dare20 napisal/-a:Nurmi napisal/-a:ŽC prjatu moj.
Razporednik ena poleg zaviralnika najbolj osnovna in vitalna naprava zavornega sistema,nastanek pa sega v čase začetka 20.stoletja,ko so pogruntali,da so izčrpne zavore (podaljšane direktne,ali neavtomatske) za en k... in da vlaki,ki se stržejo prav lepo bežijo naprej,polek tega si ga "prešprical" in ti je tekel mrtvaški znoj prej kot se je cel sistem spet napolnil.Namontirali so razporednike in pomožne zračne posode,zavora je postala indirektna ali avtomatska (avtomatska zato,ker se pri pretrganju GZV vlak avtomatsko ustavi).Čista pnevmatika,po principu jako logična in enostavna.
Pa ker je off topic samo na kratko!
Kot strojevodji ti mora biti jasno, da MORAŠ POZNATI delovanje. Torej tukaj ni dileme. Problem pa je samo če so ti razporedniki in zračne posode napolnjene z predpisanim tlakom. Torej če niso kaj se zgodi.
Če nimaš vse izračeno,SISTEM ZAVIRA,kaj pa drugega!
Mislim predpisan tlak.Tlak v pomožnih posodah,GZV in razporednikih je variabilen,na principu tega sploh pride do elementov zaviranja in odviranja.Tehnološko so sistemi narejeni in mednarodno dogovorjeni,da naj bi 5 barov pritiska GZV zadostilo potrebam popolnega odvrtja zavornega sistema.Vse kar je manj kot 5barov v sistemu,zavorni elementi zavirajo,kar je več,pride do prepolnitve in je potrebno izračevanje.
Dare nisem te dobro razumel,kaj si mislil pod PREDPISANI TLAK v razporednikih in zračnih posodah.
Če že nekdo hoče razlagati delovanje razporednika, naj stori korektno in celovito.
Za konkretno in celovito jim jaz lahko razložim v nulo.Napopam jim skripte razporednikov Božič C,Božič D,Hildeband-Knorr (hik),Knorr (KE),Knorr(K1),Oerlikone(ESt3e,ESt3e/AL,ESt4d/R,LSt1,Charmilles-a,Westinghouse Lu (W-lu),Westinghouse 26D in U.S podrobnimi razložitvami kako reagirajo razporedni sklopi,enosmerni ventili komor,polnilniki,pospešilniki,reducirne šobe,...Dodam še literaturo,s katero nas je matral Drnovšek 3 mesece.Izpadem jako težki mudonja in obvladač,mularija se bo počutila do daske bedasta,ker pol kurca ne bo imela pojma kaj jim ima Dejan za povedat.
TO JE KOREKTNO IN CELOVITO!
Dolfa sej sem samo na grobo ker je off topic,da ti ne zasmetim spet.Pisal sem ŽC kako je sploh prišlo do tega.Prve zavore vlakov so bile podaljšane direktne,seveda je danes tako kot si napisal.Vem da te je kot ajzenponarja s kilometrino težje zadovoljiti z odgovorom.
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!