Električna energija na Slovenskih železnicah
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 317
- Pridružen: 17.08.2006, 13:47
Kar se porabe el.energije v SLO tiče: Dolfetov seznam je treba popraviti, da bodo gospodinjstva s približno 20% na prvem mestu, veliki odjemalci pa so razporejeni kar v pravem vrstnem redu. Železnica porabi cca 1,5% el.energije v SLO. Tudi z rastjo prometa ali nadaljnjo elektrifikacijo prog ta delež ne bo bistveno večji.
lp
Mitja
lp
Mitja
Se pravi:električar napisal/-a:Kar se porabe el.energije v SLO tiče: Dolfetov seznam je treba popraviti, da bodo gospodinjstva s približno 20% na prvem mestu, veliki odjemalci pa so razporejeni kar v pravem vrstnem redu. Železnica porabi cca 1,5% el.energije v SLO. Tudi z rastjo prometa ali nadaljnjo elektrifikacijo prog ta delež ne bo bistveno večji.
lp
Mitja
1. Gospodinjstvo v SLO
2. Aluminij Kidričevo
3. Železarna Ravne
4. Železarna Jesenice (Acroni)
5. Slovenske Železnice
Se pravi, nekako tako. SŽ so torej šele nekje na petem mestu, kljub vsej prepeljani tonaži?
Zelo zanimivo, ni kaj.
lp
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
Bojan, zopet vprašanje zate.
Pri poučevanju sem videl tvoj stroškovni graf o porabljeni el. energiji za vleko vlakov. Reč se mi je zdela zelo zanimiva, postavlja pa se mi par vprašanj.
Če sem prav razumel kolega ki je ta graf obrazložil, so pogoji "velike" in "male" tarife za železnico postavljene ravno na glavo, glede na običajen gospodinjski tok. Se pravi, za SŽ velja "velika" tarifa preko noči in "mala" preko dneva. Popravi me če sem napačno razumel.
Zanimivi pa so stroški "konic" odvzema el. energije. Če vem prav, konice naj bi bile 15 minutni presežen dogovorjen limit obremenitve omrežja. Poudarek je bil, kako te konice zmanjšat. Glede na to, da vodenje prometa za tovrsten strošek nikoli ni imelo pretiranega posluha, me zanima na kakšen način bi se dalo te konice zmanjšat. Po moje edino tako, da se dvigne zgornji prag limita. Kar pa seveda zopet podraži kW/uro.
Mislim da večji problem s konicami šele prihaja. V voznem parku je že 15 lokomotiv 541-serije, katere pa so nenasitne, napram seriji 363 in 362.
Kakšne so ideje, strategija in napotki za šparanje.
1/4 gorenjca. press
lp,
Dolfe
Pri poučevanju sem videl tvoj stroškovni graf o porabljeni el. energiji za vleko vlakov. Reč se mi je zdela zelo zanimiva, postavlja pa se mi par vprašanj.
Če sem prav razumel kolega ki je ta graf obrazložil, so pogoji "velike" in "male" tarife za železnico postavljene ravno na glavo, glede na običajen gospodinjski tok. Se pravi, za SŽ velja "velika" tarifa preko noči in "mala" preko dneva. Popravi me če sem napačno razumel.
Zanimivi pa so stroški "konic" odvzema el. energije. Če vem prav, konice naj bi bile 15 minutni presežen dogovorjen limit obremenitve omrežja. Poudarek je bil, kako te konice zmanjšat. Glede na to, da vodenje prometa za tovrsten strošek nikoli ni imelo pretiranega posluha, me zanima na kakšen način bi se dalo te konice zmanjšat. Po moje edino tako, da se dvigne zgornji prag limita. Kar pa seveda zopet podraži kW/uro.
Mislim da večji problem s konicami šele prihaja. V voznem parku je že 15 lokomotiv 541-serije, katere pa so nenasitne, napram seriji 363 in 362.
Kakšne so ideje, strategija in napotki za šparanje.
1/4 gorenjca. press
lp,
Dolfe
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
Veseli me, da je tema pritegnila kar precej poslušalcev. Njbrž nekaj precej novih dejstev za marsikoga. Vsekakor je vse skupaj zelo zanimivo in upam, da nam bo na daljši rok uspelo izboljšati energetsko učinkovitost.Dolfe napisal/-a:Pri poučevanju sem videl tvoj stroškovni graf o porabljeni el. energiji za vleko vlakov. Reč se mi je zdela zelo zanimiva, postavlja pa se mi par vprašanj.
Če sem prav razumel kolega ki je ta graf obrazložil, so pogoji "velike" in "male" tarife za železnico postavljene ravno na glavo, glede na običajen gospodinjski tok. Se pravi, za SŽ velja "velika" tarifa preko noči in "mala" preko dneva. Popravi me če sem napačno razumel.
Zanimivi pa so stroški "konic" odvzema el. energije. Če vem prav, konice naj bi bile 15 minutni presežen dogovorjen limit obremenitve omrežja. Poudarek je bil, kako te konice zmanjšat. Glede na to, da vodenje prometa za tovrsten strošek nikoli ni imelo pretiranega posluha, me zanima na kakšen način bi se dalo te konice zmanjšat. Po moje edino tako, da se dvigne zgornji prag limita. Kar pa seveda zopet podraži kW/uro.
Mislim da večji problem s konicami šele prihaja. V voznem parku je že 15 lokomotiv 541-serije, katere pa so nenasitne, napram seriji 363 in 362.
Kar se tiče VT in MT ni nič drugače kot pri domačem štromu. Razlika je le v toliko, da mi v času MT pokurimo več štroma. Seveda se ta razmerja malce spreminjajo s spremembo VT in MT ur, ki jih diktirajo elektro podjetja skozi agencijo. In pri tem seveda dvigujejo stroške elektrike porabnikom na "prebrisan" način.
S konico pa je takole - vsaka napajalna ima nekakšno zakupljeno največjo moč. Če to dogovorjeno priključno moč prekoračimo tri mesece zaporedoma, nam distributer izstavi novo, višje soglasje za priključno moč, ki precej stane. Zaradi tega je toliko bolj pomembno, da poskušamo kontrolirati konico. Konice se seveda merijo v 15 minutnih periodah...
Kar se 541 tiče seveda še čakamo, da bomo dobili podatke do strežnika in takrat bomo naredili prave analize. Lahko pa povem, da je razlika v regulaciji napram brižiti takšna, da sama uvedba 541 namesto 363 ne pomeni veišjih konic. Celo nasprotno...!!!
Še o tem kako kontrolirati konico. On-line podatke je treba pošiljati v nek računalnik, ki zna preračunati in predvideti kdaj je optimalni čas za odpravo vlaka. Ta podatek mora imeti na voljo dispečer, kateremu je to pripomoček za odločanje. Imeli (ali imamo...! ) smo še drugačne ideje - da bi tak podatek prišel tudi do lokomotive in bi tako lahko strojevodja zmanjšal moč, če bi bilo potrebno... Ampak to je res še precej v prihodnosti
LPB
bojan napisal/-a: .......................S konico pa je takole - vsaka napajalna ima nekakšno zakupljeno največjo moč. Če to dogovorjeno priključno moč prekoračimo tri mesece zaporedoma, nam distributer izstavi novo, višje soglasje za priključno moč, ki precej stane. Zaradi tega je toliko bolj pomembno, da poskušamo kontrolirati konico. Konice se seveda merijo v 15 minutnih periodah...
Kar se 541 tiče seveda še čakamo, da bomo dobili podatke do strežnika in takrat bomo naredili prave analize. Lahko pa povem, da je razlika v regulaciji napram brižiti takšna, da sama uvedba 541 namesto 363 ne pomeni veišjih konic. Celo nasprotno...!!!
Hvala za dopolnilno informacijo. Tako vse sede na svoje mesto in so mi zadeve bolj jasne. Če prav razumem, konice nastajajo v večji meri bolj na izpostavljenih napajalnah, oziroma na odsekih z velikim nagibom proge. Torej na odseku: Divača - Koper - Divača. Tu je trenutna poraba zares v največji meri odvisna ravno od TK-Dispečerja.
Kaj pa ostali odseki, ki so vleki bolj prijazni: Ljubljana - Maribor in Dobova, kjer pa promet ni toliko odvisen le od enega posameznika? Na teh relacijah se, vsaj po mojih občutkih, promet odvija bolj nekako samodejno-spontano, saj ga diktira kar veliko posameznikov. Ali imajo te napajalne tudi presežene konice? Če te konice so, jih je, vsaj po moje, precej težje kontrolirati. Očiten primer je medsebojna primerjava dveh vlakov 47408 in njuna povsem različna poraba el. energije. V tem primeru se lepo vidi koliko energije požrejo nepotrebna zaustavljanja in speljave težkega tovornega vlaka.
Je pa med strojevodji stalno prisotna precej moreča resnica. Kolikor koli se firer trudi prišparat kakšen kilowatt, mu vso voljo do nadaljnega šparanja vzame že pogled za naslednjim ovinkom, kjer ga čaka "rumeni Ps" in nato še "Us" v legi "STOJ". .... Potem pa še opazi, da je bilo ustavljanje popolnoma neupravičeno. ........
Vse to je pestilo že g. Verija Švajgarja, ustanovitelja parne vleke. press
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
Ravninski odseki imajo seveda malce drugačne lastnosti. Tam je toliko bolj pomembna enakomerna vožnja, čimmanj nepotrebnih zaviranj in postankov in dogovarjanje med strojevodjo in dispečerjem. Tipičen primer omenjenega 47408...
Kot pa sem rekel, je to šele nekakšen dober začetek. Važno je dobro sodelovanje in vse se bo dobro razvilo...
Kot pa sem rekel, je to šele nekakšen dober začetek. Važno je dobro sodelovanje in vse se bo dobro razvilo...
LPB
- TERMINATOR
- Mojster
- Prispevkov: 621
- Pridružen: 11.02.2007, 11:45
Čist izzy.
Glede na to, da vsako leto doživimo in preživimo vsaj eno reorganizacijo podjetja, bi predlagal naslednje:
Za pokrivanje stroškov porabljene energije bi zadolžili PE Vodenje prometa. Ta poslovna enota bi se potem kaj hitro notranje zorganizirala in prihranek bi bil več kot očiten.
Še več. PE Vodenje prometa bi začela tudi stimulirati strojno osebje za dodatno izkoriščenost in šparanje pri stroških vleke. Tako bi bila vsestranska korist za celoten sistem SŽ. Stroški energije bi padli za vsaj 20%, poleg tega bi pa še firerjem kaj v žep kanilo za prihranjene kilowatte.
Pa to ni zajebancija. ....... In sedaj udri po siromaku. press
Glede na to, da vsako leto doživimo in preživimo vsaj eno reorganizacijo podjetja, bi predlagal naslednje:
Za pokrivanje stroškov porabljene energije bi zadolžili PE Vodenje prometa. Ta poslovna enota bi se potem kaj hitro notranje zorganizirala in prihranek bi bil več kot očiten.
Še več. PE Vodenje prometa bi začela tudi stimulirati strojno osebje za dodatno izkoriščenost in šparanje pri stroških vleke. Tako bi bila vsestranska korist za celoten sistem SŽ. Stroški energije bi padli za vsaj 20%, poleg tega bi pa še firerjem kaj v žep kanilo za prihranjene kilowatte.
Pa to ni zajebancija. ....... In sedaj udri po siromaku. press
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
Težka bo tale...
Elektriko plača tisti, ki jo porabi. Če jo porabijo lokomotive, jo mora plačat tisti, ki ima lokomotive v uporabi. OK, recimo da bi z boljšo organizacijo prometa vlakov lahko zmanjšali stroške, oziroma, če obrnemo, da del stroškov povzroča vodenje prometa...?! Če rečemo, da so oni obvezani plačevati štrom, bodo hitro rekli, da ga mi z nespametno vožnjo trošimo. Začaran krog torej...
Včasih smo imeli internet dostop samo z modemi in smo plačevali po porabljenem času. Kdo vse bi takrat moral plačati račun? Lastniki počasnih serverjev, izdelovalci počasnega hardverja, da ne rečem še kakšen Microsoft zaradi zanič programske opreme
Elektriko plača tisti, ki jo porabi. Če jo porabijo lokomotive, jo mora plačat tisti, ki ima lokomotive v uporabi. OK, recimo da bi z boljšo organizacijo prometa vlakov lahko zmanjšali stroške, oziroma, če obrnemo, da del stroškov povzroča vodenje prometa...?! Če rečemo, da so oni obvezani plačevati štrom, bodo hitro rekli, da ga mi z nespametno vožnjo trošimo. Začaran krog torej...
Včasih smo imeli internet dostop samo z modemi in smo plačevali po porabljenem času. Kdo vse bi takrat moral plačati račun? Lastniki počasnih serverjev, izdelovalci počasnega hardverja, da ne rečem še kakšen Microsoft zaradi zanič programske opreme
LPB
Dolfe tale 20% prihranek energije bomo dosegli že z uporabo novih lok. Ko peljem vlak z Živo se v meni vedno prebudi Gorenjc zaradi števcev porabljene in vrnjene energije. Vlak 213 z 3 pulmani tako pripeljem iz Jesenic v Dobovo z 750 kWh in od tega cca. 25-30% vrnem v omrežje. Torej skupna poraba energije za ta vlak znaša približno 500 kWh. Ob ustrezni tehniki vožnje je seveda pri pri tem pomembno tudi to, da je vlak reden.Dolfe napisal/-a:Čist izzy.
Glede na to, da vsako leto doživimo in preživimo vsaj eno reorganizacijo podjetja, bi predlagal naslednje:
Za pokrivanje stroškov porabljene energije bi zadolžili PE Vodenje prometa. Ta poslovna enota bi se potem kaj hitro notranje zorganizirala in prihranek bi bil več kot očiten.
Še več. PE Vodenje prometa bi začela tudi stimulirati strojno osebje za dodatno izkoriščenost in šparanje pri stroških vleke. Tako bi bila vsestranska korist za celoten sistem SŽ. Stroški energije bi padli za vsaj 20%, poleg tega bi pa še firerjem kaj v žep kanilo za prihranjene kilowatte.
Pa to ni zajebancija. ....... In sedaj udri po siromaku. press
PS. gretje vlaka ne izklapljam
Jej, jej, jej!!!!
Le kdaj boste skapiral, da je edini namen železnice prevoz .....
in kdo je prevoznik?
Lokomotive pač upravljajo strojevodje.........
Vodenje prometa pa je samo zato, ker se udeleženci v procesu nikakor ne morejo sporazumeti med sabo in zato potrebujejo nekoga, da vseskupaj za silo drži vkup...
Spoštujte VOZNI RED, turnuse, odredbe o zaporah, imejte sposobna vlećna in vlečena vozila, zrihtane infrastrukturne objekte pa boste šparal z energijo...
Bodite v času rednega odhoda pripravljeni za delo......
In kaj ima pri zgoraj navedenem vodenje prometa???
Le kdaj boste skapiral, da je edini namen železnice prevoz .....
in kdo je prevoznik?
Lokomotive pač upravljajo strojevodje.........
Vodenje prometa pa je samo zato, ker se udeleženci v procesu nikakor ne morejo sporazumeti med sabo in zato potrebujejo nekoga, da vseskupaj za silo drži vkup...
Spoštujte VOZNI RED, turnuse, odredbe o zaporah, imejte sposobna vlećna in vlečena vozila, zrihtane infrastrukturne objekte pa boste šparal z energijo...
Bodite v času rednega odhoda pripravljeni za delo......
In kaj ima pri zgoraj navedenem vodenje prometa???