Profili potnikov železniškega prevoza v SLO

Splošna debata okoli železnice oziroma kar ne paše pod ostale kategorije.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Profili potnikov železniškega prevoza v SLO

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Gorchi:
A se je kdo z ÖBB vagoni vozil recimo na relaciji Dunaj- München ali kaj podobnega, torej znotraj EU? Nekoč sem slišal, da na Balkan šibajo le najslabše vagone in da je za Balkan rezerviran zadnji tir (26-ti, če se ne motim) v Münchnu...
Pa kakšni bi to naj bili forumaši, če se ne bi vozili po EU z vlaki. V glavnem so OBB, DB, ... vagoni neprimerno boljši od večine SŽ, seveda pa so izjeme. Deloma je to posledica modernizacije flote. SŽ pa vstraja na starem. Stari Gošini vagoni v lasti SŽ so sicer kar udobni za sedet, vožnja pri naših hitrostih je udobna, toda ni KLIME, razen nekaj predelanih. Jamranje enega od forumašev, da pa se ni dalo odpreti okna zaradi klime?. Potem se pa idi voziti v Egipt na streho, pa boš imel prepih pri 100 km/h.
Moda vagonov s kupeji je pretežno preteklik. Tudi sam se po začetnem odporu raje vozim v vagonih brez kupejev, še zlasti če sem sam, ali v dvoje. Kl..c pa tlačenje z neznanci v kupe, da ti dihajo za ovratnik! Nekoč je bil en od naših serviserjev ves zaprepaščen, kako stare vagone imamo, ko so pa še s kupeji. Tega v Angliji ni videti. Res pa sem se vozil proti Brightonu v znamenitih vagonih/garniturah s kljukami na zunanji strani in množico bočnih vrat.

Skratka bom sklenil: tudi na naših tleh se raje vozim v OBB (ali včasih ČSD) vagonih na relaciji Lj-Mb, da ne govorim po tujini. To velja sicer že celih 50 let. Pa tudi vagoni restavracije so v tujini mnogo prijetnejši in z večjo izbiro. Se še spomnite Plečnika in krasne restavracije z dobrim golažem in knedelčki in temnim Veliko Popovačkim Kozlom za povr. Pri nas pa zanemarjena klasika za pijančke. Če dobiš pa kranjsko klobaso med Kp in Lj v restavraciji je pa že praznik.

LPL
Zadnjič spremenil Dolfe, dne 04.02.2010, 13:27, skupaj popravljeno 2 krat.
Razlog: Debata je tako skrenila iz teme, da je bila potrebna razdelitev...
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Razlike med prvim in drugim razredom

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Ljubitelj napisal/-a: Skratka bom sklenil: tudi na naših tleh se raje vozim v OBB (ali včasih ČSD) vagonih na relaciji Lj-Mb, da ne govorim po tujini. To velja sicer že celih 50 let. Pa tudi vagoni restavracije so v tujini mnogo prijetnejši in z večjo izbiro. Se še spomnite Plečnika in krasne restavracije z dobrim golažem in knedelčki in temnim Veliko Popovačkim Kozlom za povr. Pri nas pa zanemarjena klasika za pijančke. Če dobiš pa kranjsko klobaso med Kp in Lj v restavraciji je pa že praznik.

LPL
Povprečen slovenski narod koristi prevoz z vlakom iz potrebe. Bodisi zaradi dela ali kakšnih drugih opravkov.
Nikakor pa zaradi hohštaplerskega pohajkovanja, žrtja in popivanja. :wink:
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Razlike med prvim in drugim razredom

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Dolfe:
Povprečen slovenski narod koristi prevoz z vlakom iz potrebe.
To je osnovna napaka filozofije javnega prevoza, zlasti železniškega. Tako pa se z javnim prevozo prevažajo tisti, ki nimajo druge možnosti, beri mularija in "kure". Ostali pa se vozijo z avti. Če pa ne verjameš pa naredi starostno in spolno analizo potnikov v javnem prometu, začenši z LPP etc.....

LPL
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Razlike med prvim in drugim razredom

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Zaradi petih "možnih" dnevnih izletnikov, naj vsak dan vozijo ekspresni vlaki širom države; vsaj na dve uri, z vagoni 1. razreda, z restavracijo in prtljažnim vagonom za kolesa?

Statistika pravi, da je povprečen Slovenec lokalni migrant zaradi službe in šole. Turistov in zanesenjakov, ki bi se vozili le iz firbca in dolgočasja, ni. Nabrž tudi zato ne, ker običajno delovno ljudstvo za takšno početje na voljo nima časa, niti denarja.

Sicer pa vse to, razen prevoza koles, imaš na voljo z vlaki ICS - Pendolino. In in ti vlaki, z izjemo enega para, vozijo komajda 10% zasedeni. Ko pa je potrebno pokriti razliko izgube, si pa spet glasen. Sam ne veš kaj bi rad. :wink:
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
ShRiQu
Kurjač
Kurjač
Prispevkov: 42
Pridružen: 01.02.2007, 17:38

Re: Razlike med prvim in drugim razredom

Odgovor Napisal/-a ShRiQu »

Heh. Plečnik: sva šla s punco na dopust v Prago. Od Spielfelda do Prage v restavraciji. Kosilo, pol pa vsega po malem. na koncu ni več vedel kaj od sladic bi še prinesel. In čez teden nazaj isti kelnar. Nazaj v restavraciji pa do Pragerskega. Smešno mi je bilo, da je kelnaril tip, ki ni znal ne angleško, ne nemško. Po češko me je prosil, naj govorim slovnensko. Pol smo pa kar skupaj pili. In prtljaga je ostala v vagonu vso pot nedotaknjena (grossraumwagen).
Potovanje z vlakom ima poseben čar. Čeprav smo porabili 2x toliko časa koz bi z avtom.
Uporabniški avatar
Dino S
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1499
Pridružen: 18.09.2008, 16:19
Kraj: Rogaška Slatina

Re: Razlike med prvim in drugim razredom

Odgovor Napisal/-a Dino S »

Dolfe napisal/-a:
...ICS - Pendolino. In in ti vlaki, z izjemo enega para, vozijo komajda 10% zasedeni...
Zanimivo, najmanj zaseden ICS ko sem se peljal z njim je bil zaseden nekje 50%, drugače pa sem že tud šel 2x v ponedeljek zjutraj v Lj in sta bila dva Pendota skupi in v drugem razredu bilo čisto natrpano, mi smo meli na srečo karte za prvi razred.
...
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Razlike med prvim in drugim razredom

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Dino S napisal/-a: Zanimivo, najmanj zaseden ICS ko sem se peljal z njim je bil zaseden nekje 50%, drugače pa sem že tud šel 2x v ponedeljek zjutraj v Lj in sta bila dva Pendota skupi in v drugem razredu bilo čisto natrpano, mi smo meli na srečo karte za prvi razred.
Seveda, peljal si se v "špici". Jutranji ICS-11 in popoldanski ICS-20 sta vedno najbolj zasedena. Običajno je zelo zaseden tudi sezonski ICS-1024, ki vozi v večernem času med Koprom in Mariborom. Ostali ICS-si pa so le za image.
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Razlike med prvim in drugim razredom

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Dolfe:
Statistika pravi, da je povprečen Slovenec lokalni migrant zaradi službe in šole.
Dolfe, če bi malo ocenil populacijo, ki se prevaža z javnimi prevoznimi sredstvi (od LPP do SŽ) bi kmalu ugotovil, da so to v glavnem prevozi dijakov, verjetno več kot 50%. Preostanek so upokojenci in ženske, le ljudje so tako poredki, da se upravičeno vprašaš, kaj je s teboj narobe. :idea:

Kakšno leto nazaj sva se z ženo potepala po Nizkih Tatrah. Ko sva se vračala z večernim ICS (zveza Bratislava-Dunaj) v Lj sva izpadla kot dva Metuzalema, saj je na vlaku bila samo mladina. Ali kot je nekoč nakazal prof. Suhadolc na mišljenje povprečnega Slovenca o prevozu z vlaki: "Zakaj bi se peljal z vlakom, saj imam avto". Zato pa postane vlak Dunaj-Lj. po Špilju vlak duhov, kar je pa živega je pa mladina, pa kakšen napol senilen starček/starka.

V tem je glavna napaka poslovne politike SŽ. Pridobiti je treba potnike, ki se drugače odločajo za druge vrste prevoza. Pa ne velja to samo za relacije Kranj-Ljubljana, ali Litija-Lj. Napolniti je potrebno preprazne IC in ICS vlake. Za to pa je potrebno skrajšati prevozne čase...., pa smo pri obljubah vseh dosedanjih vlad, ki do sedaj niso naredile toliko, kolikor je črnega za nohtom. Se namreč predobro politiki zavedajo, da se volilec vozi z avtom.
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Razlike med prvim in drugim razredom

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Ljubitelj, tako razmišlja državljan, ki živi v samem centru države in misli da se svet vrti okoli njega. Za potovnje z vlakom se odloči v večini primerov le iz doživetja ter, da je njegov namenjeni cilj v neposredni bližini končne železniške postaje.

Pa poglejva kakšen konkreten primer:

Dolfe-delavec; živi v naselju 80 km iz Ljubljane. V Ljubljano se vsako dnevno vozi v službo. Pot opravi z vlakom. Pač zato, ker mu časovno in cenovno ustreza.

Dolfe-delavec; živi v naselju 80 km iz Ljubljane. V Ljubljano se vsako dnevno vozi v službo. Poleg železnice ima na voljo še moderno (skoraj zastonjsko) avto cesto. Pot opravi z osebnim prevozom. Pač zato, ker je mobilnejši (hitrejši) ni časovno vezan na javni prevoz, cenovno pa je na istem. Ob nevihti ne rabi niti dežnika, saj se pripelje do vrat.

Dolfe-državljan; živi v naselju 80 km iz ljubljane. Občasno mora zaradi življenskih potreb v Ljubljano. Obiskati mora več razstrešenih lokacij, razvoziti / nabaviti materialne dobrine in je časovno zelo omejen. Pot opravi z osebnim prevozom. Pač zato, ker je neprimerno bolj mobilen na končni destinaciji. In seveda, javni prevozi ne morejo priti v poštev, ker ni da bi vlačil voziček sem ter tja, po širni prestolnici.

Ta isti državljan Dolfe, če hoče npr. v ljubljanski BTC, mora na pot z osebnim prevozom, saj ga železnica pelje dobesedno skozi in mimo. Prisiljen je porabiti kar nekaj volje, časa in denarja, da se dokoplje tja z ostalim javnim prevozom. Poleg tega ima s seboj še družino, kar podraži stroške prevoza. Zato je edina pametna izbira, lasten prevoz.

In to je vsa "kunšt". Smola železnice je v tem, da je država majhna, ima razvejano cesto omrežje in neprimerno manj razvejano železniško omrežje, ki pa je poleg vsega še povsem nekompatibilno z ostalimi javnimi lokalnimi prevoznimi sredstvi.


In še ena cvetka. Tudi če uvedeš na nekaterih nezasedenih vlakih brezplačno karto med Ljubljano in Mariborom, se bo vlak vozil skorajda prazen. Enostavno zato, ker v tistem času ni potrebe po prevozu. Preizkušeno in dokazano. Če pa takšen vlak ukineš, potem imaš takoj revolt med populacijo, s pomočjo vseh možnih javnih medijev.
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
Cepi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 853
Pridružen: 14.12.2007, 18:34
Kraj: Izlake

Re: Razlike med prvim in drugim razredom

Odgovor Napisal/-a Cepi »

Zato me pa ne preseneča izjava kolega: "Če boš dobil službo v Ljubljani ali pa Celju boš pa moral kupiti svoj avto".

Med pogovor mi pa je dejal, da si raje avto sposodi ali vzame dopust, če nima avta za prevoz v službo.

Sem ga pa vprašal, zakaj ne gre na vlak ali avtobus, pa je rekel, da je predrago. #-o
Uporabniški avatar
Dino S
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1499
Pridružen: 18.09.2008, 16:19
Kraj: Rogaška Slatina

Re: Razlike med prvim in drugim razredom

Odgovor Napisal/-a Dino S »

Cepi napisal/-a:Zato me pa ne preseneča izjava kolega: "Če boš dobil službo v Ljubljani ali pa Celju boš pa moral kupiti svoj avto".

Med pogovor mi pa je dejal, da si raje avto sposodi ali vzame dopust, če nima avta za prevoz v službo.

Sem ga pa vprašal, zakaj ne gre na vlak ali avtobus, pa je rekel, da je predrago. #-o
No pa vzamimo porabo našega avtomobila 6l/100km pa od Slatne do Lj vzamimo 100 km se pravi tja pa nazaj 200km to je 12l porabe pa recimo da še malo več po ac in mestu pa rečimo 15l porabe to je 15€ in čas vožnje 2 uri tja pa nazaj če ni gužve.

Vzamimo zdaj vlak prvo je treba od Slatne do Celja prit in to je že 50 min vožnje z starim umazanim neklimatiziranim vlakom in stane 2,90€, potem čakanje na vlak za Lj recimo ICS in vozovnica 10€ ter 1 ura vožnje + jeba po Lj.

No pa imamo preprost izračun:
Avto: 15€ + 2h
Vlak: 25€ + 4h

Pa še to če je več oseb se pri vlaku strošek zviša pri avtu pa ostane enak.


Drugače pa bi takšna cena vozovnice za ICS bila opravičljiva, če bi od Celja do Lj potreboval 30min.
...
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Razlike med prvim in drugim razredom

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Cepi:
Zato me pa ne preseneča izjava kolega: "Če boš dobil službo v Ljubljani ali pa Celju boš pa moral kupiti svoj avto".
Potem pa zahteva v Ljubljani brezplačen parking. =D>

Primer:
Ljubitelj-državljan mora nadebudnega sina rano zjutraj dostaviti na letališče v Gradcu. Dobi še enega kandidko, hčerko ki slučajno potuje na Dunaj in naprej. Pa si rečeta, če sva že v Gradcu, pa si ga še oglejva. Rezultat: 24€ parkirnine za 5h:30 min (4€/ začeto uro). Za primer: vlak Lj-Dunaj 28€, če si dovolj pameten. Zato ni čuda, da se v Evropi ljudje množično vozijo z vlaki, pri nas pa raje ne gredo v službo, če slučajno nimajo avta.

Ima pa Dolfe, kar prav, da tudi brezplačni vlaki ne bi bili bolj polni. Je že tako, da ljudje tehtajo + in -, vendar za sebe vem, da večino opravkov v Mb opravim neprimerno udobneje z vlakom, kot z avtom. Je že tako, da je 1:30 vožnje čista izguba časa, 1:50 na ICS pa koristno izrabljeni delovni čas.

LPL
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Razlike med prvim in drugim razredom

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Ljubitelj napisal/-a: Primer:
Ljubitelj-državljan mora nadebudnega sina rano zjutraj dostaviti na letališče v Gradcu. Dobi še enega kandidko, hčerko ki slučajno potuje na Dunaj in naprej. Pa si rečeta, če sva že v Gradcu, pa si ga še oglejva. Rezultat: 24€ parkirnine za 5h:30 min (4€/ začeto uro). Za primer: vlak Lj-Dunaj 28€, če si dovolj pameten. Zato ni čuda, da se v Evropi ljudje množično vozijo z vlaki, pri nas pa raje ne gredo v službo, če slučajno nimajo avta.

LPL
Ljubitelj, povprečno kolikokrat mesečno si greš tako ogledati Gradec? 10 krat? Se pravi, vsaj 100 krat na letni ravni?
Prosim še za število potencialnih potnikov, kateri imajo v življenju na voljo toliko časa. Jih je toliko, vsaj nekaj sto, da se splača le za njih uvesti nekaj vlakov?
Mar ostali evropejci nič ne delajo, le pohajkujejo od mesta do mesta in pri tem koristijio vlake?
Težko me boš prepričal. Ravno tako so dnevni migranti zaradi službenih in drugačnih potreb. Le da so pri njih razdalje med mesti neprimerno daljše in morda imajo bolje usklajen ostali lokalni promet. :wink:

Ljubitelj, vsaj 120 vlakov vsako dnevno čaka na ljubljanski železniški postaji nate in na tvoje somišljenjike, da vas popeljejo širom po državi in celo iz nje. Vi pa jih obiščete le nekaj krat letno ali pa še to ne. [-o<
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
bronz
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 435
Pridružen: 03.09.2009, 6:35

Re: Razlike med prvim in drugim razredom

Odgovor Napisal/-a bronz »

Imeli bi,oz.želje so:
-povezave v vse smeri,vsaj na 1 uro
-sodobne garniture oziroma vlake
-da so hitri,časi potovanja kratki
-cene kart ugodne(poceni)
-.................
-....................
Po drugi strani pa naj bi se železnice financirale same,brez izgub ali celo z dobičkom,da bodo imeli bodoči delničarji kakšno korist....e tega filma pa ne bomo kmalu videli [-X
Sicer pa parkiranje za cel mesec po ceni okoli 55€ pa res ne odvrne avtomobilista od tega da se ne bi vozil z avtomobilom v Lb!Sploh če ni sam v avtu!
Primer 4 študentje cca25 km se vozijo z avtom,pride jih celo ceneje kot karte: avtobus,vlak,mestni avtobus pa še manj časa porabijo,dokler bo tako bo pač tako!
Ni ga junaka...............................................................................................................
space
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 407
Pridružen: 06.01.2009, 20:39

Re: Razlike med prvim in drugim razredom

Odgovor Napisal/-a space »

Jaz se vozim vsak dan z vlakom v službo,zjutraj z regionalnim 605 nazaj pa ponavadi z IC506.
Takole:Karta stane tedenska za IC 27 eur .tankati je pa treba 45€ pa se peljem 8 krat,od doma do postaje imam pa ene 5 km malenkost,iz postaje pa do službe dobrih 10 minut tudi malenkost.
Avto --- je predrago,kje je še vinjeta ,servis 80 km na dan ni tako malo.
Tu pa tam uporabim glede na potrebe tudi avto če še kam grem.
Potovanja po tujini pa itak pride v upoštev samo vlak.Najlepše je poleti z kolesom na vlak ,pa na
avstrijski Beljak Fack am See :)
Te dni ko je tako mrzlo ,mi pravi sodelavka ,da kok sem nor, da se furam z vlakom ,ko pa se lahko do službe pripeljem z avtom,no ne vem zdaj ,kdo je nor ali precenjen. :^o

Zato pa tudi sitnarim, že včasih preveč ,da bi lahko bili IC vagoni boljši ter vlaki hitrejši.
Navadni lokalni Desiroji so pa itak na nivoju katerem morajo bit.
Odgovori