Gbs vagon
Gbs vagon
Zdravo, pišem zgodbo in del se dogaja tudi na strehi takega vagona:
http://www.slo-zeleznice.si/en/freight/wagons/gbs
1. kako junak pride na streho? Mar me spomin vara in sem včasih na takih vagonihv idel tudi kovinske stopnice?
2. streha je iz pločevine, predvidevam? Bi zdržala odraslo osebo?
3. če so nad tiri električni kabli, kolikšna je približno razdalja do strehe? Predvidevam, da je nevarno, ker elektrika lahko preskoči.
Hvala!
Pozdrav,
Miha Mazzini
http://www.slo-zeleznice.si/en/freight/wagons/gbs
1. kako junak pride na streho? Mar me spomin vara in sem včasih na takih vagonihv idel tudi kovinske stopnice?
2. streha je iz pločevine, predvidevam? Bi zdržala odraslo osebo?
3. če so nad tiri električni kabli, kolikšna je približno razdalja do strehe? Predvidevam, da je nevarno, ker elektrika lahko preskoči.
Hvala!
Pozdrav,
Miha Mazzini
Re: GBS vagon
Razdalja, preko katere bi elektrika preskočila z voznega voda (električna žica nad tiri) na na strehi vagona stoječega človeka, je primerljiva dolžini izolatorjev na konzolah vozne mreže (stebri) - v resnici še manj. V Sloveniji pri nominalnih 3kV napetosti vozne mreže je ta razdalja nekaj cm (morda malo manj če je zrak zelo vlažen), na Hrvaškem (primer države z komercialno najvišjo napajalno napetostjo v tem koncu Sveta), kjer je napetost 25kV, pa recimo okoli 10 cm ali manj.MihaM napisal/-a:3. če so nad tiri električni kabli, kolikšna je približno razdalja do strehe? Predvidevam, da je nevarno, ker elektrika lahko preskoči.
Malo več o razelektritvah (tudi preboj z električnega kabla na ozemljeno telo spada v isti koš) na: http://sl.wikipedia.org/wiki/Elektrosta ... elektrenje ... Iskra (preboj elektrike) torej nastane, kadar je razlika napetosti med dvema telesoma (npr. žico in človekom) več kot recimo 4000 V / cm.
V praksi to pomeni, da na človeka elektrika pri železniških napetostih ne preskoči, če se človek žic praktično ne dotakne (vsaj z lasmi ).
BTW, ali se ni Operacija Cartier (vsaj v filmski inkarnaciji) deloma dogajala na vlakih in železnici?
LP, Metod
- Mojster_Strojevodja
- Direktor
- Prispevkov: 1960
- Pridružen: 09.08.2005, 19:43
- Kraj: Bled
- Kontakt:
Re: GBS vagon
Lepo po vrsti:
1. Ta spacifični vagon nima lojter (lestve) za dostop na streho, prav tako jih vagoni v večini nimajo, ravno zaradi nevarnosti dotika napajalne mreže.
2. Streha mislim, da bi fizično zdržala osebo pa še kakšno zraven
3. Če se uporabi Varstvo pri delu, kot se ga uporablja na železnici: so razdaljen na katere se lahko pribljižaš vodniku: 1200mm za 3kV in 1500mm za 15 oz 25kV
Višina kontaktnega vodnika, merjene od GRT (gornega roba tirnice), so:
– normalna 5350 mm,
– minimalna 4950 mm,
– maksimalna 6200 mm.
Višina vagona je pa 4050 mm, tako da znese v najslabšem primeru 900mm in v najboljšem 2150mm razlike med vrhom strehe in kontaktnim vodnikom.
Tako, da junak more bi dober plezalec, pa lezti po vagonu na nelektrificiranem tiru/progi mogoče z dizel vleko.
1. Ta spacifični vagon nima lojter (lestve) za dostop na streho, prav tako jih vagoni v večini nimajo, ravno zaradi nevarnosti dotika napajalne mreže.
2. Streha mislim, da bi fizično zdržala osebo pa še kakšno zraven
3. Če se uporabi Varstvo pri delu, kot se ga uporablja na železnici: so razdaljen na katere se lahko pribljižaš vodniku: 1200mm za 3kV in 1500mm za 15 oz 25kV
Višina kontaktnega vodnika, merjene od GRT (gornega roba tirnice), so:
– normalna 5350 mm,
– minimalna 4950 mm,
– maksimalna 6200 mm.
Višina vagona je pa 4050 mm, tako da znese v najslabšem primeru 900mm in v najboljšem 2150mm razlike med vrhom strehe in kontaktnim vodnikom.
Tako, da junak more bi dober plezalec, pa lezti po vagonu na nelektrificiranem tiru/progi mogoče z dizel vleko.
Če ne gre uporabi večje kladivo.
"Half the job is in the discovery; the other half is having the courage to present the findings."
"Everyone is a genius at least once a year. The real geniuses simply have their bright ideas closer together."
"Half the job is in the discovery; the other half is having the courage to present the findings."
"Everyone is a genius at least once a year. The real geniuses simply have their bright ideas closer together."
Re: GBS vagon
Prestavi zgodbo na neelktrificirano progo Pragersko - Hodoš!Mojster_Strojevodja napisal/-a: ... Tako, da junak more bi dober plezalec, pa lezti po vagonu na nelektrificiranem tiru/progi mogoče z dizel vleko. ...
Če se bo snemal film, bo "dogajalo" tudi na Pragerski postaji!
LP _Borsig_
Pa fajn se še mejte!
Pa fajn se še mejte!
Re: GBS vagon
Miha, uporabi vagone od muzejskega vlaka, ti so večinoma opremljeni z lojtrami za na streho.
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Re: GBS vagon
Hvala vsem!
Glede razdalje, angleška wikipedia je veliko bolj panična:
Torej:
Operacija Cartier (torej film) se je res dogajala v vagonih, ampak je bila to režiserjeva odločitev. V scenariju in v romanu Drobtinice vagonov ni.
Glede razdalje, angleška wikipedia je veliko bolj panična:
These overhead cables are also potentially deadly even if nothing comes into contact with them. The power from them can act like lightning and burst out. These arcs can hit objects up to 9 feet away.
Torej:
V zgodbi mora biti elektrika, ker gre ravno za to, da eno od oseb ubije, četudi se ne dotakne žic.9 feet = 2.7432 meters
Operacija Cartier (torej film) se je res dogajala v vagonih, ampak je bila to režiserjeva odločitev. V scenariju in v romanu Drobtinice vagonov ni.
Re: GBS vagon
Pri preboju sta dva fenomena ... prvi je začetek preboja, ki nastane kot sem napisal ... na razdalji približno 4 kV / cm ali več. Torej 1 cm v Sloveniji in recimo nekih 6-7 cm na Hrvaškem. Ko pa se iskra (oblok) vzpostavi, pa se jo da 'raztegniti' na bistveno daljšo razdaljo. Namreč: zrak je dober električni izolator. Ko pa preskoči iskra, pa se zrak ionizira in s tem postane električno prevoden. Nekaj prikazov tega fenomena je na http://www.capturedlightning.com/frames/longarc.htm ... zanimiv je recimo http://www.capturedlightning.com/frames/longarc.htm . Air brake disconnector je po slovensko menda ločilnik. Razdalja med odprtimi ročicami ločilnika je dosti večja od razdalje, na kateri bi napetost normalno lahko prebila. Če pa se ločilnike odpre v živo, pa se izkra lahko zelo razvleče.MihaM napisal/-a:Glede razdalje, angleška wikipedia je veliko bolj panična:These overhead cables are also potentially deadly even if nothing comes into contact with them. The power from them can act like lightning and burst out. These arcs can hit objects up to 9 feet away.
Če ta primer apliciramo na elekrificirane železnice: če je recimo glava človeka (na vrhu vagona) od žice oddaljena recimo 10 cm, iskra ne bo preskočila. Če pa se glava bistveno približa (ali pa recimo zaplapolajo lasje in se dotaknejo žice), pa bi lahko iskra med žico in glavo dosegla tudi meter in več... Tudi če človek po udaru elektrike pade na streho vagona, obstaja možnost, da iskra ostane živa in ga skuri do konca. Seveda če je višina žice na spodnji meji dopustnega.
LP, Metod
Re: Gbs vagon
Slučajno je na sliki, katera je objavljena na strani SŽ, vagon, ki ima na desnem čelu celo dve stopnici. Sicer pa bi se strinjal s predhodniki, da je bolje, da junak zgodbe spleza na streho nekega drugega vagona pa potem skače po strehi. Navsezadnje bi bilo to mogoče v 60-tih in 70-tih letih, ko so vozile še parne lokomotive, vlak je bil še mešane sorte (t.j. nekaj tovornih, nekaj potniških vagonov), elektrika pa je že bila napeljana po nekaterih glavnih progah. Gbs vagoni (mmg, če boš pisal oznako vagona, je praviloma le prva črka velika, razen izjem) so že takrat bili na naših tirih, lahko je bil tudi kak lesen (Gdov recimo, ki mu je precej podoben, predvsem krajši)...
Goran
Re: Gbs vagon
OK, velja, hvala!