Pogon dizel lokomotiv

Splošna debata okoli železnice oziroma kar ne paše pod ostale kategorije.
Odgovori
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Pogon dizel lokomotiv

Odgovor Napisal/-a Nurmi »

Kot vidim v mehaniki nisi ravno ciciban.113 je PG-power governor-regulator števila vrtljajev,...kakorkoli.Pod njim sta pa dve uzobčeni vodni pumpi,za vsako stran po ena.
LR je regulator obremenitve.Na kratko nimam shem,da ti bi razložil.Oba sta samostojna regulatorja,a vendar povezana.PG odreja prehranjevanje motorja preko injektorjev (skrbi za motor),LR pa regulira vzbujanje glavnega generatorja (pedena štromarijo po domače) ker imaš dizel-elektro lokomotivo in morata biti oba sistema usklajena.Kontrolirajo jih pa regulacijski moduli (možgani lokomotive).PG preko krmilne ročice (gas) TH modul,ki posreduje dalje RC modulu ta pa dirigira LR regulator,tam se uključi še WS modul drsanja,bla,bla,bla,...nimam sheme zato ti ne bom nakladal v tri krasne.Gre pa za kombinacijo elektro-hidravičnega krmiljenja,kontroliranja in reagiranja.
Moduli prejemajo povratne signale od vseh elementov lokomotive in na podlagi tega ukrepajo.
Krog je zaključen in lokomotiva veselo žvižga.Enostavno,preverjeno in skoraj neuničljivo.
Kar se pa Ameriških lokomotiv tiče,je bolje da obdržiš navdušenje zase.Dobil boš samo pridigo o zastarelost,porabi,neekonomičnosti,pa še kaka ekološka floskula zna pasti.Nekateri (prsti ene roke) poznajo to tehnologijo,ki je še iz 70 let,novejše iz 90 let SD xx MAC serije itd. pa verjetno nobeden.Niti jih preveč ne briga.Da ti ne govorim o nakupu GE general electrica,ki je leta 2003 kupil Avstrijski Jenbacher Werke.Ustanovil GE Energy oz.GE Jenbacher GmbH & Co. OHG.Skupaj odpirajo popolnoma nova poglavja plinskih motorjev v lokomotivah na zemeljski plin,deponijski plin, plin iz čistilnih naprav, bioplin,.....312 lokomotiv teh serij že vozi....
20 let požiram vse kar se dogaja z Ameriškimi lokomotivami,razvoj,novosti,...Pošiljajo mi kolegi strojevodje literaturo iz Amerike in potem moram tu prebirati šutarije.
Nekaj slišijo,nekaj nekje preberejo in potem "imela sva boben in lajno"!
Nemške mašine so ZAKON,za Američanke pa veselo prebiraj internet,uči in si ustvari svoje mnenje.

Lp
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11516
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: Pogon dizel lokomotiv

Odgovor Napisal/-a cokla »

blay napisal/-a:
cokla napisal/-a: Ampak samo videti....
Zakaj? Saj kolikor jaz vem so najstarejše še delujoče lokomotive. Pa tudi v deželah kjer vladajo ekstremne razmere se(še) dolgo časa obdržijo.
Glej...da odgovorim tebi in "zasvojencu" :mrgreen: Nurmi-ju naenkrat . Lokomotive so praktično neuničljive...to je dokazljivo že s tem, da jih lahko po novem upravlja tudi-Nurmi. :mrgreen: ( malko šale ) .

So pa ekološko, potrošno in v podobnih "sferah" zastarele in potrošne. Zvok očara marsikoga ( tudi mene ob določenih trenutkih-sem pač staroželezničarskofanteslo ) ...to je pa tudi vse. Ni pa sporno, da so prepeljale in pomagale pri veliko tonah prepeljanega tovora.
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
blay
Vajenec
Vajenec
Prispevkov: 26
Pridružen: 17.05.2011, 19:21

Re: Pogon dizel lokomotiv

Odgovor Napisal/-a blay »

:D Aha. Sedaj mi je že bolj jasno. Pg regulira dotok nafte, glede na število zadanih vrtljajev in vzbujanje generatorja.
Pred enim dvem leti me je oče vzel sabo na remont starega glavnega 2500kW štiri taktnega Caterpillarjevega adregata. Sicer več kot cunje in nafte nisem dosegel, sem pa spraševal :lol:. Ta je imel podobno regulacijo. Hidravlični regulator je preko elektronike in nato injektorjev(električno krmiljenih), skrbel za točno število obratov. Če pa je bila prekoračena obremenitev in s tem poraba nafte je začel zmanjševati vzbujanje generatorja in je bil v bistvu že mehansko zasčiten pred preobremenitvami. Predvidevam, da je tukaj enako. Bil pa je smeh ker so morali nastaviti motor električarji.
Med remontom je crknil novi pomožni adregat(električni pretvornik), ki je imel regulacijo izvedeno preko trifaznega razsmernika(držanje točne frekvence in napetosti) in se je skupina danskih električarjev prav zvezdavo smukala okoli Caterpillarja. Naši pa so jim kazali "made in U.S.A" :lol:

Praviš, da se jih amerikanke spozna malo. Kako pa to servisirate? A pridejo Američani popravljati?.

@Cokla, če prav vem si strojevodja. Ne razumem zakaj bi bili motorji neekonomični. OK, ekološko dvotaktni zaradi slabega pobiranja olja so res malo sporni. Ampak poraba je odvisna od odane moči.A te lokomotive močneje pospešujejo od drugih ali zakaj?

LP
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11516
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: Pogon dizel lokomotiv

Odgovor Napisal/-a cokla »

blay napisal/-a:
@Cokla, če prav vem si strojevodja. Ne razumem zakaj bi bili motorji neekonomični. OK, ekološko dvotaktni zaradi slabega pobiranja olja so res malo sporni. Ampak poraba je odvisna od odane moči.A te lokomotive močneje pospešujejo od drugih ali zakaj?

LP
Ker so ameriški...in oni nikoli niso gledali na porabo. Proti novejšim lokomotivam pa so pravi "požeruhi" ...in najpomembnejše-zelo "zmahani" stroji so to. Delno je kriva starost in slabo vzdrževanje...delno pa pa slabo rokovanje; ampak le delček njih(nas).
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Pogon dizel lokomotiv

Odgovor Napisal/-a Nurmi »

Ah ne od forumašev,se jih malo spozna! :lol:
Ne Blay,te naše mašine so preživete,potratne in neekonomične.To je edina resnica če pustiva vse druge nostalgije ob strani.

To je pa predvsem nekaj drugega:
http://www.youtube.com/watch?v=FdCuxsltQ3U

Kadi,ropota,...... :wink:

Aleš hvala za pošten post.Roka!
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
blay
Vajenec
Vajenec
Prispevkov: 26
Pridružen: 17.05.2011, 19:21

Re: Pogon dizel lokomotiv

Odgovor Napisal/-a blay »

\:D/ Kakor sta že @Igor72 in @Terminator rekla. Locomotive for Gentlemen
not Frau. :lol:

LP
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Pogon dizel lokomotiv

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

Če mene vprašaš, zakaj so stare Amerikanke neekonomične bi iskal razlog v sami konstrukciji batov, zgorevalnih komor in regulaciji dovoda goriva. Tako Američani kot Nemci so na področju ekonomičnosti konkretno napredovali, od 60-tih let do danes so se krepko razvili podporni sistemi... Sam motor Kenedija (oz. JŽ/SŽ... 661 oz. G16) je dvotakten motor brez nekih posebnih pomagal, Reaganov motor (serija 664-1xx) ima že turbo puhalo, morebiti še kaj.

Mogoče se zdi smešno ampak lahko primerjamo motorja Fiata 128 (ali Stoenke če češ) in VW 1,2 TSI. Oba imata približno 1200 ccm, poraba pri oddani moči pa je bistveno manjša pri slednjem. Razlog je v drugačni obliki zgorevalnega prostora, pri TSI-ju imaš hladilnik vstopnega zraka, elektronsko podporo vbrizgavanja v vsak valj posebej za 3 režime delovanja, prisilno polnjenje zraka...

Podobno imajo tudi novejši stroji, pa naj bodo to ameriški, nemški ali japonski. Samo pri nas ima Siemens tako močan lobi, sliši se na veliko o njem, medtem ko bi podobno pesem ubrali na oni strani luže pa za EMD. Tukaj bi se strinjal z Nurmijem, Američani so veliko naredili na vseh področjih motoroznanstva, tudi oni so postali precej bolj pozorni na porabo, med drugim pa še vedno uporabljajo po tri osi na podstavni voziček, česar pa v Evropi ne marajo preveč oz. je marsikje celo prepovedan. Kakšna krivica je to za "EMD Space truck" recimo! In ja, še nekaj s čimer se verjetno lahko Američani pa le malce pobahajo pred Siemensom je zanesljivost in robustnost delovanja. Tu pa se mi zdi, da so Američani vseeno v prednosti.

Moja 2 € centa ;)
Goran
vido
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 61
Pridružen: 07.08.2007, 7:01

Re: Pogon dizel lokomotiv

Odgovor Napisal/-a vido »

Samo da postavimo stvari na svoje mesto:
Gorchi napisal/-a:Sam motor Kenedija (oz. JŽ/SŽ... 661 oz. G16) je dvotakten motor brez nekih posebnih pomagal, Reaganov motor (serija 664-1xx) ima že turbo puhalo, morebiti še kaj.
Kennedyev, Špankin in Reaganov motor imajo (po dva) Roots puhala. Turbotov slovenske EMD lokomotive niso nikoli imele.

LP
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1951
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Pogon dizel lokomotiv

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Točno. Kaj pa EMD lokomotive v ex-Yugi? Za karavelo (bivša 663) vem, da je imela turbo polnilnik, za ostale pa ne. Mogoče kakšna 645 ali pa ALCO 665? (numeracija HŽ lokomotiv mi nekako ne gre v glavo)
preglednik
vido
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 61
Pridružen: 07.08.2007, 7:01

Re: Pogon dizel lokomotiv

Odgovor Napisal/-a vido »

preglednik napisal/-a:Točno. Kaj pa EMD lokomotive v ex-Yugi? Za karavelo (bivša 663) vem, da je imela turbo polnilnik, za ostale pa ne. Mogoče kakšna 645 ali pa ALCO 665? (numeracija HŽ lokomotiv mi nekako ne gre v glavo)
Tukaj najdeš nekaj: http://shrani.si/f/2C/yd/3znaLo7f/lokom ... zelske.pdf

Sicer pa so (ex-JŽ) EMD s turbom tele:
645 (HŽ 2044) - EMD oznaka GT22HCW, motor 12-645 E3 1845 kW
663 (HŽ 2063) - EMD oznaka GT26CW, motor 16-645 E3 2461 kW
666 (za modri vlak) - EMD oznaka JT22CW, motor 12-645 E3 1845 kW

LP
blay
Vajenec
Vajenec
Prispevkov: 26
Pridružen: 17.05.2011, 19:21

Re: Pogon dizel lokomotiv

Odgovor Napisal/-a blay »

Hu kako hitro vse obrnete na politiko :shock:
Eden je omenil, da ima 664-1xx serija turbo puhala. Jaz mislim, da to ne bo držalo. Malo sem brskal po netu o zgodovini teh ladijsko-podmorniških motorjih in nikjer ni turbo puhal. Sem pa zasledi prvo omembo tega motorja leta1938. Potem pa se je razvijal in zasedal mesto tudi v slovitih FL serijah dizel lokomotiv.

LP
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Pogon dizel lokomotiv

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Daj nekaj linkov, ki si jih pregledal, da preverimo :wink:
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
blay
Vajenec
Vajenec
Prispevkov: 26
Pridružen: 17.05.2011, 19:21

Re: Pogon dizel lokomotiv

Odgovor Napisal/-a blay »

Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Pogon dizel lokomotiv

Odgovor Napisal/-a Nurmi »

Turbo puhal nisi našel,ker to ni "turbo" kot si ga danes predstavljamo.Gre za Rootova puhala,ki motor ne prehranjujejo z velikimi pritiski,ampak gre za minimalne nadtlake.Izraz puhalo se običajno uporablja kot pripomoček motorja,ki omogoča dodaten pretok zraka v motorju z neposredno mehansko povezavo kot svoj ​​vir energije.Ne gre pa pri teh motorjih za "turbokompresorje".Po prvotni zamisli je to mornariški motor.Tukaj bi se dalo videti Ameriško pragmatičnost in iznajdljivost.Da se malo pošalim Američani razvijejo motor in če se obnese,ga uporabijo v ladjah,podmornicah,vlakih in kombajnih.Vse se je začelo leta 1933 na sejmu v Chicagu z očetom vseh EMD motorjev 8-201,ki pa je bil še tipa "inline".45V 2S tip motorja,kot ga imajo naši EMD-ji in ki ga proizvajajo še danes,pa je res prišel na svet leta 1938.Bla.bla,bla........se mi ne da več nakladat,ker Nurmičeva glava je itak inciklopedija tega sranja.In bolj kot v strokovnem nakladanju uživam v tem da komu pijem kri.

Zakaj se kdaj obrne tudi na politiko? Predvsem zato ker drugače izgleda vse skupaj kot dom upokojencev,da se razbije monotonija in steče debata naprej.@Tinkotu ležijo na žolču Američani,ko ga spoznaš,je to zagnano dobrodušno bitje.Sprejmeš v zakup in pičiš dalje.

To je vse od "propadlega" prometnika na to tematiko. :mrgreen:
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Pogon dizel lokomotiv

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Zakaj si ne greš recimo pogledat, kaj ti nudi wikipedija o Rootsovih puhalih (brata Philander in Francis Marion Roots)....in tam navedena literatura... Slika

http://en.wikipedia.org/wiki/Roots_type_supercharger



in o turbo kompresorjih...

Slika

Slika

http://en.wikipedia.org/wiki/Turbocharger

...da vidiš razliko.

"prebiješ" se lahko do točnih podatkov, do kakšnega tlaka ti lahko "nabijejo" zrak Rootsova puhala in koliko turbo kompresorji.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Odgovori