Ljubitelj,
ja, so že v času komunizma/socializma zbirali gradivo po svetu...
Gornji stroj železnica (avtorja Vladimir Stehlik, Dragan Petrović) je
izšel leta 1951.
V bistvu a je nastal na osnovi Pravilnika o gornjem stroju, ki ga je izdalo Ministrstvo saobraćaja leta 1940. Torej še kapitalistična zadeva.
Seveda je bilo v komunizmu/socializmu vsaj malo predelati ta pravilnik iz leta 1940.
Kljub temu pa so v knjigi predstavljeni tudi spoji tračnic po svetu.
En primer je tudi ta, ki ga omenjaš v ZDA, izmenično stikanje tirnic.
Vsak sistem spajanja tirnic ima svoje prednosti in težave.
Eden največjih težav spojev tirnic s spojkami je CB (Condition monitoring - nadzor stanja spoja). Kot sem rekel, lahko pride do razpok in zlomov, spojni elementi se lahko odvijejo itd.
Nadzor tega je kar zahtevna zadeva, zato je bilo že toliko iztirjenj.
Ravno s tega področja nadzora stanja spoja dodajam doktorsko disertacijo iz Anglije, kjer so se dogajale največje nesreče zaradi iztirjenj.
MMG, disertacija je na nivoju, takšne ne spravijo skupaj študenti v SLO. Marsikateri inženir (verjetno kar večina) sploh ne pozna sistemov proti odvitju iz uvoda disertacije. Sicer pa itak poznaš dosege študentov v zadnjem času, saj si v službi na faksu. Vsaka čast izjemam...
Disertacija: Condition Monitoring of Bolted Joints, Stephen Joseph Temitope, Department of Mechanical Engineering, The University of Sheffield, June 2015
http://etheses.whiterose.ac.uk/10425/1/ ... net%29.pdf
Še en primer raziskave nesreče iz Kanade:
http://www.bst-tsb.gc.ca/eng/rapports-r ... 5h0005.asp
pozdrav
Darko