Pogon dizel lokomotiv
Pogon dizel lokomotiv
Dober dan.
Po poklicu sem elektrotehnik, tako da se ne (strojniki) smejat mojemu vprašanju...
Opazoval sem recimo premikalko t.i. "Đurico" pri premiku. In porajalo se mi je vprašanje, kako se stvar sploh začne premikati. Vprašanje imam v glavnem samo zaradi sklopke. Ker ostalo približno "vem" kako deluje (sam motor), zanima me samo prenos moči iz motorja na kolesa. Kakššna sklopka je uporabljena pri teh lokomotivah.
Kakšna slikca bi bila tudi dobrodošla.
Hvala že vnaprej za odgovore in se opravičujem za "čudno" vprašanje, nekaterim z samoumevnim odgovorom
LP,Klemen F.
Po poklicu sem elektrotehnik, tako da se ne (strojniki) smejat mojemu vprašanju...
Opazoval sem recimo premikalko t.i. "Đurico" pri premiku. In porajalo se mi je vprašanje, kako se stvar sploh začne premikati. Vprašanje imam v glavnem samo zaradi sklopke. Ker ostalo približno "vem" kako deluje (sam motor), zanima me samo prenos moči iz motorja na kolesa. Kakššna sklopka je uporabljena pri teh lokomotivah.
Kakšna slikca bi bila tudi dobrodošla.
Hvala že vnaprej za odgovore in se opravičujem za "čudno" vprašanje, nekaterim z samoumevnim odgovorom
LP,Klemen F.
Re: Pogon dizel lokomotiv
Đurica je diesel elektro lokomotiva....diesel motor vrti generator, ki poganja elektro motorje.
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?
Da bi videle, če je res !
( Regis Houser )
Da bi videle, če je res !
( Regis Houser )
Re: Pogon dizel lokomotiv
Aha...Torej je nekaj podobnega narejeno tudi na velikih dizelaših, Reganih ipd...
Hvala za odgovor Colka
Hvala za odgovor Colka
Re: Pogon dizel lokomotiv
Isto,regan,đura,španka ,kenedy vsi delujejo na isti princip
Re: Pogon dizel lokomotiv
OK, hvala za razjasnitev
Re: Pogon dizel lokomotiv
In vse te lokomotive, ki jih je naštel SIMY, imajo dvojno (hkratno) regulacijo moči. Z večanjem št. obratov dizel motorja in vzbujevalnim tokom glavnega generatorja.
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
Re: Pogon dizel lokomotiv
Tega pa nisem vedel, hvala.
Pa še nekaj več vem
LP,Klemen F.
Pa še nekaj več vem
LP,Klemen F.
Re: Pogon dizel lokomotiv
Hvala za link. Sedaj vem kako to deluje
Kajti prej sem mislil, da imajo nekakšno centrifugalno sklopko, kot je to izvedeno pri npr. "skuterju". Motorju narastejo obrati, nato pa se vse skupaj začne premikati. Sem mislil, da je tu pri dizelašicah narejeno na približno enak način. Ni mi bilo pa jasno, kako točno...Na generator pa sploh pomislil nisem
Hvala vsem za odgovore...
LP, Klemen F.
Kajti prej sem mislil, da imajo nekakšno centrifugalno sklopko, kot je to izvedeno pri npr. "skuterju". Motorju narastejo obrati, nato pa se vse skupaj začne premikati. Sem mislil, da je tu pri dizelašicah narejeno na približno enak način. Ni mi bilo pa jasno, kako točno...Na generator pa sploh pomislil nisem
Hvala vsem za odgovore...
LP, Klemen F.
Re: Pogon dizel lokomotiv
Takšen prenos moči imajo le dizel-električne lokomotive. (Kenedi 661, Regan 664, Španka 644, in Đura 642/643).
Obstajajo tudi lokomotive z dizel-hidravličnim prenosom. Kar je sicer bolj evropska domena. Poglej si to temo in marsikaj ti bo jasno. Pa pohiti, da ti shrani.si ne zaloputne vrata pred nosom.
Obstajajo tudi lokomotive z dizel-hidravličnim prenosom. Kar je sicer bolj evropska domena. Poglej si to temo in marsikaj ti bo jasno. Pa pohiti, da ti shrani.si ne zaloputne vrata pred nosom.
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
Re: Pogon dizel lokomotiv
Zanimivo branje ja
Hvala Dolfe...
Hvala Dolfe...
Re: Pogon dizel lokomotiv
Saj lokomotiva niti ne more imeti neke mehanske sklopke, ker je kar nekaj omejitev pri teh zadevah. Prvo kot prvo, takšna sklopka morala biti ORGOMNA , da bi lahko prenesla tak navor. Poglej recimo kolikšna je sklopka v avtu(to je najlažja primerjava) pa mora prenašati le recimo 200Nm navora, lokomotivski motor pa proizvede, od oka, 100x toliko navora, kar je praktično nemogoče prenest preko torne sklopke. Enostavno ne moreš ustvarit dovolj velikega momenta trenja, oz. lahko bi ga, ampak taka lamela bi bila premera 2m. Tu ne bi pomagala niti večlamelna sklopka, ker tam so pa spet druge težave začenjši z izklopom take sklopke. Potem je tu problem še torni material, kjer se spet pojavijo različne težave. Mehkega tornega materiala ga ni takega, ki bi preživel takšne toplotne obremenitve(zgorel bi v par sekundah), pri trdem materialu bi pa moral z enormno veliko silo tiščat sklopko skupaj, da bi sploh držala, potem tak material mora biti stalno mazan, mazivo bi se pregrevalo, kar pomeni potrebo po hlajenju.... Skratka kup problemov. Veliko bolj enostavno je to rešiti z dizel-elektro kombinacijo oz. kombinacijo dizel-hidravlika.
- TERMINATOR
- Mojster
- Prispevkov: 621
- Pridružen: 11.02.2007, 11:45
Re: Pogon dizel lokomotiv
Kaj pa fiat? Ima kdo kakšno sliko prereza pog. sklopa?
LP
LP
Re: Pogon dizel lokomotiv
To je vse kar imam doma jaz (scani so od kontrolnega)...
1. Pogonski sklop
2. Sklopka
3. Se enkrat sklopka
4. Hitrostni menjalnik
5. Se enkrat
6. Smerni menjalnik
7. Se enkrat
8. DM
1. Pogonski sklop
2. Sklopka
3. Se enkrat sklopka
4. Hitrostni menjalnik
5. Se enkrat
6. Smerni menjalnik
7. Se enkrat
8. DM
Re: Pogon dizel lokomotiv
Ej, Jembah, tole je pa noro odličen prispevek!Jembah napisal/-a:To je vse kar imam doma jaz (scani so od kontrolnega)...
...........
Zaslužiš 7 dni nagradnega dopusta. Razporednemu kar povej, da so na http://www.vlaki.info tako rekli.
Lp
Dolfe
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!