Remotorizacija Šeke
Objavljeno: 01.07.2011, 21:19
Pozdravljeni,
danes se je končno začel odvijati dolgo načrtovani projekt - remotorizacija Šeke, nekdanje premikalke Cinkarne Celje in sedanjega eksponata Društva ljubiteljev železnic in železniških eksponatov Celje.
Po pred nekaj leti uspešno zaključeni zunanji obnovi, je ostala želja, Šeko v celoti povrniti v originalno stanje. Vanjo je bil nazadnje vgrajen Perkinsov štirivaljni diesel. Motor je preko (viličarskega?) menjalnika, dodatnega reduktorja in zobniškega prenosa poganjal eno od osi Šeke. In kakšno je stanje pogona po skoraj 30 letih mirovanja? Nič kaj obetajoči. Že pred časom je bil zaradi slabega stanja in nekompletnosti originalnega motorja tudi nabavljen Perkins iz TAM-ovega tovornjačka.
Obilico dela, ki nas čaka, bom sproti dokumentiral ter zanimivosti objavljal na tem mestu.
Vse, ki se nam pri delu želijo pridružiti, vljudno vabim, naj spremljajo to temo oz. naj me kontaktirajo glede terminov šraufanja! Vsaka pomoč bo dobrodošla, tako fizična, kakor tudi moralna!
Pa začnimo!
Šeka je trenutno parkirana v štucu ob stavbi nadzorništva prog v Celju...
K delu sem pritegnil prijatelja in sodelavca Frenka, ki je v preteklosti precej prešraufal Perkinse...
Že pred dnevi smo ugotovili, da nabavljenega motorja, ki je novejše generacije, kot je ta, ki je bil originalno vgrajen v Šeko, žal brez obsežnih predelav ni mogoče vgraditi. Zato sva se danes lotila ugotavljanja stanja originalnega motorja in načrtovanja naslednjih korakov.
Motorja ni mogoče obrniti, zato je sledila demontaža glave, s ciljem, da ugotoviva, kakšno je stanje valjev.
Pokrov ventilov dol...
Šobe so že zunaj...
Frenk odvija vijake glave...
Po dobrih dveh urah šraufanja sva uspela sneti glavo...
Pred tem sem skozi odrtine vbrizgovalnih šob nalil nafto, računajoč, da korozija v valjih ni prehuda. Toda zadeva je žalostna...
1. valj
2. valj
3. valj
4. valj
danes se je končno začel odvijati dolgo načrtovani projekt - remotorizacija Šeke, nekdanje premikalke Cinkarne Celje in sedanjega eksponata Društva ljubiteljev železnic in železniških eksponatov Celje.
Po pred nekaj leti uspešno zaključeni zunanji obnovi, je ostala želja, Šeko v celoti povrniti v originalno stanje. Vanjo je bil nazadnje vgrajen Perkinsov štirivaljni diesel. Motor je preko (viličarskega?) menjalnika, dodatnega reduktorja in zobniškega prenosa poganjal eno od osi Šeke. In kakšno je stanje pogona po skoraj 30 letih mirovanja? Nič kaj obetajoči. Že pred časom je bil zaradi slabega stanja in nekompletnosti originalnega motorja tudi nabavljen Perkins iz TAM-ovega tovornjačka.
Obilico dela, ki nas čaka, bom sproti dokumentiral ter zanimivosti objavljal na tem mestu.
Vse, ki se nam pri delu želijo pridružiti, vljudno vabim, naj spremljajo to temo oz. naj me kontaktirajo glede terminov šraufanja! Vsaka pomoč bo dobrodošla, tako fizična, kakor tudi moralna!
Pa začnimo!
Šeka je trenutno parkirana v štucu ob stavbi nadzorništva prog v Celju...
K delu sem pritegnil prijatelja in sodelavca Frenka, ki je v preteklosti precej prešraufal Perkinse...
Že pred dnevi smo ugotovili, da nabavljenega motorja, ki je novejše generacije, kot je ta, ki je bil originalno vgrajen v Šeko, žal brez obsežnih predelav ni mogoče vgraditi. Zato sva se danes lotila ugotavljanja stanja originalnega motorja in načrtovanja naslednjih korakov.
Motorja ni mogoče obrniti, zato je sledila demontaža glave, s ciljem, da ugotoviva, kakšno je stanje valjev.
Pokrov ventilov dol...
Šobe so že zunaj...
Frenk odvija vijake glave...
Po dobrih dveh urah šraufanja sva uspela sneti glavo...
Pred tem sem skozi odrtine vbrizgovalnih šob nalil nafto, računajoč, da korozija v valjih ni prehuda. Toda zadeva je žalostna...
1. valj
2. valj
3. valj
4. valj