Strojevodje zavirajo

Splošna debata okoli železnice oziroma kar ne paše pod ostale kategorije.
grlica71
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 130
Pridružen: 27.03.2008, 15:56

Re: Iztirjenje v tovorni postaji Ljubljana - Zalog

OdgovorNapisal/-a grlica71 » 26.02.2011, 1:55

Sicer pa moje skromno mnenje.
Vsako uravnavanje hitrosti vlaka z direktno zavoro (če voziš vlak!!!) je uničevanje lokomotive, na kateri služiš kruh!!! Zato so vagoni, zato je indirektna zavora, zato imamo (s)poznavanje proge, zato obstaja tipka odviranja (izzračevanja lokomotive), zato imaš naziv strojevodja!!!
Samo kočijaži uravnavajo hitrost tako, da jim konji vlečejo kočijo, ki jo oni (za)vestno le-to zavirajo. A na žalost je med nami veliko kočijažev ... In ta brezplodna razprava, da je lokomotivsko zaviranje dovoljeno ali prepovedano je milo rečeno bogo. Na teh lokomotivah si služimo kruh, fantje moji. Ne bo drugih! Potem pa nekdo vleče vlak v dolino kot nor, za naslednjim ovinkom pa zavira z uporabo vsega kar ima in najraje bi uporabil še kak kol.
Bom raje utihnil, ker mi je neki dan nekdo (očitno velik poznavalec) razložil, da je OBB Helga dvosistemska lokomotiva in da MORA pri nas vozit z odjemnikom 2. Ob takih izjavah pa tud jaz utihnem. :cry:
Bi pa res rad "in live" videl tistega strokovnjaka, ki verjame, da bo ob menjavanju smeri vožnje vlaka oz. pri premiku "Helge" v Ljubljani rešil svet, če bo zaviral z ED zavoro. koliko energije bo vrnil? K bi mu vsaj ventilator .... [-o<
lp, b
Stoj vzravnano, veselo se nasmehni in pusti, da razmišljajo, zakaj si vedno dobre volje!


(¨`·.·´¨) Always
`·.¸(¨`·.·´¨) Keep
(¨`·.·´¨)¸.·´ Smiling!
`·.¸.·´
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11322
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: Iztirjenje v tovorni postaji Ljubljana - Zalog

OdgovorNapisal/-a cokla » 26.02.2011, 7:51

grlica71 napisal/-a:Sicer pa moje skromno mnenje.
Vsako uravnavanje hitrosti vlaka z direktno zavoro (če voziš vlak!!!) je uničevanje lokomotive, na kateri služiš kruh!!! Zato so vagoni, zato je indirektna zavora, zato imamo (s)poznavanje proge, zato obstaja tipka odviranja (izzračevanja lokomotive), zato imaš naziv strojevodja!!!
Samo kočijaži uravnavajo hitrost tako, da jim konji vlečejo kočijo, ki jo oni (za)vestno le-to zavirajo. A na žalost je med nami veliko kočijažev ... In ta brezplodna razprava, da je lokomotivsko zaviranje dovoljeno ali prepovedano je milo rečeno bogo. Na teh lokomotivah si služimo kruh, fantje moji. Ne bo drugih! Potem pa nekdo vleče vlak v dolino kot nor, za naslednjim ovinkom pa zavira z uporabo vsega kar ima in najraje bi uporabil še kak kol.
Bom raje utihnil, ker mi je neki dan nekdo (očitno velik poznavalec) razložil, da je OBB Helga dvosistemska lokomotiva in da MORA pri nas vozit z odjemnikom 2. Ob takih izjavah pa tud jaz utihnem. :cry:
Bi pa res rad "in live" videl tistega strokovnjaka, ki verjame, da bo ob menjavanju smeri vožnje vlaka oz. pri premiku "Helge" v Ljubljani rešil svet, če bo zaviral z ED zavoro. koliko energije bo vrnil? K bi mu vsaj ventilator .... [-o<


Boštjan....govora je le o vzdrževanju hitrosti na padcih z ED zavoro....
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
Uporabniški avatar
Budnik
Vajenec
Vajenec
Prispevkov: 29
Pridružen: 20.01.2010, 23:48

Re: Iztirjenje v tovorni postaji Ljubljana - Zalog

OdgovorNapisal/-a Budnik » 26.02.2011, 8:39

proti kopru dol 700t komot z ED zavoro pri lok. vrste 541 če ne dežuje :mrgreen: drugače če za par sekundic z lok 363 zavreš z direktno nebi kej dosti smelo škodit, še posebej pozimi, ko je sneg in žled itd...se motim?
dare20
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 371
Pridružen: 10.02.2011, 15:59

Re: Iztirjenje v tovorni postaji Ljubljana - Zalog

OdgovorNapisal/-a dare20 » 26.02.2011, 13:40

038 napisal/-a:Torej na kratko, trdiš da dinamično zaviranje ni dobro, čeprav ga vleka ni prepovedala ali odsvetovala, kaj pa ima strojevodja z višino odbojnikov, razen lok in prvega vagona. Kaj naj še jaz pregledam celotni vlak, z metrom prekontroliram predpisane mere in se šele potem odločam ali lahko zaviram z dinamično zavoro ali ne.



Višino odbojnikov pri spetju med LOk in vlakom SI DOLŽAN PREVERITI IN V KOLIKOR JE VELIKO ODSTOPANJE SI DOLŽAN UKREPATI. KAr nekaj komentatorjev je navedlo zakaj kako in kdaj je je potrebno biti pozoren, da ne boš imel iztirjenja.
Vzamima samo en primer.

Imaš lokomotivo. TAkoj za lokomotivo imaš prazen vagon in za tem praznim vagonom imaš mešan tovor, ki pa so v večini naloženi. skupaj imaš 1100 ton in imaš 30 vagonov.

Pelješ vlak iz smeri SEžana proti ZAlogu. Nihče ti ni rekel, da ne smeš zavirati samo z lokomotivo tako, da vzdržujejš hitrost. To moraš sam vedeti, da ne boš ta vlak spravil po tleh če boš iz Verda proti Borovnici zaviral samo z lokomotivo, saj bo teža tega vagona takoj za lokomotivo premajhna in ti ga bo vrglo ven. Sila ti bo delovala tako, da ti ga bo vrglo ven.
ZAradi detaljev ne bom naprej navajal dodatkov.
dare20
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 371
Pridružen: 10.02.2011, 15:59

Re: Iztirjenje v tovorni postaji Ljubljana - Zalog

OdgovorNapisal/-a dare20 » 26.02.2011, 13:55

cokla napisal/-a:ED zaviranje ni v nobenem primeru škodljivo ali kakorkoli odsvetovano....razen v primerih tvegane sestave vlaka ( ko so spredaj in zadaj težko naloženi vagoni, vmes pa prazni plato vagoni ali lajke. Nobenega tveganja ni, če to zaviranje ni vspostavljeno sunkovito....ampak se vagoni lepo "naložijo" in potem učinkovito vzdržuje hitrost.

Darko, to kar tvoje izvajanje "nudi" velja le v razmerah na katere strojevodja nima vpliva. ED zavora je na lokomotivi zato, da se uporablja.


Spoštovani COKLA,

vzdrževanje hitrosti za vlak teže 1100 ton samo z lokomotivo je milo rečeno pogrom nad strojevodji. Grlica je lepo napisal zakaj kako je neprimerno zavirati samo z lokomotivo. Vlak MORA IMETI DOVOLJ DELUJOČIH ZAVOR, KI SO AKTIVNE. Lokomotiva mora imeti delujočo zavoro. Vendar vzdrževanje hitrosti samo z lokomotivsko je strogo prepovedano. Glede vplivov, na katere strojevodja nima je res. Vendar z zaviranjem samo z lokomotivo bo sprožil vplive, ki jih sicer ne bi če bi uporabljal vlakovno zavoro.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8946
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Iztirjenje v tovorni postaji Ljubljana - Zalog

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 26.02.2011, 14:15

Ali ni vse v zvezi z zavorami predpisano v: P R A V I L N I K o zavorah, varnostnih napravah in opremi železniških vozil, Ur. list Uradni list št. 122, 28. 12. 2007 :?:

Členi 5 do 91 :?:

link: http://www.zss.si/docu/pravilnik_o_zavorah.pdf

Če ni, je dolžan aktualni minister, ki pokriva to področje, takoj predlagati aneks pravilnika :!:

Sicer ga je potrebno zamenjati...ministra namreč...
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Iztirjenje v tovorni postaji Ljubljana - Zalog

OdgovorNapisal/-a Nurmi » 26.02.2011, 15:08

Z ene zlo enostavne zadeve je ratala taka mineštra,da bo končna ugotovitev da mora Vlačič odstopit,ker z zaviranji z lokomotivami ogrožamo potnike in bomo iztirjali vlake in cela jebena znanost.Meša se ED,pa direktna zavora,pa....Cokla je povedal kratko bistveno in jedernato.In tako učijo kontrolni,tako učijo v šoli,tako zavirajo po svetu in tako zaviramo mi.Sem si vzel time out,pa malo povprašal še kolege izven meja,kako oni to počnejo in počnejo ISTO in nobeden se ne spomni in nikjer ni zabeleženo iztirjenje zaradi ED zaviranja in nikjer ni prepovedi ED zaviranj.Ne samo to,zaradi obrab materijalov in ekonomičnosti vožnje je priporočena,zaželjena,v vsaki šoli flozajo......Fantje moji zlati,ti fantiči (strojevodje) so po mašinah 200 ur na mesec,vedo po cifrah kako katera diha.Poznajo jih boljše kot svoje žene.A vi še vedno gledate v menjalnik,kam boste in kdaj boste šaltali,razmišljate kdaj boste zavirali? Je kilometrina,so izkušnje,so filingi in občutki,ki niso napisani v nobeni knjigi.In če ni kaj jasno kar sem napisal,zaprite prokleto knjigo ker vamo samo kisa možgane,pejte na mašino,glejte,poslušajte in uživajte!
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Uporabniški avatar
ninstints
Poznavalec
Poznavalec
Prispevkov: 16
Pridružen: 09.05.2010, 3:07

Re: Iztirjenje v tovorni postaji Ljubljana - Zalog

OdgovorNapisal/-a ninstints » 26.02.2011, 15:24

Nurmi, celo na netu ti piše.
http://en.wikipedia.org/wiki/Derailment#In-train_forces

Uneven loading

This type of derailment can occur in freight trains if empties (unloaded railcars) are marshalled in train between the locomotive and heavy loaded cars. For example, if the consist contains locomotives, empty trailer racks, followed by a large block of loaded coal hoppers. When the train is braking, brakes on the head end of the train will apply first causing the locomotive to slow down and the slack to run in. The heavy coal cars towards the end of the train would shove the lighter cars forward with considerable force. This can cause the lighter cars to arch upwards and jump the tracks, especially if the in train forces causes couplers to overload.
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Iztirjenje v tovorni postaji Ljubljana - Zalog

OdgovorNapisal/-a Nurmi » 26.02.2011, 15:53

Kar človek noče razumeti,ne bo razumel,pa da ga j......!
Pa bo izvlekel,wikipedije,mikipedije,pravilnike,Alberta Einštejna,relativnostne teorije,pa kuhal mineštro naprej.
Tudi ko ga zavreš z indirektno pride do naleganja,nimamo EP zavor,da bi prišlo do sočasnega zaviranja.Povedati hočem samo to,da so šolanja,so vežbanja,so kilometrine,da se naučiš kako se zadevi streže,oz.da jo dobiš v kri.
Kar sem pa v prejšnjem postu pisal,je pa samo to,da na lokomotivah sedijo LJUDJE in ne roboti.In določenih stvari se ne da spraviti v knjigo in v binarni zapis.Ker če bi se dalo,bi nas že zamenjali.Take vlake fantje vozijo vsak dan in niso noben baubau in zadevo rutinsko izpeljejo.
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Uporabniški avatar
ninstints
Poznavalec
Poznavalec
Prispevkov: 16
Pridružen: 09.05.2010, 3:07

Re: Iztirjenje v tovorni postaji Ljubljana - Zalog

OdgovorNapisal/-a ninstints » 26.02.2011, 15:55

saj ni treba biti nestrpen, jaz sem dareta razumel, da je treba ravnati okoliščinam primerno
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Iztirjenje v tovorni postaji Ljubljana - Zalog

OdgovorNapisal/-a Nurmi » 26.02.2011, 16:01

Nism nič nestrpen,mi je žal da si to tako dojel,zadeva je enostavna,rutinska.Lahko jo jemlje človek tako,lahko naredi pa iz nje doktorat.
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
grlica71
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 130
Pridružen: 27.03.2008, 15:56

Re: Iztirjenje v tovorni postaji Ljubljana - Zalog

OdgovorNapisal/-a grlica71 » 26.02.2011, 16:18

Še enkrat

Zaviranje z ED zavoro, kjer se energija vrača z omrežje je vedno dobrodošla, tako iz ekonomskega kot tudi z ekološkega vidika. Lokomotiva 541 je odlična izbira, vsaj na naših progah, ker to dela zelo učinkovito, še posebej takrat, ko se nekje na odseku premika vlak, ki to vrnjeno porabi. Zgodi se, da več energije vrneš, kot pa je porabiš (na relaciji Jesenice - Ljubljana). In ne, tudi vlake s "polno" porcijo taka lokomotiva lepo zavira oz. vzdržuje njegovo hitrost. Nikjer res ni prepovedano tako zaviranje, razen na pokritih postajah, kjer ne sme bit tuljenja zavornega ventilatorja. A tam imajo tudi drugačne predpise in ne bi sedaj o tem.
A tu imamo še lokomotivo serije 363 in 342 (od električnih serij). Na 342 je to čisto uničevanje materiala, zavornega upora, ki ni bil nikoli namenjen temu delu (če bi bil, ne bi imel dodatnega stikala za vklop ventilacije, pa tudi vsa toplota ustvarjena tam gre v zrak). Na Brižiti pa, seveda je ED zavora dobra, kot dodatek k indirektni zavori idealna za uravnavanje hitrosti. Samo, dragi gospodje, to je bilo pred 15 in več leti. Takrat so bile kabine proti motorju in vrata iz kabine v hodnik še zatesnjene. Sedaj prihaja do podhlajanja kabine (tudi gretje na položaju 2 ne pomaga), pihanja mimo ledvic in glave ... A je to še tisto, kar si želite? No, vi delajte kar vas je volja, jaz tega ne bom uporabljal, razen pri strojni vožnji lokomotive. Ni vse v tem, kaj lahko in kaj ne. Tu je tudi zdravje ...
Kontrolni ne obstajajo več, to samo toliko, v vednost. Sedaj so inštruktorji strojevodij in imajo povsem drugo funkcijo kot pred časom. Predvsem pomagati in ozaveščati o spremembah.

Pa še to. Višina odbojnikov in sestava vlaka. Res je v pravilniku napisano, da je strojevodja odgovoren tudi za to. Tudi piše, da je odgovoren za pravilno spetje lokomotive z vlakom. To zadnje mi je všeč! Ok, tud prevelika razlika, če je, se da obvestit, da se spremeni. Samo (pobogusvetem), koliko ima vpliva strojevodja na sestavo vlaka. Nič, cvetje v pravilniku cveti po svoje ... Me prav zanima, kaj bi bilo, če bi odklonil vožnjo takega vlaka, kjer so prazni ploščniki za lokomotivo, kontejnerji pa zadaj, ali pa ob menjavi smeri vožnje na postaji Ljubljana, kateri si upa odklonit vozit vlak, ki je imel do sedaj na sklepu prazen vagon, sedaj pa bo takoj za lokomotivo in je namenjen v Koper? Kdaj dobiš list o sestavi in zaviranju vlaka, ga lahko pregleduješ pol ure in če se ne strinjaš z sestavo, odkloniš vožnjo. Dajte se mal skulirat! V glavnem, to je BZ, mi smo tam zato, da vozimo, da vozimo tako, da ne uničujemo lokomotiv z zaviranjem po nepotrebnem. Za to so vagoni (ki so tudi drugače vzdrževani, imajo samo preproste sklope zaviranja na kolesih in preprosto nimajo z Vleko NIČ). Konec iz moje strani! #-o
lp, b

Stoj vzravnano, veselo se nasmehni in pusti, da razmišljajo, zakaj si vedno dobre volje!





(¨`·.·´¨) Always

`·.¸(¨`·.·´¨) Keep

(¨`·.·´¨)¸.·´ Smiling!

`·.¸.·´
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11322
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: Iztirjenje v tovorni postaji Ljubljana - Zalog

OdgovorNapisal/-a cokla » 26.02.2011, 20:39

dare20 napisal/-a:
Spoštovani COKLA,

vzdrževanje hitrosti za vlak teže 1100 ton samo z lokomotivo je milo rečeno pogrom nad strojevodji. Grlica je lepo napisal zakaj kako je neprimerno zavirati samo z lokomotivo. Vlak MORA IMETI DOVOLJ DELUJOČIH ZAVOR, KI SO AKTIVNE. Lokomotiva mora imeti delujočo zavoro. Vendar vzdrževanje hitrosti samo z lokomotivsko je strogo prepovedano. Glede vplivov, na katere strojevodja nima je res. Vendar z zaviranjem samo z lokomotivo bo sprožil vplive, ki jih sicer ne bi če bi uporabljal vlakovno zavoro.


Če nisi razumel, spoštovani Darko ( in tudi vsi ostali )...govorimo izključno o vzdrževanju hitrosti na dolgih klancih z uporabo elektrodinamične zavore-pa naj bo to 363, 342 ali 541. Vedno jo uporabljam in vedno jo bom; in sem jo tudi na 362....( seveda odpade v primeru "prepiha" na 363 , ki jo je opisal Boštjan ), ker je enostavno "udoben" način vzdrževanja brez nepotrebne izgube zraka. In kot sem napisal.....nikakršne nevarnosti ni, če prej z manjšo zav. silo pravi čas "naložiš" vagone in potem zaviraš glede na potrebo. Seveda , če pa čakaš , da ti hitrost naraste na max. ali celo čez in potem postaviš ročico el. dinamične zavore na max....pa ni hudič, da kakšen lažji vagon med polnimi skoči iz tirov....ker se ne počuti "dobro" v primežu.


MMG- Boštjan, na 342 je stikalo prisilnega vklopa ventilacije nameščeno za primer daljšega premika ali odpovedi avtomatike. Sicer tega stikala za potrebe el. dinamičnega zaviranja ni potrebno vklapljati. [-X
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
dare20
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 371
Pridružen: 10.02.2011, 15:59

Re: Iztirjenje v tovorni postaji Ljubljana - Zalog

OdgovorNapisal/-a dare20 » 26.02.2011, 21:41

cokla napisal/-a:
dare20 napisal/-a:
Spoštovani COKLA,

Če nisi razumel, spoštovani Darko ( in tudi vsi ostali )...govorimo izključno o vzdrževanju hitrosti na dolgih klancih z uporabo elektrodinamične zavore-pa naj bo to 363, 342 ali 541. Vedno jo uporabljam in vedno jo bom; in sem jo tudi na 362....( seveda odpade v primeru "prepiha" na 363 , ki jo je opisal Boštjan ), ker je enostavno "udoben" način vzdrževanja brez nepotrebne izgube zraka. In kot sem napisal.....nikakršne nevarnosti ni, če prej z manjšo zav. silo pravi čas "naložiš" vagone in potem zaviraš glede na potrebo. Seveda , če pa čakaš , da ti hitrost naraste na max. ali celo čez in potem postaviš ročico el. dinamične zavore na max....pa ni hudič, da kakšen lažji vagon med polnimi skoči iz tirov....ker se ne počuti "dobro" v primežu.


MMG- Boštjan, na 342 je stikalo prisilnega vklopa ventilacije nameščeno za primer daljšega premika ali odpovedi avtomatike. Sicer tega stikala za potrebe el. dinamičnega zaviranja ni potrebno vklapljati. [-X


Grlica je lepo napial zakaj med vožnjo ne uporablja ED zavore. To ni počenjalo tudi veliko strojevodij, saj je cena lokomotive in stroški vzdrževanja enostavno preveliki. Namreč Elektro zavora na lokomotivi 342, 362 so res na lokomotivi, vendar efekt teh zovor je slabši, kot, da bi zaviral z zračno zavoro.
Vzdrževanje hitrosti na daljših odsekih bi bilo primerno tudi vožnja v t.i. žagasti obliki. Tukaj bi privarčevali v obrabi materialov na lokomotivi in pri energiji. To pa je žew tema, ki spada v drugo rubriko.
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11322
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: Iztirjenje v tovorni postaji Ljubljana - Zalog

OdgovorNapisal/-a cokla » 26.02.2011, 21:52

dare20 napisal/-a: To ni počenjalo tudi veliko strojevodij, saj je cena lokomotive in stroški vzdrževanja enostavno preveliki. Namreč Elektro zavora na lokomotivi 342, 362 so res na lokomotivi, vendar efekt teh zovor je slabši, kot, da bi zaviral z zračno zavoro.
.


No, kaj takega lahko napiše le biviši strojevodja, ki te zavore ni nikoli uporabljal. Efekt omenjene zavore je povsem zadovoljiv in se ne more in niti ni smiselno ga primerjati z lokomotivsko zavoro, ki je namenjena le za premik in ustavitev same lokomotive....

Sicer pa neuporabljanje zavore na 342 in 362 izvira iz vcepljenega strah v šoli in med vežbanjem. Vlečni upori so bili med tem zamenjani in so primerno vzdrževani ter niso tako problematični kot nekoč. Je pa priporočljivo kdaj odpreti tudi pokrove le teh....kar zahteva seveda nekaj napora in volje.
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gostov