mehaniki pomoc

Splošna debata okoli železnice oziroma kar ne paše pod ostale kategorije.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: mehaniki pomoc

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Dolfe:
Ljubitelj, spet ga lomiš in to na kvadrat.

1. Na SŽ, na glavnih progah, so tirnice v resnici zvarjene. Ampak, nikoli - nikoli od postaje do postaje. Zvarjena tirnica je dolga cca 360 metrov, nato sledi stik. Preveri na terenu, en sprehod ti bo dobro del.
Dolfe, bo kakšen dokaz za tvojo trditev, da so obvezni stiki na cca 360m. Sam sem povedal, da sem preveril 600m proge Divača-Pula (25,3-25,9 km) in ni bilo nobenega stika. Prav tako sem v zadnjih 50 letih osebno videl remonte na mnogih km proge proti Mb. In nikoli ni bilo vgrajenega stika na novem zvarjenem tiru. Ti pa eksplicitno trdiš, da nikoli - nikoli ni tir zvarjen od postaje do postaje. Usmeril si me tudi na temo neprekinjeno zvarjeni tir, kao da se bom podučil, ker ga lomom na kvadrat. Pa tudi tam ni omenjena potreba po stikih, celo piše, da je zvarjen tir lahko neskončno dolg (no v razumnih mejah, ne na Luno).

Sem pa že videl (če me spomin ne vara, pri jeklenem mostu čez Ren) nekakšne stike za dilatacije, ampak to je pa povsem nekaj drugega od stikovanega tira, in vsa stvar je prosto gibljiva v obliki nekakšnega klina, tirnica proti tirnici se premika brez dilatacije. Toda to je verjetno zaradi jeklenega mostu, ki se širi in krči, tirnice pa morajo biti na takem mostu sproščene, saj most bočnih sil ne prenaša dobro. No vsaj tako si razlagam. Mogoče ve Marlo kaj več, sam pa ga ne bi rad lomil kaj več kot na kvadrat.

Že vajenci na forumu ugotavljajo, da ti grem hudo v nos, saj zanikaš tudi splošno znana, lahko preverljiva dejstva (recimo UNESCO zaščito proge čez Semernik). Torej popravi svoj ugled z dejstvi, ali pa spremeni svoj odnos do soforumašev, ki ga sicer lomijo na kvadrat.

Pa brez zamere

Ljubitelj
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: mehaniki pomoc

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Kdo gre komu "v nos" in kdo to ugotavlja sploh ni važno.

Za forumaše so zanimiva dejstva: ali je to 360 m ali ne.

Zanimivo je tudi vedeti, zakaj tistih X metrov.

Če zna kdo od forumašev "gor vreči" še formulo, zakaj (verjetno kdo od profesorjev ali njihovih asistentov) , bi bilo tudi zanimivo.

Ostalo, kako se kdo s kom razume, nas ne zanima :roll:
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: mehaniki pomoc

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

ŽC:
Za forumaše so zanimiva dejstva: ali je to 360 m ali ne.

Zanimivo je tudi vedeti, zakaj tistih X metrov.
Včasih so se vgrajevale 90 m tračnice, glej Marlov post. Torej vsake 4 zvare po Dolfetu en vijačen spoj. Da dol padeš......
Ostalo, kako se kdo s kom razume, nas ne zanima
Mene tudi ne zanima kaj dosti, ampak o posameznikih (ki jih sploh ne morem kot outsider poznati) pa marsikaj pove.


LPL
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: mehaniki pomoc

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Ljubitelj napisal/-a:Že vajenci na forumu ugotavljajo, da ti grem hudo v nos, .......
Nekaj malega o tebi in mojem nosu:
Vajenci pojma nimajo. Pomisli. Domala edini sem, ki ti replicira in polemizira na tem forumu. Vsi ostali, razen Dolfeta, so že pred leti scagali. Tu in tam še kdo zarenči náte skozi stisnjene zobe. To pa je tudi vse, česar si deležen. Sam pa mislim, da ti na nek način kljub vsemu delajo krivico. Res pa je, da sem sam pri sebi že miljonkrat rekel, " - z Ljubiteljem se ne grem več, ker vse skupaj nima smisla". Ampak, zarečen kruh se meri v hlebcih. :lol:


Ljubitelj napisal/-a: Dolfe, bo kakšen dokaz za tvojo trditev, da so obvezni stiki na cca 360m. Sam sem povedal, da sem preveril 600m proge Divača-Pula (25,3-25,9 km) in ni bilo nobenega stika........
Odkrivanje tople vode in kdo bo komu kaj dokazoval, tudi nima smisla. Marlo je opisal tole temo, ti pa verjemi, če hočeš.
Je pa gornja debata ekvivalentna tejle malce banalni tezi: "Ti, naprimer, mi trdiš, da po bakrenem kablu teče el. tok. Jaz temu ne verjamem in ti oporekam. Namreč, imam dokaz. Ogulil sem dva metra kabla, pa nisem videl nobene elektrike. Sedaj pa mi ti preko te debate dokaži, da se motim". :wink:

Mahh, brez veze. Ne grem se več. Slika
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
vido
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 61
Pridružen: 07.08.2007, 7:01

Re: mehaniki pomoc

Odgovor Napisal/-a vido »

Ha, na Semmering in Unesco si pa (spet) pozabil. Saj je res že BZ, ampak v deabtiranju se argumente spodbija ali pa priznava, ne pa pozablja.
Dolfe napisal/-a: Mahh, brez veze. Ne grem se več.
Uporabniški avatar
Dino S
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1499
Pridružen: 18.09.2008, 16:19
Kraj: Rogaška Slatina

Re: mehaniki pomoc

Odgovor Napisal/-a Dino S »

No ko že je ravno debata o stikih tračnic; jaz lahko potrdim, da na slabem kilometru proge med postajališčem Rjavica in Rogatcem prav tako ni nobenega stika tako, da trditev o obveznih stikih vsakih 360m ne drži.
...
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: mehaniki pomoc

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

vido napisal/-a:Ha, na Semmering in Unesco si pa (spet) pozabil. Saj je res že BZ, ampak v deabtiranju se argumente spodbija ali pa priznava, ne pa pozablja.
In kaj bi rad vedel o Semmeringu? Da ga UNESCO ovira, oziroma tišči v obdobju 1854?

Privošči si izlet in si v živo oglej to progo, ter jo primerjaj in oceni. Šele na to se spotikaj v moje izjave. Bo šlo?
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: mehaniki pomoc

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

vido napisal/-a:

...ampak v deabtiranju se argumente spodbija ali pa priznava, ne pa pozablja.



Debáta (francosko débattre - (nizko) udarjati, pretresati) je hudo zakomplicirana zadeva...

glej wikipedijo:

....je aktivnost, ki jo določa argumentirana in organizirana izmenjava mnenj različnih strani. Vsaka debata poteka po določenih pravilih, pri čemer se formati med seboj razlikujejo. Tako lahko debatiramo v Karl Popper formatu, svetovnem, britanskem parlamentarnem, ameriškem parlamentarnem … Za tekmovanja na študentski ravni je najbolj pogost britanski parlamentarni format (British Parliamentary format ali krajše BP).

Debaterji najprej dobijo t. i. trditev oziroma tezo (motion), na katero se debatira, ki se največkrat začne s Ta zbor bi (This house would) ter vsebuje aktualno družbeno bodisi socialno bodisi politično trditev. Debaterji imajo nato 15 minut pripravljalnega časa, v katerem se s svojim debatnim partnerjem dogovorijo o materialu, ki ga bo predstavila njihova stran.


Mi uporabljamo forum zato, da se kaj na hitro naučimo...

Od koga?
Od tistega, ki nekaj zna.

Tudi Ljubitelj. Tudi jaz.

Lahko pa je tudi obrnjena zadeva.
Lahko se kaj naučite/naučimo tudi od Ljubitelja. Seveda le zadeve, ki jih zna in pozna.
Tudi on ne zna/pozna vsega na tem svetu. Tudi on je ozko specializiran. Ja, seveda ne na področju železnic...

Problem je samo, komu verjamemo, če sami ne vemo/znamo.
Sicer se moramo podati na pot, da izvemo/se naučimo sami kje drugje.


Zato je vedno zaželjeno, da citiramo, od kod nam znanje ali kje se lahko potrdi naša trditev...
Sicer pa je lahko tudi v knjigah kaj narobe :-k :idea: :science
Večino stvari, o katerih se pogovarjamo so tehnične zadeve. Pri njih veljajo fizikalni zakoni, ki pa jih ni lahko obvladovati, posebej še ob tako bornem znanju, ki smo si ga pridobili na različnih nivojih našega izobraževalnega sistema v preteklosti. Če je danes kaj bolje, se opravičujem....
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
vido
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 61
Pridružen: 07.08.2007, 7:01

Re: mehaniki pomoc

Odgovor Napisal/-a vido »

Ne, ne bo šlo. Kaj unesco dela s Semmeringom je nepomembno za to, kar sem napisal. Beri železocestnika.
Dolfe napisal/-a:Bo šlo?
Drotar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 234
Pridružen: 21.02.2011, 17:47

Re: mehaniki pomoc

Odgovor Napisal/-a Drotar »

Ob vsej debati in pisanju o razdalji med tirnimi stik v tej temi , imam občutek, da ob opisu termitskega varjenja tirnic in ostalih postopkov pri tem, katerega je napisal Marlo v drugi temi le-ta ni napisal podatek, da se zavarjene tirnice do dolžine 360 m le-te po istem postopku varijo medsebojno naprej do tako imenovanega dolgega tirnega traku, ki pa sega na progi od kretnice ene postaje do kretnice druge postaje oziroma do prvih izoliranih stikov pri teh kretnicah na teh postajah.Enako je na postajnih tirih.
Imam pa spet občutek,da je Dolfe uporabil ta Marlov podatek (360m) ,da vas pripravi do tega ,da bi sami preverjali razdaljo med tirnimi stiki in tako prehodili od postaje do druge postaje ali še dlje in ga ne našli.
Videti je, da vas je Dolfe kar dobro pripravil , da iščete stike in tudi drugače sprovociral.
Velikokrat sem prepešačil in prevozil vso progo Ljubljana-Dobova –Šentilj in zagotavljam vam,da so na vseh progovnih odsekih in na vseh glavnih tirih postaj tega območja tirnice zavarjene v dolgi tirni trak , tako, da razen začasnih stikov na zlomljenih mestih , ne boste našli tirnih stikov(razen na ostricah kretnic, ki segajo do srca kretnice).Za druge proge ne trdim.

Ali na forumu res ni nikgar od službe vzdrževanja prog, da bi več napisal o tem.

Drotar
holding
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1799
Pridružen: 30.12.2006, 13:03

Re: mehaniki pomoc

Odgovor Napisal/-a holding »

...@Drotar,... =D> =D> =D> ...
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: mehaniki pomoc

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

marlo:
..Kako se sprošča NZT – zaključno varjenje pri srednji temperaturi.
Iz 90 metrskih tirnic se naredijo odseki dolgi 360 m. Potem, ko je tir zreguliran ter smerno in višinsko stabiliziran, se pristopi k sproščanju tira (varjenju ob srednji temperaturi: + 22,5 °C ± 3 °C). Tirnica se odvije (oz. osvobodi pritrditve na prag) in dvigne na valjčke. Potem se gre od fiksnega konca proti sprostilnemu varu (zaključnemu varu), ter se po tirnici tolče z lesenimi ali plastičnimi 'macolami', da se tirnica strese in premakne. Za njimi se tirnica spusti nazaj na prage in pritrdi. Na sprostilnem varu se tirnica odreže na pravo dolžino in zavari skupaj (poudarek L).
..
Kakor je rekel ŽC, je vprašanje, kako so nas šole nučile brati. Sam sicer z branjem in razumenvanjem prebranega nimam prevelikih težav.
Drotar:
Imam pa spet občutek,da je Dolfe uporabil ta Marlov podatek (360m) ,da vas pripravi do tega ,da bi sami preverjali razdaljo med tirnimi stiki in tako prehodili od postaje do druge postaje ali še dlje in ga ne našli.
Videti je, da vas je Dolfe kar dobro pripravil , da iščete stike in tudi drugače sprovociral.
Figo pa tako provociranje, ko se potem dereš ko malo dete "ne grem se več".
Dolfe:
Res pa je, da sem sam pri sebi že miljonkrat rekel, " - z Ljubiteljem se ne grem več, ker vse skupaj nima smisla". Ampak, zarečen kruh se meri v hlebcih.
Sam sem vse vzel malo za hec, preveč dobro sem pred mnogimi leti spremljal remont od ZM-Mb, da bi me kdo na 360m odseke dobil, pa še preveč gradbenikov imam v bližnji okolici, da bi preverjal bedarije o stikih na NZT.

Drugič pa naj velja, da se k debati s strokovnimi temelji javljajo le poznavalci, (če se ne motiom je bilo govora o prenosu zvoka skozi medij, slučajno tirnico). nepoznavalci lahko le bolj ali manj nakladamo, vključno s prominentnimi člani foruma. Apeliram pa na vse, da preverijo razumevanje prebranega, preden pisarijo in se na kaj sklicujejo.

Pa brez zamere in šlus

L
Odgovori