Emonika

Splošna debata okoli železnice oziroma kar ne paše pod ostale kategorije.
senitel
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 140
Pridružen: 02.08.2013, 13:15

Re: Emonika

OdgovorNapisal/-a senitel » 09.02.2017, 22:14

No dobro pustimo tehnikalije - SŽ je pač država - ali pa paradržava heh :) Pač same parcele niso več v lasti/posesti SŽ( ok 3% delež v firmi, ki je bila zdaj prodana naprej), da bi jih dobili nazaj bi morali verjetno vrnit tudi del kupnine kar pa SŽ ni dišalo, zato se ta nesrečna sprega pelje dalje.. kam bomo pa videli - obeti pa vsaj glede na v medijih trenutno znanih finančnih vložkih in akterjih niso dobri.
Uporabniški avatar
bisabre
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 596
Pridružen: 19.07.2015, 13:34

Re: Emonika

OdgovorNapisal/-a bisabre » 18.02.2017, 21:18

Imaš prav, Slovenistan pač.
Simpl je tanartabul.
Uporabniški avatar
Solčavec
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 265
Pridružen: 07.04.2016, 8:16

Re: Emonika

OdgovorNapisal/-a Solčavec » 24.02.2017, 10:43

Takšen je nov časovni načrt 250 milijonov težke Emonike

24.02.2017

Nepremičninski sklad Prime Kapital s sedežem v Romuniji naj bi začel graditi potniški center Ljubljana in trgovski kompleks prihodnje leto; do leta 2020 bo na gradbišču delalo 1.500 ljudi

Med Slovenskimi železnicami, skladom Prime Kapital in mestom Ljubljana potekajo usklajevanja glede podrobnosti novega projekta Emonika. Zgrajeni naj bi bili nova železniška in avtobusna postaja, trgovsko-zabaviščni center in poslovna stolpnica ob Dunajski.

Vsi dogovori med udeleženci naj bi bili usklajeni do 15. aprila, pravi Dušan Mes, šef Slovenskih železnic. Bolj verjetno pa je, da se bodo uskladili do maja, ocenjuje Csaba Toth, ki je včasih delal za Trigranit, zdaj pa vodi projekt v Ljubljani za Prime Kapital. V načrtih je zdaj gradnja zgolj ene stolpnice namesto dveh, naložbo pa so od leta 2007, ko bi bila vredna 350 milijonov evrov, ostrigli na 250 milijonov. Odgovora, kakšno javno-zasebno partnerstvo bo to, še ni. Graditi naj bi začeli v volilnem letu in investitorji upajo, da bi to lahko koristilo projektu.

Risali bodo vse na novo

Staro gradbeno dovoljenje za projekt Emonika so vrgli v smeti, risati bodo začeli na novo. Nove statične rešitve za Emoniko že pripravljajo v biroju Elea IC. Izziv so inženirske rešitve, ker bo treba temelje stavb postaviti dovolj globoko, da bo v prihodnje mogoče izpeljati poglabljanje železniških tirov. Nova železniška postaja bo stala v ozadju stare nad tiri proti Vilharjevi, postavljena bo na stebrih. Avtobusna postaja bo ob Vilharjevi, predvidoma bo imela 40 peronov, Vilharjevo cesto pa bodo razširili, da bo promet bolj pretočen.

Kako se bodo delili stroški

Prvi korak projekta bo gradnja avtobusne postaje. Ko bo ta zgrajena in preseljena ob Vilharjevo, bo mogoče začeti preurejanje Trga Osvobodilne fronte in Masarykove ulice, ki bo po novem štiripasovnica. Ni še jasno, kdo bo plačal preurejanje območja. Najbolj občutljiv del projekta bo dogovor o delitvi stroškov pri javnem delu med Slovenske železnice, Prime Kapital in mesto oziroma državo – na tem izpitu je stara Emonika padla. Čeprav so zdaj za mizo isti pogajalci, vsi udeleženci trdijo, da bo tokrat projekt uspel. Videti je, kot da so stare spore pozabili, čeprav so jih več let reševali na mednarodni arbitraži na Dunaju. Arbitraža je bila zamudna in draga, rešila pa ni prav veliko, ker morata SŽ in Prime Kapital, ki je kupil projekt Emonika od Trigranita, vse medsebojne finančne obveznosti opredeliti na novo.

Kdo bo plačal komunalni prispevek?

Ko je leta 2014 Trigranit izstopil iz projekta, so kot razlog navedli, da so stroški za komunalni prispevek od leta 2006 do 2012 zrasli z 21 na 33 milijonov evrov, država pa jim tega stroška ni hotela znižati. Glede tega so zdaj menda dogovori bolj jasni, komunalne stroške javnega dela projekta, torej gradnje železniške in avtobusne postaje, kar znese približno za devet milijonov evrov, naj bi prevzele Slovenske železnice. Komunalni prispevek za trgovski center in poslovno stolpnico bo plačal Prime Kapital. Glede finančnih dogovorov sta novi investitor in Slovenske železnice spet nekoliko narazen. »Verjetno bomo delno financirali gradnjo avtobusne postaje, ki bo potem v naši lasti,« pravi Dušan Mes. Odprta so tudi vprašanja glede garažne hiše: obstaja možnost, da bodo Slovenske železnice odstopile Prime Kapitalu stavbne pravice. Ena garažna hiša bo pod trgovskim centrom na vogalu Dunajske in Trga Osvobodilne fronte, druga pa predvidoma nad novo železniško postajo.

Kdaj bo zgrajena postaja?

V najboljšem primeru bo Prime Kapital začel graditi v prvi polovici prihodnjega leta, v najslabšem pa proti koncu prihodnjega leta. Novo avtobusno postajo bi lahko dobili leta 2019, novo železniško in trgovski center pa leta 2020. V trgovskem centru bo skupaj 59 tisoč kvadratnih metrov nakupovalnih površin. Supermarket, to bo morda Spar, morda pa Mercator, bo zgolj na približno dva ali tri tisoč kvadratnih metrih, preostalo bodo druge trgovine z modnimi izdelki in izdelki za dom. Med drugim naj bi pripeljali trgovino Zara Home in še nekaj znamk, ki jih v Sloveniji še ni. »Zanimanje med trgovci je veliko,« pravi Csaba Toth. Trgovski center se bo raztezal od Dunajske proti železniški postaji v dveh nivojih, zgradili pa bodo tudi povezavo za pešce in kolesarje nad tiri do Vilharjeve.

Kino z devetimi dvoranami

Ob nakupovalnem centru bo kompleks kinodvoran s približno devetimi velikimi zasloni z najsodobnejšo tehnologijo in opremo. Parkirnih mest bo za približno 1.600 avtomobilov. Parkirna hiša bo tudi nad železniško postajo, ki bo zgrajena na stebrih nad tiri v ozadju sedanje železniške postaje.

Takšnega centra še niste videli«

Pa ni v Ljubljani že zdaj preveč kvadratnih metrov trgovin na prebivalca? »Da, trgovin je veliko. Vendar vi govorite o količini, mi bomo delali pri kakovosti. Takšnega nakupovalno-zabaviščnega centra v Ljubljani ni. Kolosej je zastarel in že zdavnaj amortiziran,« pravi Csaba Toth. V Prime Kapitalu vedo, da je v Sloveniji težko pridobiti okoljsko soglasje, zato bodo vlogo oddali že letos pomladi, še preden bodo zbrali vso dokumentacijo za pridobivanje gradbenega dovoljenja. Posle pri projektu bodo oddajali postopoma v več manjših razpisih, sodelovali bodo z lokalnimi izvajalci, razlaga Toth, ki se bo ob začetku gradnje preselil iz Budimpešte v Ljubljano in vodil projekt.

O skladu Prime Kapital

Prime Kapital je po naših informacijah ustanovil Dewald Joubert, ki je prej delal za južnoafriški sklad NEPI (New Europe Property Investments). NEPI je eden izmed skladov v lasti Resilienta, ki ga vodi eden najbogatejših Južnoafričanov Des de Beer. Med skladi Resilienta je tudi Greenbay Properties s sedežem na Mauritiusu, ki ga je ustanovilo podjetje za nepremičninske naložbe Resilient Africa. Greenbay Properties je lani kupil Planet Tuš v Kopru in nato še Kolizej v Ljubljani. Za Emoniko sta se zanimala tako NEPI kot Prime Kapital, vendar je bil Prime Kapital hitrejši.

F-številke

-Poslovna stolpnica na vogalu Dunajske bo imela 28 nadstropij, to bo nova najvišja stavba v Ljubljani, na višini Ljubljanskega gradu.
-Zgradili bodo skupaj 23 tisoč kvadratnih metrov pisarn.
-Vseh trgovinskih površin bo za 59 tisoč kvadratnih metrov. Za primerjavo: Spar Center v Šiški bo na 32 tisoč kvadratnih metrih, Citypark pa meri 53 tisoč kvadratnih metrov.
-1.600 parkirnih mest je v načrtih.

Vir-https://tl.finance.si/8854396/Taksen-je-nov-casovni-nacrt-250-milijonov-tezke-Emonike?metered=yes&sid=488396588
Uporabniški avatar
trackpan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 527
Pridružen: 18.03.2014, 11:06

Re: Emonika

OdgovorNapisal/-a trackpan » 24.02.2017, 14:29

Pozdravljeni pozitivno misleči.

To vse skupaj je (uporabi besednjak, ko ti 5kg kladivo pade na nogo):

- Stožice 2;
- BTC 2;
- še en velik parkirni prostor v LJ;
- itd :wc
- Ljubljana postaja turistično nakupovalni center; :evil:



LP Igor
Uporabniški avatar
bisabre
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 596
Pridružen: 19.07.2015, 13:34

Re: Emonika

OdgovorNapisal/-a bisabre » 24.02.2017, 17:07

trackpan napisal/-a:Pozdravljeni pozitivno misleči.

To vse skupaj je (uporabi besednjak, ko ti 5kg kladivo pade na nogo):

- Stožice 2;
- BTC 2;
- še en velik parkirni prostor v LJ;
- itd :wc
- Ljubljana postaja turistično nakupovalni center; :evil:
LP Igor



Slovencelj gre lahko iz Juge, Juga pa nikoli iz njega. :lol:
Simpl je tanartabul.
Uporabniški avatar
Dino S
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1442
Pridružen: 18.09.2008, 16:19
Kraj: Rogaška Slatina

Re: Emonika

OdgovorNapisal/-a Dino S » 24.02.2017, 19:47

Ta projekt smrdi že od samega začetka tako kot vsa "javno-zasebna" partnerstva s tem, da bo zdaj še slabši, kot je bil sprva načrtovan.
...
električar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 304
Pridružen: 17.08.2006, 13:47

Re: Emonika

OdgovorNapisal/-a električar » 24.02.2017, 23:54

Napisal/-a Dino S
Ta projekt smrdi že od samega začetka tako kot vsa "javno-zasebna" partnerstva s tem, da bo zdaj še slabši, kot je bil sprva načrtovan.


Se strinjam. Javno zasebno partnerstvo se je v večini primerov po svetu in pri nas izkazalo za bogatenje zasebnega na račun javnega.
Sicer pa ne vem, kaj rabimo 9 kinodvoran, ko so že v Koloseju vse prazne, 59000 m2 štacun ki jih je že povsod preveč, 1600 parkingov, ki bi jih z dvigom kvalitete javnega prevoza potrebovali kvečjemu manj. Itak zasebni partner ne bo dal nič za tire, ali se morda pričakuje, da bo spotoma ob vseh štacunah in ostalem financiral postajno zgradbo? Potrebujemo dostojno železniško in avtobusno postajo in to je vse.

lp
Uporabniški avatar
Solčavec
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 265
Pridružen: 07.04.2016, 8:16

Re: Emonika

OdgovorNapisal/-a Solčavec » 25.02.2017, 10:59

Javno zasebno partnerstvo v zahodnem svetu deluje popolnoma normalno in ga uporabljajo že pri vsakem projektu. Samo v "bivših" banana državah gre za nateg, popolnoma javni projekti pa so na Balkanu še tisočkrat večji nateg davkoplačevalcev. Pač investitor, pa naj gre še za tako dobrega in v tujini priznanega, se bo vedno prilagodili sistemu določene države (npr. Strabag ima v slo katastrofalno kvaliteto) Krivi smo si pa sami, ker nam tak sistem paše oz. to kar volimo to imamo.
urban120
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 202
Pridružen: 10.05.2015, 19:05

Re: Emonika

OdgovorNapisal/-a urban120 » 28.04.2017, 21:37

Sicer mi je všeč, da se postaja premakne bližje centru ampak.....
Kaj je tukaj boljšega kot danes?!
Kje je avtobusna postaja?!
Jaz si z Emoniko predstavljam prelevitev Ljubljanskega centra za javni potniški promet. In to vključuje kombinirano/integrirano železniško in avtobusno postajo.
Ne pa, da se zgradi ogromni nakupovalni center čez železnico, potem pa en plunk za postajo.
Več pa sploh nima smisla povedat.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3958
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Emonika

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 29.04.2017, 7:22

Jaz si z Emoniko predstavljam prelevitev Ljubljanskega centra za javni potniški promet. In to vključuje kombinirano/integrirano železniško in avtobusno postajo.
Ne pa, da se zgradi ogromni nakupovalni center čez železnico, potem pa en plunk za postajo.


Koliko prostora samega po sebi pa potrebuje potniška postaja v Ljubljani in na splošno? Se bojim, da poleg peronov bore malo, še potrebe po silnih čakalnicah ni. Če pogledaš po svetu so vsepovsod v, na, pod postajo neki nakupovalni centri, ki žive od mimoidčih potnikov. Sicer ne vem, zakaj bi mimoidoči dnevni migranti hodili v kino, vendar če je prostor na voljo, zakaj pa ne. Ali naj bo prazno kot sedanji podhodi?. Vsekakor je pa zanimivo, da bi naj lastnik JŽI financiral tudi gradnjo avtobusne postaje. No, trenutno j res AP Ljubljana na železniškem zemljišču in moa po novem plačevati najemnino.

LPL
Uporabniški avatar
trackpan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 527
Pridružen: 18.03.2014, 11:06

Re: Emonika

OdgovorNapisal/-a trackpan » 29.04.2017, 16:20

Pozdravljeni pozitivno misleči :D


V torek 25.4.2017 me je v časopisu "Delo" ("Pisma bralcev in odmevi") pritegnil zapis pod naslovom "Vprašanje načrtovalcem drugega tira in prenove železniške postaje v Ljubljani".

Bom povzel. Gospa pravi, da z "grozo" spremlja razprave o drugem tiru, češ da njegova izgradnja pomeni za stanovalce v centru Ljubljane le povečani železniški tovorni tranzit, ki jim bo grenil življenje zaradi prekomernega hrupa. Živi na vrhu stolpnice in podnevi in ponoči posluša zvoke vlakov, ki z neprimerno hitrostjo vsakih 10 minut pridrvijo mimo. Razumela bi, če bi vlaki ustavljali na postaji. Projekt drugega tira bo podprla, če bi zgradili protihrupno zaščito ali pa tovorni promet speljali drugam. Slovenske železnice morajo po zakonu izvajati stalni monitoring hrupa. V odgovoru na njeno pritožbo "so priznale, da zaznavajo prekoračitve dovoljenega nivoja hrupa, ukrepajo pa nič". Na koncu pravi : "Načrtovalce drugega tira in prenove železniške postaje v Ljubljani javno sprašujem, kako in ali sploh njihovi projekti rešujejo problematiko hrupa železniškega tovornega tranzita skozi Ljubljano in Slovenijo".


Kaj je za dodati ?

Pustimo neprimerne rešitve ("kaj ji je treba tam živeti", "naj si vtakne štoflce v ušesa", itd). [-X


Nič novega :oops: :? .

http://www.delo.si/novice/okolje/slovenija-ne-ukrepa-proti-hrupu.html


Rešitve so bile že njega dni podane, le .... :^o :titanic :pope :m2


LP Igor
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2651
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Emonika

OdgovorNapisal/-a Re 4/4 » 29.04.2017, 17:06

trackpan napisal/-a:
...Razumela bi, če bi vlaki ustavljali na postaji...
Projekt drugega tira bo podprla, če bi zgradili protihrupno zaščito ali pa tovorni promet speljali drugam...


:?: Med zaviranjem ni hrupa? :roll:

Drugi stavek pa je tipičen, samo ne na "mojem dvorišču".
Življenje ob železnici pač prinaša določeno poslabšanje kakovosti bivanja in to je tereba vzeti v zakup. Sicer se pa tako pripravlja uredba o tišjih vagonih, samo kaj, ko ventilator zavornega upora ostane... :lol:

Tako za info. V tujini so hiše tudi samo 2 metra stran od proge...
Matevz96
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 110
Pridružen: 17.01.2016, 19:33

Re: Emonika

OdgovorNapisal/-a Matevz96 » 29.04.2017, 17:22

Re 4/4 napisal/-a:
trackpan napisal/-a:
...Razumela bi, če bi vlaki ustavljali na postaji...
Projekt drugega tira bo podprla, če bi zgradili protihrupno zaščito ali pa tovorni promet speljali drugam...


:?: Med zaviranjem ni hrupa? :roll:

Drugi stavek pa je tipičen, samo ne na "mojem dvorišču".
Življenje ob železnici pač prinaša določeno poslabšanje kakovosti bivanja in to je tereba vzeti v zakup. Sicer se pa tako pripravlja uredba o tišjih vagonih, samo kaj, ko ventilator zavornega upora ostane... :lol:

Tako za info. V tujini so hiše tudi samo 2 metra stran od proge...


Kakorkoli obračamo hrup ob železnici bo vedno prisoten, bi pa močno zmanjšali število ljudi, ki so izpostavljeni hrupu če proga ne bi potekala po najgosteje naseljenem področju.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2651
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Emonika

OdgovorNapisal/-a Re 4/4 » 29.04.2017, 18:08

Matevz96 napisal/-a:
Kakorkoli obračamo hrup ob železnici bo vedno prisoten, bi pa močno zmanjšali število ljudi, ki so izpostavljeni hrupu če proga ne bi potekala po najgosteje naseljenem področju.


Drži, vendar kdo je bil prej železnica ali blok? Žal se vse preveč daje potuha ljudem in se jim pritrjuje; Ja, ste prizadeti. Pa vendar, če kupiš stanovanje ob prometni infrastrukturi, se moraš zavedati posledic sobivanja s prometom. Če pa prestaviš progo se pa začnejo drugi buniti, ker bo pobrala gozd, kmetijska zemljišča, bo pri njih hrup, turizem... :roll: Osebna odgovornost, to manjka vsem.

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gostov