Emonika

Splošna debata okoli železnice oziroma kar ne paše pod ostale kategorije.
Matevz96
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 122
Pridružen: 17.01.2016, 19:33

Re: Emonika

OdgovorNapisal/-a Matevz96 » 29.04.2017, 19:25

Re 4/4 napisal/-a:
Matevz96 napisal/-a:
Kakorkoli obračamo hrup ob železnici bo vedno prisoten, bi pa močno zmanjšali število ljudi, ki so izpostavljeni hrupu če proga ne bi potekala po najgosteje naseljenem področju.


Drži, vendar kdo je bil prej železnica ali blok? Žal se vse preveč daje potuha ljudem in se jim pritrjuje; Ja, ste prizadeti. Pa vendar, če kupiš stanovanje ob prometni infrastrukturi, se moraš zavedati posledic sobivanja s prometom. Če pa prestaviš progo se pa začnejo drugi buniti, ker bo pobrala gozd, kmetijska zemljišča, bo pri njih hrup, turizem... :roll: Osebna odgovornost, to manjka vsem.


Se zavedam, da proge ne bomo prestavili, kaj je bilo prej je pa težko reči, posamezni bloki so de facto mlajši od železnice, vendar je pa samo naselje starejše (protiargument: razvilo se je zaradi železnice).

Kamorkoli postavimo infrastrukturo bo nekoga motila, če pa speljemo progo direktno čez kočevski gozd pa medvedi ne bodo mogli v miru spat!
urban120
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 224
Pridružen: 10.05.2015, 19:05

Re: Emonika

OdgovorNapisal/-a urban120 » 29.04.2017, 22:17

Ljubitelj napisal/-a:
Jaz si z Emoniko predstavljam prelevitev Ljubljanskega centra za javni potniški promet. In to vključuje kombinirano/integrirano železniško in avtobusno postajo.
Ne pa, da se zgradi ogromni nakupovalni center čez železnico, potem pa en plunk za postajo.


Koliko prostora samega po sebi pa potrebuje potniška postaja v Ljubljani in na splošno? Se bojim, da poleg peronov bore malo, še potrebe po silnih čakalnicah ni. Če pogledaš po svetu so vsepovsod v, na, pod postajo neki nakupovalni centri, ki žive od mimoidčih potnikov. Sicer ne vem, zakaj bi mimoidoči dnevni migranti hodili v kino, vendar če je prostor na voljo, zakaj pa ne. Ali naj bo prazno kot sedanji podhodi?. Vsekakor je pa zanimivo, da bi naj lastnik JŽI financiral tudi gradnjo avtobusne postaje. No, trenutno j res AP Ljubljana na železniškem zemljišču in moa po novem plačevati najemnino.

LPL


Zdi se mi sporno, da podarimo zemljišče v centru mesta v zameno za tako mizerno postajo.

Mislim, da Ljubljana potrebuje integrirano želežniško in avtobusno postajo. Je pa dejstvo to, da je avtobusna postaja tudi v groznem stanju. In se mi zdi, da je edino smiselno, da se obe obnovi ob enkrat. Me pa ne zanima kako se pri tem uskladijo SŽ, JŽI in AP-LJ.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4159
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Emonika

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 30.04.2017, 6:29

Zdi se mi sporno, da podarimo zemljišče v centru mesta v zameno za tako mizerno postajo.

Mislim, da Ljubljana potrebuje integrirano želežniško in avtobusno postajo. Je pa dejstvo to, da je avtobusna postaja tudi v groznem stanju. In se mi zdi, da je edino smiselno, da se obe obnovi ob enkrat. Me pa ne zanima kako se pri tem uskladijo SŽ, JŽI in AP-LJ.


Bolje "mizerna" kakor sedanja, ki še mizerna ni. Kolikor pa vem, je v vseh projektih do sedaj bila vključena tudi avtobusna postaja. Ali imaš kakšna dokazila, da je avtobusna postaja izločena? V članku je bolj pisanje o tem kaj vse bo nad postajo in bolj malo kakšna bo postaja.

Meni se pa sicer osebno zdi bolj sporno, bolje rečeno nesmotrno, da najlepše parcele v mestu zaseda železnica in za njih sploh ne plačuje NUSZ. Če bi bile v funkciji prevoza bi razumel, tako pa raste plevel, ali so pa namenjene parkiranju na nekonkurenčno pocenih (ni NUSZ) parkingih.

LPL
Uporabniški avatar
Anzee
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 540
Pridružen: 08.04.2008, 12:55

Re: Emonika

OdgovorNapisal/-a Anzee » 30.04.2017, 8:13

Jaz kot ljubljancan pogresam zeleznisko postajo in avtobusno kot se sika. To ne pomeni da je to neka ogromna postaja, vseeno pa da je dovolj velika da omogoca siritev in razvoj v prihodnje. Odlicna se mi zdi tudi integracija z drugimi dejavnostmi, morda se tako lahko ozivi samo Ljubljano (osebno se mi zdi center mrtev napram 20, 30 let nazaj, ce izvzamemo turiste in buticne trgovinice) in pa pribliza javni promet ljudem na splosno, kar bi pomagalo k spreminjanju mentalitete ljudi.
Kar se tovornega prometa tice, absolutno bi bilo treba zgraditi obvozno progo, ce mene vprasate po trasi V kongresa in obvozne proge. Pa ne toliko zaradi raznih mamc ki jamrajo zaradi hrupa (kot je ljubitelj zapisal, ce si kupil nepremicnino ob progi moras to pac vzeti takrat v zakup) ampak zato, ker 1. tranzitni tovorni promet v potniski center v sodobnem svetu res ne sodi in 2. ker bi tako lahko omogocili boljso potnisko storitev (vec vlakov, taktni promet,..)...
fotografija | video produkcija | graficno oblikovanje | tisk na majice | http://www.psgt-productions.com :)
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1320
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Emonika

OdgovorNapisal/-a preglednik » 30.04.2017, 10:55

Naj gredo naši vrli "investitorji" pogledat v Celovec ali Gradec. Tam bodo videli kaj potrebujemo, ne pa da sanjajo mokre sanje v oblakih.
preglednik
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4159
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Emonika

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 30.04.2017, 13:09

Naj gredo naši vrli "investitorji" pogledat v Celovec ali Gradec. Tam bodo videli kaj potrebujemo, ne pa da sanjajo mokre sanje v oblakih.


Preglednik, samo na nekaj si pozabil, okoli teh dveh postaj ni še in še neizrabljenega prostora, kakor v Ljubljani. Mene pravzapra nič ne briga (*) kaj bo investitor zgradil okoli postaje na devastatiranih parcelah, ali bo kino, štacuna ali hotel, važno je, da Ljubljana dobi funkcionalni prometni center, žel. in avt. postajo. In če lahko shandlaš zapuščena zemljišča v to svrho, še toliko boljše. Končno niso lastniki jŽI investirali menda še nič drugega, kakor zapuščene parcele.

LPL

PS.: *) Kaj bo investitor gradil me bo zaskrbelo šele takrat, če slučajno ne bo mogel odplačevati kreditov in bodo padli tudi na moja, davkoplačevalska bremena.
Uporabniški avatar
bisabre
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 618
Pridružen: 19.07.2015, 13:34

Re: Emonika

OdgovorNapisal/-a bisabre » 30.04.2017, 13:31

Meni predstavljeni arhitekturni načrt (upam, da bo spremnjen) sploh ni všeč. Nobenega arhitektonskega presežka ni v njem, kot bi ga risali študentje drugega letnih FA. Glede hrupa se stinjam s tistimi, ki pravijo, da ima železnica prednost, saj je na tem prostoru bila še predno so ljudje sploh slišali za blokovska naselja in shoping centre. Kdor je nepremičnino kupil v bližini prpmetnic oz. premetnih središč mora to vzeti v zakup in je bil s tem rizikom seznanjen že ob samem nakupu. Tudi obsežen trgovsko-zabaviščni del me ne moti, saj se trgovina in obrt postopoma vračata v mestna središča iz katerih sta izginila ob poplavi in euforiji hitro rastočih centrov na obrobju mest. Zato se mi zdi gradnja smiselna že zuaradi tega, ker je pretok ljudi skozi, ali ob tovrstnih centrih dokaj visok kar zagotavlja zadostno zasedenost in posledično solidno prodajo storitev ter blaga.
Kaj bo iz vsega skupaj nastalo pa bomo videli šele čez dve do tri leta, saj lahko na primeru Sožic ter bežigrajskega stadiona vidimo kako zadeve potekajo v Slovenistanu.
Simpl je tanartabul.
gorican
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 401
Pridružen: 28.02.2013, 19:48

Re: Emonika

OdgovorNapisal/-a gorican » 28.10.2017, 7:48

Slovenske železnice in Prime Kapital podpisali pismo o nameri

https://www.dnevnik.si/1042789517/lokal ... o-o-nameri

Nekaj se premika :wink:
gorican
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 401
Pridružen: 28.02.2013, 19:48

Re: Emonika

OdgovorNapisal/-a gorican » 27.01.2018, 9:02

V Emoniki potniki drugorazredni

Na Slovenskih železnicah verjamejo, da bo projekt po skoraj dveh desetletjih končno uresničen. Gradnja bo stekla predvidoma prihodnje leto, končana pa bo leta 2022. Romunski investicijski sklad Prime Kapital naj bi komercialni del projekta Emonike uresničil z južnoafriško nepremičninsko družbo Mas Real Estate. Mnogi menijo, da arhitekturna zasnova ni vredna tako eminentne lokacije. Ali je res bolje graditi povprečno kot čakati na presežek?
V okviru projekta Emonika naj bi romunski finančni sklad Prime Kapital skupaj z nepremičninsko družbo Mas Real Estate v komercialni del vložil od 200 do 300 milijonov evrov. Mas Real Estate je v poročilu investitorjem in delničarjem, že jeseni objavljenem na njihovi spletni strani, zapisal, da bodo v Ljubljani sredi leta 2021 na okoli 88.000 kvadratnih metrih poleg sto metrov visoke stolpnice, hotela in pisarniških prostorov zgradili dvonadstropno nakupovalno središče, ki bo s koridorjem povezovalo avtobusno in železniško postajo.


http://www.delo.si/novice/ljubljana/v-e ... redni.html
Meh 362
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 319
Pridružen: 22.02.2011, 18:08

Re: Emonika

OdgovorNapisal/-a Meh 362 » 01.03.2018, 12:05

Lep pozdrav
zelencek
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 513
Pridružen: 22.09.2011, 20:16

Re: Emonika

OdgovorNapisal/-a zelencek » 01.03.2018, 17:15

https://www.dnevnik.si/1042803148/lokal ... ranski-tir

Emoniko začasno postavili na stranski tir
Družba Mas Real Estate v najnovejših poslovnih dokumentih navaja, da je ljubljanski megaprojekt Emonika, v katerega je nameravala vlagati skupaj s partnerjem Prime Kapital, ustavljen za nedoločen čas.

Vanja Brkić
Projekt Emonika, ki poleg gradnje nujno potrebnega modernega potniškega centra z novo avtobusno in železniško postajo vključuje komercialne vsebine, je očitno naletel na novo oviro, zaradi katere je njegova izvedba znova negotova. Družba Mas Real Estate, ki je z družbo Prime Kapital ustanovila skupno podjetje za vlaganje v komercialni del Emonike, je namreč v poslovnih dokumentih objavila, da je projekt ustavljen za nedoločen čas. »Čeprav smo s Slovenskimi železnicami dosegli načelen trgovski dogovor in kljub spodbudnemu napredku na različnih področjih, je januarja 2018 postalo jasno, da so nekatera regulatorna vprašanja nepremostljiva,« je zapisala družba Mas. Dodala je, da bo skupno podjetje zaradi teh spornih vprašanj ustavilo razvoj projekta Emonika, ki so ga ocenili na 290 milijonov evrov, in svojo pozornost raje usmerilo v projekte drugod po Evropi. O svoji odločitvi, da za nedoločen čas ustavijo razvoj projekta Emonika, naj bi minuli mesec že obvestili svoje slovenske partnerje.

Prime Kapital Emonika še vedno zanima
Kaj natančno je nepremostljiv problem, v svojih dokumentih Mas ne navaja. O vzrokih za zamrznitev projekta smo spraševali glavnega direktorja za naložbe pri Masu Jonathana Knighta, a včeraj na naša vprašanja ni odgovoril. Vodja projekta Emonika pri Prime Kapitalu Csaba Toth pa je potrdil Masove informacije. Ob tem je poudaril, da Prime Kapital še vedno zanima ta projekt, »čeprav lastnika zemljišč nismo mogli prepričati, da bi sprejel našo predlagano časovnico za nadaljnje korake. Brez podpore lastnika zemljišč ne moremo nadaljevati.« Lastnik zemljišč, na katerih je predvidena gradnja komercialnega dela Emonike, je trojica projektnih družb, katerih večinski lastnik je ciprska družba Granit Polus. To so leta 2015 ustanovili lastniki in menedžment nekdanje skupine TriGranit. »Upamo, da se bo situacija spremenila in se bomo lahko vrnili k projektu Emonika,« je še dodal Toth. Zagotovil je, da je bil nadaljnji potek projekta usklajen z lokalnimi partnerji. Nadaljnjih komentarjev Toth ni želel dajati.

Družba Mas je v svojih dokumentih navedla, koliko bi jih stalo, če odprtih vprašanj ne bi bilo mogoče rešiti. »Trenutni potencialni stroški prekinitve se pričakujejo v višini približno 1,5 milijona evrov. Masov delež pri tem znaša približno 600.000 evrov,« so zapisali.

Kaj bo z železniško in avtobusno postajo?
Dejstvo, da Prime Kapital in Mas svojo pozornost in predvsem svoj denar preusmerjata drugam, ni dobra novica za Ljubljano. Gradnja novega potniškega centra se namreč najverjetneje znova odmika, saj se na določenih delih javne in zasebne površine prepletajo, kar pomeni, da je vsaj v določeni meri javni in komercialni del treba graditi sočasno. Hkrati pa to pomeni tudi, da bo območje ob Dunajski cesti še naprej ostalo zagrajeno.

Za komentar nastale situacije smo povprašali na direkciji za infrastrukturo, ki bi financirala gradnjo avtobusne in železniške postaje, ter na Slovenskih železnicah, ki bi plačale gradnjo parkirne hiše nad avtobusno postajo. Na njihove odgovore še čakamo.

Vse napovedi do zdaj so bile prenagljene
Spomnimo, TriGranit je bil prvi up države, Slovenskih železnic in ne nazadnje uporabnikov javnega prometa, saj je prvi pokazal interes za gradnjo Emonike. Slovenske železnice so s TriGranitom oktobra 2007 sklenile pogodbo o skupnem vlaganju, pri čemer se je TriGranit zavezal, da bo v celoti financiral tako gradnjo komercialnega dela kot tudi potniškega centra. Ob podpisu pogodbe je bil rok za dokončanje Emonike napovedan za konec leta 2009, kar je bilo, kot se je izkazalo, povsem nerealna napoved.

Celoten projekt je bil na začetku ocenjen na 220 milijonov evrov, a je njegova vrednost z leti rasla, po mnenju TriGranita zaradi vedno novih zahtev države. Leta 2012 je bil projekt tako ocenjen na kar 350 milijonov evrov, za 12 milijonov evrov pa je narasel tudi komunalni prispevek. Zaradi tega je TriGranit je pričakoval, da bo nekaj deset milijonov evrov primaknila tudi država, Mestna občina Ljubljana pa da bo znižala komunalni prispevek. A to se ni zgodilo in TriGranit je sklenil opustiti ambicije na Emoniki.

Januarja 2017 so nato na Slovenskih železnicah potrdili, da se o nadaljevanju tega projekta pogovarjajo s skladom Prime Kapital. Toda že od vsega začetka je Prime Kapital svojim slovenskim sogovornikom dal vedeti, da ga ne zanima pogodba, kakršno je imel TriGranit, in da si želijo vlagati le v komercialni del Emonike, ki predstavlja nakupovalno središče, poslovno stolpnico in hotel. Tudi v začetku leta 2017 je padla napoved, da bi bil ta projekt lahko dokončan leta 2020, a je bila tudi ta žal preveč optimistična.
Uporabniški avatar
Regan 664
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3372
Pridružen: 24.01.2006, 16:23

Re: Emonika

OdgovorNapisal/-a Regan 664 » 02.03.2018, 7:45

zelencek napisal/-a:Emoniko začasno postavili na stranski tir


Emonika je na stranskem tiru že od 2007 :D :D
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4159
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Emonika

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 02.03.2018, 8:06

In vendar se nekaj premika, vsaj po pisanju Dnevnika Neugledni postaji bodo očitno sanirale Slovenske železnice skupaj z državo.

LPL
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1491
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Emonika

OdgovorNapisal/-a TGV Lyria » 02.03.2018, 9:19

Ljubitelj napisal/-a:In vendar se nekaj premika, vsaj po pisanju Dnevnika Neugledni postaji bodo očitno sanirale Slovenske železnice skupaj z državo.

LPL


Dokler se ne bo našel spet kak Kovačič, ko bo znana vsota...
Benny
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 173
Pridružen: 28.05.2018, 13:27

Re: Emonika

OdgovorNapisal/-a Benny » 18.10.2018, 14:26

"Za železniško in avtobusno postajo, ki sta last Slovenskih železnic in države, je v državnem proračunu za leto 2019 namenjenih 66 milijonov evrov. Se pravi, da se bosta prihodnje leto začeli graditi."

Iz intervjuja z Jankovičem, http://www.rtvslo.si/slovenija/v-primerjavi-z-drugimi-evropskimi-mesti-imamo-v-ljubljani-najugodnejsi-javni-prevoz/469182#comments

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gostov