Oznake potniških vagonov

Splošna debata okoli železnice oziroma kar ne paše pod ostale kategorije.
stadt_haag
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 51
Pridružen: 29.09.2005, 23:13
Kraj: Maribor

Odgovor Napisal/-a stadt_haag »

igorl72 napisal/-a:Včerej je bilo v Mostah cca 30 novih vagonov (tovornih S) z oznako
SLO - AAE. ALi kdo ve kako je mogoče , da je zrave Slovenije Švicarsko podjetje?
Lep dan Igor[/list]

To naj bi pomenilo, da je vagon registriran v Sloveniji, njegov lastnik pa je družba AAE; takšna črkovna oznaka je možna od sredine leta 2003 dalje.

1. julija 2003 je namreč pričela veljati nova izdaja predpisa UIC, ki določa številčne in črkovne oznake tovornih vagonov (UIC 438-2). Bistvena novost nove ureditve je v tem, da se od takrat dalje na tovornih vagonih navaja kratice držav, v katerih so registrirani, te kratice pa so identične tistim, ki so v uporabi v cestnem prometu (npr. SLO za Slovenijo). Nove kratice morajo biti zapisane takoj za številko iz dosedanje UIC objave železnice lastnice vagona, ki je sicer ostala nespremenjena (npr. 79 je ostalo 79), vendar sedaj pomeni državo (npr. 79 pomeni Slovenijo) in ne več posamezne železniške družbe, glede kratic železniške družbe pa je zgolj priporočilo, da naj bi bile tudi zapisane na vagonu, in sicer takoj za kratico države, ločeno z vezajem.

Po novem bi morali biti označeni že vsi novi vagoni, ki so bili dani v promet po 1. juliju 2003, za stare vagone pa velja relativno dolgo prehodno obdobje, saj se skrajni rok, ki je določen za prilagoditev obstoječih označb, izteče komaj v decembru 2010.

Lep pozdrav,
Tomislav Vauda
Zadnjič spremenil stadt_haag, dne 21.10.2005, 0:27, skupaj popravljeno 1 krat.
stadt_haag
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 51
Pridružen: 29.09.2005, 23:13
Kraj: Maribor

Odgovor Napisal/-a stadt_haag »

In še kot zanimivost, da so sedaj možne tudi naslednje, na prvi pogled nenavadne kombinacije: SLO – ÖBB, SLO – FS, SLO- HŽ ipd.

Lep pozdrav,
Tomislav Vauda
milchy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 5700
Pridružen: 11.09.2005, 17:48
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a milchy »

igorl72 napisal/-a:Včerej je bilo v Mostah cca 30 novih vagonov (tovornih S) z oznako
SLO - AAE. ALi kdo ve kako je mogoče , da je zrave Slovenije Švicarsko podjetje?
Lep dan Igor[/list]

Ti vagoni so razdeljeni v dve garnituri, ki naj bi vozili kot kontejnerski vlak v Turčijo in nazaj. Točnega dneva pričetka voženj žal ne vem, a zgodilo naj bi se v teh dneh. Vagoni so pa čisto novi - narejeni na Slovaškem in pred par dnevi dostavljeni v Moste. Prej so bili tam podobni vagoni, katere je eno kompoziciji pripeljala lokomotiva DB 185 TXLogistic pred slabima dvema mesecema (na Jesenice namreč) - sliko lokomotive boste kmalu lahko pogledali na moji strani.

lp M.
milchy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 5700
Pridružen: 11.09.2005, 17:48
Kontakt:

Re: Ja, ja....to!!!!

Odgovor Napisal/-a milchy »

Dirigent napisal/-a:Izvrstno, tudi za tovorne vagone bi prosil tak pregled!
Hvala!
črkovne oznake pri tovornih vagonih:
črkovna serija številka tipa
E/E-z 500 0
Elos-z 513 3
Es/Es-z 555 0
Eas-z 594 7
Eas-z 595 0 - 595 1
Eas-z 595 2
Fals-z 665 0
Faccs-z 699 4
Gbs-z 150 0 - 150 1
Gas-z 190 0
Hbis-z 225 0
Hbills-z 225 4
Habis-z 275 2
Kgs-z 332 9
Kbgs-z 335 5
Kbgps-z 335 7
Leakkqs-z 426 1
Rs-z 390 0
Rgs-z 391 6
Regs-z 392 4
Res-z 393 6
Sgs-z 454 2
Sgss-z 454 9
Smmp 472 2
Tadds-z 082 2
Tads-z 083 4
Tbikks-z 078 2
Taems 085 1
Taehms 086 6
Uacs-z 932 1
Uacs-z 932 4
Uais-z 992 9
Uaais-z 995 1
Ze-z/Zev-z 708 2
Zaes-z/Zas-z 785 0
Zaes-z 788 0

to je osnovna delitev, podserije pa so za vsako serijo različne ..... uf , mogoče enkrat to prepišem.....
(prepisano iz knjižice - Tovorni vagoni Slovenskih Železnic 1996

lp M.
milchy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 5700
Pridružen: 11.09.2005, 17:48
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a milchy »

pri čemer pomeni :

E - navadni odprti vagon z ravnim podom in visokimi stranicami, s praznjenjem z gravitacijo čelno in bočno z nagibanjem;

F - odprti vagon specialnega tipa ;

G - navaden zaprti vagon z najmanj osmimi odprtinami za prezračevanje;

H - specialni zaprti vagon;

I - specialni vagoni z uravnavano temperaturo, s toplotno izolacijo razreda IN, prezračevanjem, podnimi rešetkami in z lednico ( 3.5 m3 in več );

K - navadni odprti ploščniki z nizkimi preklopnimi stanicami;

L - specialni vagon ploščnik s prostimi osmi ;

O - navadni mešani odprti ploščni vagon, 2- ali 3- osni s priklopnimi stranicami in rešetkami;

R - navadni vagon ploščnik s podstavnimi vozički, s preklopnimi nizkimi stranicami in ročicami;

S - specialni vagon ploščnik, vagon ploščnik s podstavnimi vozički;

T - vagon s premično streho ;

U - specialni vagoni, ki imajo značilnosti vagonov serije F, H, L, S in Z;

Z -vagon cisterna z jekleno posodo za prevoz tekočin in plinov;

toliko
lp M.
Matej
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 143
Pridružen: 30.09.2005, 16:30

Odgovor Napisal/-a Matej »

Mojster strojevodja,
pozanimal sem se, zakaj so imeli vagoni Pohorje omejitev na 120km/h, čeprav so tehnično sposobni več. Vzrok je v administraciji. Tako kot sem domneval: ker so vozili v notranjem prometu, ni bilo potrebno, da bi imeli revizijo vsako leto, ampak na dve leti (ker je to pač ceneje). Zdaj so se pa odločili, da jih vrnejo v prvotno stanje. Tako so vozički še vedno isti in tehnično so vsi pogoji enaki, le na papirju je spet 160 RIC in servisi bodo pogostejši. Na vagonih tako ni nobenih sprememb, nove bodo le barve (ko bo denar) :lol:
Zadnjič spremenil Matej, dne 09.01.2006, 18:34, skupaj popravljeno 1 krat.
IC-Pohorje503

pohorc 160 km/h

Odgovor Napisal/-a IC-Pohorje503 »

Matej napisal/-a:Mojster strojevodja,
v delavnici sem se pozanimal zakaj so imeli vagoni Pohorje omejitev na 120km/h, čeprav so tehnično sposobni več. Vzrok je v administraciji. Tako kot sem domneval: ker so vozili v notranjem prometu, ni bilo potrebno, da bi imeli revizijo vsako leto, ampak na dve leti (ker je to pač ceneje). Zdaj so se pa odločili, da jih vrnejo v prvotno stanje. Tako so vozički še vedno isti in tehnično so vsi pogoji enaki, le na papirju je spet 160 RIC in servisi bodo pogostejši. Na vagonih tako ni nobenih sprememb, nove bodo le barve (ko bo denar) :lol:
že vem in sem vidim enega vagona BL 51 79 20-70 067-4 ima 160 ric je bo tudi vozi za EC 150 EMONA do dunaju in Ljubljane.

Bye :)
Uporabniški avatar
Mojster_Strojevodja
Direktor
Direktor
Prispevkov: 1960
Pridružen: 09.08.2005, 19:43
Kraj: Bled
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Mojster_Strojevodja »

Matej napisal/-a:Mojster strojevodja,
v delavnici sem se pozanimal zakaj so imeli vagoni Pohorje omejitev na 120km/h, čeprav so tehnično sposobni več. Vzrok je v administraciji. Tako kot sem domneval: ker so vozili v notranjem prometu, ni bilo potrebno, da bi imeli revizijo vsako leto, ampak na dve leti (ker je to pač ceneje). Zdaj so se pa odločili, da jih vrnejo v prvotno stanje. Tako so vozički še vedno isti in tehnično so vsi pogoji enaki, le na papirju je spet 160 RIC in servisi bodo pogostejši. Na vagonih tako ni nobenih sprememb, nove bodo le barve (ko bo denar) :lol:
Hvala za odgovor, no sej meni se je tud dozdeval da bo kej na to vrjanto 8)
Če ne gre uporabi večje kladivo.
"Half the job is in the discovery; the other half is having the courage to present the findings."
"Everyone is a genius at least once a year. The real geniuses simply have their bright ideas closer together."
Toma
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 93
Pridružen: 23.09.2005, 18:51
Kraj: Zagreb

Re:

Odgovor Napisal/-a Toma »

kad se vec prica o vagonima; na kojim vlakovima se u SZ koriste vagoni od EC Mimara? Pitam za vagone koji su krajem '80 kupljeni od Gose; za 200 km/h.
Koliko je vagona kupljeno; i da li su jos danas za 200 km/h.

hvala i lijep pozdrav iz Zagreba

toma
Matej
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 143
Pridružen: 30.09.2005, 16:30

Odgovor Napisal/-a Matej »

Koliko mi je znano je pet vagonov Aeelmt (od 000 do 004) in en vagon restavracija.
Restavracija in en Aeelmt vozita v Emoni (150/151), dva vagona v vlaku Sava (en v 210 in en v 211). Ostalo pa po potrebi. Večkrat je bil tak vagon tudi že v vlaku IC506/RG640 LJ-Hodoš in nazaj. (kar je dobro, ker se, če prej to veš, lahko poceni luksuzno pelješ, ampak glede na to, da se s tem vlakom vozi mularija, za vagon to vsekakor ni najboljše).
Trenutno je na generalnem popravilu vagon 10-90-003, ki bo prišel ven v novi barvni podobi.
Uporabniški avatar
gomulka014
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 454
Pridružen: 18.11.2005, 13:24
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a gomulka014 »

Matej napisal/-a:Ne vem, če to paše sem, ampak da ne odpiram nove teme po nepotrebnem. Vagoni vlaka "Pohorje" bodo preštevilčeni in bodo (spet) lahko vozili 160 km/h. (preštevilčena je že Lisička in Bl 067)
Živjo!

Nekaj dni nazaj sem dobil spisek vseh klasičnih potniških vagonov na SŽ in me zanima nekaj v zvezi s preštevilčenjem restavracije vlaka Pohorje - Lisičkino restavracijo.

Kot sem videl na samem vagonu, ta sedaj nosi oznako WRl 51 79 88-70 001-2. Vendar pa vagona s tako oznako na seznamu ni, je pa tam omenjen vagon WRl 51 79 88-10 001-5. Zanima me, če je to dejansko isti vagon, le preštevilčen, ali pa gre za dva različna vagona in Lisičkina restavracija tako na seznamu preprosto manjka?


Zanima me še, koliko prtljažnih vagonov Dls je še v prometu oz. v voznem stanju? Ter kaj sploh pomeni črka "s" v oznaki Dls?

Hvala za odgovore :wink:
Matej
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 143
Pridružen: 30.09.2005, 16:30

Odgovor Napisal/-a Matej »

Kot sem že omenil so vagoni vlaka Pohorje preštevičeni in bodo spet lahko vozili 160 km/h v mednarodnem prometu, medtem ko so bili nekaj časa samo za 120 km/h in notranji promet, kratko obdobje, ko je vlak Pohorje vozil iz Graza, pa so lahko vozili 120 km/h tudi v mednarodnem prometu.
Tako da je oznaka, ki jo navajaš, stara oznaka Lisičke.
Prtljažna vagona sta v prometu še dva, eden vozi v Pohorcu, drug bo pa kmalu začel voziti med Ljubljano, Beljakom in Rijeko.
541
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3417
Pridružen: 16.11.2005, 22:01

Odgovor Napisal/-a 541 »

Matej, si prepričan, da jim bodo dovolili V max 160 km/h? Ker s tem so povezani tudi dodatni stroški, namreč pogostost in vrsta popravil vagonov so različni, če je vagonu dovoljeno 120 ali 160 ali 200 km/h. In nekako neracionalno bi bilo po mojem vagonom Pohorca, ki vozijo v notranjem prometu do 120 km/h, dovoliti 160 km/h. :roll:
Matej
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 143
Pridružen: 30.09.2005, 16:30

Odgovor Napisal/-a Matej »

Pri 160 km/h velja revizija eno leto + 6 mesecev, pri 120 km/h pa dve leti + 6 mesecev.
Kolikor sem opazil, vozi samo še en "pohorc vagon", ki ima (po starem) 120km/h, vsi ostali imajo že 160 km/h. Stvar bi bila res neracionalna, ampak ker vagonov na SŽ primanjkuje, se "pohorc vagoni" uporabijo tudi za druge vlake; npr. dvakrat sem videl, da so v MB dodali "pohorc vagon" vlaku Croatia za Dunaj.
IC-Pohorje503

Odgovor Napisal/-a IC-Pohorje503 »

Matej napisal/-a:Pri 160 km/h velja revizija eno leto + 6 mesecev, pri 120 km/h pa dve leti + 6 mesecev.
Kolikor sem opazil, vozi samo še en "pohorc vagon", ki ima (po starem) 120km/h, vsi ostali imajo že 160 km/h. Stvar bi bila res neracionalna, ampak ker vagonov na SŽ primanjkuje, se "pohorc vagoni" uporabijo tudi za druge vlake; npr. dvakrat sem videl, da so v MB dodali "pohorc vagon" vlaku Croatia za Dunaj.

Vagon Pohorc je da vozi EC 158/159 CROATIA (Maribor-Wien-Maribor) tudi O-EC 151/150 Emona (Ljubljana-Wien-Ljubljana) :) :) :)
Odgovori