Menjava bandažev kolesnih dvojic
Menjava bandažev kolesnih dvojic
Končno je prišla na vrsto za preureditev tudi tale tema.
Tema o menjavi bandažev kolesnih dvojic je dobila ogromno razsežnost in za 98% tega gradiva je zaslužen zgolj Tono.
Vse pohvale Tonotu, za res, več kot odličen in obširen prispevek.
Moderator Dolfe
Vaaaau, uganka je ostala neodgovorjena več kot 28 mega milisekund Je očitno prava taktika, po forumu pisati v nočnih urah
Planet, odgovor je pravilen, pogledal sem skozi pralno odprtino na levi strani. Mašinca pa je 33-037.
Torej lahko nadaljujemo
33-037 si je od silnih naporov preglodala podplate, in je zato nujno potrebovala nove šuhe. V muzeju v Šiški te dni po vrsti demontirajo in montirajo osi, bandaže pa menjujejo strokovnjaki delavnice Ptuju!
Pa si oglejmo, kako to izgleda!
33-037 na "klocnih"...
še tablice, da bomo čez 30 let vedeli, kam spadajo fotografije...
in predmet včerajšnjega posega - četrta pogonska os z izrabljenim bandažem, ki jo je bilo potrebno demontirati...
tretja os je, tako kot peta, že obnovljena...
"osvetljevalec" Dare...
brez pajsarja ne gre...
Da bo bolj jasno, česa se četverica neustrašnih majstrov v Šiški gre: lokomotivo so z osjo, ki jo bodo demontirali, zapeljali na pogrezni kanal...
Sneli so podveze in odstranili zagozde, nakar sledi spust osi v kanal. Os se je rahlo zataknila v ležajih, zato ji je bilo potrebno "malce" pomagati...
Dare pri finomehanskem delu...
že gre...
Tema o menjavi bandažev kolesnih dvojic je dobila ogromno razsežnost in za 98% tega gradiva je zaslužen zgolj Tono.
Vse pohvale Tonotu, za res, več kot odličen in obširen prispevek.
Moderator Dolfe
Vaaaau, uganka je ostala neodgovorjena več kot 28 mega milisekund Je očitno prava taktika, po forumu pisati v nočnih urah
Planet, odgovor je pravilen, pogledal sem skozi pralno odprtino na levi strani. Mašinca pa je 33-037.
Torej lahko nadaljujemo
33-037 si je od silnih naporov preglodala podplate, in je zato nujno potrebovala nove šuhe. V muzeju v Šiški te dni po vrsti demontirajo in montirajo osi, bandaže pa menjujejo strokovnjaki delavnice Ptuju!
Pa si oglejmo, kako to izgleda!
33-037 na "klocnih"...
še tablice, da bomo čez 30 let vedeli, kam spadajo fotografije...
in predmet včerajšnjega posega - četrta pogonska os z izrabljenim bandažem, ki jo je bilo potrebno demontirati...
tretja os je, tako kot peta, že obnovljena...
"osvetljevalec" Dare...
brez pajsarja ne gre...
Da bo bolj jasno, česa se četverica neustrašnih majstrov v Šiški gre: lokomotivo so z osjo, ki jo bodo demontirali, zapeljali na pogrezni kanal...
Sneli so podveze in odstranili zagozde, nakar sledi spust osi v kanal. Os se je rahlo zataknila v ležajih, zato ji je bilo potrebno "malce" pomagati...
Dare pri finomehanskem delu...
že gre...
Zadnjič spremenil Tono, dne 28.01.2011, 11:52, skupaj popravljeno 2 krat.
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Re: Parna lokomotiva - opis delov in delovanje
...in os je bila kmalu v "kleti"...
še en škljoc...
Po tirnicah, ki jih vidite pod dvižnim vozičkom, se os prepelje na sosednji tir...
se že pelje...
Dare je zmagoslavno dvignil roke
in os je kmalu pokukala na plano...
potrebno je bilo še umakniti tira čez kanal...
tukaj sicer začasno stanuje...
tako, pa je os zunaj...
še malo...
še en škljoc...
Po tirnicah, ki jih vidite pod dvižnim vozičkom, se os prepelje na sosednji tir...
se že pelje...
Dare je zmagoslavno dvignil roke
in os je kmalu pokukala na plano...
potrebno je bilo še umakniti tira čez kanal...
tukaj sicer začasno stanuje...
tako, pa je os zunaj...
še malo...
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Re: Parna lokomotiva - opis delov in delovanje
Pa smo zmagali!
Od tod bo šla os na tovornjak, pa hajd na Ptuj!
Ob tej priložnosti sem poslikal še osne ležaje, ki zahetvajo strokovno mazanje ustrezno usposobljenih, predvsem pa preverjenih in moralno-politično neoporečnih kadrov
Sledi še kak filmček ali dva!
Toliko zaenkrat, iz Šiške za forum vlaki.info ekskluzivno poroča Tono!
Od tod bo šla os na tovornjak, pa hajd na Ptuj!
Ob tej priložnosti sem poslikal še osne ležaje, ki zahetvajo strokovno mazanje ustrezno usposobljenih, predvsem pa preverjenih in moralno-politično neoporečnih kadrov
Sledi še kak filmček ali dva!
Toliko zaenkrat, iz Šiške za forum vlaki.info ekskluzivno poroča Tono!
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Parna lokomotiva - opis delov in delovanje
Ali bo tudi...Tono napisal/-a:
Od tod bo šla os na tovornjak, pa hajd na Ptuj!
"S Ptuja za forum vlaki.info ekskluzivno poroča Tono."
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Parna lokomotiva - opis delov in delovanje
Upam da sledi reportaža tudi od tam!
Bi bilo zelo zanimivo videti, kako se menja venec v praksi.
Bi bilo zelo zanimivo videti, kako se menja venec v praksi.
Mimogrede, sila nenavadno je to, da čeprav gre v drugo železniško delavnico in da so tiri speljani direkt iz delavnice v delavnico, se bo kolesna dvojica peljala po cesti in ne po železni cestiTono napisal/-a:Od tod bo šla os na tovornjak, pa hajd na Ptuj!
Goran
Re: Parna lokomotiva - opis delov in delovanje
Dragi moj ŽC,železocestnik napisal/-a:Ali bo tudi...Tono napisal/-a:
Od tod bo šla os na tovornjak, pa hajd na Ptuj!
"S Ptuja za forum vlaki.info ekskluzivno poroča Tono."
veš da berem tvoje misli
A o tej lokaciji si tuhtal?
Tukaj se je danes pojavilo črno vozilo in mož v ledermantlu(TM)...
Šel sem po sledeh izginule kolesne dvojice oz. druge gonilne osi. Prijazni fantje iz ptujskega CDja so mi razkazali firmo...
in pomagali najti pogrešani predmet...
ob katerem so bili shranjeni sneti obroči dvojic št. 3 in 5...
Mimogrede sem srečal stare znance...
Naj še kdo reče, da na Ptuj ne vozi muzejski vlak S tem, da smo ga dobili po delih
Aja, pa en gospod vas pozdravlja...
A pokažem še pripadajočo ključavnico, in tisto kar se ključavnice drži?
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Re: Parna lokomotiva - opis delov in delovanje
Tvoji fotoreporti so C A R S K I !
Fotkič pa sam nucej, se bo prej znucal. Ob pogostejši uporabi bo hitreje čas za novega.
Slikam, pa čisto nič ne manjka. Povedo več kot tisoč besed.
Pa še vprašanja:
Koliko časa pa je sama operacija trajala?
Kako so gnane navojne palice (polži), ki so spustile ploščad vozička? Elektro ali na ročni pogon. Prenosi so pa gotovo zobniški.
Kje točno je ta kanal? Da ga naslednjič pogledam
Hvala za prispevek in odgovore.
Jernej
Fotkič pa sam nucej, se bo prej znucal. Ob pogostejši uporabi bo hitreje čas za novega.
Slikam, pa čisto nič ne manjka. Povedo več kot tisoč besed.
Pa še vprašanja:
Koliko časa pa je sama operacija trajala?
Kako so gnane navojne palice (polži), ki so spustile ploščad vozička? Elektro ali na ročni pogon. Prenosi so pa gotovo zobniški.
Kje točno je ta kanal? Da ga naslednjič pogledam
Hvala za prispevek in odgovore.
Jernej
Menjava bandažev kolesnih dvojic
Zdravo Bart,
naslednji filmček odgovarja na večino tvojih vprašanj. Pogrezni kanal se nahaja v šišenski kurilnici na zadnjem in predzadnjem tiru z desne, gledano iz okretnice proti stavbi. Štirje "špindli" ali vretena po slovensko, so gnana z elektromotorjem in z verigo, voziček, ki stoji na tirnicah, pa se s pomočjo elektromotorja tudi premika. Pogrezni kanal je tudi delno ohranjen v kurilnici Nova Gorica. Sam postopek demontaže osi je kar dolgotrajen, saj je potrebno lokomotivo razvezati - sneti drogovje in demontirati vse pritrdilne elemente osi. Sam spust osi pa traja kakih pet minut! Moj posnetek se začne po tem, ko se je kanal že malce spustil. Takoj po pričetku spuščanja je namreč os hotela obviseti v zraku, zato ji je bilo iz ležajev potrebno malce pomagati z doooolgim "pajsarjem"! Kako tako "pajsanje" izgleda imam pravtako posneto
Pa si oglejmo, kako poteka spust osi... Če bo sve po sreči, in če bo seveda čas, sledi še ena poslastica...
Lp,
Tono
naslednji filmček odgovarja na večino tvojih vprašanj. Pogrezni kanal se nahaja v šišenski kurilnici na zadnjem in predzadnjem tiru z desne, gledano iz okretnice proti stavbi. Štirje "špindli" ali vretena po slovensko, so gnana z elektromotorjem in z verigo, voziček, ki stoji na tirnicah, pa se s pomočjo elektromotorja tudi premika. Pogrezni kanal je tudi delno ohranjen v kurilnici Nova Gorica. Sam postopek demontaže osi je kar dolgotrajen, saj je potrebno lokomotivo razvezati - sneti drogovje in demontirati vse pritrdilne elemente osi. Sam spust osi pa traja kakih pet minut! Moj posnetek se začne po tem, ko se je kanal že malce spustil. Takoj po pričetku spuščanja je namreč os hotela obviseti v zraku, zato ji je bilo iz ležajev potrebno malce pomagati z doooolgim "pajsarjem"! Kako tako "pajsanje" izgleda imam pravtako posneto
Pa si oglejmo, kako poteka spust osi... Če bo sve po sreči, in če bo seveda čas, sledi še ena poslastica...
Lp,
Tono
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Re: Parna lokomotiva - opis delov in delovanje
Tono seveda bo čas .
Pa hvala za odgovore.
Jernej
Pa hvala za odgovore.
Jernej
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 345
- Pridružen: 16.03.2010, 11:24
Re: Parna lokomotiva - opis delov in delovanje
@tono!
še slike za delavec Ptuj , rad vidim... zelo res zanimivo!
še slike za delavec Ptuj , rad vidim... zelo res zanimivo!
Re: Parna lokomotiva - opis delov in delovanje
Na kakšen način pa je bandaž fiksiran na kolo? Ga segrejejo do žara in naprešajo gor?
Re: Parna lokomotiva - opis delov in delovanje
Bandaž se segreje na plinskem gorilniku ter se natakne na kolo. Z zadnje strani je zavarovan z zakovnim obročem, na koncu se dvojica prestruži na karuselni stružnici.
Lp,
T
Lp,
T
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Re: Parna lokomotiva - opis delov in delovanje
Do žarjenja pa ne bi bilo zdravo segrevati venec. Če me spomin ne vara, bi za jeklo bila varna temperatura še nekje okoli 300-400°C sicer pride do prehudih poškodb v strukturi materiala, kar seveda lahko vpliva na kasnejše vozne lastnosti in tudi na varnost.miha30 napisal/-a:Na kakšen način pa je bandaž fiksiran na kolo? Ga segrejejo do žara in naprešajo gor?
Goran
Re: Parna lokomotiva - opis delov in delovanje
Gorchi res je,ampak pri zaviranju pride na obroču kolesa tudi do bistveno višjih temperatur.Imam neko Ameriško literaturo,ki govori o krepko preko 1000 stopinj F,kar bi bilo po naše preko 540 stopinj C.Tako da.........
Kolesa vem,da hladno prešajo na osi,za bandaže bi moral pa Štojsa vprašati.
Kolesa vem,da hladno prešajo na osi,za bandaže bi moral pa Štojsa vprašati.
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!