https://www.dnevnik.si/1042803148/lokal ... ranski-tir
Emoniko začasno postavili na stranski tir
Družba Mas Real Estate v najnovejših poslovnih dokumentih navaja, da je ljubljanski megaprojekt Emonika, v katerega je nameravala vlagati skupaj s partnerjem Prime Kapital, ustavljen za nedoločen čas.
Vanja Brkić
Projekt Emonika, ki poleg gradnje nujno potrebnega modernega potniškega centra z novo avtobusno in železniško postajo vključuje komercialne vsebine, je očitno naletel na novo oviro, zaradi katere je njegova izvedba znova negotova. Družba Mas Real Estate, ki je z družbo Prime Kapital ustanovila skupno podjetje za vlaganje v komercialni del Emonike, je namreč v poslovnih dokumentih objavila, da je projekt ustavljen za nedoločen čas. »Čeprav smo s Slovenskimi železnicami dosegli načelen trgovski dogovor in kljub spodbudnemu napredku na različnih področjih, je januarja 2018 postalo jasno, da so nekatera regulatorna vprašanja nepremostljiva,« je zapisala družba Mas. Dodala je, da bo skupno podjetje zaradi teh spornih vprašanj ustavilo razvoj projekta Emonika, ki so ga ocenili na 290 milijonov evrov, in svojo pozornost raje usmerilo v projekte drugod po Evropi. O svoji odločitvi, da za nedoločen čas ustavijo razvoj projekta Emonika, naj bi minuli mesec že obvestili svoje slovenske partnerje.
Prime Kapital Emonika še vedno zanima
Kaj natančno je nepremostljiv problem, v svojih dokumentih Mas ne navaja. O vzrokih za zamrznitev projekta smo spraševali glavnega direktorja za naložbe pri Masu Jonathana Knighta, a včeraj na naša vprašanja ni odgovoril. Vodja projekta Emonika pri Prime Kapitalu Csaba Toth pa je potrdil Masove informacije. Ob tem je poudaril, da Prime Kapital še vedno zanima ta projekt, »čeprav lastnika zemljišč nismo mogli prepričati, da bi sprejel našo predlagano časovnico za nadaljnje korake. Brez podpore lastnika zemljišč ne moremo nadaljevati.« Lastnik zemljišč, na katerih je predvidena gradnja komercialnega dela Emonike, je trojica projektnih družb, katerih večinski lastnik je ciprska družba Granit Polus. To so leta 2015 ustanovili lastniki in menedžment nekdanje skupine TriGranit. »Upamo, da se bo situacija spremenila in se bomo lahko vrnili k projektu Emonika,« je še dodal Toth. Zagotovil je, da je bil nadaljnji potek projekta usklajen z lokalnimi partnerji. Nadaljnjih komentarjev Toth ni želel dajati.
Družba Mas je v svojih dokumentih navedla, koliko bi jih stalo, če odprtih vprašanj ne bi bilo mogoče rešiti. »Trenutni potencialni stroški prekinitve se pričakujejo v višini približno 1,5 milijona evrov. Masov delež pri tem znaša približno 600.000 evrov,« so zapisali.
Kaj bo z železniško in avtobusno postajo?
Dejstvo, da Prime Kapital in Mas svojo pozornost in predvsem svoj denar preusmerjata drugam, ni dobra novica za Ljubljano. Gradnja novega potniškega centra se namreč najverjetneje znova odmika, saj se na določenih delih javne in zasebne površine prepletajo, kar pomeni, da je vsaj v določeni meri javni in komercialni del treba graditi sočasno. Hkrati pa to pomeni tudi, da bo območje ob Dunajski cesti še naprej ostalo zagrajeno.
Za komentar nastale situacije smo povprašali na direkciji za infrastrukturo, ki bi financirala gradnjo avtobusne in železniške postaje, ter na Slovenskih železnicah, ki bi plačale gradnjo parkirne hiše nad avtobusno postajo. Na njihove odgovore še čakamo.
Vse napovedi do zdaj so bile prenagljene
Spomnimo, TriGranit je bil prvi up države, Slovenskih železnic in ne nazadnje uporabnikov javnega prometa, saj je prvi pokazal interes za gradnjo Emonike. Slovenske železnice so s TriGranitom oktobra 2007 sklenile pogodbo o skupnem vlaganju, pri čemer se je TriGranit zavezal, da bo v celoti financiral tako gradnjo komercialnega dela kot tudi potniškega centra. Ob podpisu pogodbe je bil rok za dokončanje Emonike napovedan za konec leta 2009, kar je bilo, kot se je izkazalo, povsem nerealna napoved.
Celoten projekt je bil na začetku ocenjen na 220 milijonov evrov, a je njegova vrednost z leti rasla, po mnenju TriGranita zaradi vedno novih zahtev države. Leta 2012 je bil projekt tako ocenjen na kar 350 milijonov evrov, za 12 milijonov evrov pa je narasel tudi komunalni prispevek. Zaradi tega je TriGranit je pričakoval, da bo nekaj deset milijonov evrov primaknila tudi država, Mestna občina Ljubljana pa da bo znižala komunalni prispevek. A to se ni zgodilo in TriGranit je sklenil opustiti ambicije na Emoniki.
Januarja 2017 so nato na Slovenskih železnicah potrdili, da se o nadaljevanju tega projekta pogovarjajo s skladom Prime Kapital. Toda že od vsega začetka je Prime Kapital svojim slovenskim sogovornikom dal vedeti, da ga ne zanima pogodba, kakršno je imel TriGranit, in da si želijo vlagati le v komercialni del Emonike, ki predstavlja nakupovalno središče, poslovno stolpnico in hotel. Tudi v začetku leta 2017 je padla napoved, da bi bil ta projekt lahko dokončan leta 2020, a je bila tudi ta žal preveč optimistična.