Začetniška vprašanja

Splošna debata okoli železnice oziroma kar ne paše pod ostale kategorije.
Odgovori
Hribovc
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 207
Pridružen: 24.02.2009, 1:17

Re: Začetniška vprašanja

Odgovor Napisal/-a Hribovc »

Če sem prav razumel, te zanima tisti zunanji na peronih.

http://en.wikipedia.org/wiki/Split-flap_display
Tomy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 842
Pridružen: 22.03.2008, 12:06

Re: Začetniška vprašanja

Odgovor Napisal/-a Tomy »

Mičo napisal/-a:Mene pa zanima, kako deluje sistem prikazovanja odhodov vlakov v Ljubljani (ko se vrtijo končna postaja, vrsta vlaka in ura odhoda)? Iz kje se to upravlja in ali ni lažje uporabljati LCD prikaz?
Včasih je s tem upravljala uradna napovedovalka, ki ima svoje delovno mesto v CP-ju. In verjetno je danes še tako.

Lep dan
Tomaž
Mičo
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 351
Pridružen: 11.07.2011, 19:00

Re: Začetniška vprašanja

Odgovor Napisal/-a Mičo »

Hvala vama. :)
krt
Poznavalec
Poznavalec
Prispevkov: 14
Pridružen: 03.12.2012, 23:49
Kraj: Celje

Re: Začetniška vprašanja

Odgovor Napisal/-a krt »

Mene pa zanima zakaj se do lanske sezone vozni muzejski lokomotivi, torej seriji 25 (25-026) in 33 nista po zadnjih revizijah nikoli pobarvali v nekdanjo shemo, kot jo še danes imata na novo vozna serija 06, nevozna serija 17 in nevozna 25-005 (katero je zob časa že kar dobro načel)- torej rumene obrobe na tenderjih kabinah in parnih strojih, bele obrobe na kolesih in podobno. :?:
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Začetniška vprašanja

Odgovor Napisal/-a Tono »

Samo belih bandažev ne omenjaj. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Tomy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 842
Pridružen: 22.03.2008, 12:06

Re: Začetniška vprašanja

Odgovor Napisal/-a Tomy »

Tono napisal/-a:Samo belih bandažev ne omenjaj. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ti pa ledic ne. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Lep dan
Tomaž
Mičo
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 351
Pridružen: 11.07.2011, 19:00

Re: Začetniška vprašanja

Odgovor Napisal/-a Mičo »

Zanima me, ali v primeru, da potnik prestopa na drugi vlak in ima vlak, ki ima zvezo s tem drugim vlakom zamudo, ali mora ta drugi vlak čakati, če potnik sporoči sprevodniku, da bo prestopal? Koliko časa lahko ta drugi vlak največ čaka? Verjetno je to tudi odvisno od tega, na kateri rang vlaka potnik prestopa (ICS verjetno ravno ne bo čakal vseh možnih lokalcev?). Ali obstajajo kakšna uradna pravila v zvezi s prestopanjem/čakanjem vlaka, na katerega se prestopa?
Uporabniški avatar
sikos
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1038
Pridružen: 28.01.2012, 20:10
Kraj: Dolenjska

Re: Začetniška vprašanja

Odgovor Napisal/-a sikos »

Tudi mene to zanima, kar je napisal @Mičo.

Kaj pa v primeru, da imaš zvezo z avtobusom, in ima vlak zamudo? Kako je s tem?
Danes storite prijazno dejanje "kar tako". Kadar naredite nekaj dobrega za druge, postanete sami srečnejši.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4298
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Začetniška vprašanja

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Mičo napisal/-a:Zanima me, ali v primeru, da potnik prestopa na drugi vlak in ima vlak, ki ima zvezo s tem drugim vlakom zamudo, ali mora ta drugi vlak čakati, če potnik sporoči sprevodniku, da bo prestopal? Koliko časa lahko ta drugi vlak največ čaka?
Če je zadnji lokalc preverjeno je čakal tudi 1 uro :shock: Če je inveziteta voženj pogosta ne čaka, vem da v Zidanem Mostu, včasih ne čaka če ma keri zamudo 30 minut pač grejo pol na naslednjega. ICS pa misilm da čaka samo mednarodne, pa še to določeno št. minut
sikos napisal/-a: Kaj pa v primeru, da imaš zvezo z avtobusom, in ima vlak zamudo? Kako je s tem?

Vlak ne čaka če ma bus zamudo; ni to DB al pa ÖBB bus
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4117
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Začetniška vprašanja

Odgovor Napisal/-a mkx »

Re 4/4 napisal/-a:
sikos napisal/-a: Kaj pa v primeru, da imaš zvezo z avtobusom, in ima vlak zamudo? Kako je s tem?

Vlak ne čaka če ma bus zamudo; ni to DB al pa ÖBB bus
Seveda isto velja tudi v drugi smeri: avtobus ne čaka vlaka. Izgleda, da velja logika: če prevoznik ni isti, potem nič ni deklarirano kot "zveza". In to velja tudi, če gre za dva različna prevoznika istega prevoznega sredstva (recimo bus-bus).
Razen, če ni šofer ekstra prijazen in se zaveda širšega poslanstva javnega prevoza bistveno bolje kot tisti, ki naj bi bili odgovorni za to tematiko.

Glede zadnjega ena kratka (no ja :wink: ) anekdota, ki sem jo doživel kakšnih 20 let nazaj: večino prevozov med Ljubljano in Bohinjem je opravljal Alpetour, ta linija je imela končno postajo pri hotelu Zlatorog. Nekaj voženj dnevno (varianta delavski avtobus) pa je takrat še opravljal Sap s končno postajo v Bohinjskih Češnjicah. Če je človek želel potovati v Staro Fužino, je bilo z alpeturjeve linije potrebno izstopiti v Ribčevem Lazu, nato pa peš tistih nekaj km do Stare Fužine. Sapov bus je peljal skozi Staro Fužino.
No, sedaj pa k anekdoti: enkrat sem potoval v Staro Fužino in sem šel na Ljubljansko avtobusno postajo. In kupil karto na okencu. Potem pa sem šel do peronov. In tam opazil, da ob isti uri (14:00) odpeljeta oba avtobusa, tako alpeturjev kot sapov. Seveda so mi pri okencu na AP brez posebnih vprašanj prodali karto za alpeturjev bus. V olajševalno okoliščino jim štejem, da sam nisem posebej poudarjal, da potujem v Staro Fužino, najbrž sem kot cilj potovanja navedel generični Bohinj. Ko sem korakal mimo sapovega avtobusa, me je šofer (sem imel nahrbtnik in se mu je očitno zdelo, da bi znal biti njegova stranka :mrgreen: ) vprašal, kam sem namenjen. Odgovoril sme mu, da v Staro Fužino in je rekel, naj kar skočim gor. Pa sem mu povedal, da žal že imam karto za njegovo konkurenco. Potem sem na poti proti Bohinju tisti sapov avtobus videl še nekajkrat, je pa imel rahlo drugačno ruto, tako da je v Ribčev Laz prispel nekaj minut pred alpeturjevim busom.
In glej ga zlomka: Sapov avtobus je čakal na avtobusnem postajališču v Ribčevem Lazu in ko sem sestopil z Alpeturja, me je Sapov sprevodnik poklical, naj vendar hitro skočim gor :shock: Zelo prijazno sta me zapeljala do Stare Fužine, kajpada brezplačno. =D>

Pa naj še kdo reče, da nevelja: Turizem smo ljudje.
LP, Metod
mladika
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 50
Pridružen: 27.01.2011, 18:36

Re: Začetniška vprašanja

Odgovor Napisal/-a mladika »

Mičo napisal/-a:Zanima me, ali v primeru, da potnik prestopa na drugi vlak in ima vlak, ki ima zvezo s tem drugim vlakom zamudo, ali mora ta drugi vlak čakati, če potnik sporoči sprevodniku, da bo prestopal? Koliko časa lahko ta drugi vlak največ čaka? Verjetno je to tudi odvisno od tega, na kateri rang vlaka potnik prestopa (ICS verjetno ravno ne bo čakal vseh možnih lokalcev?). Ali obstajajo kakšna uradna pravila v zvezi s prestopanjem/čakanjem vlaka, na katerega se prestopa?
V Postajnih poslovnih redih II.del so za vsako voznoredno obdobje točno določeni vlaki, ki morajo čakati zvezo in dolžina trajanja tega čakanja. Podatke posreduje prevoznik. V večini primerov je to 5 minut + 3 minute za prestop potnikov, za zadnji vlak pa 30 minut + 3 minute za prestop potnikov. Ta čas se lahko preseže v dogovoru s prometno operativo, če se zanesljivo ugotovi, da je na priključnem vlaku večje število potnikov.
Mičo
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 351
Pridružen: 11.07.2011, 19:00

Re: Začetniška vprašanja

Odgovor Napisal/-a Mičo »

mkx napisal/-a:
Re 4/4 napisal/-a:
sikos napisal/-a: Kaj pa v primeru, da imaš zvezo z avtobusom, in ima vlak zamudo? Kako je s tem?

Vlak ne čaka če ma bus zamudo; ni to DB al pa ÖBB bus
Seveda isto velja tudi v drugi smeri: avtobus ne čaka vlaka. Izgleda, da velja logika: če prevoznik ni isti, potem nič ni deklarirano kot "zveza". In to velja tudi, če gre za dva različna prevoznika istega prevoznega sredstva (recimo bus-bus).
Razen, če ni šofer ekstra prijazen in se zaveda širšega poslanstva javnega prevoza bistveno bolje kot tisti, ki naj bi bili odgovorni za to tematiko.
V Zagorju ob Savi vem, da običajno čaka vlak s prihodom iz Ljubljane, če ta zamuja nekje do 5 minut. Zna pa se zgoditi, da je kakšen šofer, ki nadomešča in ne čaka. ;) Je pa tudi vozni red avtobusa večinoma vezan na vlake (večinoma na tiste, ki prihajajo iz smeri Ljubljane). Mislim tudi, da bo Zagorje ena izmed prvih občin, kjer bodo uvajali integriran sistem javnega potniškega prometa.
Uporabniški avatar
Cepi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 853
Pridružen: 14.12.2007, 18:34
Kraj: Izlake

Re: Začetniška vprašanja

Odgovor Napisal/-a Cepi »

Občina Zagorje ob Savi je že imela enotno vozovnico za relacijo lokalnega avtobusa, ki vozi na relaciji Zagorje - Izlake (Orehovica) in vlaka. Cena je bila pač seštevek cene avtobusa in vlaka.
Mislim, da so jo ukinili, ker se je preveč ponarejala.

Uradno lokalnemu avtobusu ni potrebno čakat, je pa vozni red že od nekdaj prilagojen vlakom iz smeri Ljubljana. Praviloma, pa šofer 5-10 minut počaka in pač v Orehovci samo obrne in nima "daljšega postanka".

Drugače pa tudi iz smeri Zidani Most ni potrebno veliko čakati, saj vozi med tednom na pol ure, čez vikend pa na uro.

Drugače pa tudi vsi ostali avtobusi za bolj odročne kraje na glavni avtobusni postaji počakaja avtobus iz Kolodovra.
Uporabniški avatar
ŽAT32
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1141
Pridružen: 27.07.2012, 16:52

Re: Začetniška vprašanja

Odgovor Napisal/-a ŽAT32 »

mladika napisal/-a:
Mičo napisal/-a:Zanima me, ali v primeru, da potnik prestopa na drugi vlak in ima vlak, ki ima zvezo s tem drugim vlakom zamudo, ali mora ta drugi vlak čakati, če potnik sporoči sprevodniku, da bo prestopal? Koliko časa lahko ta drugi vlak največ čaka? Verjetno je to tudi odvisno od tega, na kateri rang vlaka potnik prestopa (ICS verjetno ravno ne bo čakal vseh možnih lokalcev?). Ali obstajajo kakšna uradna pravila v zvezi s prestopanjem/čakanjem vlaka, na katerega se prestopa?
V Postajnih poslovnih redih II.del so za vsako voznoredno obdobje točno določeni vlaki, ki morajo čakati zvezo in dolžina trajanja tega čakanja. Podatke posreduje prevoznik. V večini primerov je to 5 minut + 3 minute za prestop potnikov, za zadnji vlak pa 30 minut + 3 minute za prestop potnikov. Ta čas se lahko preseže v dogovoru s prometno operativo, če se zanesljivo ugotovi, da je na priključnem vlaku večje število potnikov.
Svoje čase je bilo to določeno v PTN. Izgledalo je takole

Slika

danes pa ne more biti dosti drugače
Hribovc
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 207
Pridružen: 24.02.2009, 1:17

Re: Začetniška vprašanja

Odgovor Napisal/-a Hribovc »

Kakšna finta je pa to, da se čaka neskončno minut v prvih dveh postavkah?
Odgovori