Strojevodje zavirajo

Splošna debata okoli železnice oziroma kar ne paše pod ostale kategorije.
dare20
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 371
Pridružen: 10.02.2011, 15:59

Strojevodje zavirajo

Odgovor Napisal/-a dare20 »

Tema je krenila v neko čudno smer. Torej, "cenjeni" strojevodje in exstrojevodje razno raznih vlakov, na tem mestu si dajte duška in dokazujte, zakaj so različni zavorni sistemi na lokomotivah povsem nepotrebni in celo nevarni. Moram reči, da toliko neumnosti, kot se je sproduciralo v naslednjih prispevkih, nikoli nisem pričakoval od strojnega osebja. Torej, dopovejte širnemu občinstvu in dokažite, zakaj so konstruktorji lokomotiv navadni šalabajzerji, ki so vgradili v lokomotive razne zavorne sisteme le zato, da je lokomotiva večji markentingški hit in za namensko uporabo povsem neprimerna.

Moderator Dolfe l.r.
:?





Nurmi napisal/-a:ŽC prjatu moj. :wink:
Razporednik ena poleg zaviralnika najbolj osnovna in vitalna naprava zavornega sistema,nastanek pa sega v čase začetka 20.stoletja,ko so pogruntali,da so izčrpne zavore (podaljšane direktne,ali neavtomatske) za en k... in da vlaki,ki se stržejo prav lepo bežijo naprej,polek tega si ga "prešprical" in ti je tekel mrtvaški znoj prej kot se je cel sistem spet napolnil.Namontirali so razporednike in pomožne zračne posode,zavora je postala indirektna ali avtomatska (avtomatska zato,ker se pri pretrganju GZV vlak avtomatsko ustavi).Čista pnevmatika,po principu jako logična in enostavna. :wink:
Pa ker je off topic samo na kratko!

Kot strojevodji ti mora biti jasno, da MORAŠ POZNATI delovanje. Torej tukaj ni dileme. Problem pa je samo če so ti razporedniki in zračne posode napolnjene z predpisanim tlakom. Torej če niso kaj se zgodi.
dare20
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 371
Pridružen: 10.02.2011, 15:59

Re: Iztirjenje v tovorni postaji Ljubljana - Zalog

Odgovor Napisal/-a dare20 »

Dolfe imaš prav. Izčrpne zavore so smrt na padcih in jih v Sloveniji ne uporabljamo v prometu. Drugo pa je RUSIJA.

Če že nekdo hoče razlagati delovanje razporednika, naj stori korektno in celovito. Destvo pa je, da na tej kompoziciji ni bilo razporednikov z izčrpno zavoro ampak so bili kar certificirani za EU.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Iztirjenje v tovorni postaji Ljubljana - Zalog

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Ja, ja...je vse v zgornjih linkih...

Hotel sem samo povedati, da mi da ....Inštitut za slovenski jezik Frana Ramovša ZRC SAZU... odgovor

Iskanje po Slovarju slovenskega knjižnega jezika
Zadetkov ni bilo: razporednik

Nurmi, zavore v tem primeru niso OT :cry:
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Iztirjenje v tovorni postaji Ljubljana - Zalog

Odgovor Napisal/-a Nurmi »

dare20 napisal/-a:
Nurmi napisal/-a:ŽC prjatu moj. :wink:
Razporednik ena poleg zaviralnika najbolj osnovna in vitalna naprava zavornega sistema,nastanek pa sega v čase začetka 20.stoletja,ko so pogruntali,da so izčrpne zavore (podaljšane direktne,ali neavtomatske) za en k... in da vlaki,ki se stržejo prav lepo bežijo naprej,polek tega si ga "prešprical" in ti je tekel mrtvaški znoj prej kot se je cel sistem spet napolnil.Namontirali so razporednike in pomožne zračne posode,zavora je postala indirektna ali avtomatska (avtomatska zato,ker se pri pretrganju GZV vlak avtomatsko ustavi).Čista pnevmatika,po principu jako logična in enostavna. :wink:
Pa ker je off topic samo na kratko!

Kot strojevodji ti mora biti jasno, da MORAŠ POZNATI delovanje. Torej tukaj ni dileme. Problem pa je samo če so ti razporedniki in zračne posode napolnjene z predpisanim tlakom. Torej če niso kaj se zgodi.
:?: :?: :?: Če nimaš vse izračeno,SISTEM ZAVIRA,kaj pa drugega!
Mislim predpisan tlak.Tlak v pomožnih posodah,GZV in razporednikih je variabilen,na principu tega sploh pride do elementov zaviranja in odviranja.Tehnološko so sistemi narejeni in mednarodno dogovorjeni,da naj bi 5 barov pritiska GZV zadostilo potrebam popolnega odvrtja zavornega sistema.Vse kar je manj kot 5barov v sistemu,zavorni elementi zavirajo,kar je več,pride do prepolnitve in je potrebno izračevanje.
Dare nisem te dobro razumel,kaj si mislil pod PREDPISANI TLAK v razporednikih in zračnih posodah.

Če že nekdo hoče razlagati delovanje razporednika, naj stori korektno in celovito.

Za konkretno in celovito jim jaz lahko razložim v nulo.Napopam jim skripte razporednikov Božič C,Božič D,Hildeband-Knorr (hik),Knorr (KE),Knorr(K1),Oerlikone(ESt3e,ESt3e/AL,ESt4d/R,LSt1,Charmilles-a,Westinghouse Lu (W-lu),Westinghouse 26D in U.S podrobnimi razložitvami kako reagirajo razporedni sklopi,enosmerni ventili komor,polnilniki,pospešilniki,reducirne šobe,...Dodam še literaturo,s katero nas je matral Drnovšek 3 mesece.Izpadem jako težki mudonja in obvladač,mularija se bo počutila do daske bedasta,ker pol kurca ne bo imela pojma kaj jim ima Dejan za povedat.
TO JE KOREKTNO IN CELOVITO!
Dolfa sej sem samo na grobo ker je off topic,da ti ne zasmetim spet.Pisal sem ŽC kako je sploh prišlo do tega.Prve zavore vlakov so bile podaljšane direktne,seveda je danes tako kot si napisal.Vem da te je kot ajzenponarja s kilometrino težje zadovoljiti z odgovorom. :wink:
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Iztirjenje v tovorni postaji Ljubljana - Zalog

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Nurmi napisal/-a:Tehnološko so sistemi narejeni in mednarodno dogovorjeni,da naj bi 5 barov pritiska GZV zadostilo potrebam popolnega odvrtja zavornega sistema.Vse kar je manj kot 5barov v sistemu,zavorni elementi zavirajo,kar je več,pride do prepolnitve in je potrebno izračevanje.
Nurmi, 5 barov v GZV je dogovorjen standard, ki le pogojuje pravilno delovanje zavornega sistema. Tudi zato, da lahko vlak brez problemov prevzame druga lokomotiva. Gre le za kompatibilnost.

Teoretično gledano, zaviranje in odviranje deluje tudi, če bi v samem začetku napolnil GZV s 4. bari ali pa celo s 6. bari. Vse bi pravilno delovalo, če odmislimo učinek zavore, kateri bi bil sicer bistveno drugačen. Res pa je, da so tehnični zavorni izračuni prilagojeni tem 5. barom.

MMG, prepolnitev GZV in izračevanje zavor, v tem nesrečnem primeru nima nikakršne zveze.

lp
Dolfe
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Iztirjenje v tovorni postaji Ljubljana - Zalog

Odgovor Napisal/-a Nurmi »

Itak ampak meni ni šlo v mojo betico predpisani tlak v razporedniku in pomožni posodi.Že počasi dvomim,da nisem jaz res kak bebec ki je 20 let živel v zmoti.Predpisanega ga ni,ga je kolikor ga pač je in kolikor ga pač je tako deluje zavora in taka je zavorna sila.

O konkretnem primeru,pa ne vem zakaj se je šlo,se mi krepko dozdeva,ugibal pa ne bom.Za šankom edino mogoče.
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
dare20
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 371
Pridružen: 10.02.2011, 15:59

Re: Iztirjenje v tovorni postaji Ljubljana - Zalog

Odgovor Napisal/-a dare20 »

038 napisal/-a:Tudi z lokomotivo se da prav dobro zavirat vlak (mu vdržuješ hitrost da ne narašča na padcih , ali zmanšuješ), vendar ne pozabi, še zmeraj imaš na razpolago "indirektno zavoro", me pa zanima kdo bi bil takšen cepec da bi odpeljal vlak na drugo postajo brez pravilno delujoče "indirektne zavore", jaz prav gotovo ne.
038 pri prebiranju tvojega članka, je razvidno, da tvoj način vožnje lahko povzroči iztirjenje vlaka in mnogo mrtvih. NAmreč pozabil si na zelo nevaren trenutek, kjer je sila vlaka na odbojnik lokomotive nad srednjo točko. Ali veš katera točka je to in koliko je višinska razlika pri odbojnikih.

Prijateljsko ti svetujem, da ne počni z vlakom tega na progi, ker boš naletel na mino.
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Iztirjenje v tovorni postaji Ljubljana - Zalog

Odgovor Napisal/-a Nurmi »

dare20 napisal/-a:
038 napisal/-a:Tudi z lokomotivo se da prav dobro zavirat vlak (mu vdržuješ hitrost da ne narašča na padcih , ali zmanšuješ), vendar ne pozabi, še zmeraj imaš na razpolago "indirektno zavoro", me pa zanima kdo bi bil takšen cepec da bi odpeljal vlak na drugo postajo brez pravilno delujoče "indirektne zavore", jaz prav gotovo ne.
038 pri prebiranju tvojega članka, je razvidno, da tvoj način vožnje lahko povzroči iztirjenje vlaka in mnogo mrtvih. NAmreč pozabil si na zelo nevaren trenutek, kjer je sila vlaka na odbojnik lokomotive nad srednjo točko. Ali veš katera točka je to in koliko je višinska razlika pri odbojnikih.

Prijateljsko ti svetujem, da ne počni z vlakom tega na progi, ker boš naletel na mino.
:wc al so sarme al pa kaka druga bedarija!!!
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
038
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 873
Pridružen: 10.03.2009, 20:49

Re: Iztirjenje v tovorni postaji Ljubljana - Zalog

Odgovor Napisal/-a 038 »

Spoštovani @dare20, očitno nisi razumel pomena mojega posta, verjetno ga tudi masikdo drug ni. Kar se pa nasvetov okoli vožnje tiče, pa jih sprejemam samo če si strojevodja, mene sodijo naj tisti ki so me poučevali in pa usposabljali ter moji nadrejeni. Tako pa še enkrat povdarjam, izjave tolmačit se da na več načinov sploh če so podane dvoumno namerno ali ne.
dare20
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 371
Pridružen: 10.02.2011, 15:59

Re: Iztirjenje v tovorni postaji Ljubljana - Zalog

Odgovor Napisal/-a dare20 »

038 napisal/-a:Spoštovani @dare20, očitno nisi razumel pomena mojega posta, verjetno ga tudi masikdo drug ni. Kar se pa nasvetov okoli vožnje tiče, pa jih sprejemam samo če si strojevodja, mene sodijo naj tisti ki so me poučevali in pa usposabljali ter moji nadrejeni. Tako pa še enkrat povdarjam, izjave tolmačit se da na več načinov sploh če so podane dvoumno namerno ali ne.
Zelo dobro poznam delo. Namreč tvoje pisanje je nekdo, ki je dober v fiziki razumel popolnoma nasprotno. Tako takšne izjave v bistvu tvorijo napačno tolmačenje. JAz vem, kaj si mislil, vendar te ponovno opozarjam, da vzdrževanje hitrosti samo z lokomotivo ni dobro iz več vidikov. To pa vprašaj MAtkota, JAnežiča in ostale, ki ti bodo pojasnili glede nevarnih kombinacij v primeru, višine odbojnikov.
Glej jaz ne bom debatiral o tej temi na veliko, ker sem ti povedal iz lastnih izkušenj. Če imaš rad sebe pa sprejmi dobronamerno to opozorilo.
038
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 873
Pridružen: 10.03.2009, 20:49

Re: Iztirjenje v tovorni postaji Ljubljana - Zalog

Odgovor Napisal/-a 038 »

Torej na kratko, trdiš da dinamično zaviranje ni dobro, čeprav ga vleka ni prepovedala ali odsvetovala, kaj pa ima strojevodja z višino odbojnikov, razen lok in prvega vagona. Kaj naj še jaz pregledam celotni vlak, z metrom prekontroliram predpisane mere in se šele potem odločam ali lahko zaviram z dinamično zavoro ali ne.
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11516
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: Iztirjenje v tovorni postaji Ljubljana - Zalog

Odgovor Napisal/-a cokla »

ED zaviranje ni v nobenem primeru škodljivo ali kakorkoli odsvetovano....razen v primerih tvegane sestave vlaka ( ko so spredaj in zadaj težko naloženi vagoni, vmes pa prazni plato vagoni ali lajke. Nobenega tveganja ni, če to zaviranje ni vspostavljeno sunkovito....ampak se vagoni lepo "naložijo" in potem učinkovito vzdržuje hitrost.

Darko, to kar tvoje izvajanje "nudi" velja le v razmerah na katere strojevodja nima vpliva. ED zavora je na lokomotivi zato, da se uporablja.
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
Kraška Glista
Kurjač
Kurjač
Prispevkov: 48
Pridružen: 14.01.2011, 11:30
Kraj: Trenutno Dunaj - Avstrija

Re: Iztirjenje v tovorni postaji Ljubljana - Zalog

Odgovor Napisal/-a Kraška Glista »

Pri nas zaviranje z samo lokomotivo, ko je ta vključena v vlaku ali strojna, je strogo prepovedano. Direktno zavoro lahko uporabljamo samo pri premiku. Elektronidamično zaviranje je navadno uporabljeno (seveda v strojih kjer je prisotno), se samo izključi pri 30 kmh, izpod te hitrosti se zavira z indirektno zavoro.
Uporabniški avatar
1216-001
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 699
Pridružen: 28.11.2008, 11:16

Re: Iztirjenje v tovorni postaji Ljubljana - Zalog

Odgovor Napisal/-a 1216-001 »

Ej , zdaj pa ne vem več kako sem vsa ta leta pripeljal vlak iz Jesenic v Zalog z uporabo samo ED zavore [-o< [-o< [-o<
Uporabniški avatar
ninstints
Poznavalec
Poznavalec
Prispevkov: 16
Pridružen: 09.05.2010, 3:07

Re: Iztirjenje v tovorni postaji Ljubljana - Zalog

Odgovor Napisal/-a ninstints »

dare20 napisal/-a:
038 napisal/-a:Spoštovani @dare20, očitno nisi razumel pomena mojega posta, verjetno ga tudi masikdo drug ni. Kar se pa nasvetov okoli vožnje tiče, pa jih sprejemam samo če si strojevodja, mene sodijo naj tisti ki so me poučevali in pa usposabljali ter moji nadrejeni. Tako pa še enkrat povdarjam, izjave tolmačit se da na več načinov sploh če so podane dvoumno namerno ali ne.
Zelo dobro poznam delo. Namreč tvoje pisanje je nekdo, ki je dober v fiziki razumel popolnoma nasprotno. Tako takšne izjave v bistvu tvorijo napačno tolmačenje. JAz vem, kaj si mislil, vendar te ponovno opozarjam, da vzdrževanje hitrosti samo z lokomotivo ni dobro iz več vidikov. To pa vprašaj MAtkota, JAnežiča in ostale, ki ti bodo pojasnili glede nevarnih kombinacij v primeru, višine odbojnikov.
Glej jaz ne bom debatiral o tej temi na veliko, ker sem ti povedal iz lastnih izkušenj. Če imaš rad sebe pa sprejmi dobronamerno to opozorilo.
kot sicer laiku, a nekomu, ki je imel na tehničnem faksu pri najstrožjem profesorju na ljubljanski univerzi fiziko narejeno z 10, se mi zdi tvoja razlaga zelo na mestu

kakšni so lahko med vožnjo dinamični odmiki odbojnikov levo-desno, gor-dol eden proti drugemu?
Odgovori