Širina med tiri

Splošna debata okoli železnice oziroma kar ne paše pod ostale kategorije.
Odgovori
amater
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 61
Pridružen: 05.08.2007, 20:41

Širina med tiri

Odgovor Napisal/-a amater »

Zanima, me ali je širina med tiri pri tramvaju in metroju eneka kot pri vlaku? Ali za ta prevozna sredstva veljajo drugi standardi?
Lp Jože
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Ej, hudo vprašanje! :lol:

Zdi se mi, da bi mogoče na tole vprašanje vedel odgovor edino le @STIB. Upam da se oglasi.


lp
Dolfe
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
OrientExpress
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 453
Pridružen: 03.06.2006, 12:46

Re: Širina med tiri

Odgovor Napisal/-a OrientExpress »

amater napisal/-a:Zanima, me ali je širina med tiri pri tramvaju in metroju eneka kot pri vlaku? Ali za ta prevozna sredstva veljajo drugi standardi?
Lp Jože
Kolikor sem po tujini videl na lastne oči, ima metro običajno enako širino tirnic kot klasična železnica - če nisem kaj pomešal, sem prav v Rimu videl kretnice in povezave na navadno železnico (kjer metro pride v bližino železnice nad zemljo - pri liniji B).

Zagrebški tramvaj pa je ozkotiren (1000 mm). Kakšen je bil pa ljubljanski? Če ne bo vedel nihče, grem jutri z metrom pred picerijo Tramvaj nasproti tobačne :lol: Čeprav bi si upal stavit, da je bil tudi 1000 mm - glede na to, da so tramvaje 1958. prodali v Osijek.

P. S.
preveril na Wikipedii - metro: London, Paris, New York, Rim (liniji A in B), Peking, Hong Kong - klasična širina tirnic (1435 mm), Moskva pričakovano 1520 mm, v Tokiu je vse živo, v Torontu imajo pa neko eksotiko s 1495 mm (delno pa 1435 mm).
Zadnjič spremenil OrientExpress, dne 14.08.2008, 12:20, skupaj popravljeno 1 krat.
Po nji peljal te ženico
bom na Dunaj, v Gradec, v Trst ... in v Carigrad:)
Uporabniški avatar
Brižita
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 149
Pridružen: 08.12.2006, 15:51
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a Brižita »

Standard za tramvaje je 1000mm za ozkotirno progo (taka je v Zagrebu, bila v Ljubljani, bila v Sarajevu dokler je niso spremenili na 1435mm, taka je tudi bila v Trstu oz. je še tramvaj Opčine - Trst...) in pa 1435mm za normalnotirne tramvajske proge (taka je v Sarajevu, Gradcu in po večini Evrope). Poleg teh dveh standardov so seveda tudi kakšne izjeme, ki jih je že omenil Orient Express.

Metro pa mislim, da je v veliki večini normalnotiren torej 1435mm.
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Dolfe napisal/-a:Ej, hudo vprašanje! :lol:

Zdi se mi, da bi mogoče na tole vprašanje vedel odgovor edino le @STIB. Upam da se oglasi.


lp
Dolfe
Viš, viš, koliko jih ve! :lol:

Strategija. press Slika



lp
=D>
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
OrientExpress
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 453
Pridružen: 03.06.2006, 12:46

Odgovor Napisal/-a OrientExpress »

Dolfe napisal/-a:
Viš, viš, koliko jih ve! :lol:

Strategija. press Slika



lp
=D>
dobra moderatorska taktika, ni kej :wink: Drugač se pa moramo zdaj po težkih očitkih o klikah na tem forumu in ignoriranju vprašanj res potrudit 8)
Po nji peljal te ženico
bom na Dunaj, v Gradec, v Trst ... in v Carigrad:)
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

OrientExpress napisal/-a: Drugač se pa moramo zdaj po težkih očitkih o klikah na tem forumu in ignoriranju vprašanj res potrudit 8)

Ja. Če ne nam bodo vsi novinci zbezljali drugam, tja k konkurenci. Nam, zapečkarjem pa pustili opustošenje v temah. :?
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
Čišo
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 704
Pridružen: 29.10.2005, 17:41
Kraj: Bohinjska železnica

Odgovor Napisal/-a Čišo »

Standard za tramvaje je 1000mm za ozkotirno progo (taka je v Zagrebu, bila v Ljubljani, bila v Sarajevu dokler je niso spremenili na 1435mm, taka je tudi bila v Trstu oz. je še tramvaj Opčine - Trst...) in pa 1435mm za normalnotirne tramvajske proge (taka je v Sarajevu, Gradcu in po večini Evrope). Poleg teh dveh standardov so seveda tudi kakšne izjeme, ki jih je že omenil Orient Express.
Dovolite mi majčken popravek: tirna širina openskega tramvaja je res 1000mm, TRŽAŠKI mestni tramvaj pa je bil nekaj drugega in je imel normalno tirno širino. So pa bili vozovi približno enako široki, oz. so bili vozovi tržaškega tramvaja vsaj viziuelno ožji, pač zaradi širšega tira pod njimi.

Stari sarajevski tramvaj pa je imel, če se ne motim, t.i. bosansko tirno širino, torej 760 mm, kot ozkotirne proge v Bosni in tudi večina ozkotirnih prog nekdanje Avstro-Ogrske. Tudi tramvaj, ki je vozil med Lucijo in Piranom, je imel - pač zaradi navezave na poreško progo (Parenzano) - to tirno širino. In kolikor mi je znano, so bili vozovi iz Pirana po ukinitvi piranskega tramvaja leta 1953 prodani prav v Sarajevo.

Če pa smo že pri ozkotirnih progah pa mogoče še čisto malo o teh širinah: na ozemlju nekdanje AO kot rečeno prevladuje 760mm, v Nemčiji 750 mm, v Italiji 950 mm in v Švici 1000 mm.
Tako počasi se prebujamo ...
Uporabniški avatar
RisPo
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1023
Pridružen: 01.11.2006, 14:24

Odgovor Napisal/-a RisPo »

Na Češkem pa imajo normalno tirno širino; video kako pelje lokomotiva po tramvajski progi najdeš tudi nekje na forumu.
Uporabniški avatar
STIB
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 445
Pridružen: 18.04.2006, 11:57
Kraj: Zagreb, HR

Odgovor Napisal/-a STIB »

Dolfe napisal/-a:Zdi se mi, da bi mogoče na tole vprašanje vedel odgovor edino le @STIB. Upam da se oglasi.
Malo pozno se oglašam - na dopustu sem, pa mreže ni povsod niti zmeraj... :( :wink:
No, medtem so podani (pravi) odgovori.
K izjemam med tramvaji sodita tudi Lisabon in Linz (900mm).

Na Češkem je Liberec imel metrsko širino, počasi se in postopoma zamenjuje z normalno (1435), če se ne motim je samo še ena linija ostala ozkotirna. Tako delo je precej drago, saj se morajo postavljati 3 (ali celo 4) tirnice.
Podobno je bilo v Stuttgartu...
lp iz Zagreba
ZDRU
Uporabniški avatar
OrientExpress
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 453
Pridružen: 03.06.2006, 12:46

Odgovor Napisal/-a OrientExpress »

Dolfe napisal/-a:
Ja. Če ne nam bodo vsi novinci zbezljali drugam, tja k konkurenci. Nam, zapečkarjem pa pustili opustošenje v temah. :?
misliš na zeleznica.mojforum.si? Brez panike, ti niso konkurenčni :D Veliko špekulacij, malo zanesljivih informacij.
Zadnjič spremenil OrientExpress, dne 19.08.2008, 11:01, skupaj popravljeno 1 krat.
Po nji peljal te ženico
bom na Dunaj, v Gradec, v Trst ... in v Carigrad:)
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

OrientExpress napisal/-a:
misliš na zeleznica.mojforum.si? Brez panike, ti niso konkurenčni :D Veliko špekulacij, malo zanesljivih informacij.

Uff, sem nerazgledan. Za té še vedel nisem. :shock:

So pa ostri in kunštni kot sto vragov.Slika
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Odgovori