Ukinimo potniški promet!
Re: Ukinimo potniški promet!
Prav tako potniški promet SŽ nima prihodnosti, če bodo še naprej neredno vzdrževali svoja vozna sredstva, država pa bo zanemarjala infrastrukturo. Na relaciji Ljubljana-Dobova so SŽ podaljšale potovalne čase v voznih redih, namesto da bi popravile vlake s polovično vleko. Tako imamo na eni strani državo, ki v železnice nič ne vlaga že desetletja in na drugi SŽ, ki od leta 2000, ko so nazadnje posodobili del potniškega voznega parka, za dvig kakovost potniškega prometa niso naredile nič. Ravno obratno je, zdaj zaradi varčevanja SŽ imajo dobiček s katerim si upajo se v javnosti še hvaliti, a ta dobiček je dosežen ob odsotnosti vzdrževanja in investicij, kar je sramota. Čudno, da noben novinar o tem ne vpraša predstavnikov SŽ in države. Sicer pa naša država pri četrtem železniškem paketu v EU zastopa stališče, da morajo nacionalni monopolni železniški prevozniki v notranjem potniškem prometu dobiti še najmanj 10 let prehodnega časa, da se pripravijo na konkurenco preden bodo odprli notranji trg za tuje prevoznike. Nič čudnega, saj bi SŽ potniški promet takoj crknil, če bi v Slovenijo prišel ÖBB. SŽ tako za nič vzdržuje že potniške garniture, država pa proge, skupaj sta zmagovalni kombo, ki je SŽ približal Balkanu, od železniško razvite Evrope pa se vedno bolj oddaljujemo.
Re: Ukinimo potniški promet!
Čas trajanja vožnje vlakov s polovično vleko je daljši kot po voznem redu, kar pomeni da polovične vleke niso prikazane v voznem redu.trance0 napisal/-a: Na relaciji Ljubljana-Dobova so SŽ podaljšale potovalne čase v voznih redih, namesto da bi popravile vlake s polovično vleko.
Re: Ukinimo potniški promet!
To pa ne bo držalo. Prejšnjo nedeljo sem se vozil z vlakom iz KK v LJ in je trajalo potovanje točno 1:44 zaradi polovične vleke, medtem ko je bil v voznem redu potovalni čas do tega tedna 1:37. Zdaj so vozne rede 'popravili' in je polovična vleka do minute natančno vračunana v potovalni čas.
P.S.: Po naknadnem preverjanju sem ugotovil, da sem se zmotil glede sprememb voznih redov. Gledal sem na telefonu pa sem očitno narobe videl, ker na spletni strani od SŽ je videti vse po starem, tj. brez sprememb.
P.S.: Po naknadnem preverjanju sem ugotovil, da sem se zmotil glede sprememb voznih redov. Gledal sem na telefonu pa sem očitno narobe videl, ker na spletni strani od SŽ je videti vse po starem, tj. brez sprememb.
Zadnjič spremenil trance0, dne 26.04.2014, 12:51, skupaj popravljeno 1 krat.
Re: Ukinimo potniški promet!
SŽ so daleč od popolnosti, a po mojem mnenju je hujši problem infrastruktura. SŽ niso same krive, da so dobile škart vlake. Elektromotorji, pretvorniki itd. ne bi smeli zahtevati veliko vzdrževanja - gre za Siemensove konstrukcijske napake. Občutek imam, da se SŽ kar trudijo pri sprotnem popravljanju vlakov, problem je, ker vedno znova crknejo. Kar se tiče pa trajnejših rešitev, vem veliko premalo, da bi si upal karkoli trditi - mogoče bi bilo potrebno zamenjati večino pogonskega sklopa, kar je seveda predrago za SŽ (dvomim da je tistih par milijonov dobička dovolj). Prav tako ne vem kakšna je pogodba s Siemensom - čisto možno je, da so SŽ, pravno gledano, nemočne. Britanci so pri programu Intercity Express skupaj z vlaki dobili 30 letno vzdrževanje - nekako dvomim, da bodo ti vlaki tako crkovali...
Začasne spremembe voznega reda podpiram - stanje, ko vsi znotraj SŽ vnaprej vedo da zamuda bo, a tega ne sporočijo potnikom, je nesprejemljivo (tudi če mislijo stvar popraviti v enem tednu). Mogoče bi bilo smiselno ohraniti izviren vozni red, zraven pa zvezdica in napis: "Zaradi tehničnih težav je pričakovani prihod 5 min kasneje". Seveda pa spremembe ne smejo postati trajne.
Kar se tiče pa raznih DBjev: http://www.spiegel.de/international/ger ... 06240.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Začasne spremembe voznega reda podpiram - stanje, ko vsi znotraj SŽ vnaprej vedo da zamuda bo, a tega ne sporočijo potnikom, je nesprejemljivo (tudi če mislijo stvar popraviti v enem tednu). Mogoče bi bilo smiselno ohraniti izviren vozni red, zraven pa zvezdica in napis: "Zaradi tehničnih težav je pričakovani prihod 5 min kasneje". Seveda pa spremembe ne smejo postati trajne.
Kar se tiče pa raznih DBjev: http://www.spiegel.de/international/ger ... 06240.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Ukinimo potniški promet!
SŽ so očitno s Siemensom podpisale škodljivo pogodbo, saj bi v nasprotnem primeru kot dober gospodar morale od proizvajalca imeti možnost zahtevati trajno odpravo napake. Glede popravkov voznih redov se strinjam, vendar pa bi morali to v vozne rede vpisati z opombo, ker sicer te spremembe izpadejo trajne. Problem je večplasten, SŽ in infrastruktura. So pa SŽ vsekakor krive, da niso s Siemensom podpisale pogodbe po kateri bi imele zagotovljeno tudi vzdrževanje ali pa bi SŽ vsaj morale v zakonskem roku zahtevati odpravo stvarna napake.
- željko halambek
- Strojevodja I
- Prispevkov: 413
- Pridružen: 26.06.2006, 18:16
- Kraj: BREŽICE
Re: Ukinimo potniški promet!
Zanima me kaj pomeni izraz: polovčna vleka.
Re: Ukinimo potniški promet!
@željko
Serija SŽ 312/317 ima precej nezanesljive pogonske sklope, na srečo ima vsaka garnitura kritične sisteme podvojene. Tako ob okvari vlak vozi naprej, vendar počasneje, saj ima na voljo le polovico moči (dodatno je še nekaj softwareskih omejitev).
@trance0
Se strinjam, vprašanje pa je, če se da kaj narediti glede tega.
Serija SŽ 312/317 ima precej nezanesljive pogonske sklope, na srečo ima vsaka garnitura kritične sisteme podvojene. Tako ob okvari vlak vozi naprej, vendar počasneje, saj ima na voljo le polovico moči (dodatno je še nekaj softwareskih omejitev).
@trance0
Se strinjam, vprašanje pa je, če se da kaj narediti glede tega.
- željko halambek
- Strojevodja I
- Prispevkov: 413
- Pridružen: 26.06.2006, 18:16
- Kraj: BREŽICE
Re: Ukinimo potniški promet!
Hvala za pojasnilo.
Dober gospodar bi kar temeljito izcedil proizvojalca z raznimi penali, odškodninami in najemi rezervnih vozil.
Dober gospodar bi kar temeljito izcedil proizvojalca z raznimi penali, odškodninami in najemi rezervnih vozil.
Zadnjič spremenil željko halambek, dne 26.04.2014, 13:54, skupaj popravljeno 1 krat.
Re: Ukinimo potniški promet!
Kaj takega se tudi meni kot FIZIČNI OSEBI še ni zgodilo. Ko sem na svojem novem električnem skuterju za 2700 EUR ugotovil in dokazal konstrukcijsko napako, mi je proizvajalec vzel reč po več mesecih uporabe nazaj in VRNIL CELOTNO kupnino. Očitno sem boljši gospodar kot SŽ.
- željko halambek
- Strojevodja I
- Prispevkov: 413
- Pridružen: 26.06.2006, 18:16
- Kraj: BREŽICE
Re: Ukinimo potniški promet!
Vprašanje je samo ali je nekdo namerno slab gospodar ali pa je enostavno nesposoben.trance0 napisal/-a:Kaj takega se tudi meni kot FIZIČNI OSEBI še ni zgodilo. Ko sem na svojem novem električnem skuterju za 2700 EUR ugotovil in dokazal konstrukcijsko napako, mi je proizvajalec vzel reč po več mesecih uporabe nazaj in VRNIL CELOTNO kupnino. Očitno sem boljši gospodar kot SŽ.
Vrjetno eno in drugo.
Re: Ukinimo potniški promet!
Imamo sploh strategijo za 5, 10, 20 let vnaprej. Izgleda kot, da mencamo na mestu, vodstvo se menja, "vlak pa gre dalje". Nazadnje bo tako kot tisti osel, ki so ga futrali z oblanci. Se je ravno privadil, potem pa je crknil. Samo en butasti primer. Pri "Dolgem mostu" je P+R. Idealno bi bilo, če bi imeli še želežniški peron. Pa nič. Kam sploh gremo ? Kje je "kombinirana karta" ? itd.
Igor
Igor
Re: Ukinimo potniški promet!
Kombinirana karta zamuja že 3 leta, čeprav je Slovenija od EU že leta 2007 dobila praktično 90% sredstev za njeno uvedbo skupaj z delno integracijo potniškega prometa. Če projekta do konca naslednjega leta ne zaključimo, bo treba vračati denar, kar sicer ne bi bilo prvič. Drugače pa se strinjam, od leta 2000 potniški promet le še nazaduje, pred tem pa tudi ni bilo nič bolje. Če država ne bo bistveno povečala in pospešila vlaganj v infrastrukturo, SŽ pa v posodobitev voznega parka, se bo stanje le še naprej slabšalo. Glede na to, da pri SŽ jamrajo, da jim država dolguje denar še iz prejšnjega desetletja za ne vem več točno kaj že, denarja pa nimajo niti, da bi lahko odplačali kredite za defektne vlake iz leta 2000, bolj slabo vse skupaj kaže.
Re: Ukinimo potniški promet!
Problem je, ker vlaki s polovično vleko ne vozijo vsak dan ob isti uri na isti relaciji. Pride tudi kakšen teden, ko recimo ob 15.00 iz Zidanega Mosta proti Ljubljani ni nobene polovičke, potem pa recimo teden, ko sta polovički dva dni zapored.fiat310 napisal/-a:Mogoče bi bilo smiselno ohraniti izviren vozni red, zraven pa zvezdica in napis: "Zaradi tehničnih težav je pričakovani prihod 5 min kasneje". Seveda pa spremembe ne smejo postati trajne.
Re: Ukinimo potniški promet!
Problem je, ker so kupili defektne vlake in nikoli zadeve trajno sanirali oz. zahtevali tega od proizvajalca. To je problem, zaradi katerega še do danes nihče od pristojnih ni odgovarjal!
- željko halambek
- Strojevodja I
- Prispevkov: 413
- Pridružen: 26.06.2006, 18:16
- Kraj: BREŽICE
Re: Ukinimo potniški promet!
Kako Kitajci rešujejo podobne probleme:trance0 napisal/-a:Problem je, ker so kupili defektne vlake in nikoli zadeve trajno sanirali oz. zahtevali tega od proizvajalca. To je problem, zaradi katerega še do danes nihče od pristojnih ni odgovarjal!
http://www.rtvslo.si/svet/kitajska-mini ... mrt/312691" onclick="window.open(this.href);return false;