Takšen je nov časovni načrt 250 milijonov težke Emonike
24.02.2017
Nepremičninski sklad Prime Kapital s sedežem v Romuniji naj bi začel graditi potniški center Ljubljana in trgovski kompleks prihodnje leto; do leta 2020 bo na gradbišču delalo 1.500 ljudi
Med Slovenskimi železnicami, skladom Prime Kapital in mestom Ljubljana potekajo usklajevanja glede podrobnosti novega projekta Emonika. Zgrajeni naj bi bili nova železniška in avtobusna postaja, trgovsko-zabaviščni center in poslovna stolpnica ob Dunajski.
Vsi dogovori med udeleženci naj bi bili usklajeni do 15. aprila, pravi Dušan Mes, šef Slovenskih železnic. Bolj verjetno pa je, da se bodo uskladili do maja, ocenjuje Csaba Toth, ki je včasih delal za Trigranit, zdaj pa vodi projekt v Ljubljani za Prime Kapital. V načrtih je zdaj gradnja zgolj ene stolpnice namesto dveh, naložbo pa so od leta 2007, ko bi bila vredna 350 milijonov evrov, ostrigli na 250 milijonov. Odgovora, kakšno javno-zasebno partnerstvo bo to, še ni. Graditi naj bi začeli v volilnem letu in investitorji upajo, da bi to lahko koristilo projektu.
Risali bodo vse na novo
Staro gradbeno dovoljenje za projekt Emonika so vrgli v smeti, risati bodo začeli na novo. Nove statične rešitve za Emoniko že pripravljajo v biroju Elea IC. Izziv so inženirske rešitve, ker bo treba temelje stavb postaviti dovolj globoko, da bo v prihodnje mogoče izpeljati poglabljanje železniških tirov. Nova železniška postaja bo stala v ozadju stare nad tiri proti Vilharjevi, postavljena bo na stebrih. Avtobusna postaja bo ob Vilharjevi, predvidoma bo imela 40 peronov, Vilharjevo cesto pa bodo razširili, da bo promet bolj pretočen.
Kako se bodo delili stroški
Prvi korak projekta bo gradnja avtobusne postaje. Ko bo ta zgrajena in preseljena ob Vilharjevo, bo mogoče začeti preurejanje Trga Osvobodilne fronte in Masarykove ulice, ki bo po novem štiripasovnica. Ni še jasno, kdo bo plačal preurejanje območja. Najbolj občutljiv del projekta bo dogovor o delitvi stroškov pri javnem delu med Slovenske železnice, Prime Kapital in mesto oziroma državo – na tem izpitu je stara Emonika padla. Čeprav so zdaj za mizo isti pogajalci, vsi udeleženci trdijo, da bo tokrat projekt uspel. Videti je, kot da so stare spore pozabili, čeprav so jih več let reševali na mednarodni arbitraži na Dunaju. Arbitraža je bila zamudna in draga, rešila pa ni prav veliko, ker morata SŽ in Prime Kapital, ki je kupil projekt Emonika od Trigranita, vse medsebojne finančne obveznosti opredeliti na novo.
Kdo bo plačal komunalni prispevek?
Ko je leta 2014 Trigranit izstopil iz projekta, so kot razlog navedli, da so stroški za komunalni prispevek od leta 2006 do 2012 zrasli z 21 na 33 milijonov evrov, država pa jim tega stroška ni hotela znižati. Glede tega so zdaj menda dogovori bolj jasni, komunalne stroške javnega dela projekta, torej gradnje železniške in avtobusne postaje, kar znese približno za devet milijonov evrov, naj bi prevzele Slovenske železnice. Komunalni prispevek za trgovski center in poslovno stolpnico bo plačal Prime Kapital. Glede finančnih dogovorov sta novi investitor in Slovenske železnice spet nekoliko narazen. »Verjetno bomo delno financirali gradnjo avtobusne postaje, ki bo potem v naši lasti,« pravi Dušan Mes. Odprta so tudi vprašanja glede garažne hiše: obstaja možnost, da bodo Slovenske železnice odstopile Prime Kapitalu stavbne pravice. Ena garažna hiša bo pod trgovskim centrom na vogalu Dunajske in Trga Osvobodilne fronte, druga pa predvidoma nad novo železniško postajo.
Kdaj bo zgrajena postaja?
V najboljšem primeru bo Prime Kapital začel graditi v prvi polovici prihodnjega leta, v najslabšem pa proti koncu prihodnjega leta. Novo avtobusno postajo bi lahko dobili leta 2019, novo železniško in trgovski center pa leta 2020. V trgovskem centru bo skupaj 59 tisoč kvadratnih metrov nakupovalnih površin. Supermarket, to bo morda Spar, morda pa Mercator, bo zgolj na približno dva ali tri tisoč kvadratnih metrih, preostalo bodo druge trgovine z modnimi izdelki in izdelki za dom. Med drugim naj bi pripeljali trgovino Zara Home in še nekaj znamk, ki jih v Sloveniji še ni. »Zanimanje med trgovci je veliko,« pravi Csaba Toth. Trgovski center se bo raztezal od Dunajske proti železniški postaji v dveh nivojih, zgradili pa bodo tudi povezavo za pešce in kolesarje nad tiri do Vilharjeve.
Kino z devetimi dvoranami
Ob nakupovalnem centru bo kompleks kinodvoran s približno devetimi velikimi zasloni z najsodobnejšo tehnologijo in opremo. Parkirnih mest bo za približno 1.600 avtomobilov. Parkirna hiša bo tudi nad železniško postajo, ki bo zgrajena na stebrih nad tiri v ozadju sedanje železniške postaje.
Takšnega centra še niste videli«
Pa ni v Ljubljani že zdaj preveč kvadratnih metrov trgovin na prebivalca? »Da, trgovin je veliko. Vendar vi govorite o količini, mi bomo delali pri kakovosti. Takšnega nakupovalno-zabaviščnega centra v Ljubljani ni. Kolosej je zastarel in že zdavnaj amortiziran,« pravi Csaba Toth. V Prime Kapitalu vedo, da je v Sloveniji težko pridobiti okoljsko soglasje, zato bodo vlogo oddali že letos pomladi, še preden bodo zbrali vso dokumentacijo za pridobivanje gradbenega dovoljenja. Posle pri projektu bodo oddajali postopoma v več manjših razpisih, sodelovali bodo z lokalnimi izvajalci, razlaga Toth, ki se bo ob začetku gradnje preselil iz Budimpešte v Ljubljano in vodil projekt.
O skladu Prime Kapital
Prime Kapital je po naših informacijah ustanovil Dewald Joubert, ki je prej delal za južnoafriški sklad NEPI (New Europe Property Investments). NEPI je eden izmed skladov v lasti Resilienta, ki ga vodi eden najbogatejših Južnoafričanov Des de Beer. Med skladi Resilienta je tudi Greenbay Properties s sedežem na Mauritiusu, ki ga je ustanovilo podjetje za nepremičninske naložbe Resilient Africa. Greenbay Properties je lani kupil Planet Tuš v Kopru in nato še Kolizej v Ljubljani. Za Emoniko sta se zanimala tako NEPI kot Prime Kapital, vendar je bil Prime Kapital hitrejši.
F-številke
-Poslovna stolpnica na vogalu Dunajske bo imela 28 nadstropij, to bo nova najvišja stavba v Ljubljani, na višini Ljubljanskega gradu.
-Zgradili bodo skupaj 23 tisoč kvadratnih metrov pisarn.
-Vseh trgovinskih površin bo za 59 tisoč kvadratnih metrov. Za primerjavo: Spar Center v Šiški bo na 32 tisoč kvadratnih metrih, Citypark pa meri 53 tisoč kvadratnih metrov.
-1.600 parkirnih mest je v načrtih.
Vir-
https://tl.finance.si/8854396/Taksen-je ... =488396588