DIPLOMA

Splošna debata okoli železnice oziroma kar ne paše pod ostale kategorije.
bronz
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 435
Pridružen: 03.09.2009, 6:35

Re: DIPLOMA

Odgovor Napisal/-a bronz »

Na koncu diplome,ajme Slovenija......http://www.youtube.com/watch?v=hJb9K4by390" onclick="window.open(this.href);return false; :-({|= :-({|= :-({|= :-({|= :-({|= :-({|= ](*,) ajde knjige v roke... :m2
Ni ga junaka...............................................................................................................
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4116
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: DIPLOMA

Odgovor Napisal/-a mkx »

desiro napisal/-a:Ko je ravno naslov teme DIPLOMA.
A se vam takšna diploma zdi povsem na mestu?
http://dk.fdv.uni-lj.si/diplomska/pdfs/ ... bojana.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Za FDV je naslov čisto OK. O smiselnosti take smeri študija pa ne bi tukaj ...
desiro napisal/-a:Ja kaj pa če bo študent prometa namesto s teorijo optimizacije, ukvarjal z pisanjem sprememb pravilnikov?
Najbolj žalostno v naši družbi je, da vlada prepričanje da za pisanje pravilnikov in zakonov ne rabiš znati nič. Zato pa so marsikateri pravilniki in zakoni ... za nič.

Obstaja kar nekaj dobrih razlogov, da človek (recimo inženir) pozna stvari bolj kot pa to rabi za vsakdanje delo ... dandanašnji je moderno oddajat idelo zunanjim izvajalcem (outsourcing). Tisti, ki delo odda, bi moral v resnici zelo dobro poznati delo, ki ga je oddal. Le tako bo namreč lahko dobro nadzoroval kvaliteto opravljenega dela. Če človek hoče narediti prevzem kvalitetno, mora v resnici obvladati delo še bolje, kot pa če bi stvar opravil sam. In pri tem je pomembno predvsem teoretično poznavanje dela, ročna spretnost je manj pomembna. Kot smo na tem forumu že ugotavljali: kritiziranje je lažje kot biti produktiven ... kar se spretnosti pri izdelavi tiče to vsekakor drži. Kar se znanja tiče pa je za (utemeljeno) kritiko to še kako potrebno.

Recimo: če nekdo želi prevzeti obnovljene kolesne dvojice, mora teoretično dobro poznati vse postopke obdelave, poleg tega pa poznati tudi vse morebitne napake in defekte. Le tako lahko ob temeljitem pregledu oceni, ali je bilo delo opravljeno brez napak ali ne. Če nekdo lastnoročno obnoviti kolesne dvojice, je dovolj, da pozna pravilne postopke (napačnih mu ni potrebno poznati), seveda pa mora imeti razvite spretnosti da potrebne postopke izvede natančno in brez napak.

Dostikrat je potrebno veliko iznajdljivosti, da se nek postopek lahko izpelje do konca, takšna iznajdljivost je pomembna lastnost dobrega praktika. Pomanjkanje take iznajdkljivosti pa ni nujno hiba za teoretika, ki nadzira pravilnost izdelave. Za ocenjevanje, ali je bandaž pravilno izdelan in nataknjen na kolesno dvojico ni kaj dosti pomembno, kako iznajdljivi so bili mojstri da so bandaž premera 2m nataknili na kolo. In mojstri, ki izdelajo in nataknejo bandaž v resnici ne rabijo v podrobnosti vedeti, kakšne in koliko primesi v železo je treba dodati, da bodo lastnosti bandaža najbolj ugodne in, predvsem, zakaj je temu tako. Recepte morajo poznati livarji, določijo jih pa inženirji (strojni in metalurški). Livarji preživijo brez, jim pa prav pride znanje o postopku kristalizacije jeklenih litin. Redkokateri maturant srednje strojne šole (ali pa kakšne kovaške mojstrske) bo to znal (če drugače ne si bo mislil, da tega mu res ni treba vedeti, on bo ja vlake vozil), bo ta vedel povedati marsikateri diplomant na FNT, oddelek metalurgije. Četudi ta diplomant ne bo nikdar delal v livarni pa bo morda kdaj delal na vhodni kontroli kakovosti v kakšni delavnici za izdelavo prostetičnega materiala ...
LP, Metod
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: DIPLOMA

Odgovor Napisal/-a Tono »

mkx napisal/-a: Recimo: če nekdo želi prevzeti obnovljene kolesne dvojice, mora teoretično dobro poznati vse postopke obdelave, poleg tega pa poznati tudi vse morebitne napake in defekte. Le tako lahko ob temeljitem pregledu oceni, ali je bilo delo opravljeno brez napak ali ne.
Evo jaz inženir jih bom lično prevzel. :mrgreen:

Lp,

Tono
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: DIPLOMA

Odgovor Napisal/-a Nurmi »

No in tak,ki je diplomiral na bureku bo žalil delavca,da je zarukan fizikalc.On pa univerzitetno izobražen. Tričetrt jih je zaradi slabih šolskih programov nezaposljivih. Dodaš zdraven pa še socializacijski momentum.Da ne spoštujejo hierarhije in nadrejenih,nimajo samodiscipline,nimajo nobenega potrpljenja,nobenega spoštovanja..... Dobiš pa ta burek,ki hodi danes iz fakultet.Pa sem imel ne enega na praksi,ker je bil pogoj izpit za vlakovnega odpravnika.Katastrofa,da naprej ne razpredam.
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4116
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: DIPLOMA

Odgovor Napisal/-a mkx »

Tono napisal/-a:
mkx napisal/-a:Recimo: če nekdo želi prevzeti obnovljene kolesne dvojice, mora teoretično dobro poznati vse postopke obdelave, poleg tega pa poznati tudi vse morebitne napake in defekte. Le tako lahko ob temeljitem pregledu oceni, ali je bilo delo opravljeno brez napak ali ne.
Evo jaz inženir jih bom lično prevzel. :mrgreen:
Na to računamo, ostali hrčki nimamo za burek :mrgreen: :mrgreen:
LP, Metod
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4116
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: DIPLOMA

Odgovor Napisal/-a mkx »

Nurmi napisal/-a:...Dodaš zdraven pa še socializacijski momentum.Da ne spoštujejo hierarhije in nadrejenih,nimajo samodiscipline,nimajo nobenega potrpljenja,nobenega spoštovanja.....
Se mi zdi, da si opisal današnjo mladino, brez obzira glede stopnje izobrazbe.
LP, Metod
desiro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1586
Pridružen: 21.01.2008, 14:45
Kraj: Ljubljana

Re: DIPLOMA

Odgovor Napisal/-a desiro »

mkx napisal/-a:
desiro napisal/-a:Ja kaj pa če bo študent prometa namesto s teorijo optimizacije, ukvarjal z pisanjem sprememb pravilnikov?
Najbolj žalostno v naši družbi je, da vlada prepričanje da za pisanje pravilnikov in zakonov ne rabiš znati nič. Zato pa so marsikateri pravilniki in zakoni ... za nič.
Ni bilo mišljeno da pisalec pravilnikov ne rabi znanja. Mislil sem na to, da bi bilo za nekoga ki piše npr. železniške pravilnike koristneje če bi se na faksu učil o pravilnikih, ne pa o integralih.

Lp
The hardest part of my job is being nice to people who think they know how to do my job LOCOMOTIVE DRIVER
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4116
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: DIPLOMA

Odgovor Napisal/-a mkx »

desiro napisal/-a:Ni bilo mišljeno da pisalec pravilnikov ne rabi znanja. Mislil sem na to, da bi bilo za nekoga ki piše npr. železniške pravilnike koristneje če bi se na faksu učil o pravilnikih, ne pa o integralih.
Pisanje pravilnikov kot tako je obrt, ki se je v veliki meri priučiš v zelo kratkem času. Specifično znanje za pisanje pravilnikov (ki naj zdržijo tudi kakšno legalistično presojo) pa itak dá pravna fakulteta. Problem je, da so naši pravilniki zanič iz vsebinskega stališča, pripravljalec vsebinskega dela pravilnika pa mora poznati vsebino mnogo bolje, kot pa je zapisana v pravilniku. Žal pa se precej pravilnikov spiše na enak način, kot se spiše vse več diplom: po sistemu copy-paste iz starih in/ali tujih pravilnikov. #-o

Če se navežen na @Ljubiteljeve pimere: če hočeš napisati pravilnik o voznih redih, potem zelo prav pride da res obvladaš vse okoliščine, ki vplivajo na vožnjo vlaka (vključno z integriranjem pospeška po času). Po drugi strani pa fakulteta za promet ne izobražuje pisalcev pravilnikov temveč prometne inženirje. Kaj potem v poklicni poti prometni inženirji počnejo je pa stvar usode vsakega posebej. Upoštevati pa je treba še eno, namreč da doživljenjskih poklicev ni več. Če začneš po diplomi piati pravilnike še ni rečeno, da nekoč ne boš postavljal protihrupnih ograj. In obratno.
LP, Metod
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: DIPLOMA

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

K zadnjemu odstavku mkx-a bi dodal samo to:

Ni naloga (govorimo o višjih in visokih) šole naučiti diplomanta določenih, da ne rečem ozko usmerjenih znanj, temveč mu predvsem dati splošno zanje iz konkretne usmeritve in naučiti ga MISLITI in RAZUMETI konkretne probleme ter mu dati znanje kako konkretne stvari REŠITI/IZPELJATI. Ostalo je pa stvar prakse v konkretnem okolju. Diplomant se bo pa razvil v uglednega (mogoče celo izven meja) strokovnjaka ali bo pač ostal "strokovnjak".
Pričakovati, da bo iz šole prišel diplomant, ki bo imel konkretno rešitev problema v levem žepu poleg diplome, je pa neumnost brez primere, takih stručkotov tudi v Nemčiji ne štemplajo, ni pa rečeno, da si posamezniki tudi tam kaj takega ne želijo.

Zdaj je pa že čas, da se s diplomami preneha. L
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1947
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: DIPLOMA

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Problem ne bi smel biti v odnosu delavec (praktik) - inženir (teoretik), čeprav mora biti vsak inženir tudi praktik, če hoče biti uspešen. Problem je v tem da je v naši Sloveniji obojih premalo, da bi potegnili ta voz iz dreka. Četrt stoletja uspešne graditve sodobne post-industrijske družbe, kjer naj bi prevladovala mehka znanja in terciarno-kvartarne usluge je pač naredilo svoje. Zato res nima smisla da se še tehniki pričkamo med seboj.
preglednik
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: DIPLOMA

Odgovor Napisal/-a Tono »

Predno se preneha z diplomami, bi bilo zanimivo izvedeti, koliko od profesorjev in srednješolskih učiteljev je svoja znanja, ki jih predajajo študentom in dijakom, potrdilo tudi v industrijskem razvoju (na strani pustimo razvojne "inštititute", ki producirajo izdelke, ki so sami sebi namen, a la burek), proizvodnji ali vzdrževanju. Starejši so običajno morali po takšni poti, samo so žal že večina v penziji ali dva metra nižje, mlajši pa po lastnih izkušnjah blizu Null Komma Josef. In zato iz šol prihaja takšen kader, kot ga imamo. Službo pa dobi ne zaradi znanja, temveč zaradi papirja. Kaj pa si v firmi z njim lahko začnejo, pa je že druga zgodba.

Tono

PS: če ne bi bilo preveč osebno, bi vam na to mesto zmetal eno kopico dokumentiranih (fotokopiranih in fotografiranih) bedarij, ki so jih sproducirali srednješolski učitelji. Že nekaj časa tako za hobi sistematično zbiram nebuloze (od razpisov, gradiv za predavanja in preizkusov znanja), ki so jih skupaj spravili akademsko izobraženi ljudje. Aja, pa da ne bo zmote, gre za višje in visoko izobraženi kader tehničnih in naravoslovnih poklicev in ne za neke FDV bureke.
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4293
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: DIPLOMA

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Tono napisal/-a:Predno se preneha z diplomami, bi bilo zanimivo izvedeti, koliko od profesorjev in srednješolskih učiteljev je svoja znanja, ki jih predajajo študentom in dijakom, potrdilo tudi v industrijskem razvoju (na strani pustimo razvojne "inštititute", ki producirajo izdelke, ki so sami sebi namen, a la burek), proizvodnji ali vzdrževanju....
V moji dobi samo 2 :!: In od tega so enega zaradi zakona o ravnoteženju javnih financ, spravli lani v penzijo.
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: DIPLOMA

Odgovor Napisal/-a Nurmi »

V glavnem visokošolstvo je degradirano.Tudi zaradi masovnega izrednega študija "donesi mi pare pa boš diplomiral".Pa raznih "Organizacij" iz Kranja,pa kupovanja diplom in goljufije,...... Tudi visoko šolstvo je industrija in tiste redke bisere,ki izstopajo.Se ne da ustrezno nagraditi.
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
inovak
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 465
Pridružen: 22.03.2013, 10:29
Kraj: Ribnica

Re: DIPLOMA

Odgovor Napisal/-a inovak »

Najbolj žalostno je to, da se običajno "izdelki" takega šolanja znajdejo v kruti realnosti s svojim "vedenjem in poznavanjem", ki pa običajno nima prave povezave z vsakodnevnim življenjem. Če se še sam ne zanima, poleg rednega šolanja, potem je res odvisen samo od tistega, kar dobi v šoli. Vsekakor pa med posameznimi šolami obstajajo razlike. Minili so časi, ko je na primer na VEKŠ-u ( Visoki ekonomsko komercialni šoli Maribor) bila večina predavateljev s prakso iz gospodarstva. Zato so bila predavanja taka, da ti ni bilo v večini primerov potrebno "piflanja". Še najbolje so prišli skozi tisti, ki so se šolali ob delu, saj so na eni strani poznali dejanske razmere in hkrati izvedeli še kaj novega. Pri tem smo profitirali redni študenti, ko smo bili skupaj na predavanjih in na raznih vajah. Res je, da ti šolanje poda metodo dela, iskanje in način razmišljanja. Najbolj bi bil primerljiv na kratko šoferski izpit. Nekateri so se "učili" že pred samim formalnim učenjem. Izpit po mojem pomeni samo formalno-pravno priznano poznavanje in obvladovanje predpisanega v danem trenutku. Ni pa rečeno, da vsi, ki imajo šoferski izpit tudi dobro vozijo. Tako se tudi zgodi, da so potem tudi nesreče z različnimi posledicami.
LJ363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1529
Pridružen: 30.07.2007, 17:27

Re: DIPLOMA

Odgovor Napisal/-a LJ363 »

V Kranju so se sicer res dogajale čudne stvari, kot ponavadi za neke "posebneže", težko bi pa to posplošil kar na vse. Program ni bil slab (vsaj pred bolonjskim), pri nekaterih predmetih s kar nekaj povdarka na realnih primerih. Ravno organizacije pa manjka marsikje, vprašanje je samo ali zaradi pomanjkanja strokovnjakov ali pa preveč "strokovnjakov" ... :wink:
Odgovori