Vozni redi-nekoč in danes

Splošna debata okoli železnice oziroma kar ne paše pod ostale kategorije.
trance0
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 849
Pridružen: 25.10.2012, 12:29

Re: Vozni redi-nekoč in danes

Odgovor Napisal/-a trance0 »

Ima kdo morda vozne rede iz leta 2000 za ICS na relaciji LJ-MB? Sem že pozabil točno ob katerih urah je vozil, vem le, da so po kakšnem letu ali dveh SŽ ukinile en par ICS vlakov, torej je leta 2000 vozil na cirka 3 ure. Potovalni čas je bil pa s tem vlakom leta 2000 tudi za kar nekaj minut krajši kot danes. Če se ne motim, je najhitrejši ICS prispel v MB (ali LJ?) v 1:41, danes pa ima najhitrejši vozni čas 1:48.
Uporabniški avatar
ŽAT32
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1141
Pridružen: 27.07.2012, 16:52

Re: Vozni redi-nekoč in danes

Odgovor Napisal/-a ŽAT32 »

trance0 napisal/-a:Ima kdo morda vozne rede iz leta 2000 za ICS na relaciji LJ-MB? Sem že pozabil točno ob katerih urah je vozil, vem le, da so po kakšnem letu ali dveh SŽ ukinile en par ICS vlakov, torej je leta 2000 vozil na cirka 3 ure. Potovalni čas je bil pa s tem vlakom leta 2000 tudi za kar nekaj minut krajši kot danes. Če se ne motim, je najhitrejši ICS prispel v MB (ali LJ?) v 1:41, danes pa ima najhitrejši vozni čas 1:48.
Boš zdržal do jutri :?: :D
trance0
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 849
Pridružen: 25.10.2012, 12:29

Re: Vozni redi-nekoč in danes

Odgovor Napisal/-a trance0 »

Bom, haha.
Uporabniški avatar
ŽAT32
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1141
Pridružen: 27.07.2012, 16:52

Re: Vozni redi-nekoč in danes

Odgovor Napisal/-a ŽAT32 »

Kot obljubljeno

Lb- Zm Mb

Slika Slika Slika

in nazaj

Slika Slika Slika
trance0
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 849
Pridružen: 25.10.2012, 12:29

Re: Vozni redi-nekoč in danes

Odgovor Napisal/-a trance0 »

Super, hvala ŽAT32. Kot opažam je bil ICS leta 2000 v povprečju za 5-6 minut hitreje kot danes na cilju zgolj zato, ker je imel manj ali nič postankov. Da pa danes stoji na vseh pomembnejših vozliščih na poti in zato porabi dobrih 5 minut več do cilja, se mi pa zdi OK kompromis, ker bi sicer imel precej manj potnikov. Škoda, da niso nabavili več mašin z nagibno tehniko podobno kot Švicarji, ker bi to na večini prog skrajšalo potovalne čase za ca. 20% brez večjih posegov na sami infrastrukturi.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Vozni redi-nekoč in danes

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »



Pridružen: 25.10.2012, 12:29:28
Sporočil: 223
Re: Vozni redi-nekoč in danes
Super, hvala ŽAT32. Kot opažam je bil ICS leta 2000 v povprečju za 5-6 minut hitreje kot danes na cilju zgolj zato, ker je imel manj ali nič postankov.
To ne drži povsem. Podaljšali (beri znižale so se progovne hitrosti) so se vozni časi na relaciji Mb-Ce. Nekateri ICS so imeli prav tako postanke v ZM in Pragerskem.

LPL
trance0
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 849
Pridružen: 25.10.2012, 12:29

Re: Vozni redi-nekoč in danes

Odgovor Napisal/-a trance0 »

Kje točno in za koliko pa so se znižale progovne hitrosti? Po voznem redu rabi pendolino zdaj 3-4 minute več na relaciji CE-MB kot leta 2000.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Vozni redi-nekoč in danes

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

trance0,

znižale so se hitrosti na odsekih

Lj-Moste (564,4 km) - Zalog (558,5) iz 145km/h na 120 km/h, zanimivo pred uvedbo ICS so izvedli dodatno napenjanje vozne mreže za V>120 km/h

Sl. Bistrica postaja (568,3km- 569,3 km) iz 120 km/h na 50 km/h
Sl. Bistrica (569,3 km) - Pragersko (574,8 km) iz 120(kasneje 130) km/h na 90 km/h. Skozi tunel je bila omejitev 90 (?) km/h, stacionaža mi ni znana.

Sedaj vidiš, kako se razvija JŽI v RS.

LPL

PS.: M ogoče je kakšna majhna napaka, ampak spomin še dela, podatki za 10 let nazaj pa niso javno dostopni.
trance0
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 849
Pridružen: 25.10.2012, 12:29

Re: Vozni redi-nekoč in danes

Odgovor Napisal/-a trance0 »

Zakaj so pa zmanjšali hitrost na odseku LJ-Moste-Zalog? Za to ne vidim nobenega pametnega razloga. Ostalo pa sem že komentiral v eni drugi temi. Pač namesto da bi odpravili počasne vožnje, jih spreminjajo v voznoredne. Podobno kot če bi luknjo v steni sanirali tako, da bi čez nalepili papirnati plakat. BTW, tako so pri nas v službi rešili problem z luknjo v steni, ki je nastala, ko so prestavili beležnik ur. Mojstri šparanja so enostavno čez nalepili eno reklamo iz papirja, luknja je pa seveda ostala in prav tako je del električnega kabla štrlel iz stene. :lol: Izgleda, da to postaja modus operandi v naši državi. :roll:

Sicer pa še tole. Meni se zdi na tako kratki relaciji, kot je MB-CE podaljšanje voznega časa najhitrejšega vlaka, ki ga premoremo v Sloveniji, za 3-4 minute vse prej kot zanemarljivo, saj pomeni to podaljšanje na tej relaciji za skoraj 10%! Še posebej pa je to nesprejemljivo, če je to posledica zanemarjanja infrastrukture, in da ga potem še uvedejo v vozni red, to lahko pomeni le, da tega ne mislijo najbrž nikoli sanirati. :roll: Namesto, da bi vozni čas skrajšali za 10% z dodatnimi popravki proge, ga v 10 letih na pomembnem odseku proge(MB-CE) uspejo še za skoraj 10% podaljšati. #-o
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Vozni redi-nekoč in danes

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Zakaj so pa zmanjšali hitrost na odseku LJ-Moste-Zalog? Za to ne vidim nobenega pametnega razloga.
Razlog že mora biti, predvsem tehnične narave. Toda zakaj potem nadgradnja vozne mreže, če so bojda tiri v slabem stanju. Sicer je pa v tistih časih bil ditektor SŽ g. Rekar, ki je imel jasno vizijo razvoja železnic v Sloveniji, še posebej hitrih medmestnih povezav Mb-Lj. Njegov načrt je bil znižati čase vožnje pod 1:30, prihod dvojca brez krmarja in strankarskih dvornih norčkov (recimo bivši minister Černač si upa izjaviti, da investicija v železniško progo ni smotrna, pa čeprav bi po njej vozilo dnevno 800-1000 vlakov, se pravi v intervalih kot vozi metro v konici) na izvršilne položaje je pač stvar pripeljal tja kjer trenutno je, ko. No ne pozabimo še na avtocestni lobi, ki mu je g. Rekar bil prav tako v napoto.

LPL
trance0
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 849
Pridružen: 25.10.2012, 12:29

Re: Vozni redi-nekoč in danes

Odgovor Napisal/-a trance0 »

Če se prav spomnim enega intervjuja ravno z Rekarjem ob uvedbi ICS leta 2000, je direktor takrat dejal, da bi se z zavarovanjem vseh NPr in manjšimi popravki proge dalo potovalni čas znižati na približno 1:30, za dodatno znižanje na 1:15 ali pod 1 uro pa bi bili potrebni večji in dražji popravki proge, ki bi se izvedli kasneje. Takrat sem upal, da bo res kaj iz tega, vendar po 13 letih in kopici norcev na pomembnih položajev smo tu, kjer pač smo. Po pravici povedano si leta 2000 niti pod najbolj bednim scenarijem nisem predstavljal, da bodo železnice pri nas nesposobneži tako zavozili. :(
Uporabniški avatar
ICE
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 308
Pridružen: 02.01.2013, 10:36

Re: Vozni redi-nekoč in danes

Odgovor Napisal/-a ICE »

trocken napisal/-a:Imam vse slovenske vozne rede od osamosvojitve naprej, od prej pa še dva YU.
Razen letošnjega! Ali je letos sploh izšel v tiskani obliki. Nekaj časa sem še spraševal po njem, po tem pa sem obupal. Ali se ga da še dobiti, če je izšel?
Tomy napisal/-a:Letos ga še ni bilo in verjetno tudi ne bo...

Lep dan
Tomaž
Letos je vozni red izšel v 7 ločenih knjižicah razdeljenih po relacijah.

Ljubljana-Maribor (Dunaj)
Ljubljana-Dobova (Zagreb)
Ljubljana-Jesenice (Beljak) in Ljubljana-Kamnik
Ljubljana-Novo mesto-Metlika in Sevnica-Trebnje
Ljubljana-Koper (Pula) in Ljubljana-Ilirska Bistrica (Reka)
Ljubljana-Sežana (Benetke)
Jesenice-Sežana in Nova Gorica-Ajdovščina

Lp ICE
By InterCity Express
Uporabniški avatar
ŽAT32
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1141
Pridružen: 27.07.2012, 16:52

Re: Vozni redi-nekoč in danes

Odgovor Napisal/-a ŽAT32 »

Pa so to knjižice ali tiste zgibanke? Včasih je bila cela Juga v eni bukvi, pa se mi čudno zdi, tole 7 knjig :?
Uporabniški avatar
petindvajsetka
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 853
Pridružen: 28.08.2011, 19:57

Re: Vozni redi-nekoč in danes

Odgovor Napisal/-a petindvajsetka »

ŽAT32 napisal/-a:Pa so to knjižice ali tiste zgibanke? Včasih je bila cela Juga v eni bukvi, pa se mi čudno zdi, tole 7 knjig :?
Zgibanke, pa še več jih je. Manjka recimo Savinjska, Kozjanska, Koroška, Prekmurska proga in še kaj.
Uporabniški avatar
ŽAT32
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1141
Pridružen: 27.07.2012, 16:52

Re: Vozni redi-nekoč in danes

Odgovor Napisal/-a ŽAT32 »

Knjige izgubljajo veljavo na celi fronti :pc2
Odgovori