Profili potnikov železniškega prevoza v SLO

Splošna debata okoli železnice oziroma kar ne paše pod ostale kategorije.
Signal
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1826
Pridružen: 24.01.2008, 9:37
Kraj: Maribor - levi breg

Re: Razlike med prvim in drugim razredom

Odgovor Napisal/-a Signal »

Dino S napisal/-a: ...
No pa vzamimo porabo našega avtomobila 6l/100km pa od Slatne do Lj vzamimo 100 km se pravi tja pa nazaj 200km to je 12l porabe pa recimo da še malo več po ac in mestu pa rečimo 15l porabe to je 15€ in čas vožnje 2 uri tja pa nazaj če ni gužve.

Vzamimo zdaj vlak prvo je treba od Slatne do Celja prit in to je že 50 min vožnje z starim umazanim neklimatiziranim vlakom in stane 2,90€, potem čakanje na vlak za Lj recimo ICS in vozovnica 10€ ter 1 ura vožnje + jeba po Lj.

No pa imamo preprost izračun:
Avto: 15€ + 2h
Vlak: 25€ + 4h

Pa še to če je več oseb se pri vlaku strošek zviša pri avtu pa ostane enak.


Drugače pa bi takšna cena vozovnice za ICS bila opravičljiva, če bi od Celja do Lj potreboval 30min.

@Dino S, žal tvoj izračun ne velja.

Pa še to. S pojmom 'jeba po Lj' si verjetno misli pešačenje. Vendar ta pravo 'jebo po Lj' spoznaš edino z lastnim prevozom, to je z avtom, ob "pravi" uri.


Prijeten dan
Signal
desiro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1591
Pridružen: 21.01.2008, 14:45
Kraj: Ljubljana

Re: Razlike med prvim in drugim razredom

Odgovor Napisal/-a desiro »

Signal napisal/-a:
Dino S napisal/-a: ...
No pa vzamimo porabo našega avtomobila 6l/100km pa od Slatne do Lj vzamimo 100 km se pravi tja pa nazaj 200km to je 12l porabe pa recimo da še malo več po ac in mestu pa rečimo 15l porabe to je 15€ in čas vožnje 2 uri tja pa nazaj če ni gužve.

Vzamimo zdaj vlak prvo je treba od Slatne do Celja prit in to je že 50 min vožnje z starim umazanim neklimatiziranim vlakom in stane 2,90€, potem čakanje na vlak za Lj recimo ICS in vozovnica 10€ ter 1 ura vožnje + jeba po Lj.

No pa imamo preprost izračun:
Avto: 15€ + 2h
Vlak: 25€ + 4h

Pa še to če je več oseb se pri vlaku strošek zviša pri avtu pa ostane enak.


Drugače pa bi takšna cena vozovnice za ICS bila opravičljiva, če bi od Celja do Lj potreboval 30min.

@Dino S, žal tvoj izračun ne velja.

Pa še to. S pojmom 'jeba po Lj' si verjetno misli pešačenje. Vendar ta pravo 'jebo po Lj' spoznaš edino z lastnim prevozom, to je z avtom, ob "pravi" uri.


Prijeten dan
Signal
Signal
To jebo ni nujno doživeti v avtu sam sem se namreč med konico peljal z avtobusom lppja. Premikali smo se za 10m na minuto, ko smo prišli na ulico kjer ponavadi ni zastojev smo se ustavili na prvem križišču. Jaz vstanem in se sprehodim do vrat saj je naslednja moja domača postaja. Voznik prav na divje spelje v 200m vspe prestaviti v četrto in čisto pozabi name, ki stojim pri vratih. Pelje mimo postaje jaz zakričim "POSTAJA" voznik živčno pritisne na zavoro izreče par kletvic katere so bile vse namenjene meni potniku-ki definitivno ni plačal 0,8€ zato da ga voznik žali. Preden smo se ustavili je avtobus po domače povedano crknil saj "Profesionalni Voznik" ni utegnil pritisniti na sklopko. Odpre vrata seveda namesto zadnjih srednja in ko ga prosim da odpre prava vrata mi zabrusi naj si jih odprem sam. Seveda sem jaz tako žleht da obrnem gumb za praznitev zraka v vratih in si jih sam ročno odprem, saj je konec koncev sam rekel naj jih odprem. Ko sem prišel domov sem lepo dogodek opisal tukaj http://www.jh-lj.si/index.php?p=4&k=1270

toliko o jebi v Ljubljani!
Zadnjič spremenil desiro, dne 03.02.2010, 16:33, skupaj popravljeno 1 krat.
The hardest part of my job is being nice to people who think they know how to do my job LOCOMOTIVE DRIVER
Uporabniški avatar
Dino S
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1499
Pridružen: 18.09.2008, 16:19
Kraj: Rogaška Slatina

Re: Razlike med prvim in drugim razredom

Odgovor Napisal/-a Dino S »

Signal napisal/-a:

@Dino S, žal tvoj izračun ne velja.

Pa še to. S pojmom 'jeba po Lj' si verjetno misli pešačenje. Vendar ta pravo 'jebo po Lj' spoznaš edino z lastnim prevozom, to je z avtom, ob "pravi" uri.


Prijeten dan
Signal
In kaj pri mojem izračunu ne velja?

Drugače sem pa napisal če ni gužve drugače pa vem kaka gužva je zjutraj sem že bil parkrat v LJ okoli sedme ure.
...
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Razlike med prvim in drugim razredom

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Dolfe:
Ljubitelj, povprečno kolikokrat mesečno si greš tako ogledati Gradec? 10 krat? Se pravi, vsaj 100 krat na letni ravni?
Prosim še za število potencialnih potnikov, kateri imajo v življenju na voljo toliko časa. Jih je toliko, vsaj nekaj sto, da se splača le za njih uvesti nekaj vlakov?
Dolfe, bil sem PRVIČ v Gradcu, kljub temu da sem po rojstvu Mariborčan. Se mi je stalno upiralo hoditi po nakupih v tujino. Obstaja kaj pametnejšega.
Na kar jaz opozarjam so potovalne navade in tvoja izjava, da se z vlakom (javnim prevozom) vozijo tisti, ki se to pač morajo. Beri osebe brez vozniškega izpita (srednješolska mladina), betežni upokojenci, nekaj revnih žensk, ki si doma ne morejo privoščiti 2-3 avtomobilov in tam pa tam kakšen zanesenjak. Torej je populacija možnih koristnikov javnega prevoza zelo omejena.
Če se pa imoviten državljan privošči špot z vlakom, pa zbuja skorajda (ali pa nedaleč nazaj) začudenje, da ne rečem, da te hočejo napotiti v eno ustanovo v Lj-Polju. Pa tudi to se počasi spreminja, kar opažam na mojih znancih.
Pojdi malo po Evropi, recimo vsedi se na vlak iz Dunaja za Ljubljano. Do Gradca bo nabit, pa ne mladine, temveč normalne, tudi daleč nadpovprečno imovitne populacije v 1. razredu, po Špilju pa postane vlak duhov, s kakšnim naključno zablodelim metuzalemom med nekaj najstnicami. Zato pa prepeljejo OBB okoli 400 M potnikov (BUS + vlak), podatki so v letnih poročilih. Bo že tako, da bo sčasoma tudi pri nas postala vožnja z avtom "poden" potovalnih navad, rezerviran za reveže. Sicer, pa večina ljudi z IQ večjim od dvokratnika številke čevljev v Ljubljani ne uporablja avtomobila za mestne vožnje. Je kolo mnogo priročnejše.

LPL
bronz
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 435
Pridružen: 03.09.2009, 6:35

Re: Razlike med prvim in drugim razredom

Odgovor Napisal/-a bronz »

Ljubitelj napisal/-a:
Bo že tako, da bo sčasoma tudi pri nas postala vožnja z avtom "poden" potovalnih navad, rezerviran za reveže. Sicer, pa večina ljudi z IQ večjim od dvokratnika številke čevljev v Ljubljani ne uporablja avtomobila za mestne vožnje. Je kolo mnogo priročnejše.

LPL
1.Voženj zavtom bo vedno več,razlog,glede na gospodarsko situacijo bo vedno več revežev
2.Kolikor je prometa v LJ ima zelo majhen % prebivalcev IQ večji od dvokratnika številke čevljev :o
Prosto po Ljubitelj :mrgreen: :mrgreen:
Ni ga junaka...............................................................................................................
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Razlike med prvim in drugim razredom

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Ljubitelj, bodi realist in povej kje lahko najdeš zadostno število potnikov, ki bi se vsakodnevno vozilo naokoli z vlaki in to kar tako - iz veselja.
Morda najdeš par primerkov, več jih ne boš pa če jih z lučjo pri belem dnevu iščeš. Tudi če se vsaka slovenska familija odloči enkrat letno za takšen izlet, ne pomeni nič. Vlaki bodo vozili še naprej napol prazni. In nekakšen ekstra luksus v vagonih pri tem niti ni zelo pomemben.

MMG, celo sam priznavaš, da si šel na to vrstno potovanje v Gradc le enkrat. Najbrž je bilo to predlani, ker smo potem na SŽ dobili božičnico. :lol:
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
totimato
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 615
Pridružen: 02.01.2009, 11:00
Kraj: Zg. Polskava

Re: Razlike med prvim in drugim razredom

Odgovor Napisal/-a totimato »

Dino S napisal/-a:
Signal napisal/-a:

@Dino S, žal tvoj izračun ne velja.

Pa še to. S pojmom 'jeba po Lj' si verjetno misli pešačenje. Vendar ta pravo 'jebo po Lj' spoznaš edino z lastnim prevozom, to je z avtom, ob "pravi" uri.


Prijeten dan
Signal
In kaj pri mojem izračunu ne velja?

Drugače sem pa napisal če ni gužve drugače pa vem kaka gužva je zjutraj sem že bil parkrat v LJ okoli sedme ure.
Če smem pripomniti. Tvoj izračun velja samo v primeru, da ni avto tvoj. Drugače pa lahko posplošim takole:
Nakup avta: rabljen za 7000 eur, na leto z njim naredimo nekje 10.000 km. Če upoštevamo da v povprečju ljudje kupujejo avto za 5 let, je to 50.000 km -> 0,14 eur na kilometer
Letna stroška: registracija in zavarovanje, 500 eur -> 0,05 eur na km
letna vinjeta, 100 eur -> 0,01 eur na km
stroški servisov (odvisno od avtomobila) recimo 500 eur na leto -> 0,05 eur na km
Skupaj: 0,25 eur na km * 200 km -> 50 eur + bencin

65 eur za pot z avtomobilom iz Slatne v LJ in nazaj
:mrgreen:

Lahko pa se tudi motim

p.s. jaz sem eden tistih, ki se peljem z avtom samo zaradi časa in dostave do vrat.
Počasi. Sem na delu in ne na begu. Moj hobi, moja pravila.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Razlike med prvim in drugim razredom

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Dolfe:
Ljubitelj, bodi realist in povej kje lahko najdeš zadostno število potnikov, ki bi se vsakodnevno vozilo naokoli z vlaki in to kar tako - iz veselja.
ma Dolfe, jaz nikjer ne govorim, da se naj ljudje vozijo iz veselja. Jaz trdim, da se iz potrebe vozijo tisti, ki nimajo druge možnosti. Nabor le teh pa je omejen na mladino, nekaj revnih žensk, ki nimajo doma 2. ali 3. avta in opešane upokojence. Delavno aktivno prebivalstvo pa v glavnem lahko izbira avto ali javni prevoz. In delež te populacije je na SŽ neznaten v primerjavi z zahodno oklico.

Kar se pa tiče računa Totimato-ja je pa končno nekdo upošteval realno ceno vožnje z avtom. Bencin je pri tem še najmanjši strošek. Velja si zapomniti, da je postavka avto in z njim povezani stroški v RS največja postavka družinskega proračuna, torej le ni prevoz z osebnim avtom tako poceni, kot trdijo nekateri v svoji zmoti. Kar se pa tiče hitrosti, pa je manjša kot na električnih vlakih zanemarjenih SŽ. Ne glede na to, da se ne vozimo množično po mestu je na mojem potovalnem računalniku povprečna hitrost komaj 42 km/h, in v zadnjih 3 letih ni bila višja od 47 km/h.
O "jebi" v Ljubljani pa samo to: V konici potrebujem z avtom iz službe do doma (6,25 km) 40-45 minut, peš 57 min, s kolesom pa 23 minute. Kaj se potem splača?

LPL
ShRiQu
Kurjač
Kurjač
Prispevkov: 42
Pridružen: 01.02.2007, 17:38

Re: Razlike med prvim in drugim razredom

Odgovor Napisal/-a ShRiQu »

Ja, cela jeba bi rekli na prvi pogled.
Ampak vedno je bila jeba, dokler se ni nekdo spomnil rešitve.
Železnica je in bo zaradi transporta blaga, v drugi fazi šele ljudi. Novo progo postavit na račun potniškega prometa ni rentabilno, vsaj po nam poznanih kalkulacijah ne. Ker te kalkulacije ne upoštevajo (ne znajo) ohranjanja narave, onesnaževanja narave, varnosti transporta, udobja med vožnjo,... kvalitete življenja v širšem smislu. BDP je že zdavnaj neprimeren za oceno kvalitete življenja.
Vlak je primeren le tam , kjer je ali zelo visoka koncentracija potnikov in blaga, ali pa je to edini način (ni ceste kot ponekod v švici, švedskem,... ali pa je masa tovora prevelika). Tako bo vsak rekel na prvo oceno.
Rešitev pa je vseeno v drugi smeri:
- nove proge je potrebno gradit, tudi za potniški promet. Tu bo šlo za enosmerne veje stran od glavnih prog. Nanje se da vozila kot so enomotrnidzel vagoni,
- ko je portebno prepeljati večjo maso ljudi na isti relaciji je vlak sigurno cenejša varianta tudi za prevoznika,
- pomeni da bi isto podjetje morali razpolagati tako z železniškimi, kot s cestnimi vozili in z dobro kombinacijo transporta ponuditi cene konkurenčne avtomobilu.
Bogu za hrbtom bi me 8km od Poljčan na okoliških hribih pobral manjši kombi (bi bilo dovolj potnikov, ker se vsako jutro z avti furamo), kateri me naj spravi do železniške postaje Poljčane. Od tu naprej grem z isto karto do Maribora. Tam pa še stalno z isto karto na lokalni avtobus do podjetja.
Zdajšnje stanje pa je, da se moram vsest v avto da pridem sploh do Loč. Tam se mi ne splača it na bus, ker me spravi samo do Poljčan. Torej z avtom moram vedno do Poljčan. Če zdaj uporabim vlak mi še stalno ostane pešačenje po Mariboru, ali pa mestni promet, ki ni tak poceni. Ko vse seštejem mei je ceneje it z avtom direkt na podjetje, pa čeprav sam.
Torej problem je v neintegraciji prevozov. Predvidevam tudi, da t.i. prevozna podjetja slabo izkoriščajo svoj kader. Recimo na kaki privat špediciji lahko en ali dva zaposlena skrbita za 15,20 šleperjev, da imajo ti delo vso leto. A se kdo potrudi pri npr. veolii, pa sestavi vozni red po potrebah? Ali pa samo prepisujejo lanske, ko se stroški ne izidejo pač določeno število busov ukinejo?

Če samo pomislim: vsako jutro so ceste zabito polne, v vsakem avtu pa sedi 1, max 2 ljudi? To je potencial, ki ga prevozniki ne znajo izrabit. Bi pričakoval, da bo z dvigom cen goriv kaj bolje, ampak še stalno se je ceneje vozit sam?
ShRiQu
Kurjač
Kurjač
Prispevkov: 42
Pridružen: 01.02.2007, 17:38

Re: Razlike med prvim in drugim razredom

Odgovor Napisal/-a ShRiQu »

Javni prevoz je zahtevno obvladat:
- stat morajo na vsakem vogalu,
- bit izredno hitri,
- in ceneje kot avto.

Ampak na drugi strani:
-so prometne konice poznane,
-ne cestah je masoven promet posameznikov, po večini imamo 90% poti skupne,
- razlikujeta se prvi in zadnji kilometer. Jaz grem iz konca A na B, oseba 2 pa iz C na D, ampak vseeno imama preko 90% poti skupne. To se DA izkorist za javni prevoz. Ampak kot rečeno:
- ni tolk važno da je vsake 15min prevoz, kot pa to, da takrat ko je je hiter, poceni in me pelje od vrat do vrat.

Stanje je pa obratno:
- prevoz je recimo vsako uro, ali dve (itak preredko)
- pa še takrat dražji od avta,
- in duplo počasen.
Torej ne grem nikoli z vlakom.

Če bi magari samo ob konicah vozili, pa takrat bili cenejši in hitrejši, bi jih vsaj takrat uporabil.
space
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 407
Pridružen: 06.01.2009, 20:39

Re: Razlike med prvim in drugim razredom

Odgovor Napisal/-a space »

ShRiQu napisal/-a:Javni prevoz je zahtevno obvladat:
- stat morajo na vsakem vogalu,
- bit izredno hitri,
- in ceneje kot avto.

Ampak na drugi strani:
-so prometne konice poznane,
-ne cestah je masoven promet posameznikov, po večini imamo 90% poti skupne,
- razlikujeta se prvi in zadnji kilometer. Jaz grem iz konca A na B, oseba 2 pa iz C na D, ampak vseeno imama preko 90% poti skupne. To se DA izkorist za javni prevoz. Ampak kot rečeno:
- ni tolk važno da je vsake 15min prevoz, kot pa to, da takrat ko je je hiter, poceni in me pelje od vrat do vrat.

Stanje je pa obratno:
- prevoz je recimo vsako uro, ali dve (itak preredko)
- pa še takrat dražji od avta,
- in duplo počasen.


Torej ne grem nikoli z vlakom.

Če bi magari samo ob konicah vozili, pa takrat bili cenejši in hitrejši, bi jih vsaj takrat uporabil.


Saj bo zdaj Vlačič postavil viadukte od Maribora do Ljubljane proti Kopru, boš v eni uri prišel,pa sam 3 € boš plačal a je to vredu zate?? :lol:
bronz
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 435
Pridružen: 03.09.2009, 6:35

Re: Razlike med prvim in drugim razredom

Odgovor Napisal/-a bronz »

totimato napisal/-a:
Če smem pripomniti. Tvoj izračun velja samo v primeru, da ni avto tvoj. Drugače pa lahko posplošim takole:
Nakup avta: rabljen za 7000 eur, na leto z njim naredimo nekje 10.000 km. Če upoštevamo da v povprečju ljudje kupujejo avto za 5 let, je to 50.000 km -> 0,14 eur na kilometer

p.s. jaz sem eden tistih, ki se peljem z avtom samo zaradi časa in dostave do vrat.
Saj verjetno nimaš avtomobila samo zaradi vožnje v službo!Če ga že imaš.
Potrebuješ ga še za druge vožnje.Se pravi,če ga že imaš,potem ga uporabljaj.
Več km narediš,manjša je cena km,glede na fiksne stroške ki jih navajaš!
Izvzeti so ti kateri bi uporabljali avto samo za vožnjo v službo! :?
Ni ga junaka...............................................................................................................
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Razlike med prvim in drugim razredom

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Bronz:
Saj verjetno nimaš avtomobila samo zaradi vožnje v službo!Če ga že imaš.
Potrebuješ ga še za druge vožnje.Se pravi,če ga že imaš,potem ga uporabljaj.
Več km narediš,manjša je cena km,glede na fiksne stroške ki jih navajaš!
Izvzeti so ti kateri bi uporabljali avto samo za vožnjo v službo!
Je že tako, da smo sužnji avtomobilov. Vendar se je dobro zavedati, da povprečna slovenska družina potroši za prevoz (beri avto) preko 500€/mesec, kar je daleč največja družinska postavka. Da bo pa kilometer cenejši se pa vozimo še več. To me spominja na gospodinjo, ki gre v trgovino in izkoristi popuste za bog si ga ve kaj. Nato pa trdi možu, da je prihranila ne vem koliko, le denarja ni nikjer. Da pa se bomo vozili še s cenejšimi kilometri, pa dajmo izgradit še tretji pas k obstoječim AC..........

LPL
Uporabniški avatar
zbowe
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1189
Pridružen: 19.09.2007, 16:14
Kraj: Na sončni strani Krasa
Kontakt:

Re: Razlike med prvim in drugim razredom

Odgovor Napisal/-a zbowe »

Ne. Ker med časom gradnje (ki ponavadi ni hitra) bo veliko zastojev, in stroškom za avto boš obvezan šešteti še vrednost časa, ki si izgubil. Ko bo gradnja končana, bojo povišali vinjeto, ker bo avtocesta udobnejša in hitrejša.
Je čut cuh na kaluneh, fanti bu dež!
Maaaamaaaaaaaaaaa. Tudi meni pingo!
Prvo krašouc, pole primorc, pole slovenc. Tljan smo na karti.
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Razlike med prvim in drugim razredom

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Dokler bo avto statusni simbol povprečnega Slovenca, ni vmestno obračunavati njegove vrednosti v prevoženi kilometer.

MMG,Do amena smo zabluzili iz osnovne teme. Potreben bo razrez. Zbiram predloge za ime, za novo temo. :-k
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Odgovori