Najlepša hvala Drotar in Dolfe za vse vajine odgovore. Vajini odgovori so mi v veliko pomoč pri pisanju seminarske naloge.Dolfe napisal/-a:Kar težka naloga je tole. V bistvu je bilo tako, da so nas firerje poučevali o vsem mogočem. Le javljalniki plazu so bili nekaj samoumevnega in o njih nikoli nobenih konkretnih informacij.
@benchowski, nafehtala bova @Drotarja, da nam napiše kaj več o njih. Sklepam, da za seminarsko nalogo niti niso tako pomembni detajlni tehnični podatki in bo morda pavšalna razlaga tudi zadosti. Pri tem mislim zgolj na princip njihovega delovanja.
Morda bom napisal tudi kakšno neumnost, oz., nepravilnost, saj se moje tehnično poznavanje javljalnikov plazov opira le na pogovorne informacije, katere sem pridobival iz radovednosti. Vesel bom, če se bo našel kdo bolj kompenteten in stvari bolj strokovno pojasnil.
Pa pojdimo po vrsti:
Brežina ob progi, med Savo in Zidanim Mostom, je omrežena z vzdolžnimi žicami, katere so medsebojno izolirane. Vsaka žica sklepa svoj tokokrog, kateri v normalnem stanju pač ne sme biti prekinjen.
1.http://www.shrani.si/f/1h/Wl/3y0hmsYZ/j ... lazov1.jpg
Na strmih previsih, kjer se ni dalo omrežiti progo v vertikalnem položaju, so se poslužili "strešnega" sistema, kot ga prikazuje ta slika.
2.http://www.shrani.si/f/16/5M/1WUdRWy7/j ... lazov7.jpg
Mreža je po dolžini razdeljena na polja. Žal sem že pozabil podatek, koliko dolga so ta posamezna polja. Drotar zagotovo vé in upajva da bo priskočil na pomoč. Vsak konec nekega polja se konča z razdelilno omarico, v kateri se nahajajo čreva za delovanje sistema.
4.http://www.shrani.si/f/3z/tO/2Vb871EM/j ... lazov3.jpg
Tu, naprimer, se konča eno polje in prične drugo.
3.http://www.shrani.si/f/2B/pR/4GrFx47F/j ... lazov2.jpg
Polja so seveda označena. MMG, ta oznaka, ki je na stebru, služi izključno za vzdrževalce javljalnikov plazov. Strojevodjem ni namenjena saj jo signalni pravilnik ne obravnava.
5.http://www.shrani.si/f/2S/iS/2GisPRmv/j ... azov14.jpg
Sedaj pa še o principu delovanja. Kot je že omenjeno, posamezne žice so izolirane in tvorijo svoj tokokrog. Kadar pride do pretrganja žice, katerega povzroči nek predmet (kamen, žival, drevo, ... ) se prekine el. tokokrog. Naprava to zazna in vklopi rotacijske luči. Mimogrede, rotacijske luči se zamenjujejo z bliskovnimi, pač po potrebi vzdrževanja tega sistema.
6.http://www.shrani.si/f/1m/vS/1MBmy2eu/j ... lazov5.jpg
Ob progi to izgleda tako. Pri vključitvi javljalnika plazov se prižgejo luči posameznega odseka - polja, kot je tudi sicer razdeljena mreža. Krajša polja so namenjena predvsem zato, da je laže najti mesto sprožitve (pretrganja). V večini primerov se dogaja, da sistem sproži kakšen manjši, nenevaren predmet. In takšno mesto je včasih kar muka najti.
7.http://www.shrani.si/f/J/5F/31pPKtkg/ja ... lazov6.jpg
In še ena za povrh, kje je bilo to snemano.
8.http://www.shrani.si/f/23/q3/47F9zJV9/j ... lazov8.jpg
Kadar se sproži javljalnik plazov, se to signalizira na treh mestih. Neposredno ob progi, ter na prometniških postavljalnih mizah obeh postaj, tistega območja.
Zanimivo je, da se ta, dokaj učinkovit sistem, ki pa še zdaleč ni 100%, ne sme več na novo vgrajevati. Tako so predpisali v parlamentu, v Zakonu o varnosti železniškega prometa. Alternative pa menda ni.
Bo dovolj za seminarsko nalogo?
lp
Dolfe
Upam da, če še v bodoče kaj potrebujem, lahko vprašam.
LP