Pogoji za hitrost

Splošna debata okoli železnice oziroma kar ne paše pod ostale kategorije.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Pogoji za hitrost

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Če nič drugega, si poglejte v dizertaciji Martina Lindahla iz kraljevega inštituta za tehnologijo v Stockholmu, kako naraščajo zahtevani radiji s hitrostjo...
V SLO sploh ne moremo narediti radija za japonski hitri vlak :lol: :lol:

http://www.europakorridoren.se/spargeometri.pdf
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4115
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Pogoji za hitrost

Odgovor Napisal/-a mkx »

Seveda se v Sloveniji da narediti radij za res hiter vlak :^o . In to celo tako, da ni nevarnosti zaradi bočnega vetra. Bi pa taka proga morala potekati večinoma na nadmorski višini kakšnih 20 metrov (če vzamemo malo rezerve zaradi globalnega segrevanja, da ne bi morje po progi začelo teči proti Madžarski ali Avstriji).
LP, Metod
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Pogoji za hitrost

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

ŽC,

tale doktorant ni vreden počenega groša, oziroma njegovi mentorji. Tlačiti skupaj tovorni in hitri promet z V>200 km/h je namreč v izhodišču napačno. So nekoč preiskušali Nemci, pa so kmalu ugotovili, da tako ne gre. Učiti se je potrebno pri Francozih. Tam ni problema v klancih, bojda je celo laže graditi proge za TGV kot za mešan promet ravno iz teh razlogov.
Mogoče v nadaljevanj avtor pove, kako so na SJ izumili tovorne vagone izočirane od okolice, v katerih tovor preživi udarni val pri vhodu v tunel, pa nisem utegnil dalje brati, drugače pa se ve, da hitrost na progah z mešanim prometom naj ne bi bila višja od 250 km/h.
Ne vem pa kje si izračunal, da ovinka ne moreš narediti v RS. Zakaj bi ga pa sploh delal. Problem je ta, da dnevni promet vseh SŽ ne opravičuje gradnje potniške proge.

LPL
LPL
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Pogoji za hitrost

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Ljubitelj napisal/-a:
---drugače pa se ve, da hitrost na progah z mešanim prometom naj ne bi bila višja od 250 km/h.
Ne vem pa kje si izračunal, da ovinka ne moreš narediti v RS. Zakaj bi ga pa sploh delal. Problem je ta, da dnevni promet vseh SŽ ne opravičuje gradnje potniške proge.

LPL
LPL
Tudi jaz nisem prebral dizertacije...

Hotel sem samo povdariti...
železocestnik napisal/-a:Če nič drugega, si poglejte v dizertaciji Martina Lindahla iz kraljevega inštituta za tehnologijo v Stockholmu, kako naraščajo zahtevani radiji s hitrostjo...
V SLO sploh ne moremo narediti radija za japonski hitri vlak :lol: :lol:

http://www.europakorridoren.se/spargeometri.pdf

Aja, pa en splošni pregled dobiš, kako je potrebno projektirati progo, da ne prevrneš vlaka.


Tisto o tem, da ne moremo v SLO narediti krivine za japonski vlak je pa mišljeno bolj za hec...bolj v stilu, da poznamo ribe v SLO morju po imenu :lol: :lol:

...čeprav si lahko pogledamo, kako šarijo s krivinami za nove proge v SLO čisto ob italijanski meji in jih vedno znova in znova spreminjajo :lol:
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
zelencek
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 513
Pridružen: 22.09.2011, 20:16

Re: Pogoji za hitrost

Odgovor Napisal/-a zelencek »

Kakašna pa mora biti kretnica, da je vožnja čez njo hitrejša. 1. Pri nekaterih postajah je tako, da mora vlak zapeljati čez kretnico (v premo ali odklon) ponavadi s hitrostjo 35, 40, celo 50 km/h (ponekod tudi 20, 60). 2. Na nekaterih postajah pa je, če gre kretnica v premo večja hitrost, kot če gre v odklon.

Ali je pogoj za 2. primer Signalno varnostna naprava, ali je kretnica sama :?:

In če je za določeno hitrost potrebna ustrezna kretnica, kakšna mora biti?

Čakam razlage :mrgreen:
Uporabniški avatar
Cepi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 853
Pridružen: 14.12.2007, 18:34
Kraj: Izlake

Re: Pogoji za hitrost

Odgovor Napisal/-a Cepi »

Delno je odvisno od radijo kretnice.

Ostalo pa naj povedo poznavalci.
zelencek
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 513
Pridružen: 22.09.2011, 20:16

Re: Pogoji za hitrost

Odgovor Napisal/-a zelencek »

Na Bohinjsko-Kraški progi je bilo v času mojega potovanja-glej temo Pogled strojevodje (prejšnji vikend) veliko počasnih voženj večinoma zaradi slabega stanja proge (čisto malo pa zaradi menjave pragov). :shock:

Med Bledom in Bohinjem je proga tako razdrapana (počasna vožnja seveda), da gre vlak levo, desno in se bojiš, da bo iztiril. Brez počasne vožnje v podobnem stanju je nek 5m odsek v nekem tunelu tam blizu. Seveda je tudi v Vintgarju grozno kritično. :(

Baje je ves materjal, ki ga dajo na Bohinjko ta stari iz Koperske, Notranjske proge (joj, kako smo revni :evil: :cry: ). :roll:

Zdi se mi, kot da ovinki niso preveč ostri, tako da bi lahko progo izboljšali za kar nekaj km/h.
Kaj bi morali narediti (Menjava pragov, tirnic, SVN, elektrifikacija, oživitev Boh.Bele, ipd.... :?: )
Kolikšna bi lahko bila hitrost, če bi prenovili CELOTNO [-o< progo?

Zadnji čas je, da se lotijo obnove, pa če se splača al pa ne. Neki evropski standardi bi morali biti za to.
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4115
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Pogoji za hitrost

Odgovor Napisal/-a mkx »

zelencek napisal/-a:Zadnji čas je, da se lotijo obnove, pa če se splača al pa ne. Neki evropski standardi bi morali biti za to.
Pusti ti Evropo, za Bohinjsko progo bi bilo potrebno uporabiti UNESCO standarde.
LP, Metod
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Pogoji za hitrost

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Slej ko prej bodo Bohinjsko progo prodali...
Za 1 €...
Tonotu...
Pol jo bo pa s štajerskim lobijem spravil v UNESCO seznam (zaenkrat je edina proga v UNESCO seznamu Semmering...se ve: biti mora motor, ki s srcem in znanjem pripravi program, potem pa potrebuješ še samo lobiranje)...
No...pol bo pa zaživela :train1 :train2

Ves tovor pa bo šel po progi: Dunaj-Gradec-Trbiž-Videm-Trst...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1947
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Pogoji za hitrost

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Ljubitelj napisal/-a:ŽC,

... Problem je ta, da dnevni promet vseh SŽ ne opravičuje gradnje potniške proge.

LPL
LPL
Evropsko omrežje hitrih prog se "žal" širi proti vzhodu. Ne glede, kakšen bo potniški promet SŽ, če bo povezava med Francijo oz. Italijo proti vzhodu (Balkan, Grčija, Romunija) v bodoče obšla Slovenijo, bomo ostali v prometnem smislu otok (enako, kot da bi bili sedaj brez letališča). Hitra proga med Milanom in Benetkami pa je ža krepko v gradnji. Seveda sedaj ne mislim na drugi tir D-K, ter na posodobitev med Trstom in Ljubljano, to so bolj lokalni projekti.
preglednik
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Pogoji za hitrost

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

mkx napisal/-a:
zelencek napisal/-a:Zadnji čas je, da se lotijo obnove, pa če se splača al pa ne. Neki evropski standardi bi morali biti za to.
Pusti ti Evropo, za Bohinjsko progo bi bilo potrebno uporabiti UNESCO standarde.
Ja, zakaj pa mislite, da vgrajujejo staro opremo in elemente v bohinjsko progo? Pač svoje k svojim, torej zelo spoštljivo ravnajo s kulturno dediščino, da jo modernizacija ne sfiži, ne? Slika

Resno. Na železnici se nič na pol izstrošenega ne zavrže. Delno izrabljene elemente; tirnice, kretnice, prage, SVN naprave, mostovne konstrukcije, .... in celo vijake, ter vso mogočo kramo, ki na glavnih in neprimerno bolj prometnih progah postanejo ovira, še za nekaj časa koristno uporabijo na stranskih postajnih tirih in manj obremenjenih progah. Elementi gredo v odpis in prodajo (DINOS, tudi v privat) šele, ko ne zadostjejo več kriterijem standarda. In to je vsa kunšt. :wink:
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
grikos
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 401
Pridružen: 22.06.2007, 16:45

Re: Pogoji za hitrost

Odgovor Napisal/-a grikos »

zelencek napisal/-a:Kakašna pa mora biti kretnica, da je vožnja čez njo hitrejša. 1. Pri nekaterih postajah je tako, da mora vlak zapeljati čez kretnico (v premo ali odklon) ponavadi s hitrostjo 35, 40, celo 50 km/h (ponekod tudi 20, 60). 2. Na nekaterih postajah pa je, če gre kretnica v premo večja hitrost, kot če gre v odklon.

Ali je pogoj za 2. primer Signalno varnostna naprava, ali je kretnica sama :?:

In če je za določeno hitrost potrebna ustrezna kretnica, kakšna mora biti?

Čakam razlage :mrgreen:

V premo pri navadni kretnici ni omejitev - naprimer čez postaji Rače in Hoče Pendolino švigne z 160 km/h.

V odklon pa se za kretnico brez nadvišanja izračuna po enačbi Vmax=2,91*sqrt(R)
Uporabniški avatar
Tabolši
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 144
Pridružen: 19.07.2011, 14:49
Kraj: Savinjska dolina

Re: Pogoji za hitrost

Odgovor Napisal/-a Tabolši »

Če premišljujem o hitrosti potovanja z vlakom,ne da bi se preveč poglabljal v strokovna vprašanja,ker pač nisem iz gradbene stroke,ugotavljam,da so v veliki večini naša vlečna vozila in vagoni sposobna že sedaj,kljub zastarelosti,dosegati večje hitrosti,kot jih dovoljuje spodnji ustroj,se pravi proga.
Za doseganje večjih hitrosti bi bil torej prej kot nakup novih vozil potreben temeljit remont vseh prog,potem pa tako stanje tudi vzdrževat.
Glede na sredstva,ki bi bila za to potrebna in stanje,ko je vlaganje v železnico odvisno od trenutne navdahnjenosti posameznih politikov,ki pridejo na oblast,se bojim,da do tega še dolgo ne bo prišlo.
Vedeti moramo tudi sami,da hitrosti preko 200 km/h glede na konfiguracijo terena,pa tudi glede na relativno majhnost Slovenije niti ne potrebujemo.Po moje se ni treba bati,da bi nas prometni tokovi zaobšli že,če bi dosegli na celotnem tranzitnem križu hitrost za potniške vlake 160 km/h in jo potem seveda obdržali.
Pri tem bi zadoščalo,če bi pri dvotirnih progah poskušali povečat hitrost in urediti za začetek samo en tir,po katerem bi potem lahko potniške vlake z večjo hitrostjo vozili v obe smeri,za ostale pa bi uporabljali drugi tir.
Za regionalne proge mislim,da bi bila povsem zadovoljiva hitrost 100 km/h,če bi jo seveda uspeli zagotoviti na celi relaciji.
Koliko nam v tem trenutku manjka do teh skromnih,a realno izvedljivih želja,precenite sami.
Pa še moja misel o Bohinjki.Je po mojem mnenju naša najlepša proga,tudi postaje ob njej so po večini uspele zadržati svojo izvirno arhitekturo,zato bi bilo mogoče dobro,če bi seveda to znali tržiti,da bi progo od Anhovega do Jesenic razglasili za muzejsko progo,postaje vse enotno opremili z likovnimi signali in varnostnimi napravami starega tipa in jih vse,vključno s prometnimi pisarnami in kretniškimi postojankami odprli za ogled.
Pri tem bi proga razen za turizem še vedno služila za potniški in tovorni promet v dosedanjem,ali povečanem obsegu.Ob remontu bi se tudi hitrosti na njej lahko povečale,saj stare varnostne naprave niso ovira za večje hitrosti.Kar spomnimo se,da smo iz glavne proge Maribor-Zidani most likovne signale in kretniške postojanke izgrajevali šele v začetku osemdesetih let.
Pa kaj bi brez domišljije;svet in ljudje bi bili dolgočasni.
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1947
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Pogoji za hitrost

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Tudi Belgija ne potreubuje prog za visoke hitrosti (300km/h), pa jih ima. Seveda samo v kontekstu povezave s sosednjo Nizozemsko in Anglijo. Te stvari ne smemo gledati samo v ožjem nacionalnem interesu. Glede Bohinjke: tisto z likovnimi signali, kretniškimi postojankami, kot je bilo leta 1910 + kretniki na biciklih, kot je danes, kar odpade v smislu nekega razvoja bohinjske proge. Ve se, kakšna mora biti sodobna železniška povezava, četudi čezalpska in namenjena predvsem turizmu. Poglejmo v Švico.
preglednik
Uporabniški avatar
Dino S
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1499
Pridružen: 18.09.2008, 16:19
Kraj: Rogaška Slatina

Re: Pogoji za hitrost

Odgovor Napisal/-a Dino S »

A imajo Poljaki ETCS?

Povezava na video

...
Odgovori