Širina med tiri
Širina med tiri
Zanima, me ali je širina med tiri pri tramvaju in metroju eneka kot pri vlaku? Ali za ta prevozna sredstva veljajo drugi standardi?
Lp Jože
Lp Jože
- OrientExpress
- Strojevodja I
- Prispevkov: 453
- Pridružen: 03.06.2006, 12:46
Re: Širina med tiri
Kolikor sem po tujini videl na lastne oči, ima metro običajno enako širino tirnic kot klasična železnica - če nisem kaj pomešal, sem prav v Rimu videl kretnice in povezave na navadno železnico (kjer metro pride v bližino železnice nad zemljo - pri liniji B).amater napisal/-a:Zanima, me ali je širina med tiri pri tramvaju in metroju eneka kot pri vlaku? Ali za ta prevozna sredstva veljajo drugi standardi?
Lp Jože
Zagrebški tramvaj pa je ozkotiren (1000 mm). Kakšen je bil pa ljubljanski? Če ne bo vedel nihče, grem jutri z metrom pred picerijo Tramvaj nasproti tobačne Čeprav bi si upal stavit, da je bil tudi 1000 mm - glede na to, da so tramvaje 1958. prodali v Osijek.
P. S.
preveril na Wikipedii - metro: London, Paris, New York, Rim (liniji A in B), Peking, Hong Kong - klasična širina tirnic (1435 mm), Moskva pričakovano 1520 mm, v Tokiu je vse živo, v Torontu imajo pa neko eksotiko s 1495 mm (delno pa 1435 mm).
Zadnjič spremenil OrientExpress, dne 14.08.2008, 12:20, skupaj popravljeno 1 krat.
Po nji peljal te ženico
bom na Dunaj, v Gradec, v Trst ... in v Carigrad:)
bom na Dunaj, v Gradec, v Trst ... in v Carigrad:)
Standard za tramvaje je 1000mm za ozkotirno progo (taka je v Zagrebu, bila v Ljubljani, bila v Sarajevu dokler je niso spremenili na 1435mm, taka je tudi bila v Trstu oz. je še tramvaj Opčine - Trst...) in pa 1435mm za normalnotirne tramvajske proge (taka je v Sarajevu, Gradcu in po večini Evrope). Poleg teh dveh standardov so seveda tudi kakšne izjeme, ki jih je že omenil Orient Express.
Metro pa mislim, da je v veliki večini normalnotiren torej 1435mm.
Metro pa mislim, da je v veliki večini normalnotiren torej 1435mm.
- OrientExpress
- Strojevodja I
- Prispevkov: 453
- Pridružen: 03.06.2006, 12:46
Dovolite mi majčken popravek: tirna širina openskega tramvaja je res 1000mm, TRŽAŠKI mestni tramvaj pa je bil nekaj drugega in je imel normalno tirno širino. So pa bili vozovi približno enako široki, oz. so bili vozovi tržaškega tramvaja vsaj viziuelno ožji, pač zaradi širšega tira pod njimi.Standard za tramvaje je 1000mm za ozkotirno progo (taka je v Zagrebu, bila v Ljubljani, bila v Sarajevu dokler je niso spremenili na 1435mm, taka je tudi bila v Trstu oz. je še tramvaj Opčine - Trst...) in pa 1435mm za normalnotirne tramvajske proge (taka je v Sarajevu, Gradcu in po večini Evrope). Poleg teh dveh standardov so seveda tudi kakšne izjeme, ki jih je že omenil Orient Express.
Stari sarajevski tramvaj pa je imel, če se ne motim, t.i. bosansko tirno širino, torej 760 mm, kot ozkotirne proge v Bosni in tudi večina ozkotirnih prog nekdanje Avstro-Ogrske. Tudi tramvaj, ki je vozil med Lucijo in Piranom, je imel - pač zaradi navezave na poreško progo (Parenzano) - to tirno širino. In kolikor mi je znano, so bili vozovi iz Pirana po ukinitvi piranskega tramvaja leta 1953 prodani prav v Sarajevo.
Če pa smo že pri ozkotirnih progah pa mogoče še čisto malo o teh širinah: na ozemlju nekdanje AO kot rečeno prevladuje 760mm, v Nemčiji 750 mm, v Italiji 950 mm in v Švici 1000 mm.
Tako počasi se prebujamo ...
Malo pozno se oglašam - na dopustu sem, pa mreže ni povsod niti zmeraj...Dolfe napisal/-a:Zdi se mi, da bi mogoče na tole vprašanje vedel odgovor edino le @STIB. Upam da se oglasi.
No, medtem so podani (pravi) odgovori.
K izjemam med tramvaji sodita tudi Lisabon in Linz (900mm).
Na Češkem je Liberec imel metrsko širino, počasi se in postopoma zamenjuje z normalno (1435), če se ne motim je samo še ena linija ostala ozkotirna. Tako delo je precej drago, saj se morajo postavljati 3 (ali celo 4) tirnice.
Podobno je bilo v Stuttgartu...
lp iz Zagreba
ZDRU
ZDRU
- OrientExpress
- Strojevodja I
- Prispevkov: 453
- Pridružen: 03.06.2006, 12:46
misliš na zeleznica.mojforum.si? Brez panike, ti niso konkurenčni Veliko špekulacij, malo zanesljivih informacij.Dolfe napisal/-a:
Ja. Če ne nam bodo vsi novinci zbezljali drugam, tja k konkurenci. Nam, zapečkarjem pa pustili opustošenje v temah.
Zadnjič spremenil OrientExpress, dne 19.08.2008, 11:01, skupaj popravljeno 1 krat.
Po nji peljal te ženico
bom na Dunaj, v Gradec, v Trst ... in v Carigrad:)
bom na Dunaj, v Gradec, v Trst ... in v Carigrad:)