Signali in njih delovanje ter vzdrževanje

Splošna debata okoli železnice oziroma kar ne paše pod ostale kategorije.
Brižitka 363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2133
Pridružen: 17.08.2006, 8:57
Kraj: Brežice

Signali in njih delovanje ter vzdrževanje

OdgovorNapisal/-a Brižitka 363 » 13.03.2013, 23:24

Kot nekateri že veste, sem se s hrvaškim kolegom (ki ga nekateri od vas že poznate) pred skoraj natanko 1 letom potepal po opuščeni progi Imeno - Harmica. Med raznimi detajli s te proge mi je v oči nabolj padel uvozni signal postajališča Imeno s hrvaške smeri. Namreč nisem pričakoval, da bo signal v delujočem stanju, vsaj kar se tiče signala Stoj! Je to v povezavi s preostalo signalizacijo postajališča Imeno? In če je vlak s hrvaške smeri v takratno postajo Imeno nazadnje uvažal leta 1997, je možno da na uvoznem signalu že vse od takrat sveti rdeča luč? Kakšna je življenjska doba žarnic (domnevam da so žarnice, kakršnekoli že) v signalih?

Še fotografija

Slika
Tomy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 839
Pridružen: 22.03.2008, 12:06

Re: Signali in njih delovanje ter vzdrževanje

OdgovorNapisal/-a Tomy » 14.03.2013, 6:09

Kakor je vidno na sliki, je zadeva vzdrževana. In po mojem, če je postaja aktivna, mora biti tudi s hrvaške strani varovan uvoz, drugače SVN ne bi delovala normalno.

Lep dan
Tomaž
Uporabniški avatar
Jembah
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1859
Pridružen: 05.11.2006, 17:38
Kraj: Maribor

Re: Signali in njih delovanje ter vzdrževanje

OdgovorNapisal/-a Jembah » 14.03.2013, 9:25

Zarncie v signalih imajo dve zarilni nitki. Ce pregori ena nitka se zarnica vedno dela, vendar javlja napako na mizi, tako da prometnik obvesti signalce, da napako pravocasno odpravijo.
Uporabniški avatar
zbowe
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1188
Pridružen: 19.09.2007, 16:14
Kraj: Na sončni strani Krasa
Kontakt:

Re: Signali in njih delovanje ter vzdrževanje

OdgovorNapisal/-a zbowe » 14.03.2013, 10:26

Isto je z predsignalom in signalom na Bohinjki pred postajo Opčine. Vzdrževanja na tej progi je zelo malo, signala pa lepo svetita. V Italiji je samo ena žarnica v signalu, pred njo je barvana leča, ki se premakne tako da se barva spremeni.
Nekateri imajo eno žarnico z dvemi nitki, nekateri pa dve žarnici. Ko ena nitka pregori se tok spremeni in javi napako.
Novejši signali imajo LED.
Je čut cuh na kaluneh, fanti bu dež!
Maaaamaaaaaaaaaaa. Tudi meni pingo!
Prvo krašouc, pole primorc, pole slovenc. Tljan smo na karti.
Uporabniški avatar
Tabolši
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 142
Pridružen: 19.07.2011, 14:49
Kraj: Savinjska dolina

Re: Signali in njih delovanje ter vzdrževanje

OdgovorNapisal/-a Tabolši » 14.03.2013, 11:37

Ta uvozni signal spada v varnostno napravo postaje Imeno,zato zanj redno skrbijo vzdrževalci SV naprav Celje.Ne glede,ali vlaki iz Hrvaške smeri vozijo,ali ne,mora biti uvoz v postajo zavarovan iz obeh smeri.
Če bi rdeča žarnica na tem signalu pregorela,bi se na signalno varnostni napravi pokazala napaka,ki ne bi dovoljevala niti uvoza vlaka iz smeri Podčetrtka.
Pa kaj bi brez domišljije;svet in ljudje bi bili dolgočasni.
Uporabniški avatar
ŽAT32
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1105
Pridružen: 27.07.2012, 16:52

Re: Signali in njih delovanje ter vzdrževanje

OdgovorNapisal/-a ŽAT32 » 14.03.2013, 20:35

Če slučajno koga zanima, žarnica za rdečo luč izgleda takole

http://shrani.si/f/30/fI/1kHCjJxR/p1020745.jpg

Nič posebnega, 30 voltna 2x15 watna žarnica. Nitka na sredi je glavna, druga pa rezervna. Če glavna pregori, zasveti rezervna, na mizi pa se oglasi alarm pri vsaki manipulaciji, obenem pa na mozaiku utripa simbol signala. Ostale luči pa imajo samo eno nitko.
V takem primeru, kot je tale UsA se lahko zmanjša napetost na žarnici, da sicer sveti malo slabše, vendar zeeeelo dolgo.
Me pa malo bega KS na sliki. Vklopna točka je namreč za Us. Kaj zdaj to pomeni? Ali se je pri uvozu vlaka vklopil tudi NPr, ali se je to zgodilo samo pri prevozu? Takega primera, namreč Us ,Ks, postaja, Npr še nisem nikjer opazil.
Uporabniški avatar
Signal
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1770
Pridružen: 24.01.2008, 9:37
Kraj: Maribor - levi breg

Re: Signali in njih delovanje ter vzdrževanje

OdgovorNapisal/-a Signal » 15.03.2013, 8:40

Spomnim se, da so bili na kumrovški progi v preteklosti vgrajeni 5-lučni US starega tipa (hrvaške postaje, Imeno, Stranje, Šmarje), ki so imeli dve rdeči luči (glavna, rezervna), zeleno in rumeno ter še eno manjšo utripajočo rumeno za signalni znak "previdna vožnja".

MMG, ali so v na novo postavljenih signalih vse žarnice dvonitne :?:
Prijeten preostanek dneva
Signal
Brižitka 363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2133
Pridružen: 17.08.2006, 8:57
Kraj: Brežice

Re: Signali in njih delovanje ter vzdrževanje

OdgovorNapisal/-a Brižitka 363 » 15.03.2013, 10:52

ŽAT32 napisal/-a:Me pa malo bega KS na sliki.

Kaj je KS? Lahko to označiš na sliki? Hvala.
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11398
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: Signali in njih delovanje ter vzdrževanje

OdgovorNapisal/-a cokla » 15.03.2013, 11:11

ŽAT32 napisal/-a:
Me pa malo bega KS na sliki. Vklopna točka je namreč za Us. Kaj zdaj to pomeni? Ali se je pri uvozu vlaka vklopil tudi NPr, ali se je to zgodilo samo pri prevozu? Takega primera, namreč Us ,Ks, postaja, Npr še nisem nikjer opazil.


Vklopna točka pomeni, da se ob navozu vlaka na to točko vklopi začetek varovanja Npr. KS to signalizira....in to nima nobene odvisnosti s US.....


Brižitka 363 napisal/-a:Kaj je KS? Lahko to označiš na sliki? Hvala.


To tisti črn pravokotnik z belimi rombi....ali kvadrati obrnjenimi na špico. Tam je vklopna točka Npr - a....
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
Uporabniški avatar
ŽAT32
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1105
Pridružen: 27.07.2012, 16:52

Re: Signali in njih delovanje ter vzdrževanje

OdgovorNapisal/-a ŽAT32 » 15.03.2013, 17:50

Delovanje NPr s Ks razumem. Ne razumem pa tega, kako je lahko KS med Us in uvoznimi kretnicami. Namreč: Us krije vozno pot od signala preko postaje do konca prepeljevalne poti. Če je tu vmes NPr, mora biti tudi ta zavarovan. Če pa je NPr za koncem prepeljevalne poti, pa mora za njegovo zavarovanje poskrbeti prometnik preden dovoli izvoz iz postaje. In sedaj mi ni jasno :hmm tole: vlak uvozi na postajo. NPr se vklopi, vlak pa ne nadaljuje vožnje iz postaje. Kaj sedaj? Naslednji primer: vlak začne vožnjo iz postaje. Itak mora prometnik zavarovati NPr, torej je vklopna točka brez veze. Še en primer: vlak vozi v nasprotno smer, proti nam, na tej sliki. Ko prevozi kontakt bo vklopil tudi NPr, čeprav ne bo vozil preko.
Res je, da te postaje ne poznam. Če je to samo kritni signal za kretnico, potem bi še šlo. Vendar bi v tem primeru najbrž moral kazati sig. znak prosto, ali ne?
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Signali in njih delovanje ter vzdrževanje

OdgovorNapisal/-a Nurmi » 15.03.2013, 21:43

Kritni ni če je označen z "A".Neka finta je sigurno,brez veze ni tam.Bo znal kdo razložiti,ki je tam služboval in povedati kako je to urejeno.
Drugače pa imajo vsi signali tudi premikalni in MTS-i po dve nitki že sto ciganskih let.Od kar relejna tehnika obstaja.Kaže se motnja in se normalno poslužuje.Ko je napaka je konec muzike,piši nalog!
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11398
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: Signali in njih delovanje ter vzdrževanje

OdgovorNapisal/-a cokla » 16.03.2013, 9:51

ŽAT32 napisal/-a:Še en primer: vlak vozi v nasprotno smer, proti nam, na tej sliki. Ko prevozi kontakt bo vklopil tudi NPr, čeprav ne bo vozil preko.


Ne bo ga vklopil... ker ko prevozi Npr s tem tudi navozi izklopne kontakte in s tem blokira ( nakako tako ) vklopne kontakte iz nasprotne smeri. Mislim, da števci osi vklopnih kontaktov morajo odšteti toliko osi kot so jih prešteli izklopni kontakti potnega prehoda. Če je me potnim prehodom in vklopno točko še postajališče ( ali nezasedena postaja, kot je to Imeno ) je vmes še pomožni kontrolni signal, ki se po cca 15 sekundah, po navozu na izolirko, prižge; če ima vlak postanek. Za tovorne vlake in vlake s prevozom se ti pomožni kontrolni signali ne prižgejo.....


Je pa v primeru Imenega ostal signal le zaradi varnostne naprave. Vklopna točka je tam, po moje, zaradi sinhronizacije s celovito varnostno napravo. Naj pa to pove nekdo, ki je tam bolj "domač".

Je pa tako, da se ob vklopu varovanja Npr - a iz katerekoli strani prižgeta oba kontrolna signala za pripadajoči prehod....
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
541
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3417
Pridružen: 16.11.2005, 22:01

Re: Signali in njih delovanje ter vzdrževanje

OdgovorNapisal/-a 541 » 16.03.2013, 10:39

Vklopni/izklopni kontakti NPr ne štejejo osi. Pri relejnih prehodih dajejo samo impulze, niti smeri ne znajo določiti, smer vožnje vlaka določi relejna logika prehoda. Zato na primer če se vlak ustavi na vklopnih kontaktih pri oddaljevanju od prehoda, relejna logika nekaj sekund po zadnjem impulzu smatra, da je vlak območje NPr zapustil, čeprav dejansko vlak stoji na vklopnih kontaktih. Ko pa vlak nadaljuje vožnjo, prvi impulz (prevoz naslednje osi) povzroči zapiranje Npr, čeprav se vlak oddaljuje.
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11398
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: Signali in njih delovanje ter vzdrževanje

OdgovorNapisal/-a cokla » 16.03.2013, 10:43

541 napisal/-a:Vklopni/izklopni kontakti NPr ne štejejo osi. Pri relejnih prehodih dajejo samo impulze, niti smeri ne znajo določiti, smer vožnje vlaka določi relejna logika prehoda. Zato na primer če se vlak ustavi na vklopnih kontaktih pri oddaljevanju od prehoda, relejna logika nekaj sekund po zadnjem impulzu smatra, da je vlak območje NPr zapustil, čeprav dejansko vlak stoji na vklopnih kontaktih. Ko pa vlak nadaljuje vožnjo, prvi impulz (prevoz naslednje osi) povzroči zapiranje Npr, čeprav se vlak oddaljuje.


v redu....itq. V vsakem primeru je potrebno nekaj časa preden padejo kontakti v nasprotni smeri do "aktivnosti". Pa naj bo to zaradi "štetja osi" ( kot sem napačno domneval) ali zaradi relejne časovne odvisnosti. V vsakem primeru se pri normalni vožnji vlaka, ne more varovanje Npr- a, ob prevozu nasprotnih vklopnih kontaktov, ponovno vklopiti.
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11398
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: Signali in njih delovanje ter vzdrževanje

OdgovorNapisal/-a cokla » 16.03.2013, 10:48

Pa še dodaten copy/paste odgovor prometnioka, ki občasno službuje na tej postaji; kadar vozi tovorni vlak. Torej ....postaja Imeno.

"Naprava je elektrorelejna in v njo so vklučeni uvozni signali, dve el. kretnici in zapornice...Na Strani A to je iz kumrovške strani, če bi prišo iz te strani se vklopijo kontakti za zapornice in kontrolni signal, ker pa vlaki iz te strani ne vozijo je pri peronu omarica v njej pa se poslužuje naprava za zavarovanje prehoda, preden vlak odpelje strojevodja vklopi napravo, nato pa vlak sam preko kotaktov razreši.
Pri uvozu iz Celjske smeri se prehod sam vklopi z prevozom kontaktov. Zapornice niso v odvisnosti z uvoznimi signali,ker ko postaja ni zasedena je signal USB v temi..vključi se samo, ko je postaja zasedena in to je takrat ko vozi tovorni vlak. "

In še dodatek : na A strani je signal vključen...na B strani pa je v temi ob nezasedeni postaji ! In Npr strojevodja , za potniške vlake v smeri Celja, vključi v telefonski omarici !
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gostov