SŽ potniški vagoni

Splošna debata okoli železnice oziroma kar ne paše pod ostale kategorije.
541
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3417
Pridružen: 16.11.2005, 22:01

Odgovor Napisal/-a 541 »

Aeelmt preklasiran v 2. razred vozi na relaciji Dunaj - Reka. Potem iste vagone uporabijo še za relacijo LJ - RI - LJ. Ker je vlak Emona vlak ranga EuroCity, mora imeti klimatizirane vagone (no bi moral imeti) - ker pa teh vagonov SŽ nimajo ravno v izobilju, (Aeelmt-ji še pri temperaturah nad 30 stopinj na veliko crkujejo (so pač že stari, čeprav še vedno najnovejši SŽ vagoni), se uporablja to, kar pač je na razpolago. Potem se pa zgodi norost, tisti, ki kupi vozovnico za 1. razred se pelje v starem ABl vagonu, z vozovnico za 2. razred se pa lahko pelje v klimatiziranem vagonu (z izbiro, kupeji (Beelt) ali brez kupejev). V glavnem, ni logike; ampak na srečo, kot smo že ugotavljali v eni drugi temi, večina potnikov tega ne opazi. :roll:

Aja, tudi HŽ Aeelmt vagoni so večkrat deklasirani v vlaku EC Zagreb.

@gomulka: Od kod jemlješ te številke vagonov? :shock: :shock: :)
IC-Pohorje503

Odgovor Napisal/-a IC-Pohorje503 »

541 napisal/-a:Aeelmt preklasiran v 2. razred vozi na relaciji Dunaj - Reka. Potem iste vagone uporabijo še za relacijo LJ - RI - LJ. Ker je vlak Emona vlak ranga EuroCity, mora imeti klimatizirane vagone (no bi moral imeti) - ker pa teh vagonov SŽ nimajo ravno v izobilju, (Aeelmt-ji še pri temperaturah nad 30 stopinj na veliko crkujejo (so pač že stari, čeprav še vedno najnovejši SŽ vagoni), se uporablja to, kar pač je na razpolago. Potem se pa zgodi norost, tisti, ki kupi vozovnico za 1. razred se pelje v starem ABl vagonu, z vozovnico za 2. razred se pa lahko pelje v klimatiziranem vagonu (z izbiro, kupeji (Beelt) ali brez kupejev). V glavnem, ni logike; ampak na srečo, kot smo že ugotavljali v eni drugi temi, večina potnikov tega ne opazi. :roll:

Aja, tudi HŽ Aeelmt vagoni so večkrat deklasirani v vlaku EC Zagreb.

@gomulka: Od kod jemlješ te številke vagonov? :shock: :shock: :)
ja vedno Aeelmt (1.razred) res žal nimajo Beelm zaradi ne delajo potem na servisu, sprembe za Aeelmt za samo 2.razred-Aeelmt od rijeka-dunaj-rijeka "ljubljana,Emona" .
tudi HŽ nimajo Beelt, potem sprembe za Aeelmt da lahko za 2.razred (ec 156/157,še drugo vlak....)

LP :>
Uporabniški avatar
gomulka014
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 454
Pridružen: 18.11.2005, 13:24
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a gomulka014 »

541 napisal/-a:Aeelmt preklasiran v 2. razred vozi na relaciji Dunaj - Reka. Potem iste vagone uporabijo še za relacijo LJ - RI - LJ.
Verjetno si mislil na relaciji RI - LJ - RI, na vlaku MV 480 istega dne in potem MV 481 naslednjega dne?

541 napisal/-a:Ker je vlak Emona vlak ranga EuroCity, mora imeti klimatizirane vagone (no bi moral imeti) - ker pa teh vagonov SŽ nimajo ravno v izobilju, (Aeelmt-ji še pri temperaturah nad 30 stopinj na veliko crkujejo (so pač že stari, čeprav še vedno najnovejši SŽ vagoni), se uporablja to, kar pač je na razpolago. Potem se pa zgodi norost, tisti, ki kupi vozovnico za 1. razred se pelje v starem ABl vagonu, z vozovnico za 2. razred se pa lahko pelje v klimatiziranem vagonu (z izbiro, kupeji (Beelt) ali brez kupejev). V glavnem, ni logike; ampak na srečo, kot smo že ugotavljali v eni drugi temi, večina potnikov tega ne opazi. :roll:
Točno tako je, kot praviš. In bolj ko ne po naključju so ravno takrat v vlak 483 (in s tem tudi v 480) vključili ABlm vagon, s čimer je potnik 2. razreda dobil res pestro izbiro, v kakšnem vagonu bo potoval :lol: :lol:
541
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3417
Pridružen: 16.11.2005, 22:01

Odgovor Napisal/-a 541 »

gomulka014 napisal/-a:
541 napisal/-a:Aeelmt preklasiran v 2. razred vozi na relaciji Dunaj - Reka. Potem iste vagone uporabijo še za relacijo LJ - RI - LJ.
Verjetno si mislil na relaciji RI - LJ - RI, na vlaku MV 480 istega dne in potem MV 481 naslednjega dne?
Ja ta dva vlaka sem mislil na Relaciji LJ - Reka. Po vlaku 481 pa vagona vozita v vlaku 482 in potem v 150. Naslednji dan pa v vlaku 151 in 483, potem pa spet 480 - dokler ju v LJ ne odstavijo.

Beelt-ov bi bilo torej potrebnih 5 (4 za Reko in Dunaj), 1 za Agram ter še eden ABeelt za Agram.
Uporabniški avatar
gomulka014
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 454
Pridružen: 18.11.2005, 13:24
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a gomulka014 »

541 napisal/-a:Ja ta dva vlaka sem mislil na Relaciji LJ - Reka. Po vlaku 481 pa vagona vozita v vlaku 482 in potem v 150. Naslednji dan pa v vlaku 151 in 483, potem pa spet 480 - dokler ju v LJ ne odstavijo.

Beelt-ov bi bilo torej potrebnih 5 (4 za Reko in Dunaj), 1 za Agram ter še eden ABeelt za Agram.
V osnovi jih je torej dovolj, oz. en polovičar celo ostane. Samo kaj ko nikoli niso in ne morejo biti vsi v prometu ... :?

Btw, niso Beelt in ABeelt, temveč Beelm in ABeelm :wink:
541
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3417
Pridružen: 16.11.2005, 22:01

Odgovor Napisal/-a 541 »

gomulka014 napisal/-a:
541 napisal/-a:Ja ta dva vlaka sem mislil na Relaciji LJ - Reka. Po vlaku 481 pa vagona vozita v vlaku 482 in potem v 150. Naslednji dan pa v vlaku 151 in 483, potem pa spet 480 - dokler ju v LJ ne odstavijo.

Beelt-ov bi bilo torej potrebnih 5 (4 za Reko in Dunaj), 1 za Agram ter še eden ABeelt za Agram.
V osnovi jih je torej dovolj, oz. en polovičar celo ostane. Samo kaj ko nikoli niso in ne morejo biti vsi v prometu ... :?

Btw, niso Beelt in ABeelt, temveč Beelm in ABeelm :wink:
Torej imajo HŽ napako pri teh vagonih, ker jih v svojem sistemu vodijo kot Beelt. :lol:
Uporabniški avatar
gomulka014
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 454
Pridružen: 18.11.2005, 13:24
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a gomulka014 »

541 napisal/-a:Torej imajo HŽ napako pri teh vagonih, ker jih v svojem sistemu vodijo kot Beelt. :lol:
Misliš na "Pregled sastava vlaka" (http://vred.hznet.hr/hzinfo/Default.asp ... l&SCREEN=1)?
Pojma nimam, zakaj Hrvati naše Beelm vodijo kot Beelt, ABeelm pa kot AB. Dejstvo pa je, da se na SŽ ti vagoni vodijo kot Beelm in ABeelm, še hujše dejstvo pa je, da sta obe tidve oznaki napačni :evil: . Črka "t" v oznaki vagona pomeni, da je le-ta brez kupejev, kar pri dotičnih vagonih pač ni res, črka "m" pa pomeni, da je vagon daljši od 24,5m, kar pri teh vagonih tudi ni res ... Očitno nekdo ne obvlada ravno najbolje svojga posla ... :?
Uporabniški avatar
gapi_1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 475
Pridružen: 25.09.2005, 12:17

Odgovor Napisal/-a gapi_1 »

541 napisal/-a:To je "pulman". Dolgo časa je tak vagon (sicer kombiniran AB) vozil tudi v vlaku 508/509 (1508/1509). Zakaj še vedno vozijo, ne vem, lahko pa sklepam da zato, ker imajo več mest - v vsakem kupeju je 8 mest (drugače 6) in pa število kupejev je menda 12 - to me ne držati za besedo; naj me kdo popravi, če ni res (drugače 10). Torej ta vagon ima 96 (?) sedišč za razliko od "goše", ki ima 60. Ali pa še vozijo po naključju. ;)
Bi lahko kdo napisal kaj več o teh "pulmanih"? Kdaj so prišli na naše proge, iz kje prihajajo...
Hvala za odg.
Uporabniški avatar
gapi_1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 475
Pridružen: 25.09.2005, 12:17

Odgovor Napisal/-a gapi_1 »

541 napisal/-a:Vagoni ABl so 4-osni vagoni (Goše) in imajo polovico vagona prvi razred (4 kupeji) in drugo polovico drugi razred (5 kupejev). In teh vagonov je kar nekaj v prometu. Na daleč pa ga spoznaš po tem, da je na polovici vagona tik pod vrhom rumena črta, ki označuje 1. razred.

Vagoni ABl:
http://www.railfaneurope.net/pix/si/car ... l/pix.html

Vagoni Bl (cel vagon drugega razreda (10 kupejev):
http://www.railfaneurope.net/pix/si/car ... l/pix.html
Imel bi samo eno vprašanje, in sicer, kakšni so nasplošno kriteriji, ki določijo, ali je vagon A ali B razreda?
(Predvsem me zanimajo tu razlike v vagonih Al, Bl, ozirma ABl?)
Uporabniški avatar
Regan 664
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3626
Pridružen: 24.01.2006, 16:23

Odgovor Napisal/-a Regan 664 »

Dobri ste, da se znajdete v teh številka in Beeketanju :lol: :lol:
Meni še zdej ni vse jasno.
Zanima pa me, v kateri periodi so izdelovali vagone "baat" in kdaj so bili dostavljeni zadnji vagoni?
Uporabniški avatar
gomulka014
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 454
Pridružen: 18.11.2005, 13:24
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a gomulka014 »

V Al in ABl vagonu so kupeji nekoliko večji kot v Bl vagonu; v prvih je le 9 kupejev, v slednjem pa jih pri enaki dolžini vagona 10 (s tem so seveda tudi kupeji 2. razreda v ABl vagonu večji od tistih v Bl vagonu). V oddelkih prvega razreda je na tleh še itison, naslonjala za glavo pa so praviloma oblečena v (belo) higiensko prevleko.
Uporabniški avatar
gapi_1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 475
Pridružen: 25.09.2005, 12:17

Odgovor Napisal/-a gapi_1 »

Hvala za pojasnilo, sam nisem bil prepričan, ali so kupeji drugega razreda v ABl vagonu enako veliki kot kupeji prvega razreda, ali so morebiti standardne velikosti drugega razreda.
Zanimivo pa, da sta tudi pulama (ABlm) klasificirana delno kot prvi razred, čeprav se glede udobja ne moreta primerjati niti z Bl vagonom.
Pa še to, zakaj imajo nekateri naši ABl vagoni samo osem kupejev. Se mi samo na pogled zdi, ali so ti vagoni nekoliko krajši od običajnih? Je šlo tu mogoče pri nabavi za kakšno posebno serijo?
Uporabniški avatar
gapi_1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 475
Pridružen: 25.09.2005, 12:17

Odgovor Napisal/-a gapi_1 »

Danes je vlak 2271 (Lj-Sevnica) vozil v sestavi 4 Bl vagonov, in ne dveh siemensev kot je to v navadi. Kako v tem primeru poteka odpenjanje in obračanje lokomotive na končni postaji, je ponavadi kak delavec v Sevnici, ki čaka na vlak, ali kako drugače?
Uporabniški avatar
Regan 664
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3626
Pridružen: 24.01.2006, 16:23

Odgovor Napisal/-a Regan 664 »

Po vsej verjetnosti imajo na ŽP Sevnici premikača.
Ali pa se pripelje s tem vlakom?
Uporabniški avatar
Tin€
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3868
Pridružen: 25.05.2006, 22:52
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Tin€ »

Premikača mislim, da nimajo v Sevnici. Ravno tako ne v Celju. Tam je bila živa polomija ko je tja prispel muzejski vlak iz Velenja in nadaljeval pot v Rogatec. Strojevodja je pripeljal Đuro iz Čreta in čakal na uvoz muzejca. Muzejski vlak uvozi v postajo, 06-ko odpnejo, Đura se premakne na sklep muzejske garniture. Potem pa panika, ni premikača ki bi zapel del kompozicije in tako se prvi namen premikanja vagonov (dvoosnikov) izjalovi. Kaj sedaj? Đura odpelje na Čret in se od tam vrne z premikačem. Potem sledi še ena polomiada okoli samega premika. Izvedli so najslabši možni scenarij okoli tega. Končni rezultat, ura zamude pri odhodu vlaka.

Malce sem zašel iz teme, sedaj pa še odgovor kdo v takih primerih opravlja odpenjanje in vse kar sledi zraven.

Po predpisih mora vedno pripenjanje in odpenjanje vršiti za to določena oseba (premikač), pa tudi zavorni preizkus mora biti opravljen. Sicer so določene izjeme, kjer to izvaja strojevodja sam (obležali vlak).
Konkretno v tem primeru je bilo potrebno imeti na razpolago tudi premikača.
Tine
Odgovori