsko Goro. Pogled proti Kranjski Gori. Tračnice so bile odstranjene junija in julija 1966. Fotografija posneta avgusta 1966.
Železniški most čez reko Pišnico pred Kranjsko Goro. Fotografija posneta 1934.
Pred prehodom čez cesto pred Kranjsko Goro. Pogled proti Gozd Martuljku. Tračnice so bile odstranjene junija in julija 1966. Fotografija posneta avgusta 1966.
Železniška postaja Planica. Fotografija posneta januarja 1966.
Re: Opuščena proga Jesenice-Planica
slavc napisal/-a:Originalne fotografije hrani Gornjesavski muzej Jesenice.
Vlak pripravljen za odhod iz Jesenic ob 14.22 dne 31.3.1966
Strojevodja Jože Ekart in kurjač Jurij Fokic z lokomotivo 17-069 na zadnji vožnji z vlakom z Jesenic 31.3.1966
Vlak je ob 12.44 uri pripravljen za odhod iz postaje Planica proti Jesenicam dne 31.3.1966
Prometnik Slavko Cuznar odpravlja zadnji vlak iz postaje Planica proti Jesnicam dne 31.3.1966
Na postaji Kranjska Gora dne 31.3.1966
Odhod s postajališča Gozd Martuljek dne 31.3.1966
Vlak med vožnjo od Gozd Martuljka proti Mojstrani dne 31.3.1966
Vlak med vožnjo proti Mojstrani dne 31.3.1966
Re: Opuščena proga Jesenice-Planica
slavc napisal/-a:Originalne fotografije hrani Fototeka Gorenjskega muzeja v Kranju.
Postajališče Podkoren. Posnetek je nastal januarja 1966.
Most v Martuljku. Posnetek je nastal januarja 1966.
Postajališče Martuljek. Posnetek je nastal januarja 1966.
Cestni prehod in čuvajnica med Martuljkom in Mojstrano. Posnetek je nastal januarja 1966.
Čuvajnica št. 23 med Martuljkom in Mojstrano. Posnetek je nastal januarja 1966.
Postaja Jesenice - pogled v smeri Kranjske Gore. Posnetek je nastal januarja 1966.
Pričelo se je razdiranje proge v Kranjski Gori. Posnetek je nastal junija 1966.
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1951
- Pridružen: 20.09.2006, 15:24
- Kraj: Primorska
Re: Opuščena proga Jesenice-Planica
ing.Ciril Mravlja-Mižek!
Re: Opuščena proga Jesenice-Planica
Odlične fotografije in velika hvala uporabniku @slavc, da se je lotil brskanja po arhivih.
Me pa zanima ena stvar okrog mosta čez Pišnico pri Kranjski Gori:
Na starejših fotografijah (kakor tudi v originalnih načrtih) je videti precej daljši ter tudi malenkost drugačne oblike - pri začetku in koncu mosta je navpična traverza, medtem, ko se je zadnja leta pred ukinitvijo proge in do danes začel in končal s poševno speljano traverzo. Zgleda kot, da so ga enkrat po 2. vojni postavili na novo (ali pa skrajšali?), tudi struga reke je bila nekoč videti širša.
Enako velja tudi za most pri postaji v Martuljku, kjer je razlika seveda precej očitnejša. Prvotno je bil podoben vsem ostalim, zadnja verzija pa je bila s polkrožnim lokom kakor cestni most in kot tak še vedno opravlja svojo funkcijo v Podpeči.
Me pa zanima ena stvar okrog mosta čez Pišnico pri Kranjski Gori:
Na starejših fotografijah (kakor tudi v originalnih načrtih) je videti precej daljši ter tudi malenkost drugačne oblike - pri začetku in koncu mosta je navpična traverza, medtem, ko se je zadnja leta pred ukinitvijo proge in do danes začel in končal s poševno speljano traverzo. Zgleda kot, da so ga enkrat po 2. vojni postavili na novo (ali pa skrajšali?), tudi struga reke je bila nekoč videti širša.
Enako velja tudi za most pri postaji v Martuljku, kjer je razlika seveda precej očitnejša. Prvotno je bil podoben vsem ostalim, zadnja verzija pa je bila s polkrožnim lokom kakor cestni most in kot tak še vedno opravlja svojo funkcijo v Podpeči.
Re: Opuščena proga Jesenice-Planica
Še načrt in današnje stanje, kjer se vidi, da je most krajši ter drugačne oblike na začetku in koncu:
slavc napisal/-a:
Današnje stanje tega mostu čez reko Savo tik pred Kranjsko Goro
Re: Opuščena proga Jesenice-Planica
Tule imam pomislek, da je tole nastalo kasneje. Če je to nastalo avgusta, potem so tudi zelo hitro odstranili gramoz pred mostom.363 napisal/-a:slavc napisal/-a:Originalne fotografije in razglednice hrani Zgodovinski arhiv Ljubljana, enota za Gorenjsko v Kranju.
Železniški most čez reko Pišnico pred Kranjsko Goro. Pogled proti Kranjski Gori. Tračnice so bile odstranjene junija in julija 1966. Fotografija posneta avgusta 1966.
http://www4.slikomat.com/13/0331/gd2-most-e.jpg
Tudi tu imam pomislek. Na vagonu se lepo vidi datum 1.9.1966...363 napisal/-a:slavc napisal/-a:Originalne fotografije hrani Fototeka Gorenjskega muzeja v Kranju.
Pričelo se je razdiranje proge v Kranjski Gori. Posnetek je nastal junija 1966.
http://www4.slikomat.com/13/0423/gyl-4.-Pod.jpg
Goran
Re: Opuščena proga Jesenice-Planica
Tudi meni je sprva zgledalo kot 1.9. 66, ampak morda je pisalo 1 9 66, torej brez pik, ki se jih na sliki itak ne vidi. In to bi bila potem razpotegnjeno zapisana letnica 1966, kar bi bilo nekako logično glede na to, da na vrhu piše 1870 - torej letnici odprtja in ukinitve proge. Samo razmišljam...Gorchi napisal/-a:Tudi tu imam pomislek. Na vagonu se lepo vidi datum 1.9.1966...363 napisal/-a:slavc napisal/-a:Originalne fotografije hrani Fototeka Gorenjskega muzeja v Kranju.
Pričelo se je razdiranje proge v Kranjski Gori. Posnetek je nastal junija 1966.
http://www4.slikomat.com/13/0423/gyl-4.-Pod.jpg
Re: Opuščena proga Jesenice-Planica
Pozdravljeni pozitivno misleči.
Menil sem, da bo najbolje naslednje "prispevke" vključiti v to temo. 15.marca bo minilo 80 let kar je v Planici Josef Bradel "poletel" več kot 100 metrov (101m). Za organizatorje je bil to tudi logističen "podvig". Vlaki naj bi pripeljali okoli 8000 gledalcev (od 15000). Vožnjo so nato prazni nadaljevali do Trbiža, kjer so jih "parkirali". Kaj menite, ali je bilo nekdaj bolj "udobno" kot danes ?
LP Igor
Menil sem, da bo najbolje naslednje "prispevke" vključiti v to temo. 15.marca bo minilo 80 let kar je v Planici Josef Bradel "poletel" več kot 100 metrov (101m). Za organizatorje je bil to tudi logističen "podvig". Vlaki naj bi pripeljali okoli 8000 gledalcev (od 15000). Vožnjo so nato prazni nadaljevali do Trbiža, kjer so jih "parkirali". Kaj menite, ali je bilo nekdaj bolj "udobno" kot danes ?
LP Igor
Re: Opuščena proga Jesenice-Planica
31.3.2016 je minilo pol stoletja od ukinitve proge do Planice.
Konec tirov na Hrušici:
Lp
Konec tirov na Hrušici:
Lp