Seminarska naloga: Brezovica - Vrhnika

Splošna debata okoli železnice oziroma kar ne paše pod ostale kategorije.
Odgovori

Ali ste za novo progo Brezovica - Vrhnika?

DA
25
83%
NE
5
17%
 
Skupaj glasov: 30
zelencek
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 513
Pridružen: 22.09.2011, 20:16

Seminarska naloga: Brezovica - Vrhnika

Odgovor Napisal/-a zelencek »

Vaš zvesti forumaš tokrat prosi za pomoč. Sem najbrž dijak 1. letnika Gimnazije Želimlje in delam seminarsko nalogo za informatiko na področju železniške proge Brezovica - Vrhnika (nekoč in danes).
Dobrodošle so kakršnekoli informacije na temo zgodovine te proge in njenih nekdanjih tehničnih sposobnostih.
Prav tako tudi vaše mnenje od tem, kaj bi bilo, če bi jo spet zgradili, kakšna je primerna nova trasa, vozni red, tehnična zahtevnost za izgradnjo, ekonomski potenciali (zaslužek, stroški)...


Ni me treba grajat, da tukaj iščem potuho in da sem len in se mi ne da... ker to ni res (brska po arhivu, internetu, forumu,...). Prav tako vam nisem tuj in sem prispeval na ta forum kar nekaj raznoraznega materiala.
Ampak vsaka informacija prav pride in že vnaprej se vam zahvaljujem za vse.

Lep pozdrav
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Seminarska naloga: Brezovica - Vrhnika

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

V tem primeru pa ni graje, samo pohvala, da si se lotil takšne naloge. Seveda ti bomo pomagali...
Seveda imamo zabeleženo, da si že marsikaj dodal na forum :wink: :D

Ampak...
Glede na to, da je iskalnik po forumu zelo ubog, boš najprej zbral in napisal, kaj smo že objavili. Moraš vedeti, da objavljamo, kar nam pride pod roko in...pozabimo.Torej zberi, napiši, potem pa bomo videli, kje ti lahko pomagamo dograditi zadeve ali pa te usmeriti na kakšno gradivo ali članke....
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Ajznponar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 858
Pridružen: 09.07.2009, 22:24

Re: Seminarska naloga: Brezovica - Vrhnika

Odgovor Napisal/-a Ajznponar »

Večji del trase je še vedno lepo viden in pred nekaj leti so jo večinoma dokaj lepo uredili v peš/kolesarsko pot, nekje tudi kot dovoz do hiš, ki so zrasle ob trasi. Izjema je nekje na sredini, kjer je traso povozila avtocesta. Temeljito si jo lahko ogledaš in pofotkaš ob dveh "nedeljskih" sprehodih, ki ju komot lahko prevoziš tudi s kolesom (z rolerji pa težje zaradi prevladujočega makadama). Eden gre od postaje Brezovica v tako rekoč ravni črti po makadamu do avtoceste, drugi od Vrhnike mimo Drenovega Griča do ohranjenega podvoza pod "staro cesto" v Logu. Ohranjanih je še nekaj ostankov. Npr. postaja Vrhnika trg pri vrhniškem Mercatorju, t.j. ena pografitirana in zapuščena hišica, čez razbito okno pa lahko še vedno vidiš šalter za prodajo vozovnic. Na koncu Kolodvorske ulice v Vrhniki lahko na mestu glavne vrhniške postaje še vidiš nekaj ostankov nakladalne rampe, najbolje pa je, da se tja podvizaš, še preden jo zaraste listje. Kmalu ko po sprehajalni poti zapustiš vrhniške bloke, lahko na levi (v smeri proti Brezovici) med vrtički vidiš še eno hiško v velikosti "aporta" na štrbunk, kar je najbrž služilo kot kretniška hišica. Če si mostove in prepuste na tem koncu ogledaš še z njiv, boš na nekaterih videl letnice iz 30. let prejšnjega stoletja, takrat so menda traso južnega dela proge nekoliko prestavili. Nekje sredi Drenovega Griča je na levi (v smeri proti Vrhniki) moč videti še en kilometrski kamen, ne vem pa, ali je tudi originalno res stal tam. Poleg tega pa je pri že prej omenejem podvozu pod cesto lepo viden še usek in če pogledaš še malo bolje, tudi nosilec za kablovje.

Glede na vse povedano je kajpak iluzorno za pričakovati, da bi progo obnovili po nekdanji trasi. Še več, na njej naj bi z EU sredstvi do konca uredili daljinsko kolesarsko povezavo, ki je nekaj prahu dvignila z nekam sumljivo visoko ceno na km. Vprašanje je tudi, koliko industrije je sploh še ostalo v Vrhniki. Jaz osebno bi se namesto tega raje ogrel za neke vrste tramvaj ali "S-Bahn" ob "stari" cesti, pod pogojem, da bi vsaj v konicah bil hitrejši od cestnega prometa in bi namesto do Brezovice vozil v Ljubljano.

Toliko zaenkrat, trenutno nimam kaj dosti časa. Pred 2 letoma sem tudi vse temeljito prefotkal, ampak se mi nikoli ni dalo naložiti sem gor.
zelencek
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 513
Pridružen: 22.09.2011, 20:16

Re: Seminarska naloga: Brezovica - Vrhnika

Odgovor Napisal/-a zelencek »

Koliko je najmanjši dopustni krivinski radij (pri primernem nadvišanju, zg. in sp. ustroju, ...), ki še dopušča hitrost 120 za težke, 140 za lahke in 160 km/h za nagibne?
Pa še to; za kako veliko hitrost (na uč) so primerni radiji na tej sliki (ali so vsaj za 100, krivina med postajama Vrhnika in Vrhnika center naj se ne šteje za celo progo):
Slika
zigc0601
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 167
Pridružen: 25.08.2011, 17:48

Re: Seminarska naloga: Brezovica - Vrhnika

Odgovor Napisal/-a zigc0601 »

Živjo,

na hitro sem preletel zapiske in našel naslednje podatke:

Za hitrost 160 km/h za vlake z nagibno tehniko, in normalno hitrost za ostale vlake 146 km/h je ob nadvišanju 150 mm projektiran krivinski radij 1000 metrov. Mislim pa da pri tem ni preverjen bočni primanjkljaj za tovorne vlake.

To so računska stanja. Na vse to pa upravljavec infrastrukture doda določene varnostne faktorje.
Uporabniški avatar
ŽAT32
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1141
Pridružen: 27.07.2012, 16:52

Re: Seminarska naloga: Brezovica - Vrhnika

Odgovor Napisal/-a ŽAT32 »

Nadvišanja so okvirno podana v tejle tabeli

Slika

Če pa niso izpolnjeni vsi pogoji, npr. dolžina ali strmina prehodnic, se pa hitrost zmanjša. To pa bi ti moral razložiti kdo iz gradbene stroke
Ajznponar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 858
Pridružen: 09.07.2009, 22:24

Re: Seminarska naloga: Brezovica - Vrhnika

Odgovor Napisal/-a Ajznponar »

Mmg., zadnja postaja je bila "Vrhnika trg", ne center.
zelencek
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 513
Pridružen: 22.09.2011, 20:16

Re: Seminarska naloga: Brezovica - Vrhnika

Odgovor Napisal/-a zelencek »

Ajznponar napisal/-a:Mmg., zadnja postaja je bila "Vrhnika trg", ne center.
Seveda, ampak dandanes takšno ime najverjetneje nebi prišlo v poštev, bolj primerno je "Vrhnika center".
ŽAT32 napisal/-a:Nadvišanja so okvirno podana v tejle tabeli

http://shrani.si/t/2l/M7/2ppnv4yO/img019.jpg

Če pa niso izpolnjeni vsi pogoji, npr. dolžina ali strmina prehodnic, se pa hitrost zmanjša. To pa bi ti moral razložiti kdo iz gradbene stroke
Najlepša hvala.
Odgovori