Adhezija in vleka v neugodnem vremenu

Splošna debata okoli železnice oziroma kar ne paše pod ostale kategorije.
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4117
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: @363 - foto magazin

Odgovor Napisal/-a mkx »

cokla napisal/-a:
mkx napisal/-a: Ampak če že ravno o fičaku in tovornjaku ... na vsakega naložiš kolikor gre (na fičaka pač tri gajbice krompirja na streho, na kamion pa 40 ton tolčenca) in se potem zgražaš ker fičak pride po drči do lovske koče, kamion se pa vkoplje na pol poti ... in pri tem nočeš dopustiti, da s kamionom mogoče lahko pelješ tudi pol maksimuma in si pri tem še vedno produktivnejši.
Sej...o tem ti govorim...
Če mi pa o tem govoriš, potem pa ni problem v elektroniki od Žive/Taurusa, ampak v optimizaciji uporabe vlečnih sredstev ... ki včasih tudi spodleti. Govorim o tem, da s pomočjo v tej debati opljuvane elektronike z lokomotivo podobnih adhezijskih karakteristik večino časa prepelješ veliko več tovora. V ostalih primerih pač improviziraš tako ali drugače, ampak skupni rezultat je še vedno dosti boljši.

Recimo: na nekem odseku spraviš skozi 10 vlakov na dan. Z Mopedi imaš 100% uspešnost. Z Živami pa vsakega devetega zabalinaš in porabiš časa za dva. Ampak vsak Živin vlak ima dvojni bruto. S katero lokomotivo si bil uspešnejši? Na koncu dneva šteje prevožen tovor in ne število vlakov brez težav ...
OK, ta primer ni zelo realističen, zadeve so bolj kompleksne (morda primer velja za kakšno tovorno progo v ZDA), ampak za ilustracijo bo pa že dovolj.
LP, Metod
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: @363 - foto magazin

Odgovor Napisal/-a Tono »

mkx, to pa je prava uporabna naloga kot v osnovni šoli :)
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
bronz
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 435
Pridružen: 03.09.2009, 6:35

Re: @363 - foto magazin

Odgovor Napisal/-a bronz »

@mkx, to ni nobeno pljuvanje po elektroniki, zgolj opazka o obnašanju lokomotive.541 je čisto v redu lokomotiva, ampak tudi pri njej ni vse v elektroniki....se dogaja..lepo vreme... oooo vsi bi na 541, evo ti ga megla dež, sneg in kar naenkrat vsi hrepenijo po 363 :D . lahko da se motim, mislim daje bilo pred prihodom 541 manj obležanj zaradi adhezijskih pogojev. Da se razumemo lokomotive ne vozijo vedno s polno porcijo, pa tudi tiste obtičale niso vse imele polne porcije. Pa še Rižana-Hrastovlje,kmalu čez tiste (tunele) luknje, močan dež s snegom, cca 1350 t, ene 250m, spredaj-zadaj 541 pa je hitrost padla na 10 km/h (Rižana prevoz) :? Isti vlak speljava izpod mosta v useku nad Črnotičami v močnem sneženju, mala malica.... :o ..........pa še kej .... :mrgreen: :-k še enkrat, to je naša najboljša lokomotiva....
Ni ga junaka...............................................................................................................
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11516
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: @363 - foto magazin

Odgovor Napisal/-a cokla »

bronz napisal/-a:@mkx, to ni nobeno pljuvanje po elektroniki, zgolj opazka o obnašanju lokomotive.541 je čisto v redu lokomotiva, ampak tudi pri njej ni vse v elektroniki....se dogaja..lepo vreme... oooo vsi bi na 541, evo ti ga megla dež, sneg in kar naenkrat vsi hrepenijo po 363 :D . lahko da se motim, mislim daje bilo pred prihodom 541 manj obležanj zaradi adhezijskih pogojev. Da se razumemo lokomotive ne vozijo vedno s polno porcijo, pa tudi tiste obtičale niso vse imele polne porcije. Pa še Rižana-Hrastovlje,kmalu čez tiste (tunele) luknje, močan dež s snegom, cca 1350 t, ene 250m, spredaj-zadaj 541 pa je hitrost padla na 10 km/h (Rižana prevoz) :? Isti vlak speljava izpod mosta v useku nad Črnotičami v močnem sneženju, mala malica.... :o ..........pa še kej .... :mrgreen: :-k še enkrat, to je naša najboljša lokomotiva....
:thumbupr


Ampak Meh je bil pa vseeno prva lokomotiva, ki si jo "zajahal" med vežbanjem... :wink:
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4117
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: @363 - foto magazin

Odgovor Napisal/-a mkx »

bronz napisal/-a:V katastrofalnih adhezijskih pogojih je "stara" lokomotiva z mirno roko,dobrim sluhom in izkušenim strojevodjo nepremagljiva!!!
bronz napisal/-a:@mkx, to ni nobeno pljuvanje po elektroniki, zgolj opazka o obnašanju lokomotive.
Eno vprašanje: ali je katera izmed starih lokomotiv glede vlečne sile (pri nizki hitrosti, da bo opravilo lažje) in teže primerljiva z Živo? Meh in Regan, najbrž tudi Kenedi, imajo (oz. so imeli) samo malce manjšo vlečno silo, ampak vsi po vrsti po 50% več osi (in podobnen osni pritisk). Kako bi se te lokomotive obnašale z enako porcijo kot se jo obesi Živi v podobnih pogojih? Čisto verjamem da dosti bolje. Kako pa bi se obnašale s 50% večjo porcijo? Verjetno bi obležale prav tako kot Živa obleži s svojo porcijo (ali pa še prej).

Še enkrat moja poanta: elektronika omogoča Živi, da svojo maksimalno vlečno silo večino časa res lahko spravi na tire. Včasih so (tudi zato) vgrajevali motorje z nižjo močjo, saj so ugotovili da več kot toliko niso bili sposobni spraviti na tire. Sem prepričan, da bi na Mopeda lahko namontirali tudi močnejše vlečne motorje (in s tem ustrezno večje "papirnate" zmogljivosti), ampak da bi v takem primeru Moped večino časa bolj drsal kot vozil. In, mimogrede, tako opevani Ameriški dizli (iz katerih izhajajo naši elitni dizli) imajo v svojih izvornih različicah tudi po več kot 3000kW in ustrezno vlečno silo ... ampak tudi lastno težo blizu 200 ton pri enakem številu osi. Torej povečevanje vlečne sile tako ali drugače stane.

Seveda pa potem pridemo do vodenja prometa in težave, da se ustrezni odgovorni (ali pa "odgovorni") držijo tabelic kot pijanec plota. Če bi kdo imel kaj zdrave pameti (in jajc, da jo uporabi), bi kdaj pa kdaj Živi pripeli kaj manj od polne porcije v pričakovanju neoptimalnih adhezijskih pogojev. In potem ne bi bilo težav. Bi pa vseeno bilo polno pametovanja o tem, kako Živa ni mašina za oblačne dni #-o
LP, Metod
bronz
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 435
Pridružen: 03.09.2009, 6:35

Re: @363 - foto magazin

Odgovor Napisal/-a bronz »

cokla napisal/-a: :thumbupr


Ampak Meh je bil pa vseeno prva lokomotiva, ki si jo "zajahal" med vežbanjem... :wink:
res, res, ampak dobesedno "jahal" :lol:
Ni ga junaka...............................................................................................................
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11516
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: @363 - foto magazin

Odgovor Napisal/-a cokla »

bronz napisal/-a:
cokla napisal/-a: :thumbupr


Ampak Meh je bil pa vseeno prva lokomotiva, ki si jo "zajahal" med vežbanjem... :wink:
res, res, ampak dobesedno "jahal" :lol:
Moraš priznat, da te nisem preveč matral.. :wink:
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
Uporabniški avatar
1216-001
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 699
Pridružen: 28.11.2008, 11:16

Re: @363 - foto magazin

Odgovor Napisal/-a 1216-001 »

Je lahko za celo NASO elektronike pa mojster z najboljšimi ušesi v slabih adhezijskih pogojih je največ vreden navaden pesek. Pa če je to Taurus,Traxx,Meh ali pa parna.
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4117
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: @363 - foto magazin

Odgovor Napisal/-a mkx »

1216-001 napisal/-a:Je lahko za celo NASO elektronike pa mojster z najboljšimi ušesi v slabih adhezijskih pogojih je največ vreden navaden pesek. Pa če je to Taurus,Traxx,Meh ali pa parna.
:thumbupr :thumbupl
LP, Metod
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: @363 - foto magazin

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Dva dni se potepam po hribih in kaka debata. Končno smo črno na belem dobili naznanilo, da je moped
cokla:
Ti kar verjemi....izkušen strojevodja s 342, ki ima obešeno "polno porcijo" in strojevodja ( ni potrebe po izkušenosti ) s 541, ki ima obešeno polno porcijo....na istem klancu....popolna zmaga 342...
v vseh pogledih boljši od žive. Ja kakšni butci pa smo davkoplačevalci, da bomo sedaj plačevali zapadle kredite za zanič lokomotive. Mopede pa smo v glavnem brezplačno prepustili romom za razrez skupaj s tračnicami pod njimi. Bomo davkoplačevalci lepo polsušali mojstra Coklo in začeli šparat pri penezih za železnico.
Sicer me pa te Cokline izjave spominjajo na one pravovernih strojevodij (tudi mojega rajnkega očeta) izpred 50 let, ki so vsi po vrsti trdili, da so parne lokomotive mnogo boljše od električnih.

LPL
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: @363 - foto magazin

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

K Coklinemu "nakladanju pa samo še to.
Ti kar verjemi....izkušen strojevodja s 342, ki ima obešeno "polno porcijo" in strojevodja ( ni potrebe po izkušenosti ) s 541, ki ima obešeno polno porcijo....na istem klancu....popolna zmaga 342...
Ker vsaka od obeh lokomotiv zahteva natančno enega strojevodjo, bi skromno predlagal, da se Cokli za polno porcijo na mopedu plača sorazmerno plačilom strojevodje s polno porcijo na živi. (razlika v porciji cca 2x). Cokla se strinjaš, saj vendar pleteničiš o popolni zmagi?

LPL
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11516
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: @363 - foto magazin

Odgovor Napisal/-a cokla »

Ljubitelj napisal/-a:K Coklinemu "nakladanju pa samo še to.
Ti kar verjemi....izkušen strojevodja s 342, ki ima obešeno "polno porcijo" in strojevodja ( ni potrebe po izkušenosti ) s 541, ki ima obešeno polno porcijo....na istem klancu....popolna zmaga 342...
Ker vsaka od obeh lokomotiv zahteva natančno enega strojevodjo, bi skromno predlagal, da se Cokli za polno porcijo na mopedu plača sorazmerno plačilom strojevodje s polno porcijo na živi. (razlika v porciji cca 2x). Cokla se strinjaš, saj vendar pleteničiš o popolni zmagi?

LPL
Ma nehaj pleteničit ti. Saj si matematik, teoretik in ne vem kaj še vse.....pa bi lahko bil toliko pameten, da bi vedel o čem govorim....pa dajva takole. Tandem mopedov in enaka porcija kot Živi....še vedno zmaga tandem Mopedov in izkušen strojevodja. Si upam trditi....kar pa ne pomeni, da je 541 slaba lokomotiva.


MMG - kar se plače tiče pa....dajmo plačo vsakemu toliko kot jo zasluži. Eni jo še vedno le - dobivajo. Polovico "pisarn" še za burek ne bi imeli.
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: @363 - foto magazin

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

....pa dajva takole. Tandem mopedov in enaka porcija kot Živi....še vedno zmaga tandem Mopedov in izkušen strojevodja. Si upam trditi....kar pa ne pomeni, da je 541 slaba lokomotiva.
Pa kaj zdaj serješ s tandemu, ste jih skenslali pred 30 leti. Govorimo o dveh lokomotivah primerljive adhezijske mase.
MMG - kar se plače tiče pa....dajmo plačo vsakemu toliko kot jo zasluži. Eni jo še vedno le - dobivajo. Polovico "pisarn" še za burek ne bi imeli.
Jaz se silno strinjam z izjavo "vsakemu toliko kot tazsluži". Ker praviš, da moped zmada nad živo (seveda oba s polno porcijo, na žalost ~ 2x različno) ti ponujam za 2x manjše delo 2x manjšo plačo. Si še za enako plačo za enako delo?


LPL
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11516
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: @363 - foto magazin

Odgovor Napisal/-a cokla »

Ljubitelj napisal/-a:
Jaz se silno strinjam z izjavo "vsakemu toliko kot tazsluži". Ker praviš, da moped zmada nad živo (seveda oba s polno porcijo, na žalost ~ 2x različno) ti ponujam za 2x manjše delo 2x manjšo plačo. Si še za enako plačo za enako delo?


LPL
Seveda sem......v tistem času ko Živa čaka na pomožni stroj jaz dvakrat peljem sem in tja. :lol:

Primerjaš enako maso....različnih moči pa ne ? Ma....kaj je s temi teoretiki? :mrgreen:


MMG - jaz sem zaključil. Ker je tema že tako preveč "nasmetena". Mojih 25 let " vrtenja koles " že ve o čem govorim.
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: @363 - foto magazin

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Mojih 25 let " vrtenja koles " že ve o čem govorim.
Še vsa sreča, da ne kupuješ lokomotiv za naš, davkoplačevalski denar!

LPL
Odgovori