Sistem javljanja pred plazovi

Splošna debata okoli železnice oziroma kar ne paše pod ostale kategorije.
benchowski
Začetnik
Začetnik
Prispevkov: 3
Pridružen: 26.04.2011, 16:21

Re: Sistem javljanja pred plazovi

Odgovor Napisal/-a benchowski »

Dolfe napisal/-a:Kar težka naloga je tole. V bistvu je bilo tako, da so nas firerje poučevali o vsem mogočem. Le javljalniki plazu so bili nekaj samoumevnega in o njih nikoli nobenih konkretnih informacij.
@benchowski, nafehtala bova @Drotarja, da nam napiše kaj več o njih. Sklepam, da za seminarsko nalogo niti niso tako pomembni detajlni tehnični podatki in bo morda pavšalna razlaga tudi zadosti. Pri tem mislim zgolj na princip njihovega delovanja.
Morda bom napisal tudi kakšno neumnost, oz., nepravilnost, saj se moje tehnično poznavanje javljalnikov plazov opira le na pogovorne informacije, katere sem pridobival iz radovednosti. Vesel bom, če se bo našel kdo bolj kompenteten in stvari bolj strokovno pojasnil.

Pa pojdimo po vrsti:

Brežina ob progi, med Savo in Zidanim Mostom, je omrežena z vzdolžnimi žicami, katere so medsebojno izolirane. Vsaka žica sklepa svoj tokokrog, kateri v normalnem stanju pač ne sme biti prekinjen.

1.http://www.shrani.si/f/1h/Wl/3y0hmsYZ/j ... lazov1.jpg





Na strmih previsih, kjer se ni dalo omrežiti progo v vertikalnem položaju, so se poslužili "strešnega" sistema, kot ga prikazuje ta slika.

2.http://www.shrani.si/f/16/5M/1WUdRWy7/j ... lazov7.jpg



Mreža je po dolžini razdeljena na polja. Žal sem že pozabil podatek, koliko dolga so ta posamezna polja. Drotar zagotovo vé in upajva da bo priskočil na pomoč. Vsak konec nekega polja se konča z razdelilno omarico, v kateri se nahajajo čreva za delovanje sistema.

4.http://www.shrani.si/f/3z/tO/2Vb871EM/j ... lazov3.jpg



Tu, naprimer, se konča eno polje in prične drugo.

3.http://www.shrani.si/f/2B/pR/4GrFx47F/j ... lazov2.jpg



Polja so seveda označena. MMG, ta oznaka, ki je na stebru, služi izključno za vzdrževalce javljalnikov plazov. Strojevodjem ni namenjena saj jo signalni pravilnik ne obravnava.

5.http://www.shrani.si/f/2S/iS/2GisPRmv/j ... azov14.jpg



Sedaj pa še o principu delovanja. Kot je že omenjeno, posamezne žice so izolirane in tvorijo svoj tokokrog. Kadar pride do pretrganja žice, katerega povzroči nek predmet (kamen, žival, drevo, ... ) se prekine el. tokokrog. Naprava to zazna in vklopi rotacijske luči. Mimogrede, rotacijske luči se zamenjujejo z bliskovnimi, pač po potrebi vzdrževanja tega sistema.

6.http://www.shrani.si/f/1m/vS/1MBmy2eu/j ... lazov5.jpg




Ob progi to izgleda tako. Pri vključitvi javljalnika plazov se prižgejo luči posameznega odseka - polja, kot je tudi sicer razdeljena mreža. Krajša polja so namenjena predvsem zato, da je laže najti mesto sprožitve (pretrganja). V večini primerov se dogaja, da sistem sproži kakšen manjši, nenevaren predmet. In takšno mesto je včasih kar muka najti.

7.http://www.shrani.si/f/J/5F/31pPKtkg/ja ... lazov6.jpg




In še ena za povrh, kje je bilo to snemano.

8.http://www.shrani.si/f/23/q3/47F9zJV9/j ... lazov8.jpg



Kadar se sproži javljalnik plazov, se to signalizira na treh mestih. Neposredno ob progi, ter na prometniških postavljalnih mizah obeh postaj, tistega območja.

Zanimivo je, da se ta, dokaj učinkovit sistem, ki pa še zdaleč ni 100%, ne sme več na novo vgrajevati. Tako so predpisali v parlamentu, v Zakonu o varnosti železniškega prometa. Alternative pa menda ni.

Bo dovolj za seminarsko nalogo?


lp
Dolfe
Najlepša hvala Drotar in Dolfe za vse vajine odgovore. Vajini odgovori so mi v veliko pomoč pri pisanju seminarske naloge.
Upam da, če še v bodoče kaj potrebujem, lahko vprašam.

LP
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Sistem javljanja pred plazovi

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

benchowski napisal/-a:
Najlepša hvala Drotar in Dolfe za vse vajine odgovore. Vajini odgovori so mi v veliko pomoč pri pisanju seminarske naloge.
Upam da, če še v bodoče kaj potrebujem, lahko vprašam.

LP
Kar. Lepa beseda dela čudeže. :wink:
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Sistem javljanja pred plazovi

Odgovor Napisal/-a Nurmi »

Dolfe napisal/-a:Nurmi, če bi tá stari kozel in še enih par razmišljali tako kot ti, ter kot večina v enem drugem delu, bi ta forum zgledal precej drugače. Bil bi le tabla samohvale, jadikovanja in medsebojnega prepucavanja, kdo je pametnejši - brez razlage. Predvsem bi pa bilo občutno manj prispevkov, ogledov in članov.Slika
Dolfa,star kozel kot JAZ Nurmić,ne kot ti.Očala gor dat pa počasi prebrat.
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Sistem javljanja pred plazovi

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Sorry, pa res. Preveč stare kozletine na kupu. Slika

lp
:lol:
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Sistem javljanja pred plazovi

Odgovor Napisal/-a Tono »

Dolfe napisal/-a:..., bi ta forum zgledal precej drugače. Bil bi le tabla samohvale, jadikovanja in medsebojnega prepucavanja, kdo je pametnejši - brez razlage. Predvsem bi pa bilo občutno manj prispevkov, ogledov in članov.Slika
= radioamaterski forum :(
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11516
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: Sistem javljanja pred plazovi

Odgovor Napisal/-a cokla »

Da se navežem, ker sem ravno danes "nabiral klope" tam okoli....

Označena konec in začetek polja...

Slika

Slika

omarica ...

Slika

...za priključek...

Slika

...ki izgleda nekako takole...

Slika

..."zanke" pa so speljane preko izolatorjev...

Slika

...signalizacija se vrši na vsakem drugem stebru...

Slika

...vozne mreže...

Slika

...je pa seveda "strokovno" priključena...

Slika

Sistem je vsekakor dobrodošel in ga točno na tem mestu, pri mostu Renke , včasih ni bilo na enem delu...in točno tam je priletela dol zajetna skala, ki je iztirila Brižitko s Fals-i.... #-o



Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
Uporabniški avatar
1216-001
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 699
Pridružen: 28.11.2008, 11:16

Re: Sistem javljanja pred plazovi

Odgovor Napisal/-a 1216-001 »

Ja skala je našla točno pravo mesto kjer mora na progo.Ne malo bolj levo ne malo bolj desno.
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11516
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: Sistem javljanja pred plazovi

Odgovor Napisal/-a cokla »

1216-001 napisal/-a:Ja skala je našla točno pravo mesto kjer mora na progo.Ne malo bolj levo ne malo bolj desno.
Te brežine so zelo krušljive strukture....
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
benchowski
Začetnik
Začetnik
Prispevkov: 3
Pridružen: 26.04.2011, 16:21

Re: Sistem javljanja pred plazovi

Odgovor Napisal/-a benchowski »

Najlepša hvala cokla za še dodatne slike :)
leteči vlak
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2575
Pridružen: 04.03.2009, 10:20
Kraj: Grosuplje

Re: Sistem javljanja pred plazovi

Odgovor Napisal/-a leteči vlak »

Najprej pohvale Dolfetu, Drotarju in Cokli za izjemno zanimiv prikaz sistema =D> =D> .

Zanima me, ali se v zimskem času pojavljajo kakšne težave s snegom, ki bi se nabiral ob omenjenih žicah? Tu ne mislim, na snežne plazove, ki bi z vso silo prileteli proti javljalniku, temveč zgolj nabiranje zapadlega snega.

Še nekaj; v kolikor se aktivira sistem, se zapre le tir, ki je bližje pobočju, ali je potreben pregled obeh tirov? MMG; nedolgo nazaj je @cokla poročal o takem dogodku: Stal na uvozu v Zagorje (IC Pohorje, op.a.)...zaradi nepričakovane zapore tira med Zagorjem in Savo ...sproženi javljalniki plazov...čakal je nasprotni vlak 415, ki je pripeljal po nepravem tiru..
Kakšne so torej hitrosti na "odprtem" tiru - normalne ali omejene?

lp
Aljaž
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Sistem javljanja pred plazovi

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Pri aktiviranju javljalnika plazov, se nemudoma ustavi ves promet na progi, med obema postajama. Torej, na obeh tirih. Potem se pošlje izvidniško lokomotivo, s katero se ugotovi stanje proge - tirov. Če je vsaj eden od tirov prevozen, se prične odvijati promet po njem, s predpisanimi pogoji. Do leta 2009, kjer so veljali še stari predpisi, je bila največja dovoljena hitrost vlakov 30 km/h, na celotnem odseku, kjer so bliskale opozorilne luči. Z "novimi predpisi" je to postalo bolj liberalno. Strojevodja sam odloča, s kakšno hitrostjo bo vozil, pogoj je le, da se pravočasno ustavi pred vsakršno morebitno oviro. Torej, vozi po preglednosti proge, ki pa se tudi sicer suče okrog 30. kilometrov na uro.

Namreč, s prihodom novih EMG (Desiro, Pendolino) se je zavorna pot močno skrajšala, proti starim Gomulkam in drugimi klasičnimi vlaki.
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Sistem javljanja pred plazovi

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

desiro napisal/-a:Mene pa samo tako iz firbca zanima kolikšna je napetost in amperaža v teh žicah javljalnikih plazov??
LP Nejc
Evo, tudi do tega podatka smo se dokopali. Na http://www.info.vlaki ni, da ni. Slika

Napetost v zankah je 24 Voltov, el.tok pa je 20mA. Če tok pade na 17mA, elektronika zazna in aktivira napravo.

Po pripovedovanju vzdrževalca, je sistem zelo občutljiv. Dovolj je že, da se preko žične zanke dotakne mokra veja ali visoka trava.

Skratka, sistem je le toliko nezanesljiv, kolikor je prenizka mreža. Nemalokrat se zgodi, da kamen (skala) preskoči mrežo in štrbunkne v tir. Ampak, mreže se pač ne da dvigati v nebo, sicer bi se vsak dan ujel v njo najmanj kakšen helikopter. :lol:
Vedno je potreben nek kompromis.
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
Cepi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 853
Pridružen: 14.12.2007, 18:34
Kraj: Izlake

Re: Sistem javljanja pred plazovi

Odgovor Napisal/-a Cepi »

Dolfe napisal/-a:
Skratka, sistem je le toliko nezanesljiv, kolikor je prenizka mreža. Nemalokrat se zgodi, da kamen (skala) preskoči mrežo in štrbunkne v tir. Ampak, mreže se pač ne da dvigati v nebo, sicer bi se vsak dan ujel v njo najmanj kakšen helikopter. :lol:
Vedno je potreben nek kompromis.
Ali pa se skotali pod mrežo, kot se je to zgodilo par mescev nazaj v Zagorju, na katero je naletel Simens.
leteči vlak
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2575
Pridružen: 04.03.2009, 10:20
Kraj: Grosuplje

Re: Sistem javljanja pred plazovi

Odgovor Napisal/-a leteči vlak »

Dolfe napisal/-a:Pri aktiviranju javljalnika plazov, se nemudoma ustavi ves promet na progi, med obema postajama....
Dolfe, najlepša hvala za odgovor!
Aljaž
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Sistem javljanja pred plazovi

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Ko smo že pri tem, si še poglejmo, kako imajo to urejeno Avstrijci, recimo, na Semmeringu.


10.Slika



11.Slika


Sidro.



To je specialna jeklena mreža, z raztegljivimi zankami. Z elastičnim raztegom nežno ujamej predmet in ga zaustavi.

Kakšne so možnosti, da bi takšen sistem vgradili med Savo in Zidanim Mostom ter na Bohinjki, kjer je bistveno drugačen teren, si lahko kar predstavljamo.

lp
Dolfe
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Odgovori