Mogoče pa bi se kdo od onih, ki pripravljajo vozne rede in z njimi opremljajo postaje, moral malce zapeljati z vlakom k našim bližnjim in daljnim sosedom, t.j. v Avstrijo, Nemčijo. Ta trenutek nimam pri sebi fotografij, katere sem naredil ampak kar sem opazil, recimo v Nürnbergu:
- na vsakem
tiru je napisan vozni red, ki je v grobem grupiran po urah; v vsaki vrstici je številka vlaka, recimo ICE 919, IC2002, nato sledi relacija vlaka v krepki pisavi (München-Berlin Hbf, Zagreb GK-München Hbf), sledi potem še seznam postaj z uro postanka
- na vsakem
tiru sledi tudi sestava vlakov, najprej s številko vlaka, nato so predstavljeni vlaki (celo oblika je podobna, t.j. ICE zgleda kot ICE, reginalc kot regionalec, motornik kot motornik) in vsak vagon je barvno in številčno označen, za kateri tip vagona gre, kateri razred in obvezno tudi številka vagona.
- vsak
peron ima črke, recimo od A do E, na napisnih tablah nad tirom pa je kratka shema, da se ve, kakšen vagon ustavi pri črki A, kakšen pri C, E...
- na vsakem
peronu je med drugim tudi manjši ograjeni prostor, da se lahko potniki skrijejo pred mrazom
Pa še kaj bi se našlo. Potem zanimivo je tudi to, da ko sem stopil v IC vlak (pa kasneje tudi v ICE), me je na sedežu pričakal tiskani vozni red (sem oba shranil btw). Notri pa zapisano, za kateri vlak gre, kdaj prispe na katero postajo in kdaj odpelje z nje, koliko je razdalja med postajama, kakšne so zveze na posamezni postaji (nekako do 45 min po izstopu z vlaka), najde se kaka uporabna reklamica (turizem!)...
Če kdo od teh oseb, ki se ukvarjajo z voznimi redi, bere tole, naj začne malce razmišljati in skup sestavljati mozaik poimenovan vozni red. Ne začne in konča se s tem, da vlak pride iz točke A in B ampak je treba kdaj še kam prestopit, ponudit potniku prevoz na neko točko v mestu in še kaj. Ne bi pa spet omenjal zajebavanja okoli prestopanja (Ljubljana-Nova gorica), da ne bo Mateja spet skočila iz kože
Tisto pa le še dodatno pokaže koliko je Slovenskim železnicam kot družbi do potnikov...