Uvedba integriranega javnega potniškega prometa v Sloveniji

Splošna debata okoli železnice oziroma kar ne paše pod ostale kategorije.
Odgovori
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4293
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Uvedba integriranega javnega potniškega prometa v Sloven

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Ljubitelj napisal/-a:Za razlike kot je med 533km in 540 km (140(160)/140/100) je nek drug razlog. Sem že spraševal forumaše pa ni bilo konkretnega odgovora, sam pa ga poznam določene namige iz pisanja časopisov v 90 letih prejšnega stoletja...
Za časopise nikoli nisem mel dobrega mnenja... Če misliš odsek Štore-Grobelno, je pa že predebatirano bilo nekje. Za tistih par km pa se ja ne splača na 160 vozit pa še vmes je postaja Šentjur s svojim peronom #-o
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Uvedba integriranega javnega potniškega prometa v Sloven

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Če misliš odsek Štore-Grobelno, je pa že predebatirano bilo nekje. Za tistih par km pa se ja ne splača na 160 vozit pa še vmes je postaja Šentjur s svojim peronom
Dragi Re 4/4, če bi pazljivo prebiral, bi spoznal, da govorimo o Vmax za "druge vlake", ki je konstatno 100 km na navedenem odseku.

Kar se tiče nagibnih vlakov pa se po dokumentacijo (Program omrežja) splača (?) vnašati Vmax=160 km tudi samo na 1,9 km odseku (538.1-540 km) ostalo pa je Vmax 140 km/h.

Imam pa še eno vprašanje, od kdaj peroni omejujejo hitrost na modernih progah, obnovljenih za visoke hitrosti. Ali se je mogoče kdo zmotil pri projektiranju, ampak na visoko ločljivi sliki (Geopedia, ortofoto) ni videti kakih anomalij. Prav tako je med Pragerskim in Teznim kar nekaj otočnih peronov in ni omejitve Vmax za nagibne vlake z Vmax= 160 km/h. Zakaj pa smejo "ostali" vlaki voziti samo 120 km/h med Pragerskim in Teznim je pa v bistvu moje vprašanje, kajti na progah z takšnim zgornjim ustrojem 15 km severneje so Vmax >= 160 km/h za vse vlake, seveda odvisno od zmožnosti vlaka.

LPL

LPL
Uporabniški avatar
igor72
Mojster
Mojster
Prispevkov: 4636
Pridružen: 28.09.2005, 17:07
Kraj: Primorje

Re: Uvedba integriranega javnega potniškega prometa v Sloven

Odgovor Napisal/-a igor72 »

Re 4/4 napisal/-a:.... Za tistih par km pa se ja ne splača na 160 vozit pa še vmes je postaja Šentjur s svojim peronom #-o
Ja, veliko je takih "Made in Slovenija" :evil: .......seveda SE splača!!
LEP DAN
Igor
LJ363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1529
Pridružen: 30.07.2007, 17:27

Re: Uvedba integriranega javnega potniškega prometa v Sloven

Odgovor Napisal/-a LJ363 »

Samo nekaj vprašanj glede "hitrih" prog, s katerimi voznimi sredstvi pri nas pa bi se lahko sploh vozili hitreje kot 160km/h? A ni za take hitrosti nujna kabinska signalizacija (in s tem verjetno konkretni popravki signalno varnostnih naprav)? Kaj omogoča vsaj hitrost 160km/h, Pendolino in Živa, pri čemer je najbrž treba nabrati primerne vagone? Koliko sploh imamo potniških vagonov za tako hitrost? Pa še za tovorni promet, kakšne so sploh maksimalne hitrosti tovornih vagonov? Imam občutek, da ni problematična samo infrastruktura...
trance0
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 849
Pridružen: 25.10.2012, 12:29

Re: Uvedba integriranega javnega potniškega prometa v Sloven

Odgovor Napisal/-a trance0 »

Mislim, da grejo tudi vsi siemensi 160 km/h, kjer proga to dopušča... Če se motim, me popravite.
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Uvedba integriranega javnega potniškega prometa v Sloven

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

Nekoč je že bilo rečeno - v Sloveniji imamo že tako majhne razdalje da se hitrosti nad 160 km/h ne izplačajo. Iz Ljubljane v Zidanem mostu si v 45 min pri sedanji hitrosti, pri 160 km/h pa v 20 min (na uč). Potem pa sledi kmalu Celje... Čemu kaj več? Pol so pa še regionalni/lokalni vlaki. ki se ustavljajo na skoraj vsaki postaji/postajališču kar pri nekaterih progah lahko postane problem, če ni primernega izogibališča (Ljubljansko vozlišče!), Ti pa itak lahko sanjajo take hitrosti. Ne ga srat s previsokimi hitrostmi no. So tud sanjali, da bi SV kupila F-16 kot svoja letala pa se Pilatusi čisto dobro obnesejo. Če bi imeli F-16 potem bi imeli nonstop pritožbe zaradi kršitev tujega zračnega prostora. Teh pa je bilo še v SFRJ dosti z MiG-i...
Goran
Uporabniški avatar
Tin€
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3866
Pridružen: 25.05.2006, 22:52
Kontakt:

Re: Uvedba integriranega javnega potniškega prometa v Sloven

Odgovor Napisal/-a Tin€ »

LJ363 napisal/-a: ...Koliko sploh imamo potniških vagonov za tako hitrost? ...
Koliko jih je ne vem so pa sledečih tipov:

UIC-Y
- ABeelm
- ABl
- Beelm
- Bl
- WRl
pri nekaterih zgoraj naštetih tipih vagonov je potrebno biti pazliv na četrti sklop oznak xx 79 xx 70 xxx-x. 70 namreč pomeni hitrost 160 km/h

UIC-Z
- ABeelmt
- WReelmt
ti tipi vagonov pa imajo maksimalno hitrost 200 km/h
Tine
trance0
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 849
Pridružen: 25.10.2012, 12:29

Re: Uvedba integriranega javnega potniškega prometa v Sloven

Odgovor Napisal/-a trance0 »

Za lokalno slovensko prebivalstvo in notranji promet bi bila, roko na srce, čisto ok povprečna hitrost potniških vlakov okoli 60-70 km/h, kar spet ni bistveno hitreje, kot že sedaj vozijo. Več ne gre že zaradi pogostih postankov. Intercity vlaki pa bi res lahko bili malo hitrejši, pa spet ne rabijo imeti bistveno višje povprečne hitrosti od 100 km/h. Potrebno bi bilo predvsem skrajšati nekatere dele prog, predvsem primorski in štajerski krak, ki sta bistveno daljša od avtocestnih povezav na teh relacijah... To pa se doseže z rekonstrukcijami obstoječih tras in z delnimi novogradnjami. Če bi bila proga LJ-MB dolga približno 130 km namesto 156 km in bi hitri vlak vozil povprečno 100 km/h(na posameznih odsekih pa lahko tudi 160 km/h), bi bil z vlakom iz centra LJ v centru MB prej kot v eni uri in pol, kar je primerljivo z avtom po avtocesti izven konic, v konicah pa bi bil vlak že občutno hitrejši.
bohinjc
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 85
Pridružen: 20.04.2012, 11:27

Re: Uvedba integriranega javnega potniškega prometa v Sloven

Odgovor Napisal/-a bohinjc »

za začetek bi bilo smiselno nardit vozni red SŽ
ne pa da vlak odpelje 5minut prej iz postaje
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Uvedba integriranega javnega potniškega prometa v Sloven

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

363, za hitrosti med 160 km in 200 km/h ne sme biti nivojskih prehodov, za V>200 km/h pa kabinska signalizacija. Prvi predpogoj pa so proge, tako pa dela rekonstrukcije na glavnem koridorju za Vmax=80 km/h po lagodnem terenu na Štajerskem.
trance0
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 849
Pridružen: 25.10.2012, 12:29

Re: Uvedba integriranega javnega potniškega prometa v Sloven

Odgovor Napisal/-a trance0 »

Jasno, uskladiti vozne rede in s tem med drugim skrajšati čas prestopanja in posledično že s tem dosežemo višjo povprečno hitrost vlakov na daljših relacijah. Rekonstrukcije prog in novogradnje terjajo žal preveč sredstev(več milijard eur samo za posodobitev enega koridorja!), hkrati pa so povezane tudi z dolgotrajnimi birokratskimi ter pravnimi postopki in na kratek rok že zaradi teh razlogov ni mogoče narediti ničesar, še posebej v Butalah. :D

Rad bi pa še enkrat poudaril, da se ne moremo iti pospeševanja uporabe javnega prometa brez da vsaj na obstoječi infrastrukturi pravočasno zagotovimo ustrezne kapacitete za prevoz potnikov, tj. širjenje voznega parka!
mateja
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 268
Pridružen: 03.12.2008, 18:42

Re: Uvedba integriranega javnega potniškega prometa v Sloven

Odgovor Napisal/-a mateja »

Sanje o 160 km/h? Svašta ...

Moje sanje so precej bolj skromne:
1. Točni vlaki.

2. Izkoreninjenje vseh počasnih voženj, ki se pospešeno razmnožujejo.

3. Vozni redi na postajah, ki jih človek dejansko razume ( brez kladivc, izjem, vlakov, ki so napisani trikrat, gre pa za isti vlak ipd … ).

4. Vozni redi, prilagojeni današnjemu delavniku (ne pa, da odpelje vlak iz Nove Gorice na Jesenice ob pol štirih, naslednji pa ob pol osmih).

5. Vozni redi, ki upoštevajo prestopanje. In ne razne neumnosti, o katerih pišete vi (da štarta vlak par minut pred prihodom drugega) in jaz (npr. prestopanje na Jesenicah, zaradi česar je 4219 redno zamujen, s tem pa velikokrat tudi 4220).

6. Ukinitev kretnikov na biciklu in vstop v 21. stoletje (hitrejše križanje).

7. Upoštevanje pripomb potnikov. SŽ naj zaposli osebe, ki bodo dejansko odgovarjale na maile. Odgovornim pa naj se razloži, da smo v kapitalizmu in da je potrebno skrbeti za zadovoljstvo uporabnikov.

8. AŽURNO objavljanje ovir in posebnosti na železnici. Ne pa, da vlak vozi skozi bohinjski predor, SŽ pa na spletni strani še kar »obveščajo«, da promet med Boh. Bistrico in Podbrdom ne poteka (kar se je spet zgodilo ob zadnjih padavinah teden dni nazaj).

9. Boljša informiranost na žel. postajah. O postaji Jesenice ne bi več izgubljala besed, pa tudi druge niso dosti boljše.

10. Enoten nakup vozovnic, saj sedanji sistem je, oprostite, kr neki … Kako naj potnik ve, da na nekaterih postajah/postajališčih MORA kupiti vozovnico na blagajni/v kiosku ali kaj vem kje, drugje pa na vlaku? Sploh v Ljubljani je super, ko moram najprej na glavno blagajno in potem daaaaaaaleč tja na 6. tir.

In še dodatna posebna želja:
Ponovna uvedba drezine skozi bohinjski predor v primeru narasle vode.
Signal
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1826
Pridružen: 24.01.2008, 9:37
Kraj: Maribor - levi breg

Re: Uvedba integriranega javnega potniškega prometa v Sloven

Odgovor Napisal/-a Signal »

Ljubitelj napisal/-a:..., za V>200 km/h pa kabinska signalizacija. ...
Zdi se mi, da mora biti kabinska signalizacija izvedena že pri V > 160 km/h.
O tem piše nekje na našem forumu.
Prijeten preostanek dneva
Signal
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Uvedba integriranega javnega potniškega prometa v Sloven

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Sem bil zadnjič na železniški postaji Šentjur, ko jo je "preletel" Pendolino.

Ja zelo nevarna zadeva. Ko sto hudičev. Zamislite si eno staro ženičko al pa enga pijanca...ali pa navadnega potnika, ki ne pozna nevarnosti...
Do tirov, po katerih "leti" pendolino (ali pa katerikoli drug vlak, ki prevozi Šentjur), ima dostop vsak, ali z glavnega perona ali z otočnega perona :roll:

Ker imam fotoaparat z zaostalo tehniko, sem ga ujel le pri dohodu...

Slika


Borsig pa še to ne...predno se je pripravil za fotografiranje, je bil Pendolino že izven dosega njegovega zuma :wink: :lol:

Slika
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
Čišo
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 704
Pridružen: 29.10.2005, 17:41
Kraj: Bohinjska železnica

Re: Uvedba integriranega javnega potniškega prometa v Sloven

Odgovor Napisal/-a Čišo »

mateja napisal/-a:Sanje o 160 km/h? Svašta ...

Moje sanje so precej bolj skromne:
1. Točni vlaki.

2. Izkoreninjenje vseh počasnih voženj, ki se pospešeno razmnožujejo.

3. Vozni redi na postajah, ki jih človek dejansko razume ( brez kladivc, izjem, vlakov, ki so napisani trikrat, gre pa za isti vlak ipd … ).

4. Vozni redi, prilagojeni današnjemu delavniku (ne pa, da odpelje vlak iz Nove Gorice na Jesenice ob pol štirih, naslednji pa ob pol osmih).

5. Vozni redi, ki upoštevajo prestopanje. In ne razne neumnosti, o katerih pišete vi (da štarta vlak par minut pred prihodom drugega) in jaz (npr. prestopanje na Jesenicah, zaradi česar je 4219 redno zamujen, s tem pa velikokrat tudi 4220).

6. Ukinitev kretnikov na biciklu in vstop v 21. stoletje (hitrejše križanje).

7. Upoštevanje pripomb potnikov. SŽ naj zaposli osebe, ki bodo dejansko odgovarjale na maile. Odgovornim pa naj se razloži, da smo v kapitalizmu in da je potrebno skrbeti za zadovoljstvo uporabnikov.

8. AŽURNO objavljanje ovir in posebnosti na železnici. Ne pa, da vlak vozi skozi bohinjski predor, SŽ pa na spletni strani še kar »obveščajo«, da promet med Boh. Bistrico in Podbrdom ne poteka (kar se je spet zgodilo ob zadnjih padavinah teden dni nazaj).

9. Boljša informiranost na žel. postajah. O postaji Jesenice ne bi več izgubljala besed, pa tudi druge niso dosti boljše.

10. Enoten nakup vozovnic, saj sedanji sistem je, oprostite, kr neki … Kako naj potnik ve, da na nekaterih postajah/postajališčih MORA kupiti vozovnico na blagajni/v kiosku ali kaj vem kje, drugje pa na vlaku? Sploh v Ljubljani je super, ko moram najprej na glavno blagajno in potem daaaaaaaleč tja na 6. tir.

In še dodatna posebna želja:
Ponovna uvedba drezine skozi bohinjski predor v primeru narasle vode.
Bravo Mateja =D>
Vsaj ena konkretna in na trdnih tleh.
Tako počasi se prebujamo ...
Odgovori