Izlet: ogled muzejske elektrarne Fala, sobota, 28.07.2012
Re: Izlet: ogled muzejske elektrarne Fala, sobota, 28.07.201
Še nekaj malega o turbini:
Gred za pomik loput je šla skozi preboj v zidu do turbin...
...sukal pa jo je nekakšen centrifugalno-hidravlični regulatzor, ki je skrbel za konstantne obrate ter s tem za stabilno frekvenco
Generatorji so iz dveh obdobij, iz 1914-18 in iz srede 20. let (upam, da sta si ŽC in Tono zapomnila več podrobnosti in me bosta dopolnila) in pri novejšem tipu je nekoliko drugačna krmilna naprava in prenos do turbin...
Preboj turbinskih gredi...
Pa še malo generatorjev... v ospredju je istosmerni dinamo za vzbujevalno napetost...
Zadnjič spremenil miha30, dne 28.07.2012, 17:10, skupaj popravljeno 1 krat.
Re: Izlet: ogled muzejske elektrarne Fala, sobota, 28.07.201
Tako je prav!miha30 napisal/-a:Odločil sem se, da bom slike vseeno dal, pač kot moj pogled na vse skupaj
Lep dan
Tomaž
Re: Izlet: ogled muzejske elektrarne Fala, sobota, 28.07.201
...ki se je preko drsnih obročev in ščetk prenašala na rotor
Še komutator s ščetkami na dinamu...
ter bližinski pogled na rotor z vzbujevalnimi in stator z delovnimi navitji
in pogled na kompletno postrojenje
Še zadnji pogled na staro strojnico...
in nato se preselimo v sosednji prostor, kjer kraljuje eden od generatorjev, ki obratujejo sedaj.
Tokrat ne gre več za Brown-Boveri, ampak za...
Me zanima, če bo tudi ta zdržal 62 let
Seveda pa tudi pri Rade Končarju ne smejo manjkat ščetke in drsni obroči
In nazadnje se ponovno povzpnemo na sončno pripeko...
Pogled na prelivno polje našega Končarja... Zelo pripraven poligon za vožnjo s kanujem čez
Še komutator s ščetkami na dinamu...
ter bližinski pogled na rotor z vzbujevalnimi in stator z delovnimi navitji
in pogled na kompletno postrojenje
Še zadnji pogled na staro strojnico...
in nato se preselimo v sosednji prostor, kjer kraljuje eden od generatorjev, ki obratujejo sedaj.
Tokrat ne gre več za Brown-Boveri, ampak za...
Me zanima, če bo tudi ta zdržal 62 let
Seveda pa tudi pri Rade Končarju ne smejo manjkat ščetke in drsni obroči
In nazadnje se ponovno povzpnemo na sončno pripeko...
Pogled na prelivno polje našega Končarja... Zelo pripraven poligon za vožnjo s kanujem čez
Re: Izlet: ogled muzejske elektrarne Fala, sobota, 28.07.201
Še nekaj prelivnih polj...
Kot sem že omenil, so prelivna polja stare strojnice z nasipom 'odrezali' od toka Drave, in nastal je nekakšen zatok...
Pogled iz levega brega. V ospredju so dvigala za dvig zapornic stare strojnice, v ozadju (zidana) so dvigala za dvig zapornic obratujočega dela elektrarne
Pogled na stare zapornice...
Pogled na nove zapornice
In še pogled na zapornico od blizu... Tule bi rabil kaj s širokokotnim objektivom...
Na parkirišču pred elektrarno se nahaja kot spomenik kaplanova turbina (kakršne so sedaj inštalirane na Fali)
In še zadji pogled na elektrarno
Cenjena gospoda, to je z moje strani vse
Kot sem že omenil, so prelivna polja stare strojnice z nasipom 'odrezali' od toka Drave, in nastal je nekakšen zatok...
Pogled iz levega brega. V ospredju so dvigala za dvig zapornic stare strojnice, v ozadju (zidana) so dvigala za dvig zapornic obratujočega dela elektrarne
Pogled na stare zapornice...
Pogled na nove zapornice
In še pogled na zapornico od blizu... Tule bi rabil kaj s širokokotnim objektivom...
Na parkirišču pred elektrarno se nahaja kot spomenik kaplanova turbina (kakršne so sedaj inštalirane na Fali)
In še zadji pogled na elektrarno
Cenjena gospoda, to je z moje strani vse
Re: Izlet: ogled muzejske elektrarne Fala, sobota, 28.07.201
Brez težav bi (Končarja ne podcenjevat ) ampak včasih so bli drugi časi. Zaščita generatorjev je bla drugačna in zato niso mogli vedet kakšen je unbalnas polov in so delal tudi na slepo al je bil generator že delno hin al ne... Sicer je pa življenska doba tudi odvisna od št. obratovalnih ur. Pri hidroelektrarnah vemo da generatorji ne delujejo non stop ampak v odvisnosti od pretoka in omrežja.miha30 napisal/-a:
http://shrani.si/f/2F/AG/jP9JB5T/dsc03324.jpg
Me zanima, če bo tudi ta zdržal 62 let
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1639
- Pridružen: 09.11.2005, 22:40
- Kraj: Maribor
Re: Izlet: ogled muzejske elektrarne Fala, sobota, 28.07.201
Pozdravljeni
@miha30 Odličen fotoprispevek!! Me zanima, če so @Tono, @ŽC in @_Borsig_ tudi kaj fotografirali in če lahko pričakujemo tudi njihove doprineske....
LP
Jože
@miha30 Odličen fotoprispevek!! Me zanima, če so @Tono, @ŽC in @_Borsig_ tudi kaj fotografirali in če lahko pričakujemo tudi njihove doprineske....
LP
Jože
Re: Izlet: ogled muzejske elektrarne Fala, sobota, 28.07.201
Barbarpapa1, nestrpno pričakujem tvoje popravke in dopolnitve mojih navedb
Edit: aja, na najbolj važno sem pa pozabil: hvala za tvoje pohvale
Edit: aja, na najbolj važno sem pa pozabil: hvala za tvoje pohvale
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Izlet: ogled muzejske elektrarne Fala, sobota, 28.07.201
Odlično poročilo!
Učenec prehitel učitelja
Sem rekel, da bo potrebno v čveku odpreti temo: Elektrarne v Sloveniji.
Ni tak OT! Če pogledamo s kakšnim izkoristkom in ogljičnim odtisom delujejo elektrarne, je odvisen tudi izkoristek in ogljični odtis elekto vleke...
En zapis, ki pa ni zrasel na mojem zeljniku...
André-ju Chapelon-u je bilo zelo težko pri srcu, ko so začeli izločati parne lokomotive in jih zamenjevati z električnimi.
Zgodovinarju železnic v Franciji g. Tentesaux-Vernier-ju je poskušal dopovedati, kakšen je zkoristek parnih strojev na malo hudomušen način...
...iz pisma zgodovinarju 3.4.1957...
" ...če vzamemo vlak s 15000 tonami premoga
in ga prepeljemo 200 km s parno lokomotivo, ki porabi 20 kilogramov premoga za en prevoženi kilometer, to pomeni, da bo za celotno pot (200 km) lokomotiva porabila 4000 kg premoga.
Če sedaj odštejemo teh 4000 kg premoga od tistih 1500 t, ki jih vozi vlak, ostane 1496 ton na vlaku, ko pridemo na cilj 200 kilometerskega potovanja.
Izkoristek je torej: 1496 t/1500 t = 99,5 %
Če bi vlak peljala električna lokomotiva, bi bil izkoristek okoli 82%, prav takšen, kot je povprečen izkoristek distribucije električne energije v Franciji.
Na ta način se torej vidi, kako učinkoviti so parni stroji."
Če je zgodovinar ta dopis razumel, nimamo podatkov
André Chapelon je uml 22.7.1978 u Parizu.
Učenec prehitel učitelja
Sem rekel, da bo potrebno v čveku odpreti temo: Elektrarne v Sloveniji.
Ni tak OT! Če pogledamo s kakšnim izkoristkom in ogljičnim odtisom delujejo elektrarne, je odvisen tudi izkoristek in ogljični odtis elekto vleke...
En zapis, ki pa ni zrasel na mojem zeljniku...
André-ju Chapelon-u je bilo zelo težko pri srcu, ko so začeli izločati parne lokomotive in jih zamenjevati z električnimi.
Zgodovinarju železnic v Franciji g. Tentesaux-Vernier-ju je poskušal dopovedati, kakšen je zkoristek parnih strojev na malo hudomušen način...
...iz pisma zgodovinarju 3.4.1957...
" ...če vzamemo vlak s 15000 tonami premoga
in ga prepeljemo 200 km s parno lokomotivo, ki porabi 20 kilogramov premoga za en prevoženi kilometer, to pomeni, da bo za celotno pot (200 km) lokomotiva porabila 4000 kg premoga.
Če sedaj odštejemo teh 4000 kg premoga od tistih 1500 t, ki jih vozi vlak, ostane 1496 ton na vlaku, ko pridemo na cilj 200 kilometerskega potovanja.
Izkoristek je torej: 1496 t/1500 t = 99,5 %
Če bi vlak peljala električna lokomotiva, bi bil izkoristek okoli 82%, prav takšen, kot je povprečen izkoristek distribucije električne energije v Franciji.
Na ta način se torej vidi, kako učinkoviti so parni stroji."
Če je zgodovinar ta dopis razumel, nimamo podatkov
André Chapelon je uml 22.7.1978 u Parizu.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Izlet: ogled muzejske elektrarne Fala, sobota, 28.07.201
Ojoj Darko, pa lepo vas prosimželezocestnik napisal/-a:Odlično poročilo!
Učenec prehitel učitelja
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Izlet: ogled muzejske elektrarne Fala, sobota, 28.07.201
Nobena pohvala ne škoduje
Zahvaliti pa se moramo Tonorajzen za odlično organizacijo in izvedbo strokovne ekskurzije
Zahvaliti pa se moramo Tonorajzen za odlično organizacijo in izvedbo strokovne ekskurzije
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Izlet: ogled muzejske elektrarne Fala, sobota, 28.07.201
Vredi je blo, samo na Maximum Power smo pozabili
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Re: Izlet: ogled muzejske elektrarne Fala, sobota, 28.07.201
železocestnik napisal/-a:Nobena pohvala ne škoduje
Zahvaliti pa se moramo Tonorajzen za odlično organizacijo in izvedbo strokovne ekskurzije
Zahvala tudi od mene!
"Tonorajzen" napreduje.
Na zadnjem izletu na predavanje v Mürzzuschlag sta bila samo dva: @Tono in @Železocestnik
tokrat nas je bilože malo več!
Dokaz - sobotna "gasilska":
@miha30:
za objavljene slike
LP _Borsig_
Pa fajn se še mejte!
Pa fajn se še mejte!
Re: Izlet: ogled muzejske elektrarne Fala, sobota, 28.07.201
lepo predstavljen obisk , ampak tako malo vas pa tudi ni bilo, kot je napisal Miha tam na začetku
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Izlet: ogled muzejske elektrarne Fala, sobota, 28.07.201
Samo toliko, da se ve, koliko truda je potrebno vložiti v takšen prikaz strokovne ekskurzije...
Vedno si zadnji v skupini...
Recimo, da nastane ena takšna fotka...
...je potrebno iti tudi na kolena...
seveda pa dogajanje zanima tudi druge forumaše, v tem primeru Tonota, ki je na pol "električista"...
Samo toliko, da se ve, pod kakšnimi pogoji delujemo "fotoreporterji" in pod kakšnim stresom živimo
Vedno si zadnji v skupini...
Recimo, da nastane ena takšna fotka...
miha30 napisal/-a:
Seveda pa tudi pri Rade Končarju ne smejo manjkat ščetke in drsni obroči
...je potrebno iti tudi na kolena...
seveda pa dogajanje zanima tudi druge forumaše, v tem primeru Tonota, ki je na pol "električista"...
Samo toliko, da se ve, pod kakšnimi pogoji delujemo "fotoreporterji" in pod kakšnim stresom živimo
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Izlet: ogled muzejske elektrarne Fala, sobota, 28.07.201
Imeli ste odličnega vodiča. Bojan Majhenič je poleg vsega tudi velik strokovnjak za turbinske regulatorje.
Pa še čisto majhen popravek komentarjev pri slikah @mihe30: prelivna polja so tam, kjer so jezovne zapornice, nad in pod turbino pa se imenuje turbinski vtok in iztok.
Pa brez zamere, poklicna deformacija pač.
Lp
Pa še čisto majhen popravek komentarjev pri slikah @mihe30: prelivna polja so tam, kjer so jezovne zapornice, nad in pod turbino pa se imenuje turbinski vtok in iztok.
Pa brez zamere, poklicna deformacija pač.
Lp