Koliko vagonov bi napolnili?
Koliko vagonov bi napolnili?
Pozdravljeni,
v okviru manjsega projekta pripravljam besedilo za informacijske table na ucni poti v okolici jezera v Kocevju. Ker je na tem obmocju nekoc deloval rudnik rjavega premoga, ki so ga seveda odvazali s pomocjo zeleznice, bi vas prosila za pomoc pri iskanju odgovora na zanimivo vprasanje.
V letih delovanja rudnika so pridobili okrog 6,75 milijonov ton rjavega premoga. Zanima me, koliko vagonov za prevoz taksnega tovora bi hipoteticno morali napolniti, ce bi zeleli hkrati natovoriti vso to kolicino in kaksno dolzino (v km) bi na zeleznici pokril vlak s toliko vagoni?
Ali ce vprasam malo drugace - s koliko kg rjavega premoga lahko v povprecju napolnite en vagon? Po pregledu spletne strani SZ sem videla, da za prevoz taksnega tovora uporavljajo vagone Fals.
Najlepsa hvala za vas odgovor!
v okviru manjsega projekta pripravljam besedilo za informacijske table na ucni poti v okolici jezera v Kocevju. Ker je na tem obmocju nekoc deloval rudnik rjavega premoga, ki so ga seveda odvazali s pomocjo zeleznice, bi vas prosila za pomoc pri iskanju odgovora na zanimivo vprasanje.
V letih delovanja rudnika so pridobili okrog 6,75 milijonov ton rjavega premoga. Zanima me, koliko vagonov za prevoz taksnega tovora bi hipoteticno morali napolniti, ce bi zeleli hkrati natovoriti vso to kolicino in kaksno dolzino (v km) bi na zeleznici pokril vlak s toliko vagoni?
Ali ce vprasam malo drugace - s koliko kg rjavega premoga lahko v povprecju napolnite en vagon? Po pregledu spletne strani SZ sem videla, da za prevoz taksnega tovora uporavljajo vagone Fals.
Najlepsa hvala za vas odgovor!
Re: Koliko vagonov bi napolnili?
Pozdravljena nova uporabnica foruma
Po kočevski progi so premog vozili večinoma v dvoosnih vagonih serije Es, zaradi slabše osne obremenitve kočevske proge.
http://www.vlaki.com/slovenia/000_rs//0 ... iEs_07.jpg
Če je dovoljena bruto masa vagona glede na osno kategorijo 20 ton, ob tem, da je masa praznega vagona 11,3t, lahko izračunaš neto maso premoga - 8,7ton.
kar pomeni, da bi celoten premog zvozili z cca 776.000 takimi vagoni. Dolžina bi bila potemtakem znašala 7.760 km
Če pa bi premog vozili s 4-osnimi vagoni Eas, ki prazen vaga 21 ton, bi:
a) po stari Kočevki (pred modernizacijo osni pritisk 16t/os) nakladali skupno maso 43 ton (neto 22 ton premoga), kar znese cca 307.000 vagonov, dolžina pa 4.298 km
b) po modernizirani Kočevki (osni pritisk 22,5t) nakladali maso 59 ton (neto 38 ton premoga), kar znese cca 178.000 vagonov, dolžina pa 2.492 km.
http://www.vlaki.com/Slovenia/000_rs/vg ... ctureID=14
Toliko na hitro in na kratko. Se bo mogoče še kdo bolj podrobno razpisal.
Po kočevski progi so premog vozili večinoma v dvoosnih vagonih serije Es, zaradi slabše osne obremenitve kočevske proge.
http://www.vlaki.com/slovenia/000_rs//0 ... iEs_07.jpg
Če je dovoljena bruto masa vagona glede na osno kategorijo 20 ton, ob tem, da je masa praznega vagona 11,3t, lahko izračunaš neto maso premoga - 8,7ton.
kar pomeni, da bi celoten premog zvozili z cca 776.000 takimi vagoni. Dolžina bi bila potemtakem znašala 7.760 km
Če pa bi premog vozili s 4-osnimi vagoni Eas, ki prazen vaga 21 ton, bi:
a) po stari Kočevki (pred modernizacijo osni pritisk 16t/os) nakladali skupno maso 43 ton (neto 22 ton premoga), kar znese cca 307.000 vagonov, dolžina pa 4.298 km
b) po modernizirani Kočevki (osni pritisk 22,5t) nakladali maso 59 ton (neto 38 ton premoga), kar znese cca 178.000 vagonov, dolžina pa 2.492 km.
http://www.vlaki.com/Slovenia/000_rs/vg ... ctureID=14
Toliko na hitro in na kratko. Se bo mogoče še kdo bolj podrobno razpisal.
Re: Koliko vagonov bi napolnili?
Pozdravljena,
mimogrede, dolžina omenjenih vagonov Es oziroma Eas je 10,00 m oziroma 14,04 m, kar je razvidno iz ene od oznak na vsaki sliki. To je dolžina med odbojniki in je dolžina, ki jo iščeš. Označena je namreč tudi dolžina, ki je uporabljena za nakladanje, potem pa tudi površina, prostornina, masa..
mimogrede, dolžina omenjenih vagonov Es oziroma Eas je 10,00 m oziroma 14,04 m, kar je razvidno iz ene od oznak na vsaki sliki. To je dolžina med odbojniki in je dolžina, ki jo iščeš. Označena je namreč tudi dolžina, ki je uporabljena za nakladanje, potem pa tudi površina, prostornina, masa..
LP, odbijac
Re: Koliko vagonov bi napolnili?
Najprej hvala za dobrodoslico
In potem se enkrat hvala za bliskovit odgovor, izracun ter za dobra pojasnila. Ker ste mi dali tri možnosti, pa zdaj seveda ne vem, kateri podatek bi izbrala
Moram še malo razmisliti, da najdem kakšen podatek, ki ga lahko uporabim za ponazoritev takšne dolžine - "Takšen vlak bi segal od tu do ..." Nekaj kreativnega razmisljanja, pa bo. Hvala obema.
Moji "viri" pravijo, da so prvo povezavo z Ljubljano zgradili leta 1893. Lahko še vprašam, kdaj so posodobili kočevsko železnico?
In potem se enkrat hvala za bliskovit odgovor, izracun ter za dobra pojasnila. Ker ste mi dali tri možnosti, pa zdaj seveda ne vem, kateri podatek bi izbrala
Moram še malo razmisliti, da najdem kakšen podatek, ki ga lahko uporabim za ponazoritev takšne dolžine - "Takšen vlak bi segal od tu do ..." Nekaj kreativnega razmisljanja, pa bo. Hvala obema.
Moji "viri" pravijo, da so prvo povezavo z Ljubljano zgradili leta 1893. Lahko še vprašam, kdaj so posodobili kočevsko železnico?
Re: Koliko vagonov bi napolnili?
Posodabljanje poteka ... od Grosuplja (cepišče z glavne proge Ljubljana - Novo mesto) do Ortneka je proga več ali manj posodobljena, trenutno potekajo dela na odseku med Ortnekom in Ribnico. Od Ribnice do Kočevja pa bo ko bo. Več je v temi Čudež na kočevski progi.tsum napisal/-a:Lahko še vprašam, kdaj so posodobili kočevsko železnico?
LP, Metod
Re: Koliko vagonov bi napolnili?
... ..ej, jej, jej.....matematika,fizika, opisna geometrija...???...Regan 664 napisal/-a: Po kočevski progi so premog vozili večinoma v dvoosnih vagonih serije Es, zaradi slabše osne obremenitve kočevske proge.
Če je dovoljena bruto masa vagona glede na osno kategorijo 20 ton, ob tem, da je masa praznega vagona 11,3t, lahko izračunaš neto maso premoga - 8,7ton.
kar pomeni, da bi celoten premog zvozili z cca 776.000 takimi vagoni. Dolžina bi bila potemtakem znašala 7.760 km
Es vagon ima DVE osi X 20 ton/os je 40 ton bruto vagona, minus tara 11,3 tone, je neto masa premoga 28,7 tone/ vagon !!! ....kar znese cca 232.800 vagonov X 11m = 2560 km.... ...
Re: Koliko vagonov bi napolnili?
Ad A)... ..eehhhh....Eas vagon ima ŠTIRI osi X 16 ton/os = 64 ton bruto, minus 21 ton tare vagona = 43 ton premoga neto... ...Regan 664 napisal/-a: Če pa bi premog vozili s 4-osnimi vagoni Eas, ki prazen vaga 21 ton, bi:
a) po stari Kočevki (pred modernizacijo osni pritisk 16t/os) nakladali skupno maso 43 ton (neto 22 ton premoga), kar znese cca 307.000 vagonov, dolžina pa 4.298 km
b) po modernizirani Kočevki (osni pritisk 22,5t) nakladali maso 59 ton (neto 38 ton premoga), kar znese cca 178.000 vagonov, dolžina pa 2.492 km.
Ad b)... ...4 osi X 22,5 ton/os = 90 ton bruto, minus 21 ton tara vagona = 69 ton neto premoga...(če imaš Eas vagone "D" kategorije)...
....kilometre si pa računajte sami... ...
Re: Koliko vagonov bi napolnili?
Res je, priznam, zmotil sem se, ker sem od neto mase odštel še taro vagona
Včasih se moramo tudi malo preverjati.
Se je pa pri izračunu zmotil tudi @holding za Es vagon.
Torej, če popravim:
Var 1: dvoosni vagon Es
Kategorija proge A - dopušča nakladanje neto 20,5t po vagonu tara vagona 11,3t, skupaj torej 31,8t, kar znese na os 15,9 t, kar je skoraj 16t/osi, ki je obremenitev kočevske.
Upoštevamo torej 20,5 t neto premoga na vagonu, kar znese 329.268 dvoosnih vagonov Ea, skupna dolžina (en vagon je 10 m) je tako 3.293 km.
Var 2: 4osni Eas vagon, kot je že holding izračunal neto 43 ton, kar znese 156.977 vagonov oz. 2.204 km.
Var 3 pa ni realna, vsaj do sedaj ne.
Da zaključimo to zgodbo, glede na to, da so po kočevki vozili večinoma dvoosni vagoni, je najbolj primerna varianta 1.
Včasih se moramo tudi malo preverjati.
Se je pa pri izračunu zmotil tudi @holding za Es vagon.
Torej, če popravim:
Var 1: dvoosni vagon Es
Kategorija proge A - dopušča nakladanje neto 20,5t po vagonu tara vagona 11,3t, skupaj torej 31,8t, kar znese na os 15,9 t, kar je skoraj 16t/osi, ki je obremenitev kočevske.
Upoštevamo torej 20,5 t neto premoga na vagonu, kar znese 329.268 dvoosnih vagonov Ea, skupna dolžina (en vagon je 10 m) je tako 3.293 km.
Var 2: 4osni Eas vagon, kot je že holding izračunal neto 43 ton, kar znese 156.977 vagonov oz. 2.204 km.
Var 3 pa ni realna, vsaj do sedaj ne.
Da zaključimo to zgodbo, glede na to, da so po kočevki vozili večinoma dvoosni vagoni, je najbolj primerna varianta 1.
Re: Koliko vagonov bi napolnili?
...ej, @Regan664, ti si dal primer za Es in 20 ton/os, ne jaz.....jaz sem samo prikazal izračun za to osno obremenitev, čeprav je Kočevarka imela 16 ton/os...
...lahko greva pa še malo dlakocepit in upoštevava še vrednost (težo) 2% tare vagona, ki jo sme bruto vagona presegat in je še zmeraj v dovoljenih mejah.... ...pa zmanjšava še za nekaj vagonov in skrajšava še za nekaj metrov ta vlak.... ...
...lahko greva pa še malo dlakocepit in upoštevava še vrednost (težo) 2% tare vagona, ki jo sme bruto vagona presegat in je še zmeraj v dovoljenih mejah.... ...pa zmanjšava še za nekaj vagonov in skrajšava še za nekaj metrov ta vlak.... ...
Re: Koliko vagonov bi napolnili?
Bom še jaz malo dodal:
varianta 1 je najbolj realna, vendar je imela Kočevska kakšnih 50 let vgrajene tirnice XXIV, ki so za 14 ton, tako da se vlak še malo podaljša
Če pa koga zamima, kaj vse so potem navlekli namesto njih , pa lahko enkrat tudi malo napišem.
varianta 1 je najbolj realna, vendar je imela Kočevska kakšnih 50 let vgrajene tirnice XXIV, ki so za 14 ton, tako da se vlak še malo podaljša
Če pa koga zamima, kaj vse so potem navlekli namesto njih , pa lahko enkrat tudi malo napišem.
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Koliko vagonov bi napolnili?
Mislim, da bo treba vključiti malo zgodovine. Ali se kdo ukvarja z zgodovino vagonov razen Tomija Vaude?
Malo sem poguglal in ugotovil, da so vsaj v stari kraljevini SHS vozili z "10- tonskimi vagoni".
"10-tonski" vagon pomeni med ljudmi, ki se ne spoznajo na osne obremenitve, taro itd. to, koliko tovora (premoga itd.) si lahko naložil na vagon.
Dajem primer za progo iz Velenja in prevoz Velenjskega premoga s 10-tonskim vagonom...
Mislim, da je to potrebno upoštevati, ko se računa dolžina vlaka, ki naj bi teoretično izpeljal celotno količino premoga in opozoriti na to, da so včasih vagoni prepeljali recimo polovično količino količino kot novejši, ki jih danes pozna širše občinstvo.
Malo sem poguglal in ugotovil, da so vsaj v stari kraljevini SHS vozili z "10- tonskimi vagoni".
"10-tonski" vagon pomeni med ljudmi, ki se ne spoznajo na osne obremenitve, taro itd. to, koliko tovora (premoga itd.) si lahko naložil na vagon.
Dajem primer za progo iz Velenja in prevoz Velenjskega premoga s 10-tonskim vagonom...
Mislim, da je to potrebno upoštevati, ko se računa dolžina vlaka, ki naj bi teoretično izpeljal celotno količino premoga in opozoriti na to, da so včasih vagoni prepeljali recimo polovično količino količino kot novejši, ki jih danes pozna širše občinstvo.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Koliko vagonov bi napolnili?
Še prevoz oglja...
ŠUMARSKI LIST 5-7/1936 str. 89 <-- 89 -->
INŽ. SEVNIK FRANJO (STRAŽA) :
OGLARSTVO V SLOVENIJI
(CARBONISATION DU BOIS EN SLOVÉNIE)
"....Za 1 vagon — 10 ton — je potrebno okoli 350 vreč oglja.
Oglje nosijo v vagone v košarah, če se tovori razsuto (it. alla rinfusa).
Včasih se dobavi tudi v vrečah, ki jih pa plača kupec po dogovorjeni
ceni.
Odpošiljanje oglja se vrši v odprtih ali zaprtih vagonih. Odprti vagoni
se lahko bolj izkoristijo. Oglje se pokrije z nepremočljivo ponjavo.
Ta način odpošiljatve je bil zelo v navadi pred vojno. Običajno se pa
odpošilja oglje v zaprtih vagonih in sicer so določeni v to svrho vagoni
serije Kg (glej sliko 16). Pri nosilnosti 10 ton se sme naložiti največ
10.500 kg, pri nosilnosti 15 ton pa 15.750 kg, t. j . za 5% več.
Pri pomanjkanju Kg vozov se uporabljajo lahko tudi vozovi serij
»G« in »Gz«, za katere je pa treba plačati praviloma 10% višjo tovornino.
Za ograjo pri vratih vagona se postavijo deske, ki se zaračunajo običajno
po teži in isti ceni kot oglje. Zagrebške uzance določajo, dai se
mora nosilnost teh vagonov popolnoma izkoristiti in to tako, da se v 15
tonski vagon z vsebino 42 m3 naloži najmanj 9.500 kg oglja."
Torej so leta 1936 obstajali tudi 15-tonski vagoni, vendar je morala biti primerna tudi proga za te vagone...
ŠUMARSKI LIST 5-7/1936 str. 89 <-- 89 -->
INŽ. SEVNIK FRANJO (STRAŽA) :
OGLARSTVO V SLOVENIJI
(CARBONISATION DU BOIS EN SLOVÉNIE)
"....Za 1 vagon — 10 ton — je potrebno okoli 350 vreč oglja.
Oglje nosijo v vagone v košarah, če se tovori razsuto (it. alla rinfusa).
Včasih se dobavi tudi v vrečah, ki jih pa plača kupec po dogovorjeni
ceni.
Odpošiljanje oglja se vrši v odprtih ali zaprtih vagonih. Odprti vagoni
se lahko bolj izkoristijo. Oglje se pokrije z nepremočljivo ponjavo.
Ta način odpošiljatve je bil zelo v navadi pred vojno. Običajno se pa
odpošilja oglje v zaprtih vagonih in sicer so določeni v to svrho vagoni
serije Kg (glej sliko 16). Pri nosilnosti 10 ton se sme naložiti največ
10.500 kg, pri nosilnosti 15 ton pa 15.750 kg, t. j . za 5% več.
Pri pomanjkanju Kg vozov se uporabljajo lahko tudi vozovi serij
»G« in »Gz«, za katere je pa treba plačati praviloma 10% višjo tovornino.
Za ograjo pri vratih vagona se postavijo deske, ki se zaračunajo običajno
po teži in isti ceni kot oglje. Zagrebške uzance določajo, dai se
mora nosilnost teh vagonov popolnoma izkoristiti in to tako, da se v 15
tonski vagon z vsebino 42 m3 naloži najmanj 9.500 kg oglja."
Torej so leta 1936 obstajali tudi 15-tonski vagoni, vendar je morala biti primerna tudi proga za te vagone...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Koliko vagonov bi napolnili?
Koliko oglja se je prepeljalo v 10-tonskih vagonih...
v takšnih vagonih...
V kolikor koga zanima oglarjenje je tukaj na linku odličen celoten članek pokojnega prof. Sevnika:
http://sumlist.sumari.hr/193605.pdf#page=65
v takšnih vagonih...
V kolikor koga zanima oglarjenje je tukaj na linku odličen celoten članek pokojnega prof. Sevnika:
http://sumlist.sumari.hr/193605.pdf#page=65
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1951
- Pridružen: 20.09.2006, 15:24
- Kraj: Primorska
Re: Koliko vagonov bi napolnili?
Dolžine, ki ste jin naračunali niso točne. Pri speljavi se kompozicija namreč nategne, pri zaviranju pa zbije skupaj. Katera dolžina je potem ta prava
preglednik
Re: Koliko vagonov bi napolnili?
In v tistem času se je "mehko" spenjalo. Kar pomeni, upoštevajte xyz premikaški faktor.preglednik napisal/-a:Dolžine, ki ste jin naračunali niso točne. Pri speljavi se kompozicija namreč nategne, pri zaviranju pa zbije skupaj. Katera dolžina je potem ta prava
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!