Parenzana
Parenzana
Je kdo kdaj šel po trasi nekdanje ozkotirne železnice Parenzana (izg. Parencana?)
Zame sta najboljši del poti predora Šalet (pri Izoli) in Valeta (pri Portorožu), notri je tudi v največji vročini prijetno hladno. Ugotoviš, kako se počuti strojevodja, ko pelje vlak skozi tunel.
Zame sta najboljši del poti predora Šalet (pri Izoli) in Valeta (pri Portorožu), notri je tudi v največji vročini prijetno hladno. Ugotoviš, kako se počuti strojevodja, ko pelje vlak skozi tunel.
Parencana je šla od Trsta do Poreča. In je bila ukinjena v tridesetih letih.
veste kaj pogrešam, en tir od Kopra pa do Portoroža. Da bi bila s tem povezana slovenska obala in potniku ob prihodu Pohorca ne bi bilo potrebni iskati nadaljih prevozov do pirana, Izole ali Portoroža.
pa makar bi bil tir ozkotirne železnice - parencane
veste kaj pogrešam, en tir od Kopra pa do Portoroža. Da bi bila s tem povezana slovenska obala in potniku ob prihodu Pohorca ne bi bilo potrebni iskati nadaljih prevozov do pirana, Izole ali Portoroža.
pa makar bi bil tir ozkotirne železnice - parencane
Pred dvemi leti in pol smo se po Porečanki tudi vozili in občudovali žel.infrastrukturo in sicer na trasi Grožnjan, Sveti Juraj, Završje, Antonci, Livade, Motovun, Vižinada.
Prvi album:
http://community.webshots.com/album/110335424CJlNWS
Drugi album:
http://community.webshots.com/album/110340240AOZWZk
Tretji album:
http://tabla.mtb.si/gallery/album352?page=1
Za konec pa še album o progi:
http://community.webshots.com/album/66612215tEOqot
Prvi album:
http://community.webshots.com/album/110335424CJlNWS
Drugi album:
http://community.webshots.com/album/110340240AOZWZk
Tretji album:
http://tabla.mtb.si/gallery/album352?page=1
Za konec pa še album o progi:
http://community.webshots.com/album/66612215tEOqot
Društvo
Nekaj let nazaj smo se celo vpisali v Hrvaško-Slovensko društvo za obnovitev Parenzane. Kolega iz Istre je vedel povedati, kako so stekli pogovori med tremi državami in da se celo zbirajo sredstva, da bi se kaj ukrenilo v zvezi z ohranitvijo trase in celo postavitvjo tirov in obnovo prometa v turistične namene. Imeli naj bi že celo vagone in vlečna vozila. Zvenelo je prelepo, da bi bilo res.
Težko bi si zamislil kaj lepšega, kot vožnjo z vlakom po lepih odsekih...npr med Grožnjanom in Motovunom....Na trasi so poleg predorov in viaduktov ohranjeni celo nekateri kilometrski kamni. Nekateri viadukti so tako dobro ohranjeni, kot bi promet prenehal včeraj.....Nikoli ne bom pozabil prizora pri Antoncih, ko po nekaj minutah hoje v hrib in neokrnjeno naravo za ovinkom zagledaš železniški viadukt...kot, da vse to ne more biti res....
Moj občutek ob srečanju s traso Parenzane pa je bil tak, kot da je za vsem tem nekaj neponovljivega in dokončno minulega....
Težko bi si zamislil kaj lepšega, kot vožnjo z vlakom po lepih odsekih...npr med Grožnjanom in Motovunom....Na trasi so poleg predorov in viaduktov ohranjeni celo nekateri kilometrski kamni. Nekateri viadukti so tako dobro ohranjeni, kot bi promet prenehal včeraj.....Nikoli ne bom pozabil prizora pri Antoncih, ko po nekaj minutah hoje v hrib in neokrnjeno naravo za ovinkom zagledaš železniški viadukt...kot, da vse to ne more biti res....
Moj občutek ob srečanju s traso Parenzane pa je bil tak, kot da je za vsem tem nekaj neponovljivega in dokončno minulega....
Regan 664, da ne boš užaljen, ampak ti želim le svetovatiRegan 664 napisal/-a:Bremza, če misliš, da se na študiju prometa učimo o parencani in točnih datumih njene ukinitve se motiš. Ta proga tako ne obstaja več in je zanimiva le ša za železničarske entuziaste in pa tiste starejše, ki so se še vozili s tem vlakom. mlade pa tako ali tako to ne zanima.
Prvo bi povdaril, kdor pripravlja diplomsko delo, kot ga omenjaš se mi zdi, da mora vsak sam poskrbeti in si pridobiti čim več podatkov za snov diplomskega dela. Z diplomskim delom moraš nadgraditi študij in nikar ne čakaj, da ti bodo drugi vse prinesli pred nos.
Res je, da Parancana v prvotni obliki ne obstaja, vendar njeno traso poleg železničarskih entuziastov mnogi tudi mladi koristijo kot traso za sprostitev pa naj si bo duševno ali telesno Seveda je pa zelo važno kako približat mladini tehnično kulturno dediščino
Kar se pa tiče, za oživitev Parancane pa mislim, da je najbolj pomemben lobij. Ker le z močnim lobiranjem se lahko kaj takšnega premakne z mrtve točke. Proga ob obali bi bila nedvomno zelo privlačna turistična ponudba, vendar ob tem ne smemo pozabljati na čolnarje in njihov lobij. Ti ponujajo turistične usluge vožnjo s čolnem ob Slovenski obali. Čolnarji so bili včasih pretežno ribiči, danes so pa ponudniki turističnih uslug.
S Parenzano je verjetno podobno kot z vsemi ukinjenimi progami pri nas. Kot je že @kit omenil, so najbolj važni lobiji, najmočnejšega ima pa zagotovo država in lokalne oblasti. Ti so tisti, ki bi morali z določenimi prijemi (zakoni, predpisi, "ekološki" davki,...) pospeševati promet po železnici pa naj gre za prevoz potnikov, transporta, turizem ali še kaj drugega, kar bi železnico naredilo ekonomsko upravičeno. Ker železničarski entuziasti smo žal premalo, da bi se naredilo kaj v tej smeri. Si pa zelo želim, da bi se pri nas spet vzpostavile določene opuščene proge, tudi Parenzana.
Regan 664, kar si napisal v postu nas je kar nekaj forumovcev vznemirilo zato sem ti tudi tako odgovoril. Če veš, da je vse prav kar sem napisal, potem bi pri zdravi pameti moral razumeti, kaj sem s tem hotel povedati .Regan 664 napisal/-a:Kit, vse je prav kar si povedal, sam ne razumem kaj hočeš povedati.
Bi ti pa dal še en nasvet:
Z uspešno opravljeno diplomsko nalogo, kar ti tudi vsi želimo dobiš naziv, ki ga boš v živlenju moral z svojim delom dokazovati, da si upravičen do njega
Takšno je pač živlenje, pa brez zamere in upam, da si me razumel .
Opažam, da je na tem forumu kar nekaj ljudi ostro nastrojenih, pa ne vem zakaj. Če kaj vprašam, izpadem mona, če se kaj zmotnim (NEHOTE!!) izpadem mona. Ne vem no, na drugih forumin ne opažam tega.
Ko sem imel na HSŽ posla z različnimi ljudmi je bilo čisto drugače, moram reči, da odlično. Vsak strojevodja, ki sem ga vprašal za prevoz s tovornim vlakom mi je odobril prošnjo, ponavadi z velikim veseljem. Ga ni strojevodje ali prometnika (pa tudi drugih ljudi na SŽ), ki ti ne bi razložil, kar ga vprašaš, pa sem dostikrat vsekal mimo (nehote) pa so me lepo popravili in mi razložili stvar, ki me je zanimala, s tem, da sem kazal veliko zanimanja zanjo. (npr. kako deluje ILTIS, APB, telekomanda, ipd.)
In verjamem, da je veliko uporabnikov tega foruma tudi zaposlenih na železnici.
Toliko, no ja sej sedaj spet pričakujem, da jih bom tradicionalno slišal od nekaterih forumovcev.
Ko sem imel na HSŽ posla z različnimi ljudmi je bilo čisto drugače, moram reči, da odlično. Vsak strojevodja, ki sem ga vprašal za prevoz s tovornim vlakom mi je odobril prošnjo, ponavadi z velikim veseljem. Ga ni strojevodje ali prometnika (pa tudi drugih ljudi na SŽ), ki ti ne bi razložil, kar ga vprašaš, pa sem dostikrat vsekal mimo (nehote) pa so me lepo popravili in mi razložili stvar, ki me je zanimala, s tem, da sem kazal veliko zanimanja zanjo. (npr. kako deluje ILTIS, APB, telekomanda, ipd.)
In verjamem, da je veliko uporabnikov tega foruma tudi zaposlenih na železnici.
Toliko, no ja sej sedaj spet pričakujem, da jih bom tradicionalno slišal od nekaterih forumovcev.
Regan_664 - s prijaznostjo je pač tako, kako naletiš. Nekako velja, da s(m)o Štajerci najbolj za******.
Vožnja v lokomotivi po koprski progi pa mora biti zelo zanimiva. Upam, da mi kdaj to uspe. Ko sem bil na praksi na štajerskem koncu, so mi na SVV Maribor takoj povedali, da se v lokomotivi ni možno peljati. No mogoče je bila napaka to, da nisem kar direktno vprašal kakšnega strojevodjo ... ampak tudi on verjetno lahko ima težave, če nekoga vzame na lokomotivo brez dovoljenja za vožnjo na lokomotivi.
Vožnja v lokomotivi po koprski progi pa mora biti zelo zanimiva. Upam, da mi kdaj to uspe. Ko sem bil na praksi na štajerskem koncu, so mi na SVV Maribor takoj povedali, da se v lokomotivi ni možno peljati. No mogoče je bila napaka to, da nisem kar direktno vprašal kakšnega strojevodjo ... ampak tudi on verjetno lahko ima težave, če nekoga vzame na lokomotivo brez dovoljenja za vožnjo na lokomotivi.