Koliko vagonov bi napolnili?

Splošna debata okoli železnice oziroma kar ne paše pod ostale kategorije.
tsum
Začetnik
Začetnik
Prispevkov: 2
Pridružen: 27.08.2012, 21:33

Koliko vagonov bi napolnili?

OdgovorNapisal/-a tsum » 28.08.2012, 8:31

Pozdravljeni,

v okviru manjsega projekta pripravljam besedilo za informacijske table na ucni poti v okolici jezera v Kocevju. Ker je na tem obmocju nekoc deloval rudnik rjavega premoga, ki so ga seveda odvazali s pomocjo zeleznice, bi vas prosila za pomoc pri iskanju odgovora na zanimivo vprasanje.

V letih delovanja rudnika so pridobili okrog 6,75 milijonov ton rjavega premoga. Zanima me, koliko vagonov za prevoz taksnega tovora bi hipoteticno morali napolniti, ce bi zeleli hkrati natovoriti vso to kolicino in kaksno dolzino (v km) bi na zeleznici pokril vlak s toliko vagoni?

Ali ce vprasam malo drugace - s koliko kg rjavega premoga lahko v povprecju napolnite en vagon? Po pregledu spletne strani SZ sem videla, da za prevoz taksnega tovora uporavljajo vagone Fals.

Najlepsa hvala za vas odgovor!
Uporabniški avatar
Regan 664
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3394
Pridružen: 24.01.2006, 16:23

Re: Koliko vagonov bi napolnili?

OdgovorNapisal/-a Regan 664 » 28.08.2012, 11:31

Pozdravljena nova uporabnica foruma :D

Po kočevski progi so premog vozili večinoma v dvoosnih vagonih serije Es, zaradi slabše osne obremenitve kočevske proge.
http://www.vlaki.com/slovenia/000_rs//0080_Freight/500_50-55%20E%20NORMAL%20OPEN%20CAR/1_SZ%20555%20Es/20000909_BeltinciEs_07.jpg

Če je dovoljena bruto masa vagona glede na osno kategorijo 20 ton, ob tem, da je masa praznega vagona 11,3t, lahko izračunaš neto maso premoga - 8,7ton.
kar pomeni, da bi celoten premog zvozili z cca 776.000 takimi vagoni. Dolžina bi bila potemtakem znašala 7.760 km

Če pa bi premog vozili s 4-osnimi vagoni Eas, ki prazen vaga 21 ton, bi:
a) po stari Kočevki (pred modernizacijo osni pritisk 16t/os) nakladali skupno maso 43 ton (neto 22 ton premoga), kar znese cca 307.000 vagonov, dolžina pa 4.298 km
b) po modernizirani Kočevki (osni pritisk 22,5t) nakladali maso 59 ton (neto 38 ton premoga), kar znese cca 178.000 vagonov, dolžina pa 2.492 km.

http://www.vlaki.com/Slovenia/000_rs/vgallery.php?CountryID=0080&SubID=8&StationID=1&PictureID=14

Toliko na hitro in na kratko. Se bo mogoče še kdo bolj podrobno razpisal. :wink:
Uporabniški avatar
odbijac
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 365
Pridružen: 18.02.2011, 11:37
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Re: Koliko vagonov bi napolnili?

OdgovorNapisal/-a odbijac » 28.08.2012, 13:08

Pozdravljena,

mimogrede, dolžina omenjenih vagonov Es oziroma Eas je 10,00 m oziroma 14,04 m, kar je razvidno iz ene od oznak na vsaki sliki. To je dolžina med odbojniki in je dolžina, ki jo iščeš. Označena je namreč tudi dolžina, ki je uporabljena za nakladanje, potem pa tudi površina, prostornina, masa..
LP, odbijac
tsum
Začetnik
Začetnik
Prispevkov: 2
Pridružen: 27.08.2012, 21:33

Re: Koliko vagonov bi napolnili?

OdgovorNapisal/-a tsum » 28.08.2012, 19:21

Najprej hvala za dobrodoslico :D

In potem se enkrat hvala za bliskovit odgovor, izracun ter za dobra pojasnila. Ker ste mi dali tri možnosti, pa zdaj seveda ne vem, kateri podatek bi izbrala :wink:
Moram še malo razmisliti, da najdem kakšen podatek, ki ga lahko uporabim za ponazoritev takšne dolžine - "Takšen vlak bi segal od tu do ..." Nekaj kreativnega razmisljanja, pa bo. Hvala obema.

Moji "viri" pravijo, da so prvo povezavo z Ljubljano zgradili leta 1893. Lahko še vprašam, kdaj so posodobili kočevsko železnico?
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3516
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Koliko vagonov bi napolnili?

OdgovorNapisal/-a mkx » 28.08.2012, 19:33

tsum napisal/-a:Lahko še vprašam, kdaj so posodobili kočevsko železnico?

Posodabljanje poteka ... od Grosuplja (cepišče z glavne proge Ljubljana - Novo mesto) do Ortneka je proga več ali manj posodobljena, trenutno potekajo dela na odseku med Ortnekom in Ribnico. Od Ribnice do Kočevja pa bo ko bo. Več je v temi Čudež na kočevski progi.
LP, Metod
holding
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1799
Pridružen: 30.12.2006, 13:03

Re: Koliko vagonov bi napolnili?

OdgovorNapisal/-a holding » 02.09.2012, 20:49

Regan 664 napisal/-a:Po kočevski progi so premog vozili večinoma v dvoosnih vagonih serije Es, zaradi slabše osne obremenitve kočevske proge.
Če je dovoljena bruto masa vagona glede na osno kategorijo 20 ton, ob tem, da je masa praznega vagona 11,3t, lahko izračunaš neto maso premoga - 8,7ton.
kar pomeni, da bi celoten premog zvozili z cca 776.000 takimi vagoni. Dolžina bi bila potemtakem znašala 7.760 km


... [-X ..ej, jej, jej.....matematika,fizika, opisna geometrija...???...

Es vagon ima DVE osi X 20 ton/os je 40 ton bruto vagona, minus tara 11,3 tone, je neto masa premoga 28,7 tone/ vagon !!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:....kar znese cca 232.800 vagonov X 11m = 2560 km.... #-o ...
holding
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1799
Pridružen: 30.12.2006, 13:03

Re: Koliko vagonov bi napolnili?

OdgovorNapisal/-a holding » 02.09.2012, 21:05

Regan 664 napisal/-a:Če pa bi premog vozili s 4-osnimi vagoni Eas, ki prazen vaga 21 ton, bi:
a) po stari Kočevki (pred modernizacijo osni pritisk 16t/os) nakladali skupno maso 43 ton (neto 22 ton premoga), kar znese cca 307.000 vagonov, dolžina pa 4.298 km
b) po modernizirani Kočevki (osni pritisk 22,5t) nakladali maso 59 ton (neto 38 ton premoga), kar znese cca 178.000 vagonov, dolžina pa 2.492 km.

Ad A)... #-o ..eehhhh....Eas vagon ima ŠTIRI osi X 16 ton/os = 64 ton bruto, minus 21 ton tare vagona = 43 ton premoga neto... :shock: ...

Ad b)... :evil: ...4 osi X 22,5 ton/os = 90 ton bruto, minus 21 ton tara vagona = 69 ton neto premoga...(če imaš Eas vagone "D" kategorije)...

....kilometre si pa računajte sami... #-o ...
Uporabniški avatar
Regan 664
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3394
Pridružen: 24.01.2006, 16:23

Re: Koliko vagonov bi napolnili?

OdgovorNapisal/-a Regan 664 » 03.09.2012, 6:36

Res je, priznam, zmotil sem se, ker sem od neto mase odštel še taro vagona #-o #-o
Včasih se moramo tudi malo preverjati.
Se je pa pri izračunu zmotil tudi @holding za Es vagon.
Torej, če popravim:

Var 1: dvoosni vagon Es
Kategorija proge A - dopušča nakladanje neto 20,5t po vagonu tara vagona 11,3t, skupaj torej 31,8t, kar znese na os 15,9 t, kar je skoraj 16t/osi, ki je obremenitev kočevske.
Upoštevamo torej 20,5 t neto premoga na vagonu, kar znese 329.268 dvoosnih vagonov Ea, skupna dolžina (en vagon je 10 m) je tako 3.293 km.

Var 2: 4osni Eas vagon, kot je že holding izračunal neto 43 ton, kar znese 156.977 vagonov oz. 2.204 km.
Var 3 pa ni realna, vsaj do sedaj ne.

Da zaključimo to zgodbo, glede na to, da so po kočevki vozili večinoma dvoosni vagoni, je najbolj primerna varianta 1.
holding
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1799
Pridružen: 30.12.2006, 13:03

Re: Koliko vagonov bi napolnili?

OdgovorNapisal/-a holding » 03.09.2012, 8:48

...ej, @Regan664, ti si dal primer za Es in 20 ton/os, ne jaz.....jaz sem samo prikazal izračun za to osno obremenitev, čeprav je Kočevarka imela 16 ton/os...
...lahko greva pa še malo dlakocepit in upoštevava še vrednost (težo) 2% tare vagona, ki jo sme bruto vagona presegat in je še zmeraj v dovoljenih mejah.... :idea: ...pa zmanjšava še za nekaj vagonov in skrajšava še za nekaj metrov ta vlak.... :lol: :lol: :lol: ...
Uporabniški avatar
ŽAT32
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1105
Pridružen: 27.07.2012, 16:52

Re: Koliko vagonov bi napolnili?

OdgovorNapisal/-a ŽAT32 » 03.09.2012, 19:19

Bom še jaz malo dodal:
varianta 1 je najbolj realna, vendar je imela Kočevska kakšnih 50 let vgrajene tirnice XXIV, ki so za 14 ton, tako da se vlak še malo podaljša :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow:
Če pa koga zamima, kaj vse so potem navlekli namesto njih [-o< , pa lahko enkrat tudi malo napišem.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9287
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Koliko vagonov bi napolnili?

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 04.09.2012, 0:43

Mislim, da bo treba vključiti malo zgodovine. Ali se kdo ukvarja z zgodovino vagonov razen Tomija Vaude?

Malo sem poguglal in ugotovil, da so vsaj v stari kraljevini SHS vozili z "10- tonskimi vagoni".
"10-tonski" vagon pomeni med ljudmi, ki se ne spoznajo na osne obremenitve, taro itd. to, koliko tovora (premoga itd.) si lahko naložil na vagon.

Dajem primer za progo iz Velenja in prevoz Velenjskega premoga s 10-tonskim vagonom...

Slika


Mislim, da je to potrebno upoštevati, ko se računa dolžina vlaka, ki naj bi teoretično izpeljal celotno količino premoga in opozoriti na to, da so včasih vagoni prepeljali recimo polovično količino količino kot novejši, ki jih danes pozna širše občinstvo.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9287
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Koliko vagonov bi napolnili?

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 04.09.2012, 1:09

Še prevoz oglja...

ŠUMARSKI LIST 5-7/1936 str. 89 <-- 89 -->

INŽ. SEVNIK FRANJO (STRAŽA) :


OGLARSTVO V SLOVENIJI

(CARBONISATION DU BOIS EN SLOVÉNIE)


"....Za 1 vagon — 10 ton — je potrebno okoli 350 vreč oglja.

Oglje nosijo v vagone v košarah, če se tovori razsuto (it. alla rinfusa).
Včasih se dobavi tudi v vrečah, ki jih pa plača kupec po dogovorjeni
ceni.

Odpošiljanje oglja se vrši v odprtih ali zaprtih vagonih. Odprti vagoni
se lahko bolj izkoristijo. Oglje se pokrije z nepremočljivo ponjavo.
Ta način odpošiljatve je bil zelo v navadi pred vojno. Običajno se pa
odpošilja oglje v zaprtih vagonih in sicer so določeni v to svrho vagoni
serije Kg (glej sliko 16). Pri nosilnosti 10 ton se sme naložiti največ
10.500 kg, pri nosilnosti 15 ton pa 15.750 kg, t. j . za 5% več.
Pri pomanjkanju Kg vozov se uporabljajo lahko tudi vozovi serij
»G« in »Gz«, za katere je pa treba plačati praviloma 10% višjo tovornino.
Za ograjo pri vratih vagona se postavijo deske, ki se zaračunajo običajno
po teži in isti ceni kot oglje. Zagrebške uzance določajo, dai se
mora nosilnost teh vagonov popolnoma izkoristiti in to tako, da se v 15
tonski vagon z vsebino 42 m3 naloži najmanj 9.500 kg oglja."



Torej so leta 1936 obstajali tudi 15-tonski vagoni, vendar je morala biti primerna tudi proga za te vagone...
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9287
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Koliko vagonov bi napolnili?

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 04.09.2012, 1:33

Koliko oglja se je prepeljalo v 10-tonskih vagonih...

Slika

v takšnih vagonih...

Slika

V kolikor koga zanima oglarjenje je tukaj na linku odličen celoten članek pokojnega prof. Sevnika:
http://sumlist.sumari.hr/193605.pdf#page=65
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1466
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Koliko vagonov bi napolnili?

OdgovorNapisal/-a preglednik » 04.09.2012, 13:00

Dolžine, ki ste jin naračunali niso točne. Pri speljavi se kompozicija namreč nategne, pri zaviranju pa zbije skupaj. Katera dolžina je potem ta prava :mrgreen:
preglednik
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12686
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Koliko vagonov bi napolnili?

OdgovorNapisal/-a Dolfe » 04.09.2012, 13:06

preglednik napisal/-a:Dolžine, ki ste jin naračunali niso točne. Pri speljavi se kompozicija namreč nategne, pri zaviranju pa zbije skupaj. Katera dolžina je potem ta prava :mrgreen:


In v tistem času se je "mehko" spenjalo. Kar pomeni, upoštevajte xyz premikaški faktor. :lol:
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 8 gostov