Ekonomska analiza izbire prevozaDolfe napisal/-a:Zbiram predloge za ime, za novo temo.
Profili potnikov železniškega prevoza v SLO
Re: Razlike med prvim in drugim razredom
Re: Razlike med prvim in drugim razredom
Iztirili smo na cesto!
Ni ga junaka...............................................................................................................
Re: Profili potnikov železniškega prevoza v SLO
Kako pritegniti potnike?
Z vlakom se bom vozil, ko bo....
Z vlakom se bom vozil, ko bo....
Re: Profili potnikov železniškega prevoza v SLO
... ko bo - kaj?ShRiQu napisal/-a:Kako pritegniti potnike?
Z vlakom se bom vozil, ko bo....
Gomulka ti ne paše. Desiro tudi ne. Pendolino je s svojimi ledrastimi sedeži, zic-postrežbo in s 160 km/h neustrezen. Magleva ne bo še 300 let.
Torej je edina šansa, da se zopet pridobi potnike na železnico, le katastrofa apokaliptične razsežnosti.
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
Re: Razlike med prvim in drugim razredom
bronz napisal/-a:Saj verjetno nimaš avtomobila samo zaradi vožnje v službo!Če ga že imaš.totimato napisal/-a:
Če smem pripomniti. Tvoj izračun velja samo v primeru, da ni avto tvoj. Drugače pa lahko posplošim takole:
Nakup avta: rabljen za 7000 eur, na leto z njim naredimo nekje 10.000 km. Če upoštevamo da v povprečju ljudje kupujejo avto za 5 let, je to 50.000 km -> 0,14 eur na kilometer
p.s. jaz sem eden tistih, ki se peljem z avtom samo zaradi časa in dostave do vrat.
Potrebuješ ga še za druge vožnje.Se pravi,če ga že imaš,potem ga uporabljaj.
Več km narediš,manjša je cena km,glede na fiksne stroške ki jih navajaš!
Izvzeti so ti kateri bi uporabljali avto samo za vožnjo v službo!
Seveda ne, če bi ga imel samo za v službo bi bila cena na prevožen km precej višja. Saj zato sem računal povprečje 10.000 km na leto. V teh 10.000 km so zajeti prevozi v službo, vikendi pri tašči, šoppingi, izleti, letni dopust in ostalo...
Še to: iz Zgornje Polskave je ekonomično in časovno nemogoče priti v MB bolje kot z avtomobilom. Moj primer:
- avto: 20min vožnje + hoja od 1 do 10 min
- avtobus: 15 min hoje do postaje + nevemkako dolgo do MB + 20 min hoje od postaje do službe
- vlak: 5 min vožnje do Pragerskega + nevemkako dolgo do MB + 30 min hoje do službe
Ne vem kdaj pelje vlak, tako da ne morem reči koliko prej bi se moral vstati. Če grem na avtobus se moram vstati 45 min prej. Ko sem živel v MB je bilo drugače - ob selitvi na periferijo mi je izguba časa bila jasna.
Kilometer ženinega avtomobila je precej dražji, saj ga ona res uporablja samo za pot v službo - druge opcije ni, saj tako zgodaj kot se ona mora odpraviti, ne vozi javni prevoz.
Res pa je, da imam še en avto - za mojo dušo in veselje. In ker se z njim samo včasih vozim na krajše izlete ob vikendih, je prevožen kilometer res drag (pa še pije ko' žolna). Ampak to je že druga zgodba.
Prej napisano o mesečnem strošku v družini za osebni prevoz bo kar držal. Ampak, če bi uporabljal javni prevoz bi ta strošek bil večji.
Lep pozdrav!
Počasi. Sem na delu in ne na begu. Moj hobi, moja pravila.
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1951
- Pridružen: 20.09.2006, 15:24
- Kraj: Primorska
Re: Profili potnikov železniškega prevoza v SLO
Nekaj je res, čustveni odnos Slovencljev do avtomobila močno presega dejstvo, da je avto zgolj in samo stroj za prevažanje in nič drugega. Tukaj bi lahko govorili že o patološkem odnosu, ki ga drugi narodi ne poznajo, vsaj ne v taki meri (raje posodim babo, kot avto, itd..). Kadar se bo samo delček tega "čustvovanja" prenesel tudi na stran železnic, in to pri politikih ter vodilnih strukturah na SŽ, samo takrat vidim izhod iz tunela, v katerem se slovenske železnice trenutno nahajajo. Dokler pa bodo železnice samo politični poligon za razne predvolilne obljube, do takrat pa...
preglednik
Re: Razlike med prvim in drugim razredom
No vidiš:totimato napisal/-a: Še to: iz Zgornje Polskave je ekonomično in časovno nemogoče priti v MB bolje kot z avtomobilom. Moj primer:
- avto: 20min vožnje + hoja od 1 do 10 min
- avtobus: 15 min hoje do postaje + nevemkako dolgo do MB + 20 min hoje od postaje do službe
- vlak: 5 min vožnje do Pragerskega + nevemkako dolgo do MB + 30 min hoje do službe
zintegrirat je treba prevoze, kot so povezave recimo na stičiščiših velikih železniških postaj in metroja: metroji vsake 5 min, pa stojijo tudi zelo gosto. Še boljši so tramvaji, hitri, stojijo na vsakem voglu.
Se pravi: Polskava in okolica bi te pobral majhen 8+1 kombi, v Mariboru pa bi te tramvaji odfurali pred vrata frime. Pešačil bi manj kot 10 min vsega skupaj. Ker mora bit vse skupaj poceni je trba met eno karto za celo relacijo. Ker na drugi strani kalkulacije je avtomobil, kjer imaš tudi en strošek avta+bencina ze celo relacijo.
Tako pa te "pametne" železnice odvržejo (po možnosti z zamudo) na glavnem kolodvoru, pol se lahk pa jebeš pešake po mestu. Še nekako gre v suhem vremenu. Kaj pa ko je dež, sneg? Prideš z umazano jakno in čevlji v pisarno. Ne gre tak! Ampak železniškim strategom ni in ni jasno... Te pa naj crkne vse vkup.
Analogija je letalo: ne vem kako hiter in cenovno ugoden prevoz z letalom ni vreden nič, če te potem sam ICE ne spravi v center mesta ad-hoc. Tam pa metro ali tramvaj.
Re: Razlike med prvim in drugim razredom
Ni glih tako. Napori v tem smislu so že bili in to kar veliki. Projekt skupne vozovnice je zasnoval že prvi zaresni direktor SŽ, Rekar. Šlo je za projekt enotne vozovnice "Kambus".ShRiQu napisal/-a: Tako pa te "pametne" železnice odvržejo (po možnosti z zamudo) na glavnem kolodvoru, pol se lahk pa jebeš pešake po mestu. Še nekako gre v suhem vremenu. Kaj pa ko je dež, sneg? Prideš z umazano jakno in čevlji v pisarno. Ne gre tak! Ampak železniškim strategom ni in ni jasno... Te pa naj crkne vse vkup.
Pozneje je bilo še nekaj truda okoli tega tudi z LPP Ljubljana. Ampak, na koncu je železnica vedno potegnila kratko. V španoviji še pes crkne, pravijo.
Uspeva pa ta sistem (menda je še) v Litiji, v povezavi z naseljem Šmartno pri Litiji. A to le zato, ker za ta prevoz izključno skrbijo SŽ.
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
Re: Profili potnikov železniškega prevoza v SLO
Treba je še par busov nabavt za Ljubljano, pa it delat konkurenco LPP-ju. Pol bi lahko pa strojevodja v Lb simensa prpelu, šel nekam na kafe, pol bi pa še en krog po Ljubljani z busom naredu.
Re: Profili potnikov železniškega prevoza v SLO
Gre samo za kulturo bivanja.V vseh večjih Evropskih mestih je parkiranje osebnega avtomobila v prestolnici drag luksuz in raskošje,privatna parkirna mesta so rezervirana pa samo za izbrance.Otroke se vzgaja že od mladih nog,da uporabljajo javni transport,pa ne samo železnice,.......
Pri nas pa hoče vsak študent privat parking za svojo kripo pred fakson,delavec pred tovarno,bolnik pred bolnico,......
Kolikor sem prepotoval sveta lahko mirne duše rečem,da smo Slovenci do daske scrkljani kar se tega tiče.In kar je še zanimivo,da noben Parižan,Londončan ne jemlje tega kot katastrofo,ampak kot way of living.
Mogoče,pa bi bil v Ljubljani z leti smiseln tudi Metro,ker LPP tudi duši mesto.Na podzemne metroje pa direkt povezava z vlaki,tko funkcionira cel svet.
Za tako spremembo mentalitete,pa rabi kar nekaj generacijskih preskokov.
Pri nas pa hoče vsak študent privat parking za svojo kripo pred fakson,delavec pred tovarno,bolnik pred bolnico,......
Kolikor sem prepotoval sveta lahko mirne duše rečem,da smo Slovenci do daske scrkljani kar se tega tiče.In kar je še zanimivo,da noben Parižan,Londončan ne jemlje tega kot katastrofo,ampak kot way of living.
Mogoče,pa bi bil v Ljubljani z leti smiseln tudi Metro,ker LPP tudi duši mesto.Na podzemne metroje pa direkt povezava z vlaki,tko funkcionira cel svet.
Za tako spremembo mentalitete,pa rabi kar nekaj generacijskih preskokov.
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Re: Profili potnikov železniškega prevoza v SLO
Sej to maš čist prav. V Amsterdamu je recimo vse polno koles. Imajo prav garažne hiše za kolesa (večnadstropne). Vse je v glavi (pred tem pa seveda v vzgoji).
Re: Profili potnikov železniškega prevoza v SLO
Tudi v tujini še zdaleč ni vse idealno. Če primerjamo prometne zamaške v miljonskih mestih in pa v Ljubljani je prekleto velika razlika.
Rešuje nas edino to, da smo majhni... in da ima Ljubljana samo 350.000 duš...
Rešuje nas edino to, da smo majhni... in da ima Ljubljana samo 350.000 duš...
Re: Profili potnikov železniškega prevoza v SLO
Ne vem zakaj se vsi obračate v Ljubljano. Država Slovenija ni le Ljubljana. So še druga mesta, kraji in vasi.
Logika mobilnosti pa je itak naslednja: "Daš npr. 10.000 € za avto - potem boš pa peš hodil naokrog? Ni šans."
Logika mobilnosti pa je itak naslednja: "Daš npr. 10.000 € za avto - potem boš pa peš hodil naokrog? Ni šans."
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
Re: Profili potnikov železniškega prevoza v SLO
V Lb je potrebna pri vsaki šoli garažna hiša za kakšnih 500 park placov!kretnica napisal/-a:Sej to maš čist prav. V Amsterdamu je recimo vse polno koles. Imajo prav garažne hiše za kolesa (večnadstropne). Vse je v glavi (pred tem pa seveda v vzgoji).
A kakšnih,ja za avtomobile vendar!
Ampak tam so pa res zaostali,koliko časa se mi že vozimo z avti
Ni ga junaka...............................................................................................................
Re: Profili potnikov železniškega prevoza v SLO
Imajo pa v Ljubljani največ težav
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!