Stran 1 od 6

Lom tirnice

Objavljeno: 23.07.2008, 20:44
Napisal/-a železocestnik
Kdo ve, kakšna sila odlomi tirnico (takšno kot je na naših tirih po SLO) :?:

Tirnica je pritrjena na prag po predpisih...

Slika


Še bližnji pogled na lom ene...

Slika


...in druge tirnice...

Slika


Če pogledate podrobno, je bil prerez malo zmanjšan zaradi izvrtine (izrezanine) v tirnico, skozi katero je bil privijačen odbojnik.


Pozdrav

Objavljeno: 24.07.2008, 17:48
Napisal/-a železocestnik
Lom tirnic je posledica ID.
Lokomotiva (premikalka) je z vagonom imela bližnje srečanje z odbojnikom z očitno previsoko hitrostjo :roll:

Pozdrav

Objavljeno: 24.07.2008, 18:09
Napisal/-a Jembah
Nemsto odbojnika verjetno mislis raztirnik :?: ali celo stuc. Ni mi jasno o kaksnem odbojniku na tirnici govoris.

Objavljeno: 24.07.2008, 18:25
Napisal/-a grikos
Ker gre tukaj najbrž za "mehko" tirnico je natezna trdnost 700 N/mm2. Prerez tirnice je približno 55cm2, torej je potrebna sila 3850 kN oz. približno 385 ton.

Objavljeno: 24.07.2008, 23:02
Napisal/-a Jembah
Pa zgleda ze hudo rjava na zlomnjenem mestu, tako da je pomojem laicnem mnenju bila prej vsaj pocena.

Objavljeno: 24.07.2008, 23:10
Napisal/-a železocestnik
Mislil sem nekaj takšnega...

Slika

(tema: "prestavljen" štuc, @664-111)

Samo da so v tem primeru zgoraj popokali nosilci (odbojnika?) in vijaki na eni strani pritrditve "naprave" na tirnico. Tirnici sta se v tem primeru samo zvili...

Res je, da ne vem, kako se imenuje "naprava" na koncu tira, ki prevzame nase stik z vagonom, lokomotivo...
Izvedb je več: od kupa zemlje, od pragu, pritrjenega preko tirov, od takšnega, kot je na zgornji fotki, do hidravličnih blažilcev itd.

Pozdrav

Objavljeno: 24.07.2008, 23:14
Napisal/-a železocestnik
Hudo rjava pa je tirnica zato, ker je od tega ID minulo že kar nekaj časa...
Vsak ID mora "zastarati", da se lahko pokaže fotka... :lol:

Pozdrav

Objavljeno: 24.07.2008, 23:36
Napisal/-a železocestnik
Sedaj pa še primer loma tirnice na mestu zvara...
Mesto loma je zarjavelo, ker tuda ta tirnica že nekaj časa leži v travi... :lol:

Slika


Še posnetek na novo zavarjene nove tirnice na odprti progi SŽ...

Slika


Me pa zanima, kako strojevodja "začuti" počeno tirnico.

Pozdrav

Objavljeno: 25.07.2008, 6:45
Napisal/-a cokla
železocestnik napisal/-a:
Me pa zanima, kako strojevodja "začuti" počeno tirnico.

Pozdrav


Kot močan udarec v " drobovje ". :wink:

Je pa odvisno od širine razpoke , ki nastane zaradi loma tirnice.

MMG-včasih se zlom tirnice občuti le kot slab izolirni stik , včasih pa se slab izolirni stik občuti kot zlom tirnice. :roll:

Re: Lom tirnice

Objavljeno: 22.02.2010, 16:21
Napisal/-a cokla
Kako izgleda saniran zlom tirnice za 50 km/h...

Slika

Slika

Slika

Re: Lom tirnice

Objavljeno: 22.02.2010, 16:59
Napisal/-a Nurmi
Po mojem gre pri prvi sliki za dejanski zlom tirnice,predvsem zaradi napake v materijalu.Do zloma je prišlo med pragi,kjer tirnica "visi v zraku".Druga slika pa kaže prerezano tirnico (človeški poseg) rez je raven,....Vem pa da tirnica oksidira,oz.korodira v parih minutah,sicer ne v tej meri ampak vseeno.To se lepo vidi pri brusilnemu vlaku,ko se na sveže pobrušeno železo v nekaj minutah naredi tanek film,ki ga strojevodje kolnejo.Vsaj tako so mi razložili Avstrijci na brusilnem Unimogu.Da ne gre za nobene preparate,ampak enostavno za oksidacijo železa.
Mogoče učim krivo vero,ampak take razlage sem bil deležen.

Re: Lom tirnice

Objavljeno: 22.02.2010, 19:11
Napisal/-a železocestnik
Zlomljeni tirnici, ki sem ju nalepil najprej, sta se zlomili pri ID-ju. Tirni zaključek je bil tako zvit, da ga je bilo potrebno zamenjati. Bil je zvit, ker je bil močneje zgrajen kot tisti v Hodošu. Zato pa je utrgalo obe tirnici na mestu, kjer je bila izvrtina za pritrditev tirnega zaključka na tirnici (z vijačnim spojem). Kakšna je bila hitrost naleta ne vem, da se pa izračunati.
Fotografija odlomljenega mesta tirnice je bila narejena nekaj let po lomu.

Izgleda pa, da si je Dolfe v času približevanja penziji :old nabral kar nekaj izkušenj, saj je pravilno zapisal:
Dolfe napisal/-a:Malo pomislite (izračunajte), kakšna masa pritisne nanj, če je vlak težak npr. 100 ton in ima hitrost 5 km/h. (1,38m/s) :wink:

Res pa je, da običajno ostane štuc cel, pretrga pa tračnice pred mestom prtrditve.




Drug primer, ki sem ga nalepil pa je zlom tirnice na mestu zvara na glavni progi. Tirnica je bila kar nekaj časa izgrajena in izpostavljena vremenskim neprilikam.

Re: Lom tirnice

Objavljeno: 22.02.2010, 19:19
Napisal/-a Nurmi
Ja saj potem je v redu.Tirnice so v zvaru odrezane,odleti pa var.Drugače pa zlom zgleda tko kot na Coklinih slikah s spojko.

Re: Lom tirnice

Objavljeno: 23.02.2010, 13:37
Napisal/-a Gorchi
Kako pa v praksi zgleda, ko greš z vlakom čez zlomljen del? Bremzaš do konca ali moliš, da ne boš iztiril?

Re: Lom tirnice

Objavljeno: 23.02.2010, 21:03
Napisal/-a 1216-001
Nič bremzanja, ker čutiš ko si že krepko preko,takrat je pa že prepozno.Je pa tudi zelo odvisno na katerem mestu je zlom.Na pragu ,med pragoma ,v loku,v premi.In je tudi sunek zelo odvisen od tega.