Opuščena proga Jesenice-Planica
Re: Opuščena proga Jesenice-Planica
ja, od leta 1870, poglej tole
Re: Opuščena proga Jesenice-Planica
V Ratečah,so ohranjene dve vodni vrtini, ki so služile (baje) napajanju parnih lokomotiv. Nahajajo se ob smučišču Macesnovec, ki že nekaj let propada in služita zajemanju vode zazasneževanje. Kjer so vrtine je kar lep podzemni prostor, tam kjer je postavljena elektro omarica iz nerjavečega jekla, če je kdo kaj kolesaril po tej poti.
Re: Opuščena proga Jesenice-Planica
Zelo zanimiva fotografija na kateri se vidi postaja Kranjska Gora.
Povezava do večje resulucije
Vir:Prvi Pokal Vitranc v Kranjski Gori 1961
Zanimiva je pa zato, ker se na nasipu pri uvozu na postajo iz smeri Planice vidi mesto na katerem je nekoč bila kretnica, ki je vodila do treh dodatnih postajnih tirov in nasip na katerem je bila speljana proga do prve kretnice teh tirov.
Lp
Povezava do večje resulucije
Vir:Prvi Pokal Vitranc v Kranjski Gori 1961
Zanimiva je pa zato, ker se na nasipu pri uvozu na postajo iz smeri Planice vidi mesto na katerem je nekoč bila kretnica, ki je vodila do treh dodatnih postajnih tirov in nasip na katerem je bila speljana proga do prve kretnice teh tirov.
Lp
Re: Opuščena proga Jesenice-Planica
Bravo @363, krasna fotografijo si našel.
Eno stvar pogrešam: cesto proti Ratečam. Ali je morda potekala med progo in smučiščem? Druga možnost pa je, da je malo za mestom bivše kretnice (v smeri proti postaji) podvoz pod progo, ne vidim pa ustreznega podvoza pod bivšim povezovalnim tirom na one opuščene postajne tire, tam nekje pri daljnovodnemu stebru, postavljenem na opuščeno traso.
Eno stvar pogrešam: cesto proti Ratečam. Ali je morda potekala med progo in smučiščem? Druga možnost pa je, da je malo za mestom bivše kretnice (v smeri proti postaji) podvoz pod progo, ne vidim pa ustreznega podvoza pod bivšim povezovalnim tirom na one opuščene postajne tire, tam nekje pri daljnovodnemu stebru, postavljenem na opuščeno traso.
LP, Metod
Re: Opuščena proga Jesenice-Planica
Stara cesta med Jesenicami in Ratečam je potekala skozi Kranjsko Goro( med progo in smučiščen na tem delu). Rampe čez progo so bile pri tukaj:mkx napisal/-a:Bravo @363, krasna fotografijo si našel.
Eno stvar pogrešam: cesto proti Ratečam. Ali je morda potekala med progo in smučiščem? Druga možnost pa je, da je malo za mestom bivše kretnice (v smeri proti postaji) podvoz pod progo, ne vidim pa ustreznega podvoza pod bivšim povezovalnim tirom na one opuščene postajne tire, tam nekje pri daljnovodnemu stebru, postavljenem na opuščeno traso.
http://goo.gl/maps/AYfdr
Še fotografija iz teme Zgornjesavska dolina 9.4.2007 (nekd. proga Jesenice-Rateče):
Na tretji strani teme je ta fotografija:N€jc napisal/-a:
Tukaj je cesta še med smučiščen in progo. Prehod je malo naprej.Serija 17 pred uvoznim signalom postaje Kranjska Gora iz smeri Rateč
Na forumu zeljeznice.net je @slavc objavil tirno shemo iz leta 1916. Dodatni tiri so bili zgrajeni za potrebo oskrbe soške fronte.
slavc napisal/-a:Kopija načrta tirne situacije postaje Kranjska Gora (Kronau) iz leta 1916. Originale hrani Zgodovinski arhiv Ljubljana.
Vir
lp
Zadnjič spremenil 363, dne 15.01.2014, 22:42, skupaj popravljeno 1 krat.
Re: Re:
363 napisal/-a:Na strani občine je bila v času od leta 2008 do danes dodana še ena fotografija:363 napisal/-a:Slika iz časov, ko so ljudje še z vlakom hodili na ogled skokov v Planici.
Me pa zanima katera lokomotiva bi to bila. Po mojem mnenju serija 29.
Je pa sigurno avstrijskega porekla.
Vir slike
Lp
Z očetom sva bila bila na tekmovanju skakalcev v Planici, seveda z vlakom. Spominjam se, da smo z rateške postaje gazili po visokem snegu proti skakalnicam. Meni mulcu se skoraj ni predirala skorja, odraslim pa precej čez kolena. Skakalci takrat še niso bili letalci. Tudi slog pred Marjanim Pečarjem je bil skok z rokami naprej, veliko skakalcev je opletalo z rokami, ker so lovili ravnotežje.
363, prav imaš. Lokomotiva na sliki je res serija 29. To sem že tam hotel vedeti in videti, ker te lokomotive na bohinjski progi prej nisem videl. Na tekme so vozili tudi izredni vlaki, verjetno zato ta lokomotiva. Ko je bilo več vlakov (in snega) so rabili tudi več osebja. Oče ne more pozabiti prometnika z goriškega konca, ki je prišel nadomeščat na postajo Rateče-Planica zasuto z novim snegom obut v nizke čevlje.
Kot zanimivost lahko tudi povem, da se je goriški vlak pred elektrifikacijo ljubljanske proge na Jesenicah delil na dva dela, prvi del je odpeljal v Rateče-Planico, zadnji del vlaka pa je bil namenjen proti Ljubljani. Ne znam povedati, ali so vagone dodajali na drug vlak, ali so samo pripeli novo lokomotivo. Potniški vlak z lokomotivo serije 17 na eni od gornjih slik je bila običajna sestava. Poleg prtljažnega vagona so bili še trije različni potniški vagoni. Najbolj nobel je ime kupeje bil razdeljen na 1. in 2. razred s tapiciranimi in lesenimi sedeži.
Re: Opuščena proga Jesenice-Planica
Do prihoda gomulk so potniški vlaki vozili Ljubljana-Jesenice-Planica in Ljublana-Jesenice-Nova Gorica.Vlake so vlekle praviloma 25,na Jesenicah se se delili in so 17 vlekle vsaka na svoj konec.Ko smo hodili na treninge pozimi,smo v Kranju sedli na vlak,v Kranjski gori pa dol,potem pa pot pod noge proti žičnicam.
LP Miloš
LP Miloš
Re: Opuščena proga Jesenice-Planica
Iz Zagreba sva z bratom hodila na smučanje v Kranjsko Goro kar nekaj let (v prvi polovici 60-tih let).
Najmanj enkrat od teh potovanj smo v Zagrebu vstopili v 4-osni vagon (rezerviran samo za našo skupino smučarjev) in je ta vagon na Jesenicah bil pripet na vlak proti Planici tako da nismo morali prestopati.
Verjetno je da 4-osni vagoni na tej progi niso bili vsakdanji pojav.
Najmanj enkrat od teh potovanj smo v Zagrebu vstopili v 4-osni vagon (rezerviran samo za našo skupino smučarjev) in je ta vagon na Jesenicah bil pripet na vlak proti Planici tako da nismo morali prestopati.
Verjetno je da 4-osni vagoni na tej progi niso bili vsakdanji pojav.
lp iz Zagreba
ZDRU
ZDRU
Re: Opuščena proga Jesenice-Planica
Lepo je, da opišete spomine in izkušnje na čase, ki se jih sedanji aktivni železničarji ne poznajo, razen po pripovedovanju. Moj spomin in točnost podatkov je pač posledica takratnega razumevanja prvošolčka. Stare slike so kot koda, ki budi stare spomine. Med upokojenci bi mogoče zvedeli zanimive podatke, ki jih v arhivih ni več, oziroma so bili raznešeni na vse strani.
Re: Opuščena proga Jesenice-Planica
Po nekaj desetletjih bo spet vozil potniški vlak po planiški progi (vsaj po tistih nekaj sto metrih proge, ki je še ostala za industriski tir na Jesenicah).
Z vlakom na smučarske skoke v Planico 50% ceneje
Lp
Z vlakom na smučarske skoke v Planico 50% ceneje
Na ogled finala svetovnega pokala 22. in 23. marca, se zapeljite z vlakom - kar 50% ceneje. Poskrbeli smo tudi za izredne vlake, ki peljejo do Hrušice in nazaj, od Hrušice oz od Jesenic do Planice pa je organiziran brezplačni avtobusni prevoz.
Začasno postajališče Hrušica (google maps)Posebna vlaka iz Mariborske, Dolenjske in Ljubljanske smeri, bosta vozila do začasnega postajališča Hrušica (ob parkirnem prostoru Spodnji Plavž). Na postaji Jesenice NE izstopate iz vlaka. Po prihodu vlaka na začasno postajališče Hrušica, vas bodo ob tiru čakali posebni avtobusi, označeni s smernimi tablami: "Z vlakom v Planico", ki vas bodo odpeljali v Planico. Pred vstopom v avtobus vozniku oz. kontrolorju pokažite svojo vstopnico za prireditev, ki je osnova za brezplačni prevoz.
Lp
Re: Opuščena proga Jesenice-Planica
No, to se pa lepo spomnili.
Pa saj je tir že zaseden?!?363 napisal/-a:Začasno postajališče Hrušica (google maps)
LP, Metod
Re: Opuščena proga Jesenice-Planica
@mkx, mislim da ne bo štimalo da je tir že zaseden!?!mkx napisal/-a:No, to se pa lepo spomnili.
Pa saj je tir že zaseden?!?363 napisal/-a:Začasno postajališče Hrušica (google maps)
Po mojem bodo izkoristili tale tir TUKAJ
Ideja pa je SUPER!!!
LP _Borsig_
Pa fajn se še mejte!
Pa fajn se še mejte!
Re: Opuščena proga Jesenice-Planica
Pri 0:40 :
Lp
Re: Opuščena proga Jesenice-Planica
Pri km. 2.5:
Lp
Lp