Preračun zavore
Preračun zavore
pozdravljeni
na fakulteti za strojništvo pišem diplomo z naslovom preračun zavore na tirnem vozilu in sicer računam na DMV 813/814.
ustavilo se mi je pri toplotnem preračunu, kjer ne morem nikjer dobiti podatkov o dovoljeni temperaturi segretja zavornjaka in samega kolesa potniškega vlaka.
zanima me če ima mogoče kdo kake informacije glede tega ali če mogoče kdo ve kje bolj natančno bi moral iskati podatke?
hvala en lep pozdrav
na fakulteti za strojništvo pišem diplomo z naslovom preračun zavore na tirnem vozilu in sicer računam na DMV 813/814.
ustavilo se mi je pri toplotnem preračunu, kjer ne morem nikjer dobiti podatkov o dovoljeni temperaturi segretja zavornjaka in samega kolesa potniškega vlaka.
zanima me če ima mogoče kdo kake informacije glede tega ali če mogoče kdo ve kje bolj natančno bi moral iskati podatke?
hvala en lep pozdrav
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Preračun zavore
Pozdravljen na forumu.
Upam, da boš diplomo "obesil" tukaj na forum, sicer ne dajemo nobenih informacij
Jaz te lahko samo usmerim k solidni firmi...
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... JWfQDaBZXc
V starejši literaturi (recimo: J. Serdar:Lokomotive, ZG 1977 je predpostavka za disk zavore temperatura torne površine ne gre čez 250 stopinj Celzija (S 242). Danes se predpisi spreminjajo. Zahteve so vedno večje....
Knorr je vodilen proizvajalec zavor za železnico. Obrni se nanj. Še bolje pa bi bilo, da se jim ponudiš, da narediš pri njih kakšne poizkuse...
Sigurno imajo oddelek za PR
Pogledaš si lahko tudi diplomsko nalogo:
Na Fakulteti za Strojništvo v Mariboru pa je Jaka Jesih leta 2009 zagovarjal diplomsko nalogo z naslovom:
TERMO-MEHANSKA ANALIZA ZAVORNEGA DISKA LOKOMOTIVE TIPA TAURUS
...in boš videl, po katerih predpisih je moral projektirati...
Ampak...da ne boš naredil copy-paste kot naši politiki
Upam, da boš diplomo "obesil" tukaj na forum, sicer ne dajemo nobenih informacij
Jaz te lahko samo usmerim k solidni firmi...
železocestnik napisal/-a:Nemški tehnični muzej v Berlinu ima tudi oddelek za železnice.
Sledi "vpad" na preizkušanje najnovejše tehnike...Knorr zavore na ICE-ju
Filmček o preizkusu zavore si lahko ogledate v temi "zavore..."
viewtopic.php?f=1&t=5874
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... JWfQDaBZXc
V starejši literaturi (recimo: J. Serdar:Lokomotive, ZG 1977 je predpostavka za disk zavore temperatura torne površine ne gre čez 250 stopinj Celzija (S 242). Danes se predpisi spreminjajo. Zahteve so vedno večje....
Knorr je vodilen proizvajalec zavor za železnico. Obrni se nanj. Še bolje pa bi bilo, da se jim ponudiš, da narediš pri njih kakšne poizkuse...
Sigurno imajo oddelek za PR
Pogledaš si lahko tudi diplomsko nalogo:
Na Fakulteti za Strojništvo v Mariboru pa je Jaka Jesih leta 2009 zagovarjal diplomsko nalogo z naslovom:
TERMO-MEHANSKA ANALIZA ZAVORNEGA DISKA LOKOMOTIVE TIPA TAURUS
...in boš videl, po katerih predpisih je moral projektirati...
Ampak...da ne boš naredil copy-paste kot naši politiki
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Preračun zavore
hvala za nasvete in odgovor
sicer so tukaj vsi primeri diskaste zavore, jaz pa imam na fiatu čist navadno čeljustno zavoro.
jesihova mi je kar v pomoč, vendar on nič ne preračuna. ima samo analitični preračun.
rabil bi podatek za zavornjak (siva litina) in pa za kolo na fiatu. jaz sem si sicer zadal, da bom preračunal zavorne poti po UIC, sedaj pa profesor zahteva, da še preizkusim ali zavornjak odda dovolj toplote (pri znanem zavornem momentu in seveda sili trenja), da dosežemo najboljši izkoristek zavore(seveda je znano, da pri pregretju zavornjaka zavorne poti več niso enake).
imam nekaj atestov zavornjakov, vendar tega podatka ni nikjer za zaslediti.
za kakršen koli podatek se v naprej lepo zahvaljujem!
sicer so tukaj vsi primeri diskaste zavore, jaz pa imam na fiatu čist navadno čeljustno zavoro.
jesihova mi je kar v pomoč, vendar on nič ne preračuna. ima samo analitični preračun.
rabil bi podatek za zavornjak (siva litina) in pa za kolo na fiatu. jaz sem si sicer zadal, da bom preračunal zavorne poti po UIC, sedaj pa profesor zahteva, da še preizkusim ali zavornjak odda dovolj toplote (pri znanem zavornem momentu in seveda sili trenja), da dosežemo najboljši izkoristek zavore(seveda je znano, da pri pregretju zavornjaka zavorne poti več niso enake).
imam nekaj atestov zavornjakov, vendar tega podatka ni nikjer za zaslediti.
za kakršen koli podatek se v naprej lepo zahvaljujem!
Re: Preračun zavore
Ma kaj ti hočeš diplomirati iz industrijske arheologije? V tem primeru se obrni na direktorja Železniškega muzeja, ki je menda edini usposobljeni industrijski arheolog v RS. ŽC ti je lepo podal linke do up-to-date informacij, ti pa o litoželeznih čeljustih, ki jih premorejo samo še zgodovinska potniška vozila.......
Nisem vedel da FS daje diplome iz tehnike in arheologije. (Za primer si preberi roman Kurta Vonneguta Hokus pokus, kjer je govora o kolidžu, ki je "posebno sposobnim" študentom s polno malho podeljeval diplome iz "Znanosti in umetnosti".
Imam pa še eno boljšo idejo, ali ne bi naredili na FS preračun pregrevanja lesene cokle na lojtrskih vozovih? (No to je malo za hec).
Pa brez zamere, ampak tako je moje mnenje (pa nisem povsem brez iskušenj v VŠ) o temi.
LPL
Nisem vedel da FS daje diplome iz tehnike in arheologije. (Za primer si preberi roman Kurta Vonneguta Hokus pokus, kjer je govora o kolidžu, ki je "posebno sposobnim" študentom s polno malho podeljeval diplome iz "Znanosti in umetnosti".
Imam pa še eno boljšo idejo, ali ne bi naredili na FS preračun pregrevanja lesene cokle na lojtrskih vozovih? (No to je malo za hec).
Pa brez zamere, ampak tako je moje mnenje (pa nisem povsem brez iskušenj v VŠ) o temi.
LPL
Re: Preračun zavore
Ljubitelj, tale Tvoja je le prehuda. Fant je dobil tako nalogo in tako mora opraviti. Če so klasični zavornjaki pač so klasični zavornjaki. Industrijska arheologija gor al dol je čisto vseeno, gre za poanto same diplome. Torej če nimaš konkretnih podatkov s katerimi bi pomagal fantu raje molči in ne zajebavaj, velja?
Za te podatke bi mogoče veljalo vprašati v CD Ptuj ali mogoče celo CD Dobova, saj slednji še vedno opravljajo preglede na tovornih vagoni (na Ptuju na potniških, nekaj jih je še z zavornjaki). Na katero osebo se obrnit ne vem, mogoče vprašaj še @H0 amater-ja, če ima on kake podatke ali kontaktne osebe... Mogoče se lahko obrneš tudi na @Tono-ta, mrbit on koga pozna v CD Ptuj?
Za te podatke bi mogoče veljalo vprašati v CD Ptuj ali mogoče celo CD Dobova, saj slednji še vedno opravljajo preglede na tovornih vagoni (na Ptuju na potniških, nekaj jih je še z zavornjaki). Na katero osebo se obrnit ne vem, mogoče vprašaj še @H0 amater-ja, če ima on kake podatke ali kontaktne osebe... Mogoče se lahko obrneš tudi na @Tono-ta, mrbit on koga pozna v CD Ptuj?
Goran
Re: Preračun zavore
Izhajam iz dejstva, da je Univerza (tudi FS) nosilec novega znanja. Torej bi pričakoval diplomske naloge, ki prinašajo novo znanje, ŽC je navedel eno iz pred nekaj let. Na klasičnih zavornjakih pa me težko prepričaš, da se da ustvarit kakšno novo, dolgoročno uporabno znanje. Toda, to je bolj stvar profesorjev, kot kandidatov diplomantov. Bil bi pa zelo vesel, če se motim.Gorchi:
Ljubitelj, tale Tvoja je le prehuda. Fant je dobil tako nalogo in tako mora opraviti.
LPL
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Preračun zavore
FS se prilagaja voznemu parku SŽ
Kandidat mora obljubiti, da bo dal diplomsko potem na splet/forum. Kolikor vem, FS ne daje diplomskih po pravilu na splet, tako kot recimo ekonomska fakulteta, kjer je to pravilo. In še nekatere fakultete...
Na hrvaškem forumu je zaprosila za ene podatke @Lejla, mi smo začeli zbirati podatke, pa se sploh ni več oglasila. Diplomirala je potem iz ene druge zadeve in ko se je prijavila na doktorat, smo jo doklicali.
Ja, se je opravičila, ampak takrat se je že "zgradila" (vpliv okolja), saj je diplomirala in sedaj verjetno tudi že doktorirala na Dunaju.
Kandidat mora obljubiti, da bo dal diplomsko potem na splet/forum. Kolikor vem, FS ne daje diplomskih po pravilu na splet, tako kot recimo ekonomska fakulteta, kjer je to pravilo. In še nekatere fakultete...
Na hrvaškem forumu je zaprosila za ene podatke @Lejla, mi smo začeli zbirati podatke, pa se sploh ni več oglasila. Diplomirala je potem iz ene druge zadeve in ko se je prijavila na doktorat, smo jo doklicali.
Ja, se je opravičila, ampak takrat se je že "zgradila" (vpliv okolja), saj je diplomirala in sedaj verjetno tudi že doktorirala na Dunaju.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Preračun zavore
Se jih da dobiti z parimi kliki res da samo od MBželezocestnik napisal/-a: Kolikor vem, FS ne daje diplomskih po pravilu na splet
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1639
- Pridružen: 09.11.2005, 22:40
- Kraj: Maribor
Re: Preračun zavore
Pozdrav
Da je zadeva "arheološka", se lahko strinjam samo po naslovu, ki pač omenja našega ubogega Fiata. @Ljubitelj, idi na železniško postajo in poišči najnovejši tovorni vagon, lahko tudi kakšnega prominentnega tujega prevoznika in si oglej način zaviranja. Ogromna večina (če ne celo kar vsi) je še vedno klasika z zavornjaki. Pa tudi v USA so njihovi "diamond trucks" (podstavni vozički) še vedno zavirani na tak način (v osnovi celo slabše, ker imajo asimetrično zaviranje s samo enim zavornjakom na eno kolo). Tako, da je tak preračun dejansko še kako aktualen.
Strojniki proizvajamo zobnike z evolventnim ozobjem že več kot sto let. Čista industrijska arheologija. Pa kljub temu se vsakoletno samo pri nas "zgodi" kak doktorat s tega področja. Povedati hočem to, da se tudi stare, dobro znane stvari vsakodnevno dopolnjujejo z novimi spoznanji....
LP
Jože
Da je zadeva "arheološka", se lahko strinjam samo po naslovu, ki pač omenja našega ubogega Fiata. @Ljubitelj, idi na železniško postajo in poišči najnovejši tovorni vagon, lahko tudi kakšnega prominentnega tujega prevoznika in si oglej način zaviranja. Ogromna večina (če ne celo kar vsi) je še vedno klasika z zavornjaki. Pa tudi v USA so njihovi "diamond trucks" (podstavni vozički) še vedno zavirani na tak način (v osnovi celo slabše, ker imajo asimetrično zaviranje s samo enim zavornjakom na eno kolo). Tako, da je tak preračun dejansko še kako aktualen.
Strojniki proizvajamo zobnike z evolventnim ozobjem že več kot sto let. Čista industrijska arheologija. Pa kljub temu se vsakoletno samo pri nas "zgodi" kak doktorat s tega področja. Povedati hočem to, da se tudi stare, dobro znane stvari vsakodnevno dopolnjujejo z novimi spoznanji....
LP
Jože
Re: Preračun zavore
Ljubitelj napisal/-a:
Izhajam iz dejstva, da je Univerza (tudi FS) nosilec novega znanja. Torej bi pričakoval diplomske naloge, ki prinašajo novo znanje,....
LPL
Kar se tiče izbire teme, jih je ponavadi na voljo več.
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1639
- Pridružen: 09.11.2005, 22:40
- Kraj: Maribor
Re: Preračun zavore
Pozdravljeni
Tema je začela zavijati čisto v OT. Fant je postavil konkretno vprašanje in lepo bi bilo, če bi mu poskusili pomagati.
@makave 7li, neposrednega odgovora na tvoje vprašanje ne poznam, sem pa našel enega proizvajalca zavornjakov iz Nemčije (mogoče boš lahko od njih dobil kak podatek):
http://www.mextal.de/bremsklotzsohlen.html
Potem stran z osnovami preračuna (nekateri diagrami so prav zanimivi):
http://de.wikibooks.org/wiki/Schienenfa ... emstechnik
Pa naši sosedje so se nekaj ukvarjali s tribološkimi lastnostmi litoželeznih zavornjakov (ampak s tistimi, ki imajo povečano vsebnost fosforja):
http://public.carnet.hr/metalurg/Metalu ... arusic.pdf
Toliko sem uspel nagooglati...
LP
Jože
Tema je začela zavijati čisto v OT. Fant je postavil konkretno vprašanje in lepo bi bilo, če bi mu poskusili pomagati.
@makave 7li, neposrednega odgovora na tvoje vprašanje ne poznam, sem pa našel enega proizvajalca zavornjakov iz Nemčije (mogoče boš lahko od njih dobil kak podatek):
http://www.mextal.de/bremsklotzsohlen.html
Potem stran z osnovami preračuna (nekateri diagrami so prav zanimivi):
http://de.wikibooks.org/wiki/Schienenfa ... emstechnik
Pa naši sosedje so se nekaj ukvarjali s tribološkimi lastnostmi litoželeznih zavornjakov (ampak s tistimi, ki imajo povečano vsebnost fosforja):
http://public.carnet.hr/metalurg/Metalu ... arusic.pdf
Toliko sem uspel nagooglati...
LP
Jože
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Preračun zavore
BP1, mislim, da si mu s tretjim linkom odgovoril.
Pogledati mora samo še v UIC-Kodeks 832 V.
Pogledati mora samo še v UIC-Kodeks 832 V.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Preračun zavore
Najlepša hvala vsem za trud. Tista provociranja enega uporabnika me pa res niti malo ne ganejo. Pač je takoj, brez da bi počakal vsaj še na kako pojasnilo glede moje diplomske, izražal svoja mnenja.
Ja, drugače pa sem sam opravljal prakso v CD Maribor. Kot pa verjetno veste se sedaj tam izvajajo revizije oz. predelave na nekaterih fiatih. Dva s temi predelavami (130, 118) pa že vozita.
No in tukaj so glede na predelave povečali tudi samo težo vozila. Potem so zaradi tega mogli tudi čist enostavno prenastavit zavoro, da lahko vozilo dosega zahtevane zavorne poti.
Jaz sem sedaj računal te poti, rad bi pa še toplotni preračun za zavornjak, kar je v tem primeru tudi smiselno.
Zdaj glede teh UIC-jev pa me zanima, kje se jih da čist enostavno pregledat. Nevem če sem iskal na pravi strani, vendar mi je vedno zahtevalo neko plačilo za standard.
Ja, drugače pa sem sam opravljal prakso v CD Maribor. Kot pa verjetno veste se sedaj tam izvajajo revizije oz. predelave na nekaterih fiatih. Dva s temi predelavami (130, 118) pa že vozita.
No in tukaj so glede na predelave povečali tudi samo težo vozila. Potem so zaradi tega mogli tudi čist enostavno prenastavit zavoro, da lahko vozilo dosega zahtevane zavorne poti.
Jaz sem sedaj računal te poti, rad bi pa še toplotni preračun za zavornjak, kar je v tem primeru tudi smiselno.
Zdaj glede teh UIC-jev pa me zanima, kje se jih da čist enostavno pregledat. Nevem če sem iskal na pravi strani, vendar mi je vedno zahtevalo neko plačilo za standard.
Re: Preračun zavore
Čisto vsi standardi (UIC, IEC...) se dobijo samo ob plačilumakave7li napisal/-a:...vendar mi je vedno zahtevalo neko plačilo za standard.
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Preračun zavore
Treba je poiskati tistega, ki ga ima in od njega skopirati/skenirati/fotografirati
Oni dečki iz Osijeka jih imajo sigurno
Pa na SŽ bi jih morali imeti. Če pa ne, na HŽ-ju.
Diploma bo na forumu/spletu?
Oni dečki iz Osijeka jih imajo sigurno
Pa na SŽ bi jih morali imeti. Če pa ne, na HŽ-ju.
Diploma bo na forumu/spletu?
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers